Bredband2 (hjälp med uppsägning av abonnemang /mod)
Hej!
Tänkte höra med andra och få tips men samtidigt varna andra för att råka ut för samma grej.
Vi har fast bredband från Bredband2 sen 2 år tillbaka utan några som helst problem, för ett år sen så ringde nån snubbe som sa han var från Bredband2 och lurade min far att ta ett mobilt bredband som han sa att vi kunde säga upp när vi ville, när vi då försökte stänga av de för ett halvår sen drygt så lekte dom dumma och hittade på ena ursäkt efter andra, och låtsades inte fatta frågan.
Sa bland annat att vi har 2 års bindningstid, nej det stämmer inte sa vi, vi har ju inte ens skrivit på någonting sånt, det skulle vara utan bindningstid, nu ringde vi idag igen efter ett halvår till och när vi säger att vi vill stänga av det och berättar att vi inte skrivit på nåt och att 2 års bindningstid inte stämmer, då klickar hon, vi tjafsade inte elr något innan, hon bara helt från ingenstans klickade, så vi ringde upp igen, trodde de va nån störning bara.
när hon får reda på att det är vi som ringer så klickar hon igen, så jag sökte igenom internet lite och hittade forum där andra blivit utsatta för liknande saker från Bredband2.
läste då om en kille som skulle byta IP adress, och de försökte lura på honom att då måste man köpa ny router, när han sa att de e en lögn, så sa hon ja de e så tänkte bara de skulle vara kul för dig med ny router, WTF.
de va bara en grej som stod av alla, efter att jag läste det så förstår jag direkt att de e samma skit vi har åkt på nu, Jag tror ju att hon klickar för att hon inte hittar några ursäkter, och hon vet själv att hon ljuger hela tiden, Vad ska jag göra, min farsa vill stänga av autogirot, han har redan mycket skulder. så han bryr sig inte om att inte betala det.
Men hur kan vi anmäla detta, Akta er för bredband2 säger jag bara, försöker du stänga av ditt abonnemang, så kommer de på ursäkter om att ja men du måste betala 3 månader till, osv osv, de tar till med alla möjliga lögner.
vill bara sätta dit dem nu.
Sry för dåligt skrivet men behövde lite snabbt tips, 2 års bindningstiden är alltså en lögn, men vi kan inte stänga av det för hon klickar och ljuger att det är 2 års bindningstid, hon försökte till och med ljuga att vi hade skrivit på papper, det vet vi att vi inte gjort så de sa vi till henne, då visste hon inte va hon skulle säga klick igen.
BTW min bror jobbar på ett liknande företag med samma trix, så jag vet hur det fungerar.