Bredband2 (hjälp med uppsägning av abonnemang /mod)

Permalänk
Medlem

Bredband2 (hjälp med uppsägning av abonnemang /mod)

Hej!

Tänkte höra med andra och få tips men samtidigt varna andra för att råka ut för samma grej.

Vi har fast bredband från Bredband2 sen 2 år tillbaka utan några som helst problem, för ett år sen så ringde nån snubbe som sa han var från Bredband2 och lurade min far att ta ett mobilt bredband som han sa att vi kunde säga upp när vi ville, när vi då försökte stänga av de för ett halvår sen drygt så lekte dom dumma och hittade på ena ursäkt efter andra, och låtsades inte fatta frågan.
Sa bland annat att vi har 2 års bindningstid, nej det stämmer inte sa vi, vi har ju inte ens skrivit på någonting sånt, det skulle vara utan bindningstid, nu ringde vi idag igen efter ett halvår till och när vi säger att vi vill stänga av det och berättar att vi inte skrivit på nåt och att 2 års bindningstid inte stämmer, då klickar hon, vi tjafsade inte elr något innan, hon bara helt från ingenstans klickade, så vi ringde upp igen, trodde de va nån störning bara.

när hon får reda på att det är vi som ringer så klickar hon igen, så jag sökte igenom internet lite och hittade forum där andra blivit utsatta för liknande saker från Bredband2.
läste då om en kille som skulle byta IP adress, och de försökte lura på honom att då måste man köpa ny router, när han sa att de e en lögn, så sa hon ja de e så tänkte bara de skulle vara kul för dig med ny router, WTF.

de va bara en grej som stod av alla, efter att jag läste det så förstår jag direkt att de e samma skit vi har åkt på nu, Jag tror ju att hon klickar för att hon inte hittar några ursäkter, och hon vet själv att hon ljuger hela tiden, Vad ska jag göra, min farsa vill stänga av autogirot, han har redan mycket skulder. så han bryr sig inte om att inte betala det.

Men hur kan vi anmäla detta, Akta er för bredband2 säger jag bara, försöker du stänga av ditt abonnemang, så kommer de på ursäkter om att ja men du måste betala 3 månader till, osv osv, de tar till med alla möjliga lögner.
vill bara sätta dit dem nu.

Sry för dåligt skrivet men behövde lite snabbt tips, 2 års bindningstiden är alltså en lögn, men vi kan inte stänga av det för hon klickar och ljuger att det är 2 års bindningstid, hon försökte till och med ljuga att vi hade skrivit på papper, det vet vi att vi inte gjort så de sa vi till henne, då visste hon inte va hon skulle säga klick igen.

BTW min bror jobbar på ett liknande företag med samma trix, så jag vet hur det fungerar.

Rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

Skicka in en ansökan om stämning till tingsrätt, tycker jag. För att slippa stå utan bevis sen i tingsrätten så bör ni kontakta Bredband2 igen, men spela in samtalet(en) denna gång. Annars blir det ord-mot-ord. Hoppas det löser sig för er.

Visa signatur

.ASUS Rampage V Extreme - Intel Core i7 5960X - 32GB Corsair Dominator 2666MHz CL15 - 2xSamsung PRO 850 1TB RAID0 - Corsair AX1500i - ASUS Geforce GTX980 STRIX 3-way SLI.

Permalänk
Medlem

Ja soms sagt vet att jag skriver dåligt, hade inte tänkt över det utan de kom direkt från huvudet. iallafall så ska vi ringa imorgon och spela in samtalet, så tack för tipsen, Så det är alltså tingsrätten man ska till, var nämligen inte säker på det, trodde det var något annat ställe i och med att det är ett företag.

Ska ringa imorgon och spela in samtalet.

Hoppas på att få prata med någon annan än en 18 årig brud som fått instruktion om att klicka så fort hon inte vill svara på nåt, och fråga en va va va vad menar du och repetera samma lögn.

Inlägg sammanfogade
Permalänk
Medlem

Gå in på din internetbank och stäng av autogiro för det företag svårare än så är det inte att stänga av autogirot.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Expertgissare

Jag har också upplevt samma sak när jag försökte lösa ett problem jag och en polare hade, många samtal som "bröts" så tröttnade ur och bytte leverantör.

Många snackar. Vi lyssnar.... Stämmer inte direkt som slogan för dom

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

Ska ringa imorgon och spela in samtalet.

Glöm inte att du måste få tillåtelse att spela in samtalet från andra sidan luren. Annars är det olagligt.

EDIT: Jag har helt och hållet fel, ser nu att det bara gäller i USA

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av XFTality:

Glöm inte att du måste få tillåtelse att spela in samtalet från andra sidan luren. Annars är det olagligt.

Nej, det räcker att ena parten i ett samtal känner till att det spelas in. Det är däremot olagligt att spela in eller avlyssna samtal där ingen av de samtalande parterna känner till inspelningen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har precis avbrytit autogira, det roliga här är att de mister en trogen kund sen flera år tillbaka på grund av det hära mobila bredbandet, hur bra buissnes är det igentligen.

de ska inte ha en enda krona till. Visste ej om att man måste informera om att man spelar in, kan bli lite jobbigare då för jag är 90 procent säker på att det blir ett klick om jag berättar det :/ ska hota med anmlning iaf imorgon. vi har inte ens använt det mobila bredbandet sen vi köpte det. vi har bnu betalat 240 för detta, eftersom dom vägrar avbryta det. som sagt autogirot är makulerat nu iaf. den som vill ha mycket får ingenting, det vet Bredband2 efter idag

Permalänk
Medlem

Hur som helst; är du verkligen säker på att den som ringde ringde ifrån Bredband2 och inte någon telemarketingfirma? om du betalar via autogiro kan du bara stänga av det i internetbanken eller genom ditt bankkontor, det finns ingen anledning att kontakta företaget. om du inte heller har skrivit på något och de hävdar att ni har ett muntligt avtal har du rätt att höra det och självklart måste de ha något slags kontrakt med de villkor de säger att du gått med på. du kan även kontakta Allmäna Reklamationsnämnden och se vad de har att säga. det är även ganska dumt att ni har väntat ett halvår med att ens försöka avsluta det här, ni borde ju märkt redan efter första räkningen att något var fel. dessutom måste man vad jag vet även ge sitt tillstånd för att ett företag ska kunna dra pengar via autogiro, det är jag rätt säker på att min bank kräver iallafall. jag har själv haft Bredband2 under en tid och de lurade inte mig på något, har inte heller hört om det du beskriver utan det låter som sagt som att någon firma utger sig för att vara några de inte är, även om de är anlitade av Bredband2 betyder det inte att de följer de regler som satts upp. jag tror att det var The Phone House som hade något liknande problem med sina outsourcade telefonförsäljare.

§1
Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Rekordmedlem

Ta kontakt med kommunens konsumentrådgivare eller telekområdgivarna.
www.telekomradgivarna.se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Du vill säkert väl men försök inte att ge juridiska råd när du inte kan lagen.

Det är fullt tillåtet att spela in alla samtal som du själv är en part av, utan att meddela den andra parten.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1.6, rubrik justerad*

Tänk på att en bra rubrik och en lättläst trådstart ger bättre svar och mindre klagomål.

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

tja jag vet inte vad Bredband2 är men vet vad tele 2 är... en kille ringe till min farsa och sa att vi kunde köpa ett modem från 3 med obegränsad surf och dett är ju bättre kom vi på än de vi har i kabeln just nu... men det visa sig finnas en maxgräns på 10 gb i månaden fast dem sa att de skulle vara obegränsat... så vi harvarit med om liknande fast inte helt och hållet men vi kan heller inte avsluta det fören i april nu någon gång de skrev vi på hur länge vi skulle ha det men vi skrev även på att de skule vara obegränsad surf och inte någon gräns på det.

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem

Kan meddela att jag råkat ut för exakt samma sak med Bredband2.
Och jag vill säga VARNING FÖR BREDBAND2!

Första kontakten med deras kundtjänst per telefon var redan inom en månad efter att jag pratat med säljaren.
Nedan är mitt senaste mail till deras kundtjänst, har flera gånger försökt få något sorts svar från dom men utan resultat.

Hur man gör en jättenöjd kund riktigt missnöjd

Nu är det fjärde och förhoppningsvis sista gången gången jag förklarar detta.

Systematiska välvalda formuleringar av säljaren för att lura kunden
Jag skaffade mitt mobila bredband hos er i tron om att jag kunde säga upp bredbandet (inom en månad) om JAG inte var nöjd med täckningen.
Anledningen till varför täckningen är så oerhört viktig är för att vi semestrar i Sverige på somrarna och vill då ha ett mobilt bredband som verkligen fungerar.
Att teckningsgarantin bara skulle gälla i mitt hem är inget som jag anser framgick av säljaren men samtidigt är det befängt och orimligt att det bara skulle gälla i hemmet, vad har jag för nytta av mobilt bredband i mitt hem när jag har 100mbit/s från er genom Sundbybergs Stadsnät. Fullkomligt ologiskt.

Kundtjänsten du inte kan lita på
Jag ringde till er kundtjänst första gången i somras, knappt en månad efter att jag tecknat abonnemanget för att säga upp det, men fick redan där "nej", då förklarade jag samma sak som jag förklarat här ovan, personen jag pratade med sa att ni skulle lyssna på säljsamtalet och återkomma till mig. Jag väntade tålmodigt, jag vet inte hur lång tid såna här processer tar, men efter 6 månader hade jag fått nog av att vänta och ringde då till er kundtjänst. Jag fick förklara samma sak ovan för två olika personer, varav person nummer två informerar mig om att det inte finns några anteckningar om att jag ringt till er i somras eller att dom skulle lyssna på något säljsamtal. Och till svars får jag detta mail, där Sandra vänligt förklarar att "täckningsgarantin gäller en månad från det att man tecknade tjänsten." - Vilket jag ursprungligen gjorde och här visar det tydligt återigen att er kundtjänst inte har förstått situationen. Hur många personer ska man behöva förklara samma sak för innan någon förstår vad det verkliga problemet är?

Vid det här laget är jag så pass irriterad att jag faktiskt struntar i hur era rutiner går till eller vad som gäller enligt de avtal som finns.
Ni har anlitat en säljare som ringt upp en kund, som är nöjd sen många år tillbaka, (dvs mig), sålt på denne en tjänst, som dumt nog gick på säljarens argument om att "det är BARA att SÄGA UPP om du inte är NÖJD med täckningen", men som i slutändan inte var nöjd men fick trots det inte säga upp abonnemanget och nu står denne här missnöjd, irriterad och besviken. Jag är mest besviken på hur ärendet har hanterats av er kundtjänst.

Ni har skött detta väldigt dåligt redan från början
Först en säljare som ljuger om att det bara att säga upp om JAG inte är nöjd med täckningen - Allvarligt!
Därefter en kundtjänstmedarbetare som ljuger och inte öppnar ett ärende. - Mycket allvarligt!
Och sen en kundtjänstmedarbetare som inte förstått situationen utan ger mig ett standard svar. - Irriterande.

Nu är det upp till er att visa om ni värderar långvariga kundrelationer eller bara tänker kortsiktigt
Det finns bara en lösning men två olika utfall på denna situation:
1. Lösning: Avsluta det mobila bredbandet omedelbart, gör avdrag för de månader jag betalat för tjänsten och ta bort bindningstiden på mitt abonnemang = Jag är nöjd och stannar som kund.
2. Inte en lösning, utan vad som kommer ske om inte lösningen uppfylls: Jag kommer att säga upp er som leverantör av både fast och mobilt bredband så fort bindningstiden går ut. = Missnöjd och stannar inte som kund.

Skrivet av pokerproffset:

Hej!

Tänkte höra med andra och få tips men samtidigt varna andra för att råka ut för samma grej.

Vi har fast bredband från Bredband2 sen 2 år tillbaka utan några som helst problem, för ett år sen så ringde nån snubbe som sa han var från Bredband2 och lurade min far att ta ett mobilt bredband som han sa att vi kunde säga upp när vi ville, när vi då försökte stänga av de för ett halvår sen drygt så lekte dom dumma och hittade på ena ursäkt efter andra, och låtsades inte fatta frågan.
Sa bland annat att vi har 2 års bindningstid, nej det stämmer inte sa vi, vi har ju inte ens skrivit på någonting sånt, det skulle vara utan bindningstid, nu ringde vi idag igen efter ett halvår till och när vi säger att vi vill stänga av det och berättar att vi inte skrivit på nåt och att 2 års bindningstid inte stämmer, då klickar hon, vi tjafsade inte elr något innan, hon bara helt från ingenstans klickade, så vi ringde upp igen, trodde de va nån störning bara.

när hon får reda på att det är vi som ringer så klickar hon igen, så jag sökte igenom internet lite och hittade forum där andra blivit utsatta för liknande saker från Bredband2.
läste då om en kille som skulle byta IP adress, och de försökte lura på honom att då måste man köpa ny router, när han sa att de e en lögn, så sa hon ja de e så tänkte bara de skulle vara kul för dig med ny router, WTF.

de va bara en grej som stod av alla, efter att jag läste det så förstår jag direkt att de e samma skit vi har åkt på nu, Jag tror ju att hon klickar för att hon inte hittar några ursäkter, och hon vet själv att hon ljuger hela tiden, Vad ska jag göra, min farsa vill stänga av autogirot, han har redan mycket skulder. så han bryr sig inte om att inte betala det.

Men hur kan vi anmäla detta, Akta er för bredband2 säger jag bara, försöker du stänga av ditt abonnemang, så kommer de på ursäkter om att ja men du måste betala 3 månader till, osv osv, de tar till med alla möjliga lögner.
vill bara sätta dit dem nu.

Sry för dåligt skrivet men behövde lite snabbt tips, 2 års bindningstiden är alltså en lögn, men vi kan inte stänga av det för hon klickar och ljuger att det är 2 års bindningstid, hon försökte till och med ljuga att vi hade skrivit på papper, det vet vi att vi inte gjort så de sa vi till henne, då visste hon inte va hon skulle säga klick igen.

BTW min bror jobbar på ett liknande företag med samma trix, så jag vet hur det fungerar.

Visa signatur

- MSI GX740 + Zalman NC2000 + Samsung 24" T240 Rose Black + Logitech MX518 + Logitech Illuminated
- Sennheiser HD595
- Samsung Galaxy Note 3
- Samsung Galaxy Tab 10 Pro