Permalänk
Medlem

Konstigt, får ut över 60 nu efter jag ominstallerade GO. Inte stabilt för fem öre dock, men nästan spelbart.

Visa signatur

Om du inte citerar mig, så kommer jag aldrig hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag har mer eller mindre samma setup som dig. Jag ligger aldrig under 300fps. Har låst max på 400 och ligger mellan 300-400 alltid.
Slår jag på V-sync så har jag konstant 144fps.

Din rigg är definitivt INTE för klen. Det är något som inte stämmer.
Formatera datorn och installera om allt igen.

Visa signatur

| AMD Ryzen7 5800X | 16GB 3200MHz | GeForce RTX3070 | SSD 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag får alltid minst 250+fps med samma grafikkort. Det är inte normalt.
Du sa att du körde benchmarks, ger dessa förväntade resultat?

Det har inte blivit så att, eftersom du använder Intel Graphics, att det blivit något knas att den använder båda och att GPU flaskas av det? Jag rekommenderar att du helt ständer av intel grafiken och testar. (Dvs inte bara dra ut den andra skärmen).

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliasyy:

Tjenare.

Jag har en GTX 970, i5 4690K och även 16GB RAM.
Jag köpte nyligen en 144hz skärm och undrar varför jag inte klarar av 144 fps med denna setup. Är den för svag eller kan det vara en optimeringsfråga? Jag har testat benchmarka med heaven och fick ut 1617 score, så jag tror inte det är ett hårdvarufel. Så kan det helt enkelt vara en OC på g?

testa att ändra detta? samt "singel display performance mode"

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av myzzeN:

Jag har mer eller mindre samma setup som dig. Jag ligger aldrig under 300fps. Har låst max på 400 och ligger mellan 300-400 alltid.
Slår jag på V-sync så har jag konstant 144fps.

Din rigg är definitivt INTE för klen. Det är något som inte stämmer.
Formatera datorn och installera om allt igen.

Vad har du för settings?
Har samma hårdvara med oc ligger på runt 250-350 oftast stabilt på 299 (låst till 300)
Dippar ibland när man kollar scorsen med tab.

Permalänk
Medlem

Jag sitter med 3570k, 8gb ram, gtx 970 och benq 144hz skärm.
Inga problem med fps och har också stabila 250+fps

Lägga till -high i startraden kanske kan hjälpa?

Om du har möjlighet att köra dubbla skärmar så kan du ju köra cpu-z/cpu id på den andra skärmen och kolla på processorhastigheten.
Låter nästan som om eist/autospeed/speedstep ställer ner frekvensen på din cpu av något skäl.
Veta att det tidigare varit problem för vissa med just att sppedstep/eist mm varit påslaget och att processorn klockat ner sig till och från.

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Vad har du för settings?
Har samma hårdvara med oc ligger på runt 250-350 oftast stabilt på 299 (låst till 300)
Dippar ibland när man kollar scorsen med tab.

Kör allt väldigt lågt, upplösning 1920x1080.
Även lågt på Nvidia inställningarna i Windows. Dippar med när jag kollar scoren men det är "standard bugg"

Är inte hemma just nu så kan inte kolla exakt, men skriv gärna vad du vill veta specifikt så kan jag kolla upp det!

Visa signatur

| AMD Ryzen7 5800X | 16GB 3200MHz | GeForce RTX3070 | SSD 1TB |

Permalänk
Medlem

Kör väl en ren formatering och ominstallering av Windows då. Kommer med uppdatering ikväll för resultat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du skrev i början att du körde 144hz skärmen i grafikkortet och den gammla skärmen på moderkortet, det har du väl slutat med och kör nu båda via grafikkortet?

Edit: Du har väl även testat att bara köra med den nya skärmen inkopplat?

Permalänk
Medlem

Fel många gör att ställa in skärmen till 144hz du måste in och konfrigera så den körs i 144hz. sen får du ut och kolla cs go commando-prompt max fps etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Du skrev i början att du körde 144hz skärmen i grafikkortet och den gammla skärmen på moderkortet, det har du väl slutat med och kör nu båda via grafikkortet?

Edit: Du har väl även testat att bara köra med den nya skärmen inkopplat?

Kör single-monitor atm, och har testat köra single med båda skärmarna, jag kör skärmen på GPU:n.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Solved!

Jag har löst det genom att installera om Windows! Har ingen aning om vad felet kan ha varit, men jag ligger runt 200-300 fps med 144 hz <3 Tack för all hjälp dock.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej! Orkar inte starta en ny tråd så skriver här. Är det värt att köpa en 144hz skärm? Jag har haft en innan och min kompis har en, och man känner ju helt klart skillnad i flytet, känns mer "verkligt" på något sätt. Men får man verkligen någon fördel i CS Go, blir man bättre liksom?

Jag har i dagsläget en 24" 60hz TN skärm, och vet inte om jag ska satsa på en 144hz TN eller en 60hz IPS. Det enda jag använder min stationära till är CS Go och BF4. Får man inte ut någon direkt fördel av högre hz så kanske det är mer värt med IPS för bättre bild??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Hej! Orkar inte starta en ny tråd så skriver här. Är det värt att köpa en 144hz skärm? Jag har haft en innan och min kompis har en, och man känner ju helt klart skillnad i flytet, känns mer "verkligt" på något sätt. Men får man verkligen någon fördel i CS Go, blir man bättre liksom?

Jag har i dagsläget en 24" 60hz TN skärm, och vet inte om jag ska satsa på en 144hz TN eller en 60hz IPS. Det enda jag använder min stationära till är CS Go och BF4. Får man inte ut någon direkt fördel av högre hz så kanske det är mer värt med IPS för bättre bild??

Spelar du FPS spel så är det helt klart värt det. Som du säger så blir det ett bättre flyt, vilket också hjälper när du ska sikta snabbt och reaktionen. Allt flyter på bättre och känns helt klart bättre. Så ja, din fördel blir att det flyter på bättre helt enkelt vilket leder till att du förmodligen får det lättare att sikta och skjuta. Blir en enorm skillnad.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Spelar du FPS spel så är det helt klart värt det. Som du säger så blir det ett bättre flyt, vilket också hjälper när du ska sikta snabbt och reaktionen. Allt flyter på bättre och känns helt klart bättre. Så ja, din fördel blir att det flyter på bättre helt enkelt vilket leder till att du förmodligen får det lättare att sikta och skjuta. Blir en enorm skillnad.

Okej, tack för svar! Då är det väl bara att köpa den billigaste 120/144hz skärmen antar jag om man ändå bara ska lira? Dyrare skärmar ger väl inte någon direkt fördel förutom bättre färgåtergivning?

Permalänk
Medlem

Har du fixat det eller? Annars några steg jag skulle göra:

• Rensa alla grafikkortsdrivrutiner du har och fixa nyaste

• Sätt V-Sync på Force Off i nVIDIA -panelen

• Lägg till "-freq 144" i launch options på CS

• Funkar inte detta, testa performance i andra spel och se om det funkar

• *DUMVARNING* Satt in skärmsladden i grafikkortet? Har du HDMI Kabel? Dom klarar inte över 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Okej, tack för svar! Då är det väl bara att köpa den billigaste 120/144hz skärmen antar jag om man ändå bara ska lira? Dyrare skärmar ger väl inte någon direkt fördel förutom bättre färgåtergivning?

Ditt problem i i alla fall bf4 är att du bara har ett 560ti. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Ditt problem i i alla fall bf4 är att du bara har ett 560ti. :/

Inte ens det, har ett HD5850 för tillfället haha! Tänkte väl köpa nytt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Rätt skönt att kunna köra med vsync så man slipper screentearing utan att det känns trögt som sirap som när man kör med vsync på 60hz.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eliasyy:

Jag har löst det genom att installera om Windows! Har ingen aning om vad felet kan ha varit, men jag ligger runt 200-300 fps med 144 hz <3 Tack för all hjälp dock.

Bra att det löste sig, konstigt att ingen föreslog att ta bort video.txt filen i csgo mappen, den håller grafikinställningar.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veen:

Har du fixat det eller? Annars några steg jag skulle göra:

• Rensa alla grafikkortsdrivrutiner du har och fixa nyaste

• Sätt V-Sync på Force Off i nVIDIA -panelen

• Lägg till "-freq 144" i launch options på CS

• Funkar inte detta, testa performance i andra spel och se om det funkar

• *DUMVARNING* Satt in skärmsladden i grafikkortet? Har du HDMI Kabel? Dom klarar inte över 144hz

Hade testat all det där, och en ominstallation av windows löste det.
Men tack ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag brukar ligga på runt 275 fps datorn i sign och då kör jag det mesta maxat och 1080p upplösning. Ding rigg är verkligen inte för klen!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~