Apples vinst högst genom tiderna – nu störst inom smarta telefoner

Permalänk
Skrivet av MuLLvaD3n:

1: Bästa kameran på marknaden just nu.

Jag kan också länka test som bevisar motsattsen

http://allaboutwindowsphone.com/features/item/20233_camera_he...

Får fram att Lumia 1020 är bättre än iPhone 6 Sen vilket test som är bäst är svårt att få fram, då det är upp till vad sidan "gillar" själva.. Finns tyvärr många sidor som är väldigt Apple-fanboy's över =/

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

det vet inte jag, har inte installerat ios8 på min iphone 5 ännu men kommer ihåg att ios7 fungerade dåligt på 4s med dåligt flyt. fanns väl till iphone 4 också som verkar som en mindre bra idé att installera.

Jo, och 5s kommer finnas en risk att den kan bli seg med. Även om dom enligt han jag citera högre upp uppdaterar mobilerna under längre tid, är det inte som nexus mobilerna, nexus 4 kan köra L utan något större prestanda problem vad jag hört i alla fall. Så ja appel har i praktiken sämre uppdateringssupport, dessutom uppdaterar Google alla mobiler oavsett tillverkare med säkerhetspatchar i bakgrunden tydligen, gör appel samma sak?

Skrivet av Json_81:

Inte så konstigt med tanke på hur uselt android och framför allt samsung är, om man nu inte har superbehov av de extra "friheterna" som finns.
Vi tvingas på samsung-lurar på jobbet. Resultatet? Många köper sin egen iphone istället.

Vilken samsung har du på jobbet? s5 verkar ju rätt okej, även stock. Men s3 var en katastrof. Installerar du annan launcher eller ännu bättre ny rom så ser du vad Android verkligen går för (helt annat än Samsungs sega UI).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m0rk:

Lämnade iOS för Android och kan säga att jag inte är helt nöjd... 4.4 är förvisso snabbt och lättanvänt men jag tycker gränssnittet är horriblet jämför med iOS 7/8

Du skulle ha köpt en HTC eller Nexus, att jämföra din budgettelefon i sign som dessutom knappt kör Android med en iPhone är rätt orättvist. Likaså att döma Android efter LG:s gräsliga skin.

Om det är något jag inte förstår är det hypen för Laggsung. Överskattade kameror och seg mjukvara i knackigt plastskal så långt ögat når.

Förövrigt tycker jag att Apple får mycket oförtjänt kritik av hårdvaran. Visst, det är lite lite minne i, men SoC:n är i världsklass. Se bortom antal kärnor och Ghz snälla.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeofc:

Ja båda har sina för/nackdelar.
Vad jag försöker få fram är,
Beroende på vad man gillar skiter man i priset, men visst hade många hellre valt något billigare med fler förmåner o bättre hårdvara?

Bättre hårdvara? https://www.youtube.com/watch?v=oPXHbvAmiUw

iPhone må ha 2 kärnor på 1.4ghz, men dessa två kärnor är ruskigt mycket snabbare än alla andra på marknaden. Mycket mer användbart än 8 st kärnor ifall prestandan är i stort sett samma..

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Du skulle ha köpt en HTC eller Nexus, att jämföra din budgettelefon i sign som dessutom knappt kör Android med en iPhone är rätt orättvist. Likaså att döma Android efter LG:s gräsliga skin.

Om det är något jag inte förstår är det hypen för Laggsung. Överskattade kameror och seg mjukvara i knackigt plastskal så långt ögat når.

Det är personlig åsikt, Samsung har i alla fall haft en av dom bättre kamerorna på marknaden och plast blir inte kalt och tål repor och stötar bättre. Oled är dom riktigt bra på att göra dessutom, riktigt skönt att ha en riktigt bra skärm, UI:t håller jag med om, inte alls så android ska kännas (kör custom på min mobil och är snabbare och stabilare).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Vilken samsung har du på jobbet? s5 verkar ju rätt okej, även stock. Men s3 var en katastrof. Installerar du annan launcher eller ännu bättre ny rom så ser du vad Android verkligen går för (helt annat än Samsungs sega UI).

Jag ska erkänna att jag inte använt senaste versionen av samsung eller android, men jag har använt allt från 1.5-4.4 på varierande hårdvara och det imponerar verkligen inte.
Det som erbjuds från jobbet är S3 ( mitt fall), S3 mini och S4 mini och jag tror folk ska få någon S5 mini nu.
Har fortfarande att stöta på någon som är nöjd med skiten.

Att lägga in customromar är INTE godtagbart, dels för att de flesta saknar intresse och kunskap och dels för att det inte funkar med företagslösningar.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

En lite skön spark i baken på dem som sa att det skulle gå åt skogen efter Steve Jobs avled.

De skulle ju visa sig att marknaden vill ha större telefoner

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag ska erkänna att jag inte använt senaste versionen av samsung eller android, men jag har använt allt från 1.5-4.4 på varierande hårdvara och det imponerar verkligen inte.
Det som erbjuds från jobbet är S3 ( mitt fall), S3 mini och S4 mini och jag tror folk ska få någon S5 mini nu.
Har fortfarande att stöta på någon som är nöjd med skiten.

Att lägga in customromar är INTE godtagbart, dels för att de flesta saknar intresse och kunskap och dels för att det inte funkar med företagslösningar.

Förstår varför du tycker s3 är seg, kör inte 4,3 på den, 4,2 är bättre. Det var vid 4,3 som jag gick över till custom, 4,3 blev riktigt segt. Kör nu faktiskt L på den Funkar helt okej, inte helt stabilt rom än (är en beta). Men är riktigt snabbt och stabilt os i sig (även om man har några mindre lustiga buggar) och det har inte med os:et att göra vad jag vet. är appar som startar segt till webbläsaren hänger sig.

felet med vanliga s3 är att den bara kommer med 1Gb ram och det räcker inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JZ0NiC:

Haha. kan någon svara på varför det alltid ska bli en kräksfest i kommentarsfältet om hur dåligt apple är när det kommer nyheter om apple?

Jag tror det kommer att vara så i fortsättningen med tyvärr, det har precis som du skriver, har alltid varit så.
Jag tror många är blinda, och det dom själv äger o köpt o älskar är himmelriket på rosa moln.

Jag själv tror att det är en väldigt liten procent som testat, eller aktivt använder produkter ur båda "lägren" sen om det gäller Android vs iOS, Windows vs OS X, AMD vs Nvidia, ja vi kan dra det ett steg längre då vi ändå håller på..... Volvo vs SaaB, Dukatti vs japshojar ....... listan kan göras hur lång som helst.

Skrivet av drakelito:

Förstår inte hur detta är möjligt dock, med tanke på deras skyhöga priser så blir man tveksam ^^

Jag tror faktiskt du har svaret i din egen mening, fast du skall plusa på orden > populär o kineser (och svaret i din mening är just "det-höga-priset" därav deras vinst.

Skrivet av Koyaanis:

Kan du inte bara fatta att Apple har en bra helhetslösning? Appar på IOS funkar bättre i dom flesta fall än motsvarande app på Android, utvecklare tjänar också mer pengar på IOS. Råkar man äga en Mac så får du ytterligare funktioner så som att ringa och smsa via datorn t.ex. Fler tredjepartsprodukter till Apple än Android, högtalare, laddare och andra gimmicks. Telefonen kommer att stödjas med uppdateringar i flera år framöver, hur länge stöds S5 ifrån Samsung med uppdateringar, 1½ år om man har tur? Iphone 4S stöds fortfarande med uppdateringar, nya funktioner till en telefon som släpptes 2011.

Du säger att jag får mer för pengarna om jag köper en annan telefon, vad exakt är det jag får? Inget utav ovannämnda iaf.

Tänkte bara upplysa alla Androidanvändare om det fetstilta!!

Med MyPhoneExplorer

Så kan man göra allt från datorn med en Androidtelefon.

* Synka allt

* Skriva SMS

* Ringa

* TelefonStyrning

* Plus mycket mycket mer....

Tror det finns till iOS med om jag minns rätt, fast lite begränsat.

Så, nu har jag citerat klart/

Jag använder själv både Android och iOS aktivt, för att jag älskar dom

En privat och en genom jobbet, jag vet ifan hur det hade gått om jag vart tvungen att välja

Nästa steg för mig är att testa WP, ser framemot det.

Jag förstår ärligt talat inte varför man måste välja, det blir lite sandlådenivå, när folk här blir som griniga barnungar... ........Hur fan kan du ha det......Det har inte jag......och min är bättre än din

Ha en bra kväll alla.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av tvelander:

"sämre"

På vadå?
DET ÄR helt olika OS.

Jag har utvärderat båda, och jag tycker S5 är mycket sämre.

+1
Har en S5 och jag vågar säga att man inte kan hitta en sämre telefon ute i handel i dag för det priset jag gav för min.
Sista gången jag ger mina pengar till samsung.

Permalänk
Medlem

Jag som tycker att 6an är en av de sämsta Iphonen än så länge, Finns en bra kortfilm som beskriver appelfenomennet ganska bra

https://www.youtube.com/watch?v=NCwBkNgPZFQ

Permalänk
Avstängd

jag folk verkar gilla att betala en jävla massa för märke som inte är värda mer än någon annan. Får kommer alltid vara får.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Får fram att Lumia 1020 är bättre än iPhone 6 Sen vilket test som är bäst är svårt att få fram, då det är upp till vad sidan "gillar" själva.. Finns tyvärr många sidor som är väldigt Apple-fanboy's över =/

Att anklaga DxO-labs (DxO Mark) för att vara Apple-fanboys samtidigt som man länkar till en sida som heter All About Windows Phone är rätt komiskt Rekommenderar dig till att surfa över till http://www.dxomark.com/Phones och fördjupa dig lite om resultaten där och varför de anser att iPhone 6 har den bästa kameran. DxO Mark anses vara en av de bättre sidorna på nätet när det gäller att testa olika kamerautrustning, inklusive mobilkameror, så inget Apple-fanboy-fasoner där inte.

Permalänk
Medlem

6an är min favorittelefon hittils, mest för att IOS lirar så bra med MacBooken. Att kunna svara på samtal och sms på datorn när telefonen ligger på laddning i andra sidan huset är otroligt smidigt. De lirar riktigt bra tillsammans. Känner inget behov av att jailbreaka och utöka funktionaliteten, allt fungerar grymt

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av dzr:p:

Jag som tycker att 6an är en av de sämsta Iphonen än så länge, Finns en bra kortfilm som beskriver appelfenomennet ganska bra

https://www.youtube.com/watch?v=NCwBkNgPZFQ

Mm, tur alla tycker olika.

Det är som logiken, LINUX folk är idiots typ

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av MuLLvaD3n:

Ibland kan det vara skönt att slippa pilla med, det var typ därför jag skaffade iPhone från början. Pillade så mycket med datorn så var det skönt att ha en enhet som "bara var". (Man behöver självklart inte pilla på en Android heller om man inte vill.).

Då förstår jag! ju det är ju sant!

Skrivet av tvelander:

Ja så klart, men "leka" på olika nivåer.
Jag gillar hårdvara, och Apple gör grymma telefoner, och gillar mina Lumia 930 också så

Btw vad är det som är så låst, jag hittar inget jag vill ändra på.

i see!
Om du inte vill ändra något så är det ju lugnt! med låst tänkte jag mest när man jämför med Android telefoner som är mycket mer öppna.

Skrivet av CGI:

Låst på vilket sätt? Det är ju bara en (bra) telefon... Det finns betydligt roligare teknik att pilla med än telefoner...

Om man jämför med Android telefoner så är iPhone rätt så låst telefon. Finns så mycker mer man kan göra på en Android.
Men som MuLLvaD3n säger så finns ju dom som "bara" vill ha en telefon som man kan slippa pilla med då är iPhones perfekta!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av md7:

Att anklaga DxO-labs (DxO Mark) för att vara Apple-fanboys samtidigt som man länkar till en sida som heter All About Windows Phone är rätt komiskt Rekommenderar dig till att surfa över till http://www.dxomark.com/Phones och fördjupa dig lite om resultaten där och varför de anser att iPhone 6 har den bästa kameran. DxO Mark anses vara en av de bättre sidorna på nätet när det gäller att testa olika kamerautrustning, inklusive mobilkameror, så inget Apple-fanboy-fasoner där inte.

Jag ville bara visa att man kan länka tester som påstår en sak när det finns tester som påstår motsatsen.
sen om "http://allaboutwindowsphone.com" är en windows phone fanboy sida ver jag inte. Bara för dom fokuserar på windowsphone nyheter så behöver dom inte vara "fanboy's"
Windows Central tycker jag är väldigt bra sida, men dom tar fortfarande bara upp nyheter som rör windows

Sen läste jag kommentarerna för Dxomark's test "Iphone 6 vs Lumia 1020" om att odm inte var rättvisa i testet.
http://www.dxomark.com/Phones/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-overv...

"like comparing the indoor Color shading, between 2 pictures that have not the same framing, allowing the nokia with a wide shot to see more dark areas in the corners and the iPhone just barely on medium shot to focus just on the subject, of course the Nokia has more color shading on that test, cause it sees more dark areas on the wall, and still you can see in the iPhone picture that in the corners there is a slight green tint, that would have been way more evident if you had framed as wide as the Nokia."

sen är jag absolut inget proffs på detta, men att dom inte har exakt samma förutsättningar (eller close too) bevisar ju bara att dom inte är rättvisa

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Mm, tur alla tycker olika.

Det är som logiken, LINUX folk är idiots typ

Ja visst är det så.

Ett bra ord till det är trångsynt! Och är man det, ja då missar man många godbitar i livet (alltså mening nr2 LINUX folk)

Fanboi + trångsynt = Jag-har-inget-liv.

Jag tycker man ska testa och utvärdera.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av m0rk:

Lämnade iOS för Android och kan säga att jag inte är helt nöjd... 4.4 är förvisso snabbt och lättanvänt men jag tycker gränssnittet är horriblet jämför med iOS 7/8

Vilket gränssnitt kör du på?

Kombon med stock android, Nova, Xposed och Custom Icons (kanske till och med några fräscha widgets) så är Android extremt snyggt!

Om man kör tex med stock touchwiz så håller jag med dig att gränssnittet ser horribelt ut!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Undrar om det här stämmer .. Apple må ha haft störst kvartal mellan dom och Samsung, men jag tror fortfarande Samsung och Android överlag har greppet om marknaden vad det gäller antal enheter.

Än mer intressant vore en breakdown av vad som sålt detta kvartal från Apple's sida.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Man kan undra när folk ska fatta att allt inte handlar om specifikationer. Samma sak här oavsett vad Apple släpper för någonting. Kan ni inte förstå att folk VERKLIGEN uppskattar att deras prylar (datorer/telefoner/what ever) är bättre än konkurrenterna i framför allt tre aspekter: användarvänlighet, byggkvalité och design.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bandite:

Jag har också gått från iOS till Android nyligen. iOS är betydligt mer polerat, men om det är nåt jag inte saknar så är det iTunes!

iTunes har man inte varit i behov av på rätt många år sedan iCloud kom.

Skrivet av Gtoxed:

aldrig fattat apple hypen heller.. begränsad mjukvara, dålig batteritid, inga widgets, inge riktig HD display.. nee iphone e egentligen ***t telefoner, men det som de har lyckats med är en PR-avdelning i världsklass. Aldrig har de lyckats lura så många människor på dyra telefoner som inte är värda sitt pris någonstans.. haha

Apple är premium telefoner, bra batteritid, det finns widgets, riktig HD display med, och rent prestandamässigt så vinner Apple över ex Samsung, även fast Apple på pappret har sämre CPU/GPU och mindre RAM. Så allt du sa är precis tvärtom.
Och på det tillkommer support under 3-4 år med uppdateringar av OS, nya funktioner, iCloud med backup, bildström, mail, kalender, anteckningar etcetc. Vilket ger ett mervärde då allt ingår.
Kolla bara på ex Samsung som nästan slutar ge uppdateringar till OS innan ens telefonen kommit ut på marknaden, skeppar telefonerna (ännu idag) med 2-4 år gamla OS osv, och utan iCloud (eller liknande) med alla bra synkfunktioner, och mjukvaror.

Skrivet av jojjeofc:

fattar verkligen inte varför apple har sånt jävla överpris.
Jag menar, jämför samsung galaxy s5 och iphone 6 16gb.
samsung galaxy s5 kom ut officiellt 2014/2/24 och iphone 6 2014/9/9.
Iphone 6 är sämre men också dyrare än S5an.
Det är riktigt stört att dem går med så stor vinst,
tror knappast att iphone 6 är dyrare att tillverka än S5an.

Nej, tvärtom. IPhone 6 / iPhone 6 Plus vinner över Samsung Galaxy S5 utan tvekan, både rent funktionsmässigt och i ren prestanda, och prisvärdighet.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Jösses, jag har både Apple prylar och icke Apple prylar. Men folk som argumenterar för sin kära iPhone när dom är helt ute och cyklar, vad är det som driver dessa individer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Skrivet av PowerNet:

Nej, tvärtom. IPhone 6 / iPhone 6 Plus vinner över Samsung Galaxy S5 utan tvekan, både rent funktionsmässigt och i ren prestanda, och prisvärdighet.

S5 är typ 1 år gammal snart, det är Note 4 som är det senaste från Samsung.

Note 4 vann på kamera, Blindtest över de senaste topptelefoner ink senaste iPhones om jag minns rätt.
Även Note 4 skärm är prisad som bästa på marknaden också, samt dyrare att tillverka än iPhones men kostar runt samma att köpa nu.

Sen hur du upplever telefonens så kallade "prestanda" är subjektivt. Android verkar överlag vara stabilare än iOS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Man kan undra när folk ska fatta att allt inte handlar om specifikationer. Samma sak här oavsett vad Apple släpper för någonting. Kan ni inte förstå att folk VERKLIGEN uppskattar att deras prylar (datorer/telefoner/what ever) är bättre än konkurrenterna i framför allt tre aspekter: användarvänlighet, byggkvalité och design.

Är det fakta eller är det vad DU tycker? Nä juste, det är vad DU tycker. Jag har en Macbook, älskar den. Några av anledningarna är faktiskt de tre du nämner. Men gillar jag iPhone? Nej verkligen inte, JAG tycker att Android(Sony Z2) har bättre användarvänlighet, byggkvalité och design.

Skärpning.

Permalänk
Medlem

Hoppas att Apple gör ett OS för persondatorer med tangentbord och mus, som man kan köpa utan att köpa en Apple-dator. Vore härligt med lite Microsoftkonkurrens på det området

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

S5 är typ e1 år gammal snart, Det är Note 4 som är den senaste från Samsung.

Note 4 vann på kamera, Blindtest över de senaste topptelefoner ink senaste iPhones om jag mins rätt.
Även Note 4 skärm är prisad som bästa på marknaden också, samt dyrare att tillverkar än iPhones men kostar runt samma att köpa nu.

Sen hur du upplever telefonens så kallade "prestanda" är subjektivt. Android verkar överlag vara stabilare än iOS.

Nej, iPhone totalt utklassar alla konkurrenter förutom i en kategori, vilken i ett test var "physics"
http://bgr.com/2014/09/22/iphone-6-vs-android-performance-tes...
Den som ligger närmst annars är Nvidia Shield Tablet (som för övrigt inte är en telefon, så vinnare bland telefoner är iPhone utan tvekan)

Sen kollar man singelcore / multicore i test så vinner iPhone 6 och 5S i toppen på singelcore, medans Note 3 tog platsen i multicore, och så haltar jämförelserna till Note 3´s fördel, då Note 3 rent teoretiskt kan ha högre prestanda en kortare tid innan prestandan strypts till en bråkdel, för att inte överhetta telefonen, medans iPhone kan ligga på maxprestanda under hela tiden, och därav i ren prestanda under längre tid så vinner iPhone helt klart.
http://www.phonearena.com/news/Apple-iPhone-6-Apple-A8-perfor...

Även om Note 3 knep platsen i testet, så vinner iPhone i prestanda i längden över andra telefoner som måste klocka ner sig.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Hedersmedlem

Förbannelsen att hjälpa folk med sina iPhones fortsätter alltså... Emellanåt tål jag inte ens se en iPhone. Telefonen må vara bra utifrån flera kriterier, men kan också vara en total mardröm.

(Från ett support- och inte ett användarperspektiv)

Permalänk
Medlem

merkar mest vara iphone vs s5an här. själv bytte jag från iphone till android PGA att jag ville kunna lägga in bilder på enheten utan itunes och spela min musik i mapp format och annat, jag ville ha det på MITT sätt, alla vill inte ha sådana möjligheter.
samsung har sjunkit som en sten eftersom de lägger in så otroligt mkt BLOAT på sina telefoner...tyvärr. känner få som är nöjda med dom.

jag testade nått helt nytt vilket var en sony z3 compact. i mitt tycke är det den bästa telefon jag ägt. snabb, rätt stilig och all bloat ligger inte och äter upp prestandan, bloaten ligger där men gör inte så mkt.
batteri tiden är VÄLDIGT bra!

alla jag känner med iphone brukar ha 1 klagomål och det är batteri tiden, stämmer nog inte in på iphone 6 plus då ingen jag känner köpt en sådan

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Mindre pengar till utveckling och på helt fel saker... yay...
Och snart kommer ju Apple med en "smart" klocka som är något helt nytt i US tydligen då dom aldrig hört talas om något liknande...

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐