Finns det några 'nyare' androider med fysiskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Finns det några 'nyare' androider med fysiskt tangentbord?

Har i dagsläget en Xperia pro och den klagar då och då på lite minne kvar samt att den är lite seg.

Vad finns det för alternativ? Finns det några som är bättre?
Kan till och med nöja mig med en utan svenska tangenter.

Googlade lite på det i morse och hittade inget som fick mig att höja på ögonbrynen.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nä inget som får en att höja ögonbrynen, men det måste ju vara ett lyft från en Xperia Pro, den är ju lika snabb som en brödrost ju ffs

http://www.androidauthority.com/best-qwerty-android-smartphon...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Telefoner med fysiskt tangentbord är ju helt döda i stort sett. Är väl bara BlackBerry som kör vidare med det än idag och har släppt lite legacy enheter tror jag dessutom. Visserligen har ju BlackBerry Android (Jelly Bean) inbakat i systemet så lite Android kan det ändå räknas som då man kan köra Androidappar m.m. på en BlackBerry.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Rekordmedlem

Det går att ansluta ett tangentbord till telefonen och det går även att dela en dators tangentbord till telefonen, men det är ju inga lösningar att stoppa i fickan men vill du köra det hemma kan det kanske passa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Är inte helt insatt, men till telefonen Jolla så kommer ett tangentbord snart vad jag har förstått: https://www.kickstarter.com/projects/2028347278/tohkbd-the-ot...
Jollan har stöd för Android-program så det borde ju vara lugnt.
Hoppas tipset va värt något iaf

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Nä inget som får en att höja ögonbrynen, men det måste ju vara ett lyft från en Xperia Pro, den är ju lika snabb som en brödrost ju ffs

http://www.androidauthority.com/best-qwerty-android-smartphon...

Inte en chans!
Min telefon rostar bröd mycket snabbare än en brödrost, utan att ens ha ett samtal igång.

Ja jag såg den listan också när jag googlade.
Är exempelvis LGn snabbare än xperian?
Kunde se att man *host* bara hade tillgång till 3,4 GB minne till appar i den, jämfört med, jag vet inte exakt, men 300 MB i xperian.
Är lite skeptisk med tanke på att det är en Verizontelefon, det verkar som man kan låsa upp den men kan man lita på sånt?

Permalänk
Medlem

Blackberry är jag inte helt förtjust i på grund av att telefonerna är på fel håll.
Hellre ett tangentbord man drar ut.

Har sett att det finns diverse add-ons till vissa telefoner, typ samsung och jolla.
Jolla har jag väldigt lite kunskap om och deras sida ger inte mycker mer klarhet faktiskt.
Sen är jag skeptiskt till det med att ha ett "externt" tangentbord. Då måste man ladda det också, ytterligare en laddare som ska släpas med överallt. Och troligtvis drar blåtanden mer ström från telefonen också.

Permalänk
Inaktiv

OM allt annat faller så finns detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1022360
151mm så det är iallafall inte mycket större en 5-tums mobil är idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agonotheta:

Har i dagsläget en Xperia pro och den klagar då och då på lite minne kvar samt att den är lite seg.

Vad finns det för alternativ? Finns det några som är bättre?
Kan till och med nöja mig med en utan svenska tangenter.

Googlade lite på det i morse och hittade inget som fick mig att höja på ögonbrynen.

Enklast är att vänja sig vid att inte ha ett fysiskt tangentbord.

Permalänk
Medlem

Du har ju en del modeller här som du kan kika på men du lär nog få importera om du vill ha en.

http://www.gsmarena.com/results.php3?idQwerty=1

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Var lite mer komplicerat än man kan tro det här..
Många av telefonerna är låsta, verkligen helt låsta till sina nät.
Andra går på specialfrekvenser som inte fungerar i sverige.
En av telefonerna har inbyggt simkort som inte går att byta ut utan att byta ut hårdvara i telefonen.

Men en telefon ser ut att fungera och det är LG Optimus F3Q.