Origin laddar vid uppstart och sen "Onlineinloggning är inte tillgängligt för tillfället"

Permalänk
Medlem

Origin laddar vid uppstart och sen "Onlineinloggning är inte tillgängligt för tillfället"

Tjenare!

Försöker att installera BFH utan någon speciell framgång. När man tar igång Origins launcher så laddar det i typ 2 min och sedan så dyker inloggningsrutan upp fast med orange "låda" ovanför som säger "Onlineinloggning är inte tillgängligt för tillfället".
Jag provade att starta upp BF4 här om dagen men samma problem då.
Som jag läst så kan man avbocka "Använd en proxyserver för nätverket..." inne på Inställningar för lokalt nätverk(LAN).
Detta är redan avbockat. Så det har aldrig varit det felet.
Har även kollat brandväggen så att den inte blockerar Origin.
Och har nu inga mer ideér. Får en känsla av att det inte kommer att fixa sig innan sista Beta-dagen.

Tillägger även att jag tog bort Host-filen efter vad jag också läst, ingen verkan. (C:\Windows\System32\drivers\etc)
Uppskattar tips och lösningar. Tack på förhand!

/Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

En bekant hade samma problem, han körde igång en vpn - tjänst från sin ISP och så fungerade det. Vet dock inte om det hjälper dig men värt att testa kanske.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av malmlinus:

En bekant hade samma problem, han körde igång en vpn - tjänst från sin ISP och så fungerade det. Vet dock inte om det hjälper dig men värt att testa kanske.

Tack för svaren!

Jag har nu använt mig av VPN/Proxy genom programmet "OpenVPN/Private Tunnel". Det gick smidigt och nu är jag inne i Origin.
Det jag nu undrar lite är, är strulet fortfarande kvar? Alltså om jag bootar om datorn så kommer problemet att kvarstå antar jag, eller?
Jag laddar för tillfället ner BFH och inget har hänt ännu, ligger på 7% vid denna stund. Är det smartaste att ha igång datorn/energisparläge tills söndag eller?
Eftersom jag av misstag laddade ner över 100 Mb(100 är max vid testperiod) av spelet innan jag provade att stänga av VPN-programmet så kan jag inte längre använda det.
Annars så måste jag leta efter något annat gratis-program.

Uppskattar svar! /Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)