Jag tycker du är lite orättvis. Mest hysteriska är så klart de som prompts ska byta sina 970, trots att de dagarna innan det här blev allmänt känt var lyriska över den sjukt bra prestandan de får från sitt kort. Speciellt då de av dem som hävdar att uppenbara prestanda problem ska göra bytet till en självklarhet.
Jag köper att man vill, på princip, byta ut en vara som har felaktiga specifikationer, som den här, och jag anser att det är dålig stil av exempelvis Inet, som inte ger klara besked för om "problemfria" kort är, eller inte är en grund för reklamation baserat på den felaktiga specifikationen. JAG hade antagligen krävt att få mitt utbytt, men samtidigt är jag aldrig så bleeding edge att jag riskerar att bli ägare till ett sånt här kort... Jag sitter fortfarande på mitt 7950, och ett 970 skulle mycket väl kunna bli min nästa uppgradering, när någon gör sig av med ett för en knapp tusing om ett halvår. Vid det laget vet vi även hur stort det här problemet kommer bli på lite sikt, i stället för luddiga löften, och märkliga påståenden som är vad som cirkulerar just nu.
Men att folk vill skydda sin investering har jag inga som helst problem att förstå...
B!
haha, ja visst, dålig stil av inet, framförallt dåligt av nvidia att inte gå ut med korrekta specifikationer, förstår inte hur de tänkte..Men prestandan var ju top notch enligt alla. Ingen klagade tills detta exploderade på en dag. Nu suger kortet och "alla" har plötsligt problem med stuttering. Är inte det lite skumt?Ingen större investering för mig och ser redan "framåt" vilket jag hade gjort även utan detta "problem". Tills dess njuter jag av 60fps med ultrainställningar på 1080p.