Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag tycker du är lite orättvis. Mest hysteriska är så klart de som prompts ska byta sina 970, trots att de dagarna innan det här blev allmänt känt var lyriska över den sjukt bra prestandan de får från sitt kort. Speciellt då de av dem som hävdar att uppenbara prestanda problem ska göra bytet till en självklarhet.

Jag köper att man vill, på princip, byta ut en vara som har felaktiga specifikationer, som den här, och jag anser att det är dålig stil av exempelvis Inet, som inte ger klara besked för om "problemfria" kort är, eller inte är en grund för reklamation baserat på den felaktiga specifikationen. JAG hade antagligen krävt att få mitt utbytt, men samtidigt är jag aldrig så bleeding edge att jag riskerar att bli ägare till ett sånt här kort... Jag sitter fortfarande på mitt 7950, och ett 970 skulle mycket väl kunna bli min nästa uppgradering, när någon gör sig av med ett för en knapp tusing om ett halvår. Vid det laget vet vi även hur stort det här problemet kommer bli på lite sikt, i stället för luddiga löften, och märkliga påståenden som är vad som cirkulerar just nu.

Men att folk vill skydda sin investering har jag inga som helst problem att förstå...
B!

haha, ja visst, dålig stil av inet, framförallt dåligt av nvidia att inte gå ut med korrekta specifikationer, förstår inte hur de tänkte..Men prestandan var ju top notch enligt alla. Ingen klagade tills detta exploderade på en dag. Nu suger kortet och "alla" har plötsligt problem med stuttering. Är inte det lite skumt?Ingen större investering för mig och ser redan "framåt" vilket jag hade gjort även utan detta "problem". Tills dess njuter jag av 60fps med ultrainställningar på 1080p.

Permalänk
Medlem

Känns irrelevant. Antingen är man en bra butik, och ser till så att kunden inte förväntas ta sådana här smällar, eller så är man inte. Det här är vad återförsäljarna SKA hantera. Det är risken de tar, för att kunna tjäna pengar. Och det här är ett ärende Inet hanterat jäkligt dåligt. Jag misstänker att alla som returnerar sina 970 till Inet innan månadens slut får ett återköp, eller en uppgradering mot att de betalar mellanskillnaden förutsatt att grejerna är i ok skick. Men att inte då faktiskt stå för det, skapar osäkerhet, och är dålig stil. Antagligen väljer man det i förhoppningen om att folk inte ska skicka in sina kort, och sen i efterhand kan man då hävda att man bytte ut alla kort åt dem som ville, men det är fult bortom allt annat. Nästintill ren lögn. Vi får se vad tiden ger.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hjälpsam

Jag har länge tyckt att den där jäkla pingvinstången är grovt överskattad!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

Första quote avslutas med ? = en fråga inte ett svar.
Andra Quote "ser" = med andra ord det finns ett behov inte att jag har det.

Ursäkta mig kanske jag är trög men hänger inte med alls? Förtydliga dig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

1. hur vet du att 3.5GB aktivt används
2. vilken titel och vilka inställningar

SLI är ju ökänt för att strula i många titlar, hur vet du att de problem du upplever inte skulle manifestera sig även på GTX980? Om så är fallet, hur kan då 3.5GB "problemet" vara orsaken?

Dom ljuger om specc, dom har unika drivrutiner för vram användning för 970.
Den dagen drivrutinerna inte kodas rätt eller dom ger blankt fan i å bry sig?!
Folk rapporterar åt höger å vänster om låst vram på 3½GB fastän samma inställning i 980 ger 4GB, vars är ½GB som skall finnas?
Alla rapporter om latenser. Finns som sagt även här 100 tal klipp ute där även recensenter anger stuttering som vanligt förekommande.
NVIDIA har klantat sig ordentligt å vi kommer få se en dom mot dom om nåt år då alla papper är vända.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Du säger att det inte är ok, men ... på något sätt ändå?
Förbrukningsvara, jag förmodar att du menar frekventa byten för optimal grafik upplevelse.
Men då är min 780 SLI skit idag då?
Mycket förunderligt svar som du gav där.
Hård/mjukvara avstanna? Varför?
Om folk har bättre insikt med vad som dom faktiskt får så kommer kraven på företag att öka å därmed lösningar/idéer på nya saker.
Efterfrågan om 4GB är standard sen över 1år. Idag ser vi ett behov av mer för folk i SLI lösningar.
Morgondagens prestanda kort får vi hoppas ha 8GB eller mer.

Dina svar står ju givetvis för dig och marknaden är skäligen glada åt en kund som du m.fl. som infinner sig i vad som helst.

Håller med här, visst prestandan är det som alla snackar om men det skiter jag fullständigt i egentligen. Värsta är ju folk verkar tycka att Nvidia inte har gjort något fel här. Jag inväntar fortfarande uppgraderings möjligheter eller möjlighet att få byta till reviserade kort i framtiden. Hade blivit förvånad om inte Nvidia tvingas punga ut mångmiljardbelopp för att fixa detta, vilket jag tycker de bör.

Skrivet av retro123:

haha, ja visst, dålig stil av inet, framförallt dåligt av nvidia att inte gå ut med korrekta specifikationer, förstår inte hur de tänkte..Men prestandan var ju top notch enligt alla. Ingen klagade tills detta exploderade på en dag. Nu suger kortet och "alla" har plötsligt problem med stuttering. Är inte det lite skumt?Ingen större investering för mig och ser redan "framåt" vilket jag hade gjort även utan detta "problem". Tills dess njuter jag av 60fps med ultrainställningar på 1080p.

Problemet för en sådan som mig som kör 3 skärmar med 3D och kan lätt utnyttja minnet om jag vill. Hade detta inte uppmärksammats så hade jag aldrig såklart märkt detta, men det är inte prestandan som är det viktiga. Det jag funderar över hela tiden är att när jag kommer upp i 3,5 gb och de hackar till lite är, hade det laggat även om inte Nvidia fuskat med sina produkter?... går ej att veta. Allt vi vet är att Nvidia har släppt en produkt som inte stämmer överens med vad de lovat.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Cdon ger sig inte, dem vill verkligen inte ta tillbaka kortet trots att jag citerat och hänvisat till konsumentköplagen. Vad finns det mer att göra? Måste jag gå till ARN? hade hoppats slippa sånt här strul, jag vet inte vad jag ska göra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CamelActivate:

Cdon ger sig inte, dem vill verkligen inte ta tillbaka kortet trots att jag citerat och hänvisat till konsumentköplagen. Vad finns det mer att göra? Måste jag gå till ARN? hade hoppats slippa sånt här strul, jag vet inte vad jag ska göra

Har samma kort och Netonnet där jag köpte mitt kort strular med, fast idag skrev de att jag kan skicka in kortet så de kan kontrollera det och se statusen på kortet va det nu menas med det?

Permalänk
Medlem

Jag kommer ta detta vidare nu för jag är trött på deras hantering, vill verkligen inte ha kontakt med dom längre med tanke på hur dom svarar en och fullständigt skiter i en. Hur jag kommer ta det vidare har jag inte kollat upp helt än, får återkomma med det.

*edit: CDON strular även med andra kort än gigabyte

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Har samma kort och Netonnet där jag köpte mitt kort strular med, fast idag skrev de att jag kan skicka in kortet så de kan kontrollera det och se statusen på kortet va det nu menas med det?

Samma här.

Jag skickade tillbaka kortet igår, vi får se vad som händer.

Kortet fungerar inte för 5760x1080 pga. microstutter, så om dem inte tar det tillbaka behöver jag sälja det ändå.

Permalänk
Skrivet av anon200632:

cdon ville ha mitt kort också för undersökning för att fastställa att det är defekt, jag sa till dem de att det inte är defekt det är per design men att jag inte blivit informerad om denna strypning och därför har rätt till att få varenda krona tillbaka, jag erbjöd mig till och med att köpa mitt nya kort hos dem men det blir inte av om jag måste gå till ARN och strula.

Skrivet av Acidoo:

Jag kommer ta detta vidare nu för jag är trött på deras hantering, vill verkligen inte ha kontakt med dom längre med tanke på hur dom svarar en och fullständigt skiter i en. Hur jag kommer ta det vidare har jag inte kollat upp helt än, får återkomma med det.

*edit: CDON strular även med andra kort än gigabyte

håller med, känns verkligen som att de skiter i mig och sättet som dem behandlar mig är inget vidare, försöker få mig att tro att jag har fel när jag har solklart rätt, usel service från ett uselt företag.

berätta gärna hur du kommer att gå till vida, vill också ta detta vidare!

Permalänk

Vi har precis fått information från våran produktgrupp att produkterna nu är godkända för retur.

Vänligast returnera produkten med den bifogade fraktsedeln så kommer vi att häva köpet och återbetala er för kortet så fort vi mottagit det på vårat kontor.

Dold text

Jag behövde bara hota med ARN så fick jag ett mejl om att deras produktgrupp helt precis har godkänt returer på denna produkt, vilken tur man har! wooho älska cdon verklig pro-consumer woow tjohooo, hursom helst.

ni som bråkar med återförsäljaren hänvisa till konsumentköplagen och hota med ARN ge er inte, de kommer ge vika till slut

Permalänk
Medlem

Vi har precis fått information från våran produktgrupp att produkterna nu är godkända för retur.

Vänligast returnera produkten med den bifogade fraktsedeln så kommer vi att häva köpet och återbetala er för kortet så fort vi mottagit det på vårat kontor.

Dold text

Jag behövde bara hota med ARN så fick jag ett mejl om att deras produktgrupp helt precis har godkänt returer på denna produkt, vilken tur man har! wooho älska cdon verklig pro-consumer woow tjohooo, hursom helst.

ni som bråkar med återförsäljaren hänvisa till konsumentköplagen och hota med ARN ge er inte, de kommer ge vika till slut

Nja, får samma svar än från CDONs chatt, mail har dom slutat svara på så nu får det vara nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av proci:

Samma här.

Jag skickade tillbaka kortet igår, vi får se vad som händer.

Kortet fungerar inte för 5760x1080 pga. microstutter, så om dem inte tar det tillbaka behöver jag sälja det ändå.

Intressant, jag kör oxå 3 skärmar, dock naturligtvis med bezel correction, och jag tycker inte det är några problem. Har testat BF4, GTA4, Just Cause2, TDU2, Crysis 3 mfl.
Vad kör du för spel och inställningar när symptom uppstår?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför butikerna inte går samman och hotar med bojkott av Nvidia om de inte står för returerna.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av altair4:

Förstår inte varför butikerna inte går samman och hotar med bojkott av Nvidia om de inte står för returerna.

Herregud var kaoZ det skulle bli, men fungera borde det ju göra?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av altair4:

Det är nog för i ett för tidigt stadie av det här ännu. Det dom kan hoppas på är kanske att det kommer nån typ av klausul för att reglera sånt här i framtiden.
Men bollen ligger ju hos nVidia ett tag till. Det enda dom gjort hittills är att återigen påstå att det var ett medvetet val och avsäger sig därmed alla ansvarstaganden, vilket man kan förstå för att inte förlora riktigt mycket på det här. Dom hoppas väl att detta snart ska vara glömt och borta. Det är bara i USA där en advokatfirma har börjat titta på om det finns ett sätt att stämma företaget för falsk marknadsföring. Får se hur det går.. fortsättning följer

Permalänk
Medlem

Jag var på väg att skaffa ett 970 kort innan detta kom fram. Tur att man är så snål ibland så det planerade köpet drog ut på tiden. Man ska nog inte bara kasta sig över ny hårdvara som släpps och tro att den är felfri

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag var på väg att skaffa ett 970 kort innan detta kom fram. Tur att man är så snål ibland så det planerade köpet drog ut på tiden. Man ska nog inte bara kasta sig över ny hårdvara som släpps och tro att den är felfri

Jag befiner mig i den sitsen just nu, fast jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Köpa eller ej? Kortet verkar passa mig ypperligt och jag tvivlar starkt på att jag någonsin kommer uppleva det begränsade minnet + priset är inte alltför hiskeligt. Däremot så sympatiserar jag med de som drabbats/drabbas av nVidias "hantering" av situationen och det känns inte riktigt bra att överväga att ge ett företag jag inte fått särskilt stort förtroende för, en redig summa pengar för ett omstritt grafikkort.

Jag kommer fortsätta att avvakta och köpa de övriga delarna så länge, så får jag se vad jag gör.

Permalänk
Medlem

Har haft kort telefonöverläggning med NetonNet
ang returfråga på 970 som överstigit 2 veckor sen inköp.

Dom gör fullt återköp av Nvidia 970 oavsett 3´e partstillverkare.

Ska vi då anta att Nvidia har gått bakvägen med reklamation eller är det svensk lagstiftning som åberopas här?
Nån som vet, inte för att det har som kund någon betydelse, men skulle vara aktuellt å veta hur företaget ställer sig.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Kortet suger inte, men problem finns.

Problem med stuttering har man haft sen dag ett.

Lycka till att njuta på ultra i 1080 i framtidens spel Ajaj va det kommer svida i ögonen, även fast du har kraft så det räcker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Kortet suger inte, men problem finns.

Problem med stuttering har man haft sen dag ett.

Lycka till att njuta på ultra i 1080 i framtidens spel Ajaj va det kommer svida i ögonen, även fast du har kraft så det räcker.

0,5GB GDDR5 gör inte så stor skillnad som du tror Kortet presterar och är designat för att pressa in så mycket som möjligt i sina 3,5GB. När spel blir så maffiga att de vägrar hålla sig på 3,5GB får man helt enkelt dra ner lite inställningar som påverkar minnet, men antagligen har man redan dragit ifrån alla andra kort i denna prisklassen en bra bit innan dess.

Kunde köra Shadow of Mordor på mitt gamla radeon HD 5850 utan större problem, man behöver inte oroa sig att spel blir ospelbara på kretsar med lägre GDDR5 bara för att spelen får för sig att rekommendera 6GB minne.

Man ska inte slicka Nvidias röv när de inte skriver ut korrekta specs och sen inte tar ansvar för misstaget, men man ska inte cirkelrunka det till att ett kort som fått fantastiska recensioner plötsligt är dåligt för en teknikalitet heller. De flesta seriösa recenter som testat om kortet har inte ens lyckats återskapa problematiken.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

0,5GB GDDR5 gör inte så stor skillnad som du tror Kortet presterar och är designat för att pressa in så mycket som möjligt i sina 3,5GB. När spel blir så maffiga att de vägrar hålla sig på 3,5GB får man helt enkelt dra ner lite inställningar som påverkar minnet, men antagligen har man redan dragit ifrån alla andra kort i denna prisklassen en bra bit innan dess.

Kunde köra Shadow of Mordor på mitt gamla radeon HD 5850 utan större problem, man behöver inte oroa sig att spel blir ospelbara på kretsar med lägre GDDR5 bara för att spelen får för sig att rekommendera 6GB minne.

Man ska inte slicka Nvidias röv när de inte skriver ut korrekta specs och sen inte tar ansvar för misstaget, men man ska inte cirkelrunka det till att ett kort som fått fantastiska recensioner plötsligt är dåligt för en teknikalitet heller. De flesta seriösa recenter som testat om kortet har inte ens lyckats återskapa problematiken.

Stämmer säkert.
Men jag går efter mina egna tester. Som var på kompisens nya burk med dubbla 970.
Och någonstans runt 3.5GB snåret så var det verkligen ingen vacker syn. Det var helt klart ospelbart i samtliga titlar.

Han hade två 770 innan utan problem..
Men vad vet jag, ja kan ha fel. Det kanske är fixat. Men tills jag ser något annat så kommer jag nog tro på att detta är ett ganska allvarligt problem.

Permalänk
Skrivet av carll:

Stämmer säkert.
Men jag går efter mina egna tester. Som var på kompisens nya burk med dubbla 970.
Och någonstans runt 3.5GB snåret så var det verkligen ingen vacker syn. Det var helt klart ospelbart i samtliga titlar.

Men vad vet jag, ja kan ha fel. Det kanske är fixat. Men tills jag ser något annat så kommer jag nog tro på att detta är ett ganska allvarligt problem.

Berätta gärna hur han körde två 770 i över 3,5GB utan problem. I exakt samma inställningar också förutsätter jag?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av carll:

Stämmer säkert.

Nu är det ju så att SLI förstärker minnesproblem och är ganska irrelevant för dem som planerar köra singel 970. Ändå låter detta rätt otroligt om du inte har väldigt konstig uppfattning om vad som är "spelbart", finns ju en hel drös artiklar online med folk som testat SLI 970s och ändå menar att det krävs att man öser på bra för att nå nivån där prestandan fallerar. Vill man ha en stabil testning och inte bara gå på rena anekdoter kan man ju kolla följande artikel: http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-GTX-...

Vad de kommer fram till är ju att visst är det tydlig skillnad mellan 980 SLI och 970SLI som nog kan skyllas på minnesproblemen, men för att nå dessa situationerna med 970 måste man ändå pusha högsta möjliga grafiksettings och köra på rejäl upplösning, så att säga "ospelbart" när det når 3,5GB låter inte alls rimligt.

För de som undrar just om singel 970, kolla följande video och döm själva:
https://www.youtube.com/watch?v=v6k55epUBCE

Enda spelet där man överhuvudtaget ser prestanda problem är Shadow of Mordor och det handlar om micro-lagg med långa mellanrum i en ganska krävande situation i ett spel som det står på boxen rekommenderar 6gb Vram, vilket jag skulle se som helt förväntat resultat även om jag aldrig hade hört talas om problemet med 970s minneshantering.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Tobberoth:

Nu är det ju så att SLI förstärker minnesproblem och är ganska irrelevant för dem som planerar köra singel 970. Ändå låter detta rätt otroligt om du inte har väldigt konstig uppfattning om vad som är "spelbart", finns ju en hel drös artiklar online med folk som testat SLI 970s och ändå menar att det krävs att man öser på bra för att nå nivån där prestandan fallerar. Vill man ha en stabil testning och inte bara gå på rena anekdoter kan man ju kolla följande artikel: http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-GTX-...

Vad de kommer fram till är ju att visst är det tydlig skillnad mellan 980 SLI och 970SLI som nog kan skyllas på minnesproblemen, men för att nå dessa situationerna med 970 måste man ändå pusha högsta möjliga grafiksettings och köra på rejäl upplösning, så att säga "ospelbart" när det når 3,5GB låter inte alls rimligt.

För de som undrar just om singel 970, kolla följande video och döm själva:
https://www.youtube.com/watch?v=v6k55epUBCE

Enda spelet där man överhuvudtaget ser prestanda problem är Shadow of Mordor och det handlar om micro-lagg med långa mellanrum i en ganska krävande situation i ett spel som det står på boxen rekommenderar 6gb Vram, vilket jag skulle se som helt förväntat resultat även om jag aldrig hade hört talas om problemet med 970s minneshantering.

Testet du länkar till visar ännu en sak: vid 130% skalning kliver man över 3.5GB VRAM, tittar man på renderingstider för GTX970 så ser man att det är en klart mer gradvis försämring jämfört med hur det ser ut för GTX980 vid 150% där man kliver över 4.0GB VRAM. Med andra ord, effekten av de sista 0.5GB är inte gigantisk men den har en fullt mätbar positiv effekt jämfört med ett kort som verkligen hade 3.5GB VRAM.

Relativt sett presterar GTX970 bättre under SLI i detta fall jämfört med GTX980, prestanda för enkelkortsystem brukar ge ca 20% fördel för GTX980. Men i det stora hela är det precis som du skriver: absolut prestanda när mängden VRAM blir ett problem är på den nivån att det är totalt ospelbart även på GTX980. Det carll skriver är helt sant, det är helt ospelbart när man närmar sig 3.5GB, men det gäller både GTX970 och GTX980, så ser inte hur kan man få det till att 3.5GB "problemet" är orsaken.

Om det nu är så mycket problem med sutter, micro-lag och liknande i GTX970, hur kommer det sig då att INGEN av alla teknikwebbplatser som testade GTX970 när det lanserades ens nämnde dessa gigantiska problem? Och om nu alla dessa artiklar var "köpta" av Nvidia, varför fanns det inte drösvis med klagomål i forum och liknande innan 3.5GB "problemet" blev allmänt känt?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Fick ett 970 igår, men får bara upp det i 50-60% användning. VRAM ligger på 2-2.5GB
Why?

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Skrivet av SirMacke:

Fick ett 970 igår, men får bara upp det i 50-60% användning. VRAM ligger på 2-2.5GB
Why?

För att du kör med ett ensamt kort. Dom flesta spel behöver inte mer Vram än så med singlekort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

För att du kör med ett ensamt kort. Dom flesta spel behöver inte mer Vram än så med singlekort.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte minnet jag syftade på utan att GPU-användning inte går så högt.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SirMacke:

Inte minnet jag syftade på utan att GPU-användning inte går så högt.

I vilket spel?