Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trollhattan:

Nu har det snart gått 3 veckor och fortfarande inte ett ord från skitföretaget qliro, har nu gett dom en sista chans att ordna fram mina pengar omedelbart annans blir det polisanmälan.

Hur mycket pengar rörde det sig om?

Permalänk
Avstängd

det är en mindre summa men det är inte poängen, det är en ren principfråga, qliro har inte ens kontaktat mig för att få kontouppgifter och jag är inne på tredje veckan av väntande medans dom sitter och gosar på pengarna. Sedan när dom väl får tummen ur (om det nu någonsin kommer att hända) så tar det väll ytterligare 1-2 veckor för dom att faktiskt betala ut pengarna...

Folk gillar att klaga på klarna men detta är fan helt otroligt dålig service, orimligt är bara förnamnet.

Permalänk
Hedersmedlem

Då är det tyvärr strykningar igen efter 30 dagar, trots 3-6 dagar enligt artikelsida:

Konstigt att detta inte går att rätta. Det är väldigt långt mellan 30+ dagar och 3-6.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trollhattan:

det är en mindre summa men det är inte poängen, det är en ren principfråga, qliro har inte ens kontaktat mig för att få kontouppgifter och jag är inne på tredje veckan av väntande medans dom sitter och gosar på pengarna. Sedan när dom väl får tummen ur (om det nu någonsin kommer att hända) så tar det väll ytterligare 1-2 veckor för dom att faktiskt betala ut pengarna...

Folk gillar att klaga på klarna men detta är fan helt otroligt dålig service, orimligt är bara förnamnet.

Självklart är summan principiellt oviktig, men tyvärr är den inte det för Polisen. Från vad jag har sett runtom på andra forum verkar Qliro vara ett allt annat än pålitligt alternativ (vilket kanske går hand i hand med CDON som organisation), så det skulle tyvärr inte förvåna mig särskilt mycket om pengarna aldrig dyker upp. Men stå på dig, händer det ingenting så kontakta Konsumentverket och alla organisationer som kan tänkas vara relevanta. Ju fler som anmäler desto bättre är det ur ett konsumentperspektiv (förutsatt att det är giltiga anmälningar såklart).

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av trollhattan:

Nu har det snart gått 3 veckor och fortfarande inte ett ord från skitföretaget qliro, har nu gett dom en sista chans att ordna fram mina pengar omedelbart annans blir det polisanmälan.

Så ska det givetvis inte vara. Kan du återkomma med kundnummer och ordernummer så ska jag se vad som gått snett här?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Så ska det givetvis inte vara. Kan du återkomma med kundnummer och ordernummer så ska jag se vad som gått snett här?

har skickat ett pm

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet att justera priset en aning på denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1006535

Är inte van vid att se er som dyrast på prisjakt

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lehto:

Har ni möjlighet att justera priset en aning på denna:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1006535

Är inte van vid att se er som dyrast på prisjakt

Det är Gymgrossisten som säljer den produkten och det är de som styr priset på denna artikel, så kan tyvärr inte göra något där.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Fick mailet idag, tog nästan exakt 3 veckor, får se hur lång tid det tar för dom att faktiskt spotta ut pengarna, har inga större förhoppningar...

Permalänk
Inaktiv

Har CDON gjort något systembyte? Fick mail om att jag har ett nytt lösenord.

Permalänk
Medlem

@ CDON.COM

Titta gärna i din inkorg, jag har ett reklamationsärende som dragit ut på tiden som jag gärna vill ha ett avslut på nu.
Tack!

Permalänk
Medlem

CDON

Även jag har fått ett mejl idag om att jag har fått ett nytt lösenord.
Blev lite orolig att någon ska ha försökt stjäla kontot.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MultiMan:

Då är det tyvärr strykningar igen efter 30 dagar, trots 3-6 dagar enligt artikelsida:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONF...

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDONF...

Konstigt att detta inte går att rätta. Det är väldigt långt mellan 30+ dagar och 3-6.

Skivan ströks efter 30 dagar 2015-02-11. Gjorde ombeställning 2015-02-12. Igår skickades skivan. Eller skickades och skickades, jag har fått mail, men ordersidan står fortfarande som ej levererad. Konstigt efter så lång tid sedan mailet. Det är givetvis utmärkt att jag får den så snabbt i andra omgången, men leveranstiderna är verkligen märkliga och gör det svårt med någon form av planering.

Edit: Sinnessjuka (verkliga) rabatter ibland och nu dessutom 100kr kupong för CDON+are. Svårt att inte handla i de lägena.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nytt lösenord

Jag har också fått mail om nytt lösenord

Visa signatur

EgB^

Permalänk
Medlem

Låter mystiskt det där med lösenordet.
Har ni alltså fått ett nytt lösenord, eller har ni bara fått ett mejl om att lösenordet har ändrats?

(Jag har inte sett till några såna mejl iallafall)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag fick ett nytt lösenord i mailet och :
"Här kommer ditt nya lösenord. Efter att du har loggat in kan du enkelt byta till ett personligt lösenord på Mina sidor."

Visa signatur

EgB^

Permalänk
Medlem

Svar från kundtjänst

Fick svar från kundtjänst :
Hej,

Tack för ditt mail.
Vi kan bekräfta att det handlar om ett tekniskt fel från vår sida, vi beklagar detta.

Visa signatur

EgB^

Permalänk

Hej,

(Detta kommer låta åt hållet av personligt ärende men det är lite feedback )

Tänkte ge er lite feedback på er kundservice CDON. Den är en katastrof om man ser positivt på det. Vad är det som upprör tidigare kunder som mig själv med er kundservice?

Att tala om för kunden att ni jobbar på det och sedan stänga ärenden är väldigt, väldigt fel. Kunder vill ofta ha en inblick i vad som händer i ärenden och kunna påverka om de har information som saknas.

Kunder tycker inte om att sitta 1½ månad efter ni utlovat att återbetalning ska ha skett och inte sett skymten av en krona eller statusar på vad som händer. Kunder tycker inte om när kreditbolaget (Nyckelord Cdon, KREDIT, de tjänar pengar på det mer än er) som kund köpte varan via tar sig 10 minuter och allt är mer eller mindre klart på den sidan och sedan gå till er och få höra "Vi skickar er till den avdelningen", ok.

Väntar ett tag och får efter några dagar! Vi undersöker det!- standardmall för trevligt svar".

Er kundservice är ett skämt. Ni var väldigt bra på er webbshop tidigare , men det har blivit katastrof och många av oss kommer aldrig att komma tillbaka. För oavsett hur mycket varor med rabatter ni har finns det X - butiker med varor som ni också har i sortiment.

Jag skickar PM och ser om det kanske kommer att hända någonting er kundservice har 1½ månads försprång!

Permalänk
Skrivet av Molander93:

Hej,

(Detta kommer låta åt hållet av personligt ärende men det är lite feedback )

Tänkte ge er lite feedback på er kundservice CDON. Den är en katastrof om man ser positivt på det. Vad är det som upprör tidigare kunder som mig själv med er kundservice?

Att tala om för kunden att ni jobbar på det och sedan stänga ärenden är väldigt, väldigt fel. Kunder vill ofta ha en inblick i vad som händer i ärenden och kunna påverka om de har information som saknas.

Kunder tycker inte om att sitta 1½ månad efter ni utlovat att återbetalning ska ha skett och inte sett skymten av en krona eller statusar på vad som händer. Kunder tycker inte om när kreditbolaget (Nyckelord Cdon, KREDIT, de tjänar pengar på det mer än er) som kund köpte varan via tar sig 10 minuter och allt är mer eller mindre klart på den sidan och sedan gå till er och få höra "Vi skickar er till den avdelningen", ok.

Väntar ett tag och får efter några dagar! Vi undersöker det!- standardmall för trevligt svar".

Er kundservice är ett skämt. Ni var väldigt bra på er webbshop tidigare , men det har blivit katastrof och många av oss kommer aldrig att komma tillbaka. För oavsett hur mycket varor med rabatter ni har finns det X - butiker med varor som ni också har i sortiment.

Jag skickar PM och ser om det kanske kommer att hända någonting er kundservice har 1½ månads försprång!

Behövdes tydligen inte nu gick vad jag sagt i 1½ månad fram till sist av någon smart individ där,

Fortfarande lär er kundservice vikten av kommunikation även om ärendetider måste pressas annars kommer det fortsätta såhär för folk.

Permalänk
Medlem

Tar CDON emot GTX 970 då?

Permalänk
Avstängd

Fick tillbaka pengarna för min retur idag.

Cdon tog emot returen: 24 Januari
Pengar på mitt konto: 17 Februari

Permalänk
Medlem

Kan ni prismatcha dessa? Även om det bara är 24h.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=676567

Vill ju gärna handla hos er för att utnyttja CDON+!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Bara för att vara övertydlig: du vet väl att det där bara är extralurar utan basenhet? (dvs går inte att använda separat)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bara för att vara övertydlig: du vet väl att det där bara är extralurar utan basenhet? (dvs går inte att använda separat)

Jadå! Jag har använt RS 170 i fyra år nu och aldrig haft några bättre hörlurar. Men de börjar bli lite slitna så tänkte att jag skulle ordna en backup

Permalänk
Medlem

Fick mail om att jag skulle recensera en vara jag köpt, inga problem för min del men det verkar som ni har tagit bort produkten från ert sortiment då den omdirigerar till startsidan. Så det kan vara lämpligt att inte skicka ut mail för produkter som ni inte säljer längre.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Trodde jag hade kommit till Aftonbladets hemsida först när jag såg den stora reklambannern men upptäckte sedan att ni bryter mark nu med att ha reklam för en av era ägare. Det är var ju något nytt det...
Kan ju tillägga att det var tillräckligt störande för att glömma bort er lagerrensningskampanj och gå hit och skriva detta meddelande.

Permalänk
Medlem

Något har hänt med Cdon sedan några månader tillbaka. T.ex. Julkalendern som förr om åren innehåll riktigt bra erbjudande, men i december förra året blev det riktigt dåliga saker. I princip inget vettigt inom elektronik, utan mest gamla pc-spel, dvd-boxar för 99 kr, 3 filmer för 200 kr etc. Böcker har en leveranstid på 7 - 10 dagar. Cdon+ kampanjer var bra i början men nu upplever jag att inget har tilltalat mig det senaste halvåret.

Numera handlar jag sällan på CDON och jag kommer troligen inte att förlänga cdon+

Permalänk
Hedersmedlem

När kommer ni ordna ert system så att man kan se pågående (eller avslutade) ärenden igen?

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av zelxi:

Fick mail om att jag skulle recensera en vara jag köpt, inga problem för min del men det verkar som ni har tagit bort produkten från ert sortiment då den omdirigerar till startsidan. Så det kan vara lämpligt att inte skicka ut mail för produkter som ni inte säljer längre.

Tack för bra input. Jag för fram detta till IT så de kan se över utskick som detta när artiklar utgått eller inte blivit skickade än.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kungjaevel:

Vill ju gärna handla hos er för att utnyttja CDON+!

Tyvärr kan vi inte det i dagsläget med de priser vi har från leverantör.

Visa signatur