Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Luddtuss:

När beräknas Dell UltraSharp U3415W 34" komma i lager?
Finns fortfarande inget beräknat ankomstdatum hos er trots att den nu börjar ramla in hos era konkurrenter?

Den beräknas komma till leverantör imorgon, så i början på nästa vecka ska de finns i vårt lager.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni har 20% på gamingtillbehör (med kod), men jag saknar HyperX Cloud headsetet i det erbjudandet.
Går det att fixa??
http://cdon.se/hemelektronik/kingston/kingston-hyperx-cloud-g...
Fast egentligen spelar det ju ingen roll, ni blir ändå dyrare än Webhallen, om man räknar in frakten.
Nu är jag CDOn+ kund, så då blir det exakt samma som Webhallen, ole, dole, doff...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av klp65:

Ni har 20% på gamingtillbehör (med kod), men jag saknar HyperX Cloud headsetet i det erbjudandet.
Går det att fixa??
http://cdon.se/hemelektronik/kingston/kingston-hyperx-cloud-g...
Fast egentligen spelar det ju ingen roll, ni blir ändå dyrare än Webhallen, om man räknar in frakten.
Nu är jag CDOn+ kund, så då blir det exakt samma som Webhallen, ole, dole, doff...

Kan hinta om att en stor hörlurs- & headsetkampanj är på gång i vårt kalas och den kommer vara med där.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Kan hinta om att en stor hörlurs- & headsetkampanj är på gång i vårt kalas och den kommer vara med där.

Just nu är HyperX Cloud inte med i den kampanjen.
"Koden giltig men inte på denna produkt"

Permalänk
Medlem

Snacka om falsk marknadsföring eller idiotiska lockpriser på saker som inte ens existerar på er kampanj:

"Datorer från 1490 kr"

Var ser ni datorer som kostar 1490 kr på den här listan?
Bild på kampanjerbjudanden - Datorer

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlackWolf:

Var ser ni datorer som kostar 1490 kr på den här listan?
Bild på kampanjerbjudanden - Datorer

Asus K30BD, första stationära burken. Slut lager nu dock.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hej (igen...) Cdon.

Ni kanske kommer ihåg mig och allt strul jag hade med ett Micro-SD kort på 128GB som tog cirka 3-4 veckor på sig att levereras.

Nu är det så att denna beställning har gett mig ÄNNU MERA PROBLEM!!

Jag fick nämligen tillbaka pengarna för produkten pga "återköp", vilket jag inte ens har gjort. Dvs. jag har kvar produkten hemma, men ni har även gett tillbaka pengarna som den kostade.

Kontaktade er chattservice igen som skulle återkomma via mail i fredags tror jag, vilket dom/ni fortfarande inte har gjort.

Vill ni att jag behåller pengarna eller vad är det frågan om?

Permalänk
Medlem

Välkommen till kundservice! Du pratar med Felix. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
Du: Ordernummer: ********
Du: Detta är andra gången jag kontaktar er
Du: För någon dag sedan kontaktade jag er angående att jag fått pengarna tillbaka för detta köp trots att jag inte har genomfört något återköp/använt mig av ångerrätten.
Du: Ni skulle återkomma via mail, vilket ni inte gjort. Varför skall alltid jag drabbas av era misstag och slösa min tid?
Du: Det tog er cirka 3-4 veckor att skicka ut produkten efter cirka 4-5 chattar med er på supporten.
Och nu måste jag ta hand om erat strul för att ni har gett mig pengar som inte tillhör mig?
Felix: Okej, vi ska se.
Felix: Men du har fått produkten alltså?
Du: Ja
Du: och ni har gett tillbaka pengarna för den.
Felix: Jag förstår. Jag får göra som så att jag kontaktar vår ekonomiavdelning så återkommer vi till dig på mail.
Du: Det sa ni förra gången (för cirka 4 dagar sedan)
Du: vilket ni inte gjort
Du: och då har ni ändå haft 2 arbetsdagar på er att hantera ett problem som gäller era egna pengar
Felix: Kan tyvärr inte se att något ärende har skapats. Men jag gör som så att jag kontaktar ekonomiavdelningen.
Du: men haha vad är detta för skämt?
Du: Jag kontaktar alltså er för att vara snäll och ge tillbaka pengarna efter era misstag, efter allt strul jag haft med leveransen. Och snubben som jag pratade med innan skapade inte ens ett ärende??????

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

[...] Denna tråden är ett ypperligt forum där vi gärna håller diskussioner om efterfrågade kampanjer. Vad skulle du vilja se för erbjudanden? Vi tar gärna emot all feedback vi kan få för att bli bättre.

Ang. er förfrågan om vilka kampanjer vi skulle vilja ha så skulle jag gärna se att ni oftare hade fri-frakt-dagar eller varför inte fri-frakt-timmar, dvs plötsligt tar ni bort frakten under någon timme eller två.
Man skulle också kunna tänka sig att ni kör fri-frakt-för-nattugglor, dvs kanske mellan kl. 01.00-05.00.
Jag kan tänka mig att ni hade kunnat få en hel del spontanbesök till er sida just pga dessa möjliga överrasknings-fri-frakt-kampanjer.
Givetvis inser jag att ni förmodligen kommer sätta ett lägsta ordervärde på kanske 100kr men det hade ändå varit lockande.

På tal om fri frakt, kommer ni köra någon sådan kampanj nu när ni firar 16 år?

Permalänk
Medlem

Hej jag beställde en Marshall Stanmore Black från er. Men eftersom det stod att varan blev postad redan den 18:e , och inget har hänt sedan dess, så kontakte jag er chatt support. Och därifrån så skulle hon jag pratade med ta mig vidare till logistik avdelningen, där skulle man kontakta mig via mail.

Men jag har inte fått något brev från dem sedan jag kontaktade dem imorse:. Men återigen varför det blev lite allvarligare:
Jag har ju som sagt betalat för varan. Jag kollade upp på cdon och det står Elektroniskt förhandsinformation har mottagits, så har det stått i fem dagar. Lite smått ironiskt med en leveranstid på 1-2dagar tycker jag, så får jag inte nån uppdatering.

Jag la allt på en faktura så därför är min förhoppning att jag kan få respons från någon källa.

Permalänk
Cdon.com

Hejsan! Vad tråkigt att din order är så försenad. Vi har skickat ett personligt meddelande till dig för att kunna kika på vad som hänt nämre och hjälpa dig. Svara på det så hoppas jag vi kan skynda på processen och ge dig mer information.

Skrivet av Swedman18:

Hej jag beställde en Marshall Stanmore Black från er. Men eftersom det stod att varan blev postad redan den 18:e , och inget har hänt sedan dess, så kontakte jag er chatt support. Och därifrån så skulle hon jag pratade med ta mig vidare till logistik avdelningen, där skulle man kontakta mig via mail.

Men jag har inte fått något brev från dem sedan jag kontaktade dem imorse:. Men återigen varför det blev lite allvarligare:
Jag har ju som sagt betalat för varan. Jag kollade upp på cdon och det står Elektroniskt förhandsinformation har mottagits, så har det stått i fem dagar. Lite smått ironiskt med en leveranstid på 1-2dagar tycker jag, så får jag inte nån uppdatering.

Jag la allt på en faktura så därför är min förhoppning att jag kan få respons från någon källa.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, jag kan bekräfta att det löste sig till slut, fick sms om att paketet har anlänt!

Permalänk
Medlem

Hade man inte en viss rabatt som Sweclockers forum medlem när man handlade på CDON.com?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacono:

Hade man inte en viss rabatt som Sweclockers forum medlem när man handlade på CDON.com?

NEJ.

Den försvann för väldigt längesedan...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jacono:

Var la typ 2 år sedan den försvann.

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga:
Vad är syftet med att kunna lägga en vara i korgen och sen när man ska betala så får man
"En eller flera produkter har tagits ur din varukorg.

Observera att dessa produkter tagits bort ur din varukorg

Titel Antal á pris Summa
xx xx xx xx
Produkten har tagit slut."

Det är både ologiskt och konstigt på flera sätt (och ganska irriterande när man tror att ni har varan)

Permalänk

Har förstått att 5% rabbaten har försvunnit för swec men har cdon fortfarande 15% i slutet av månaden på datorkomponenter?

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Har förstått att 5% rabbaten har försvunnit för swec men har cdon fortfarande 15% i slutet av månaden på datorkomponenter?

Försvann ungefär samtidigt.

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett astro headset (a40 gen 2) och jag reklamerade det för det verkade vara något glapp i 3.5 uttaget i headsetet eller fel på sladden, jag fick svar för nästan 3 veckor sen att ni skulle återkomma inom kort, jag är lite besviken på kundservicen men det var snabb frakt beställde på en tisdag kväll fick det på torsdagen.

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean

Permalänk
Medlem

Fick en rabattkupong på 50 kr vid köp för 200 kr eller mer. Tänkte då att det kunde passa bra till "kampanjen" köp 3 bluray för 200 kr. Gick genom hela lista med de titlar som ingår och hittade till slut 3 filmer jag ville ha. Men när jag väl lagt dom i kassan så blir priset 199,50 vilket gör att jag inte kan använda koden jag fick. Det är ju trevligt att priset blir lägre men just i detta fall gjorde det att jag struntade i köpet eftersom jag inte orkade leta upp en billig vara bara för att nå upp till 200 kr jämt. Är tacksam för rabattkuponger men om det ska vara så här svårt att använda dom så är det ju ingen vits...

Permalänk
Medlem

När brukar ni skicka ut spel?
På releasedagen eller så att kunden har det på releasedagen?
Jag förhandsbokade GTA V hos er för väldigt längesedan (2013-10-25 )och är orolig att min order blir bortglömd.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pope:

När brukar ni skicka ut spel?
På releasedagen eller så att kunden har det på releasedagen?
Jag förhandsbokade GTA V hos er för väldigt längesedan (2013-10-25 )och är orolig att min order blir bortglömd.

Tills Cdon svarar så kan jag säga att alla mina förbokningar ALLTID har kommit i tid. Jag brukar också förboka väldigt långt före releasedatum (effektivt sätt att använda rabattkoder på när de flockas).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon195163:

Tills Cdon svarar så kan jag säga att alla mina förbokningar ALLTID har kommit i tid. Jag brukar också förboka väldigt långt före releasedatum (effektivt sätt att använda rabattkoder på när de flockas).

Skönt att höra, hade en 100kr rabattkod hos cdon när jag bokade GTA Great minds think alike

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Trodde inte man fick använda rabattkoder på förhandsbokningar men kanske minns fel då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iuno:

Fick en rabattkupong på 50 kr vid köp för 200 kr eller mer. Tänkte då att det kunde passa bra till "kampanjen" köp 3 bluray för 200 kr. Gick genom hela lista med de titlar som ingår och hittade till slut 3 filmer jag ville ha. Men när jag väl lagt dom i kassan så blir priset 199,50 vilket gör att jag inte kan använda koden jag fick. Det är ju trevligt att priset blir lägre men just i detta fall gjorde det att jag struntade i köpet eftersom jag inte orkade leta upp en billig vara bara för att nå upp till 200 kr jämt. Är tacksam för rabattkuponger men om det ska vara så här svårt att använda dom så är det ju ingen vits...

Du hade kunnat gå in på cdon´s profil på prisjakt och sen valt produkter vilket då listar alla produkter cdon har listade på prisjakt och sen klicka på butikens pris och vips så listar du billigast till dyrast.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429&lista=prod&o=own_...

Kan ju vara bra o veta nångång då det inte bara är cdon som har presentkort som gäller över en viss summa det kan även vara frifrakt över en viss summa (inet) heller en massa annat.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Du hade kunnat gå in på cdon´s profil på prisjakt och sen valt produkter vilket då listar alla produkter cdon har listade på prisjakt och sen klicka på butikens pris och vips så listar du billigast till dyrast.
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429&lista=prod&o=own_...

Kan ju vara bra o veta nångång då det inte bara är cdon som har presentkort som gäller över en viss summa det kan även vara frifrakt över en viss summa (inet) heller en massa annat.

Tack för bra tips... till nästa gång. Jag tycker inte att det är konstigt att de har en lägsta summa jag måste handla för att kunna använda rabattkupongen men står det att en vara (eller tre som i detta fall) kostar 200 kr så tycker jag dock att det ska kosta 200 kr. Orkade inte lägga mer tid på det och därför blev det ingen beställning men nästa gång får jag väl köpa Star Nutrition Quick Diet Complete 1st för 8 kr

Permalänk
Inaktiv

Tja!

Kommer CDON.com ta in Razer Nabu X?

EDIT. Såg det kommit upp nu som förbokning. När beräknas de komma in?
Jag hade ett presentkort så jag bestämde mig för att slänga det på er och köpa ett armband.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Roaster:

Jag köpte ett astro headset (a40 gen 2) och jag reklamerade det för det verkade vara något glapp i 3.5 uttaget i headsetet eller fel på sladden, jag fick svar för nästan 3 veckor sen att ni skulle återkomma inom kort, jag är lite besviken på kundservicen men det var snabb frakt beställde på en tisdag kväll fick det på torsdagen.

Hejsan! Ber om ursäkt för sent svar. Det låter som att vår kundtjänst har behövt extern hjälp för att hjälpa dig och att det är därför det tagit så lång tid. 3 veckor låter dock som lite väl länge. Om du inte fått hjälp nu får jag be dig kontakta kundtjänst igen.

Visa signatur
Permalänk

Begagnad AV-receiver till fullpris!!

Hej,

Köpte en Onkyo TX-NR636 förra veckan, packade upp den och ser snabbt att jag inte är den förste som packar upp detta exemplar, kablar och bruksanvisning ligger huller om buller utan plastpåsar, batterierna sitter i fjärrkontrollen och är helt slut, högtalaranslutningarna är utskruvade, när jag startar receivern så går inte uppstartssekvensen igång, därmed så får jag gå djupt in i menysystemet för att få igång processen.
Tycker ni verkligen att det är ok att skicka ut en så uppenbart begagnad receiver när jag har beställt och betalat för en helt ny produkt?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Karlberg1906:

Hej,

Köpte en Onkyo TX-NR636 förra veckan, packade upp den och ser snabbt att jag inte är den förste som packar upp detta exemplar, kablar och bruksanvisning ligger huller om buller utan plastpåsar, batterierna sitter i fjärrkontrollen och är helt slut, högtalaranslutningarna är utskruvade, när jag startar receivern så går inte uppstartssekvensen igång, därmed så får jag gå djupt in i menysystemet för att få igång processen.
Tycker ni verkligen att det är ok att skicka ut en så uppenbart begagnad receiver när jag har beställt och betalat för en helt ny produkt?

Hej,

Nej, så ska det givetvis inte vara. Sådana varor ska tydligt märkas OBS FYNDVARA. Jag misstänker att något blivit fel i vårt returflöde. Var god att kontakta vår kundtjänst så hjälper de dig på bästa sätt. http://cdon.se/kundservice/kontaktalternativ/

Vänligen,
CDON.COM

Visa signatur