Permalänk
Inaktiv

Netonnet vägrar svara på mitt mail att jag vill häva köpet på det ena gigabyte gtx 970 kortet, grabben kör med kort 2 och klarar sig med det.

Vad kan man hitta på nu, ARN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Netonnet vägrar svara på mitt mail att jag vill häva köpet på det ena gigabyte gtx 970 kortet, grabben kör med kort 2 och klarar sig med det.

Läs föregående sidor, där finns massvis med information Och du säger att du mailat men inte fått svar, varför ringer du inte dom då? Så slipper du ta det den krångliga vägen om du inte ens haft kontakt med dom än.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tesked:

Läs föregående sidor, där finns massvis med information Och du säger att du mailat men inte fått svar, varför ringer du inte dom då? Så slipper du ta det den krångliga vägen om du inte ens haft kontakt med dom än.

Har haft mailkontakt från och till i 2 veckor att jag vill returnera ett kort och ta ett 980 och betala mellanskillnaden, pga minneshanteringen då jag kört sli men då har de sagt att de inte kan ta tillbaka det då gigabyte inte meddelat hur de ska göra.

Då har jag mailat igen att jag vill häva köpet då det inte blir någon lösning på det hela och då måste de betala tillbaka summan till mig.
Får ringa om de inte svarar idag.

Permalänk
Medlem

En fråga till er som fått er retur godkänd. Gjordes det något avdrag eller fick ni tillbaka summan som kortet köptes för? Köpte ett ASUS Strix GTX 970 av en kille som vunnit det i en tävling (anordnad av Inet) och han hade inget kvitto på det hela pga detta. Men det är väl egentligen en fråga som jag får ta direkt med Inet om jag väl väljer att returnera mitt kort.

Visa signatur

Fractal Design R5 | BenQ G2420HD | NZXT HALE90 750W | MSI B350 Tomahawk | Ryzen 1600 | G.Skill Flare X 3200 16 GB | Asus ROG STRIX GTX 1070 Ti | SAMSUNG SSD 850 EVO 250 GB | SAMSUNG SSD 840 EVO 120 GB | 2xSAMSUNG Spinpoint 500GB | Cooler Master Masterkeys Pro S RGB Red | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Finns det någon tidsaspekt att man måste byta kortet omgående om man nu vill byta till något som faktiskt har dem utlovade speccsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Finns det någon tidsaspekt att man måste byta kortet omgående om man nu vill byta till något som faktiskt har dem utlovade speccsen?

Vill minnas att Inet gått ut och sagt att man har fram till den siste februari på sig att returnera sitt kort. Vad andra återförsäljare sagt vet jag inte.

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Det kan ju ha och göra med att gigabyte inte har tagit ställning än.
Jag rekomendera dig att ringa kundservice så kan dom med all säkerhet hjälpa dig vidare

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Enligt reklamationslagen så ska reklamtioner ske inom "rimlig" tid.
Så om du väntar för länge kan dom neka

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TantmedHatt:

Det kan ju ha och göra med att gigabyte inte har tagit ställning än.
Jag rekomendera dig att ringa kundservice så kan dom med all säkerhet hjälpa dig vidare

Jag skulle skicka in det för undersökning och kolla statusen på det, någon som vet va de menar med det?

Tänk om de testar kortet bara och ser det funkar och skickar tillbaka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TantmedHatt:

Enligt reklamationslagen så ska reklamtioner ske inom "rimlig" tid.
Så om du väntar för länge kan dom neka

Om vi skall tolka begreppet inom rimlig tid?
vad är rimlig tid?

Eftersom allmänheten förmodligen inte nördar på forum så som vi gör.
Kan det inte vara så att för konsumenter som är omedvetna om problemet när dom själva stöter på problemet om dom kör någon titel i 1440p bla som och märker effekten först då börjar googla vad problemet är och då vill ha chansen att återlämna kortet, som alla andra fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

vad är rimlig tid?

Kan det inte vara så att för konsumenter som är omedvetna om problemet när dom själva stöter på problemet om dom kör någon titel i 1440p bla som och märker effekten först då börjar googla vad problemet är och då vill ha chansen att återlämna kortet, som alla andra fick.

Rimlig tid är att du från det felet är upptäckt att du lämnar in det snaras möjligt.
Så du kan inte hålla kortet i flera veckor för då är det inte rimlig tid längre någon eller 2 veckor funkar bra men inte mer.
Inet har ju sagt till sista februari att dom tar emot kort med dessa fel på.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Rimlig tid är att du från det felet är upptäckt att du lämnar in det snaras möjligt.
Så du kan inte hålla kortet i flera veckor för då är det inte rimlig tid längre någon eller 2 veckor funkar bra men inte mer.
Inet har ju sagt till sista februari att dom tar emot kort med dessa fel på.

Det är ju visserligen bra utav inet men om man nu skulle falla utanför denna tidsram pga att man ej vetat om felet. Har då butiken rätt att neka en?
Det är ju inte så att ett massutskick gått ut till samtliga 970 ägare utan vad jag tror snarare en minoritet som vet om felet och vet vad det innebär.

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Jag skulle skicka in det för undersökning och kolla statusen på det, någon som vet va de menar med det?

De ska antagligen kontrollera så kortet är "fungerande". Det vill säga kontrollera så det inte finns några fysiska defekter på kortet skapat av köparen (det vill säga du). Är de inte rövhål så kommer du att få pengarna tillbaka om ditt kort nu är helt och fint.

Permalänk
Medlem

En liten uppdatering för min del. Mailade kundservice på inet och fick svar från Mats. Han var mycket tillmötesgående och skulle skicka en fraktsedel till mig som jag sedan kan använda för att skicka tillbaka kortet. Inga konstigheter!

Permalänk
Skrivet av xervz:

En liten uppdatering för min del. Mailade kundservice på inet och fick svar från Mats. Han var mycket tillmötesgående och skulle skicka en fraktsedel till mig som jag sedan kan använda för att skicka tillbaka kortet. Inga konstigheter!

Trevligt, var det din första kontakt med Mats? Första gången fick jag bara standardsvaret med att Inet ej marknadsfört det felaktigt. Fast efter lite mailande fram och tillbaka ändrades det ganska snabbt till att det hör löser vi så fort vi får in kortet och kan kontrollera det. (Det vill säga jag framförde att jag ville ha pengarna tillbaka och att det inte skulle vara några problem att lösa så fort de kontrollerat att kortet fungerar).

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

vad är rimlig tid?

Det är svårtbedömt, för att säga något. Något som tåls att tänka på dock är att även handlarna lider av detta. Så i slutändan handlar det nog om många faktor, där en del butiker måste avgöra.
Ta som Asus som sagt att dom godkänner till ?28/2?. Alla vill vi handla våra "billiga" delar då måste butikerna överleva, om nu inte Asus betalar handlaren så förlorar handlaren på det visst ett kort är en sak. Men folk kan också välja att uttnyttja situationen och vänta.
Allt kan inte vara goodwill. Tyvärr.
//Någon från branschen

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Förmodligen är det så att netonnet vill sälja korten från gigabyte som typ fyndvaror då jag har för mig att Gigabyte inte godkänner reklamtionen. Därför vill dom se att det är möjligt.
Så länge korten funkar och inte är skadade så tror jag du lär få pengar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Trevligt, var det din första kontakt med Mats? Första gången fick jag bara standardsvaret med att Inet ej marknadsfört det felaktigt. Fast efter lite mailande fram och tillbaka ändrades det ganska snabbt till att det hör löser vi så fort vi får in kortet och kan kontrollera det. (Det vill säga jag framförde att jag ville ha pengarna tillbaka och att det inte skulle vara några problem att lösa så fort de kontrollerat att kortet fungerar).

Yes det var min första kontakt med just Mats. Ringde även förra veckan men fick då standardsvaret av kundtjänst att de inte ansåg att det var något fel men att jag gärna kunde lämna in kortet för kontroll.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att återförsäljarna tar ut effekten utav nvidias misstag på tillverkarna som i sin tur ut det på nvidia själva genom att kräva bättre priser på inköp utav teknik osv? Klart det kostar. Fuckar man upp det får man betala priset om man blir påkommen. Nvidia själva visste om problemet men gick inte själva ut med informationen förens dom blev spotlightade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Det är ju visserligen bra utav inet men om man nu skulle falla utanför denna tidsram pga att man ej vetat om felet. Har då butiken rätt att neka en?
Det är ju inte så att ett massutskick gått ut till samtliga 970 ägare utan vad jag tror snarare en minoritet som vet om felet och vet vad det innebär.

Troligen är det massor som inte uppmärksammar detta problem har en på jobbet som har 970 och han visste inte om det men han spelar bara i 1080 och kommer troligen inte stöta på problemet med dom spelen han kör så han bryr sig inte åt han behåller sitt kort för han är nöjd.

Min son tänkte köpa ett 970 men efter som dessa problem kom upp så har vi bromsat ett köp av grafikkort för stunden för att se vad nästa amd kort kommer ge för prestanda och kanske 980 korten sjunker lite i pris då eller så blir det ett amd kort fast jag inte gillar deras drivrutiner.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkers:

Tummen upp till Netonnet och webhallen, det var inga problem att lämna tillbaka mitt gigabyte 970

Jag har ett Zotac GTX970, hur gick du tillväga?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TantmedHatt:

Förmodligen är det så att netonnet vill sälja korten från gigabyte som typ fyndvaror då jag har för mig att Gigabyte inte godkänner reklamtionen. Därför vill dom se att det är möjligt.
Så länge korten funkar och inte är skadade så tror jag du lär få pengar tillbaka

Oki då ska det inta vara något problem då allt ser ut som det gjorde när jag fick kortet.
Alla skydd och kartong mm helt intakt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av topfuel:

Jag har ett Zotac GTX970, hur gick du tillväga?

Bara maila åf att du vill reklamera kortet pga fel specifikationer på kortet och att de ska skicka en returblankett.

Fast har fått så konstiga svar hela tiden hehe

Permalänk
Skrivet av anon200632:

Oki då ska det inta vara något problem då allt ser ut som det gjorde när jag fick kortet.
Alla skydd och kartong mm helt intakt.

Då bör det vara lungt:)
Notera bör....

Permalänk
Medlem
Skrivet av d0h:

En fråga till er som fått er retur godkänd. Gjordes det något avdrag eller fick ni tillbaka summan som kortet köptes för? Köpte ett ASUS Strix GTX 970 av en kille som vunnit det i en tävling (anordnad av Inet) och han hade inget kvitto på det hela pga detta. Men det är väl egentligen en fråga som jag får ta direkt med Inet om jag väl väljer att returnera mitt kort.

Hur tänkte du få igenom en retur på det här?

Han du köpte det av har ju inte köpt kortet, du har ingen rätt till att lämna tillbaka det till Inet eller få igenom ett byte på det.
Inet kan om de är riktigt, riktigt schyssta låta dig lämna tillbaka det men det skulle vara väldigt konstigt.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem

Jag fick båda mina kort krediterade igår. Även om jag var skeptisk till att de ville ta in dom så förstår jag att de vill kolla så de inte är skadade.

Riktigt nöjd med servicen och vill tacka inet för detta. Kommer återvända till dom igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Lämnade in idag min Gtx970 från Gigabyte på Netonet utan problem, köpte en 980 ist för 5190 :- Så det går att bytta. Riktigt bra med Netonet.

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Skrivet av d0h:

Inget avdrag. Kreditering betyder i princip att de godkänner reklamationen och gör ett återköp av varan. I ditt fall med köp i andra hand vet jag inte riktigt vad som gäller, ej heller när det gäller vinster på något sätt.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z97-PRO CPU: Intel Core i7 4790K GPU: MSI GTX 980 Gaming
RAM: A-Data 2x8GB DDR3 Chassi: NZXT H400W

Permalänk
Medlem

Inga konstigheter med min reklamation, lämnade in för kontroll, 24h senare samtal där dom bekräftatade reklamationen och undrade om jag ville ha pengarna tillbaka - ja tack - 24h pengarna på kontot. Riktigt snyggt skött!

Inga avdrag eller konstigheter alls.

Bra Inet!

Permalänk
Medlem

Skickade in mitt kort igår kväll till Inet. Får se hur snabbt dom kommer med besked efter dom mottagit kortet

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!