Samsung Galaxy S6 Edge gör nytt rekord i prestandatestet Antutu

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Gender Bender:

Broken Sword 2 är väl ändå inte 3D? Eller tänker vi på två olika Broken Sword? Raven Sword 2 har jag inte testat, men screenshots såg inte så jätteimponerande ut. Dåligt optimerat kanske?

Jag tror att Tegra är vad du letar efter. Dock gäller det att spelutvecklare utnyttjar kraften i Tegra, vilket de än så länge inte har gjort. Sen tycker jag att telefonutbudet med Tegra är riktigt klent, om det ens finns? Annars är det plattor eller Shield som gäller.

Du har rätt, tänkte på helt fel spel gällande Broken Sword 2

Men Raven Sword 2 ser inte dåligt ut?
Ser i mitt tycke inte ut långt ifrån omoddat Oblivion , vilket är ett rätt stort kliv för den mobila sidan.

Raven Sword 2

Oblivion

Dold text

---------------------------------------

Och TEGRA är/var lite av en flopp då det var för nischigt. Hade en ASUS TF101-platta med Tegra i, spelutbutbudet var på tok för litet för att rättfärdiga prislappen av det GPU-chippet (Men det är väl som med alla Nvidias stängda saker..).
Som sagt, spelen har kommit en lång väg både grafiskt och gameplay-mässigt och väntar ivrigt på den dagen jag kan slänga fram mobilen och en blåtands-dosa till vilken TV som helst och spela last-gen kvalité spel, om inte bättre!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Du har rätt, tänkte på helt fel spel gällande Broken Sword 2

Men Raven Sword 2 ser inte dåligt ut?
Ser i mitt tycke inte ut långt ifrån omoddat Oblivion , vilket är ett rätt stort kliv för den mobila sidan.

---------------------------------------

Och TEGRA är/var lite av en flopp då det var för nischigt. Hade en ASUS TF101-platta med Tegra i, spelutbutbudet var på tok för litet för att rättfärdiga prislappen av det GPU-chippet (Men det är väl som med alla Nvidias stängda saker..).
Som sagt, spelen har kommit en lång väg både grafiskt och gameplay-mässigt och väntar ivrigt på den dagen jag kan slänga fram mobilen och en blåtands-dosa till vilken TV som helst och spela last-gen kvalité spel, om inte bättre!

Med tanke på att Oblivion är 9år gammalt och grafiken ändå inte riktigt räcker till så är det inte så mycket att hurra över. Finns spel till mobila enheter som är snyggare, t.ex. Infinity Blade 3, Modern Combat 5, Dead Trigger 2, och dessa spel är inget jag har haft problem med varken med telefon eller surfplatta. Den absolut snyggaste grafiken jag har sett än så länge är i Epic Zen Garden till Ipad. Dock är detta ett tech demo och inte ett spel, men jag kan tänka mig att vi lär få se spel med liknande grafik under året. Som senast nästa år.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Låt oss samlas i denna tråden och klaga över att hårdvaran i telefoner blir bättre.

Det är ju vad man gör här på SweC... iaf så fort det handlar om mobiler.

Önskar nästan att SweC slutade rapportera om mobiltelefoni eftersom jag alltid går på niten att se efter om det finns några smarta och/eller underhållande kommentarer.

Det är HEEELT sjukt vad teknikfientliga människor är här... bättre skärm? Dåligt! Snabbare processor? Onödigt! osv osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Åfan, trodde det var "nersidan" med smarta telefoner.. Kanske är något knas hos halebop alltså...

Skickades från m.sweclockers.com

Det strulet med Halebop som du har beskrivit har jag också. Jag har haft Halebop i 1½ år nu och byter operatör så fort abbet är slut. Alltid är det något som krånglar. Har tex ingen täckning överhuvudtaget om jag inte är utomhus - har testat med fyra olika mobiler, och alla andra operatörer fungerar bra här.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AeoNES:

Det strulet med Halebop som du har beskrivit har jag också. Jag har haft Halebop i 1½ år nu och byter operatör så fort abbet är slut. Alltid är det något som krånglar. Har tex ingen täckning överhuvudtaget om jag inte är utomhus - har testat med fyra olika mobiler, och alla andra operatörer fungerar bra här.

Åfan... Kanske skulle ta tag i det hela... Men vad är alternativet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Åfan... Kanske skulle ta tag i det hela... Men vad är alternativet?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är en bra fråga faktiskt. Jag sitter också och funderar på det.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.