Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstig:

Riktigt snyggt skött!

Inga avdrag eller konstigheter alls.

Bra Inet!

Fattas bara att de lämnar klara besked till sina kunder från början, så att dessa vet om deras reklamationer är ok eller inte. Inet har fortfarande inte sagt om det rent generellt är ok att reklamera ett 970 som är felfritt. Varför det ska vara så svårt att säga det, när man helt uppenbart faktiskt godkänner reklamationerna, är svårt att förstå, och lämnar kunderna i en märklig situation. Det är vad som är dåligt skött.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fattas bara att de lämnar klara besked till sina kunder från början, så att dessa vet om deras reklamationer är ok eller inte. Inet har fortfarande inte sagt om det rent generellt är ok att reklamera ett 970 som är felfritt. Varför det ska vara så svårt att säga det, när man helt uppenbart faktiskt godkänner reklamationerna, är svårt att förstå, och lämnar kunderna i en märklig situation. Det är vad som är dåligt skött.
B!

Nu kanske fler lär sig att handla på Komplett så slipper ni kryptiska inlägg på SweC...

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk

Fick pengarna tillbaka av Inet, var inga problem eller krångel på något sätt faktiskt. Gigabyte var mitt kort om det nu spelar någon roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RexIce:

Lämnade in idag min Gtx970 från Gigabyte på Netonet utan problem, köpte en 980 ist för 5190 :- Så det går att bytta. Riktigt bra med Netonet.

Varför ger du mer pengar till nvidia efter att de lurat dig?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Skrivet av Timelord Sloth:

Varför ger du mer pengar till nvidia efter att de lurat dig?

AMD kanske inte har någonting som lockar personen i fråga? Så var det i alla fall för mig. Hade AMD haft något tillräckligt attraktivt så hade jag med glädje bytit "sida". Nu lyckades jag roffa åt mig ett 980 för 4500 och jag känner mig mer än nöjd. De får ju tillbaka sina sketna 970-kort som de undanhållit rätt och viktig information om. Vi får pengarna tillbaka, vem tar förlusten? NVidia? Återförsäljarna? Partnertillverkarna? Huvudsaken är att vi konsumenter som har blivit lurade inte får lida för andras misstag. Vad jag vet så har de inte undanhållit information om 980-korten, men i framtiden kommer man nog tänka sig för både en och två gånger innan man slår till på ett "most bang for the buck"-kort från Nvidia.

Permalänk

vet inte om någon redan medelat detta, men i alla fall så var jag i kontakt med netonnet angående mitt gtx 970 o dom sa att jag skulle kontakta evga direkt då man kan retunera sitt 970 och få ett 980 utan extra kostnad.

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Skrivet av lillman89:

vet inte om någon redan medelat detta, men i alla fall så var jag i kontakt med netonnet angående mitt gtx 970 o dom sa att jag skulle kontakta evga direkt då man kan retunera sitt 970 och få ett 980 utan extra kostnad.

har nu pratat med evga's support.... det netonnet säger stämmer inte alls. folk på netonnets kundtjänst säger tydligen saker för att slippa klagomål från sina kunder o ber dom höra av sig till evga, detta tycker jag är riktigt dålig stil som återförsäljarte.... -5 poäng till netonnet

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Skrivet av lillman89:

har nu pratat med evga's support.... det netonnet säger stämmer inte alls. folk på netonnets kundtjänst säger tydligen saker för att slippa klagomål från sina kunder o ber dom höra av sig till evga, detta tycker jag är riktigt dålig stil som återförsäljarte.... -5 poäng till netonnet

.. Så vad sa EVGAs support? Ingen gratis uppgradering? Big supprise.

Permalänk
Skrivet av Nizor:

.. Så vad sa EVGAs support? Ingen gratis uppgradering? Big supprise.

netonet säger att dom fått mejl som säger att evga gör en kostnadsfri uppgradering, men evga själva säger nej, detta kommer jag att gå vidare med då netonnet inte ville ha ut att dom sagt så till sina kunder och ville hjälpa mig, samt att evga inte heller stödjer den saken så uppföjlning kommer.

Visa signatur

Fractal define R4 | Gigabyte z97x gaming 3 | Corsair Vengeance Pro Red 16GB 2133MHz | i7-4790k @ 4.8GHz | EVGA GeForce GTX970 SC ACX 2.0 4GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 | CPU-kylning: Corsair H100i | Intel 530 Series 120GB X 2 |

Permalänk
Medlem

Om man vill byta vad finns det för alternativ? Inte så jätte stort utbud tyvärr när nästan alla radeon 290 utgått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillman89:

har nu pratat med evga's support.... det netonnet säger stämmer inte alls. folk på netonnets kundtjänst säger tydligen saker för att slippa klagomål från sina kunder o ber dom höra av sig till evga, detta tycker jag är riktigt dålig stil som återförsäljarte.... -5 poäng till netonnet

Haha.. att du ens trodde det var sant

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Skickade in mitt kort igår kväll till Inet. Får se hur snabbt dom kommer med besked efter dom mottagit kortet

Och idag blev jag krediterad. Får tacka för Inet för en snabb och bra service

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Timelord Sloth:

Varför ger du mer pengar till nvidia efter att de lurat dig?

Jag undrar samma sak… Hur har du gjort eller kommer göra?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

I contacted NetonNet today to return my Gigabyte Gtx 970 g1 gaming card back. Waiting for a reply

Visa signatur

Intel 5820k @ 4,7 Ghz| Asus X99-s | GTX 1080TI | 16 GB G.skills Ripjaws DDR4-2400 | WD Black M.2 512GB OS drive | Samsung 860 EVO 1TB Game drive | NZXT H440 | Watercooled, 2 x Alphacool ST30 360mm radiator, 7 x Nb E-loop B12-PS | EK - Supremacy EVO - Acetal + Nickel (Original CSQ) | Dell S2716DG

Permalänk
Inaktiv

Mitt gigabyte 970 kort har legat inne hos Netonnet sen den 11 feb och mailade idag och undrade hur det går och då fick jag detta svar.

"Tack för ditt mail.

Verkstaden väntar på besked från leverantören i dagsläget, så det är tyvärr inte klart ännu.

Jag önskar dig en fortsatt fin dag!"

Men om kortet varit hos dem 2 veckor kan jag häva köpet va? bara vänta då kanske.
Någon som kan detta.

Permalänk
Medlem

I got this answer form NetonNet.

Hi and thank you for your mail.

In this case we need to get the product to us for inspection, We follow the manufacturer’s guidelines when referring to complaints of these cards.
and Gigabyte takes on a case to case, they will then explore the opportunities for crediting the card.
how does it look to you? you can get into one of our stores with product? Otherwise please wright back and I will send a shipping label to you.

Have a nice day!

Visa signatur

Intel 5820k @ 4,7 Ghz| Asus X99-s | GTX 1080TI | 16 GB G.skills Ripjaws DDR4-2400 | WD Black M.2 512GB OS drive | Samsung 860 EVO 1TB Game drive | NZXT H440 | Watercooled, 2 x Alphacool ST30 360mm radiator, 7 x Nb E-loop B12-PS | EK - Supremacy EVO - Acetal + Nickel (Original CSQ) | Dell S2716DG

Permalänk
Medlem

Same here, I sent back a Gigabyte GTX970 last week to NetOnNet.

I'm starting to think about buying another card next week, regardless if I get a refund or I need to resell the card on my own later on. I bought the card because my multiGPU setup started to get old and I wanted to have something which could deliver. I ended up spending the last week with a VRM sick hd3870.

Permalänk
Medlem

I still have my 2 old Gtx 480 with Arctic Cooling ACCELERO III. So they run cool and ULTRA quiet.

Will use one of them when i send my 970 back.

Visa signatur

Intel 5820k @ 4,7 Ghz| Asus X99-s | GTX 1080TI | 16 GB G.skills Ripjaws DDR4-2400 | WD Black M.2 512GB OS drive | Samsung 860 EVO 1TB Game drive | NZXT H440 | Watercooled, 2 x Alphacool ST30 360mm radiator, 7 x Nb E-loop B12-PS | EK - Supremacy EVO - Acetal + Nickel (Original CSQ) | Dell S2716DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozeroun:

Om man vill byta vad finns det för alternativ? Inte så jätte stort utbud tyvärr när nästan alla radeon 290 utgått?

Finns ju hur många R9 290 som helst på webhallen om det är det du vill köra på. 290X också för den delen. Vet inte riktigt vad du menar med utgått, är ju fortfarande helt relevanta GPUer.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av proci:

Same here, I sent back a Gigabyte GTX970 last week to NetOnNet.

I'm starting to think about buying another card next week, regardless if I get a refund or I need to resell the card on my own later on. I bought the card because my multiGPU setup started to get old and I wanted to have something which could deliver. I ended up spending the last week with a VRM sick hd3870.

Did you have to pay for the shipment yourself?

Visa signatur

Intel 5820k @ 4,7 Ghz| Asus X99-s | GTX 1080TI | 16 GB G.skills Ripjaws DDR4-2400 | WD Black M.2 512GB OS drive | Samsung 860 EVO 1TB Game drive | NZXT H440 | Watercooled, 2 x Alphacool ST30 360mm radiator, 7 x Nb E-loop B12-PS | EK - Supremacy EVO - Acetal + Nickel (Original CSQ) | Dell S2716DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av shengli:

Did you have to pay for the shipment yourself?

no, they payed for the shipment.

Permalänk
Medlem

tummen upp inet

returnerade mitt kort gigabyte gtx970 g1, 2 dagar senare blev jag uppringd att jag får mina pengar tillbaka inget strul alls, tummen upp för inet

Permalänk
Medlem

I returned my card today with free shipping.

Visa signatur

Intel 5820k @ 4,7 Ghz| Asus X99-s | GTX 1080TI | 16 GB G.skills Ripjaws DDR4-2400 | WD Black M.2 512GB OS drive | Samsung 860 EVO 1TB Game drive | NZXT H440 | Watercooled, 2 x Alphacool ST30 360mm radiator, 7 x Nb E-loop B12-PS | EK - Supremacy EVO - Acetal + Nickel (Original CSQ) | Dell S2716DG

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ni som returnerat era kort, får man fråga hur ni resonerar? Är det för att ni känner er blåsta eller besvikna eller är det en principsak?

Prestandan verkar ju bara lida i väldigt specifika fall, därav min fråga.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ni som returnerat era kort, får man fråga hur ni resonerar? Är det för att ni känner er blåsta eller besvikna eller är det en principsak?

Prestandan verkar ju bara lida i väldigt specifika fall, därav min fråga.

Trött på att företagen får hålla på så här. Jag hade ings prestandaproblem. Faktum är att kortet låg i sin kartong i 3 månader. Orkade aldrig montera det I burken.

Använde dock prestandaproblemen och de felaktiga specifikationerna som orsak när jag returnerade det.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in mitt kort för 3 dagar sen till Alina systems ( fysisk butik ) och dom skulle testa kortet så allt är ok, jag kommer få tillbaka pengarna men det jag undrar hur lång tid ska det ta att kolla så ett grafikkort funkar.

Hur många dagar hade ni väntat ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dinoman:

Ni som returnerat era kort, får man fråga hur ni resonerar? Är det för att ni känner er blåsta eller besvikna eller är det en principsak?

Prestandan verkar ju bara lida i väldigt specifika fall, därav min fråga.

Kortet funkar inte som det ska om man använder mer än 3.5Gb vram och fel spec mm.