Ultrabook, obegränsad budget, 13.3 tum

Permalänk

Ultrabook, obegränsad budget, 13.3 tum

Som titeln säger så är det en ultrabook jag är ute efter.

Budget obegränsad

Storlek 13.3 tum
vikt: max 2kg
man ska kunna ta med den när man är på språng, mellan föreläsningar etc.
Bra processor för solidworks, photoshop etc. Allt som en chalmersstudent behöver.
Minst 256 ssd
minst 8 gbit ram

Sist men inte minns, helt i metall och den ska vara snygg.

Tack på förhand

Visa signatur

i speak spanish to god, italian to women , french to men and german to my horse

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle slå ett slag för en Surface Pro 3, den funkar till allt det där plus en hel del till, men dock är skärmen lite mindre men det
uppvägs av det behändiga "a4" formatet.
På föreläsningen upp med pennan skriv direkt i blocket som aldrig tar slut.
Hemma i med den i dockan och upp på storskärmen och cad/photoshop för fult.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Asus Zenbook UX303LN-DQ124H

Visa signatur

ASUS TUF Z790-Plus Wifi | Core i9 12900K @5.1/4.0 | NZXT Z73 | G.Skill Trident Z5 RGB 2x32 GB DDR5-6000 CL30 | 1 & 4TB WD SN850X, 4TB Samsung 870 QVO | Gainward 4090 GS @3000/23 | Enthoo Evolv X |MSI MEG Ai1300P 1300W | SBX G6 | Logitech G915 & G502 X Lightspeed | Dell Alienware AW3225QF 32" | 136TB UNRAID NAS | MacBook Air M1 2020 | 8192MB | 256GB | Herman Miller X Logitech G Embody

Permalänk
Medlem

personligen så kör jag Solidworks på min Macbook Air, via en VmWare Fusion installation av windows 7. funkar skitbra förutom att man verkligen verkligen inte vill köra solidworks med touchpad.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Har en Surface PRO 2 och håller med föregående talare. PRO 3an har lite sämre kylning (eller mer passiv) som gör att den går ner i prestanda om man kör den hårt längre, men det är nog mest 3D Mark som drabbas. Normalt spelande/arbetande skall nog inte drabbas. Dock är det bara 12'' men istället väger den bara tre kvarts kilo. Dockan till Surface är mycket bra. In med stor skärm, riktigt tangentbord och mus, högtalare och nätverksladd och du har en bra arbetsstation.
Sedan gillar jag skarpt Asus Zenbook i det övre segmentet. Det är mer ett glas/keramik finish på den. Riktigt trevlig att jobba med. Funkar sämre som platta dock.

Permalänk
Medlem

Macbook Pro Retina? Uppfyller alla kraven så vitt jag vet

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Luvaglio

Uppfyller dina krav, kanske lite tyngre... om du har 5-10 miljoner över

http://www.luvaglio.com/

Borde vara en poppis dator i Kullavik

Visa signatur

[Bärbar1]: Steam Deck | SteamOS
[Bärbar2]: Macbook Air | M2 | Sonoma
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk

Jag sitter i samma sits, som ingenjörsstudent. Om du kan vänta några veckor är ju nya Broadwell U (femte generationen) precis runt hörnet (finns i vissa fall redan). Sedan är det ju tal om Skylake till hösten - osäker på om det är värt väntan.

Jag tänker mig själv något liknande, förutom krav på metall, men istället krav på att man ska kunna vika den till en tablet (tänk Lenovo Yoga, men med U-serien. Kanske vore en Surface bra... Beror mycket på tangentbordet.

Visa signatur

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 10 Pro 64

Permalänk
Medlem

Dell XPS 13? Den nya med Broadwell alltså

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Obegränsad budget och ultrabook? Köp en macbook air.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk

Nu vet jag inte hur mycket extra budget du känner för att lägga på just snyggheten. men om jag hade vart i din sits, och valt någon av apple's modeller, och känt att jag hade haft dom extra tusenlapparna extra, hade jag lätt gått den här vägen:
http://www.uncovermac.com/

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Som det skrevs högre upp i tråden så hade jag tittat på Razer Blade.
Då får du prestanda till allt även spel tillsammans med låg vikt och slimmat format.
Dock lite större än du skrev, 14", men de 0,7" kan väl inte spela så stor roll.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk

Nya dell xps 13, eller dell latitude. Xps:en har ju rolig upplösning. Men latituden är verkligen en gedigen maskin.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Nya Dell XPS eller Macbook Pro 13" som ju dessutom har en kraftigare CPU än övriga i klassen. Förmodligen släpps en ny Macbook med Broadwell-CPU inom kort dock. Skulle inte köpa en Air med dess nuvarande skärm.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Nya Dell XPS eller Macbook Pro 13" som ju dessutom har en kraftigare CPU än övriga i klassen. Förmodligen släpps en ny Macbook med Broadwell-CPU inom kort dock. Skulle inte köpa en Air med dess nuvarande skärm.

This.