Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

"Det är jag som är åsiktskorridoren"

Permalänk
Medlem

"Det är jag som är åsiktskorridoren"

http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/
Ann-Charlotte Marteus har avslöjat att hon har sedan 2002 format svensk politik, så att det inte kunde föras en konstruktiv debatt angående migration och integration.
Väldigt tråkigt att detta förekommit och antagligen fortfarande förekommer av andra journalister i Sverige.
Jag blev chockad när jag läste nyheten, trodde inte det fanns sådan korruption i Sverige...
Vad blir följderna av detta? Kommer Sverige någonsin kunna repareras så en saklig debatt kan föras utan att folk som kritiserar invandringen utan att bli attackerade av andra personer? Kommer ihåg en debatt vi hade i skolan och hur vissa personer bara var tvungna att nästintill skämma ut en ungdomsrepresentant för SD när frågorna inte ens handlade om invandring..

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Du blev alltså chockad av att en tidning som uppger sin politiska tillhörighet på löpsedeln driver en politisk linje?

Jag vet inte om du är SD-anhängare men när det kommer till ordet skämma ut så är det i regel såna här händelser vi talar om, inte att tidningar driver en politisk linje utan att SD anhängare och medlemmar idogt bedyrar att de fram till en viss punkt har varit både blinda och döva. tex. Jimmie som under en period på 90-talet trots en omvärldskontakt i stil med en katatonisk 90-åring lyckades gå med i ett parti (som han inte hade en aning om vad de sysslade med.)

Övriga saker som "åsiktskorridoren" håller borta:

  1. Förintelseförnekelse

  2. Rymdvarelser

  3. Hollow earth

  4. Russels teapot

  5. Alver

  6. Teosofism

  7. Raelism (hur många kommer läsa fel?)

  8. Beroende på specifik korridor så alla andra politiska åsikter

  9. Forts följer.

Sen så kan man förstås fråga sig var SD nytt står i den här frågan eller är det bara "PK-Media" som ska styras utifrån andra människors behov (Andra människor är i det här fallet lika med SD.)?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du blev alltså chockad av att en tidning som uppger sin politiska tillhörighet på löpsedeln driver en politisk linje?

Jag vet inte om du är SD-anhängare men när det kommer till ordet skämma ut så är det i regel såna här händelser vi talar om, inte att tidningar driver en politisk linje utan att SD anhängare och medlemmar idogt bedyrar att de fram till en viss punkt har varit både blinda och döva. tex. Jimmie som under en period på 90-talet trots en omvärldskontakt i stil med en katatonisk 90-åring lyckades gå med i ett parti (som han inte hade en aning om vad de sysslade med.)

Övriga saker som "åsiktskorridoren" håller borta:

  1. Förintelseförnekelse

  2. Rymdvarelser

  3. Hollow earth

  4. Russels teapot

  5. Alver

  6. Teosofism

  7. Raelism (hur många kommer läsa fel?)

  8. Beroende på specifik korridor så alla andra politiska åsikter

  9. Forts följer.

Sen så kan man förstås fråga sig var SD nytt står i den här frågan eller är det bara "PK-Media" som ska styras utifrån andra människors behov (Andra människor är i det här fallet lika med SD.)?

Tog endast upp SD eftersom just detta exempel var jag med om, och debatten som innehöll flera stora personer inom alla partierna blev satt till en barnslig nivå med dessa rättningar av publiken. "Asså du behöver inte prata så högt, vi hör dig faktiskt", hela skolan börjar applådera och skratta... Det är den inställningen till att bara för att personen var SD så är det då accepterat att "håna" honom. Kanske ett resultat av dessa skrivna artiklar?

I alla fall, din sista mening var väl mer på kanske det jag hade tänkt att diskutera!
Jag tycker att journalism ska analysera och diskutera meningsfulla händelser i världen. Inte samla och välja material som är anpassat till ett specifikt mål. Många människor (inkluderat mig själv) kan lätt styras av några titlar på en stor tidning för att förändra dina värderingar och acceptans som ett resultat av dessa nyheter. Är kvinnor (och män) fixerade av utseendet p.g.a. de olika könen? Eller är det dom konstanta nyheterna angående hur kändisar klär sig, hur de har blivit tjockare och hur att de ser annorlunda ut efter tio år (vem kunde tro att man blir äldre!?).
Vad jag försöker säga är att tidningarna har en väldigt stor makt att välja speciellt material att publicera för att förvränga läsarna. Ifall alla sjunger samma låt är det svårt att höra något annat!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Tog endast upp SD eftersom just detta exempel var jag med om, och debatten som innehöll flera stora personer inom alla partierna blev satt till en barnslig nivå med dessa rättningar av publiken. "Asså du behöver inte prata så högt, vi hör dig faktiskt", hela skolan börjar applådera och skratta... Det är den inställningen till att bara för att personen var SD så är det då accepterat att "håna" honom. Kanske ett resultat av dessa skrivna artiklar?

Det är säkerligen så att opinionen kring SD har formats av skriverier.

Skrivet av Alexander7938:

I alla fall, din sista mening var väl mer på kanske det jag hade tänkt att diskutera!
Jag tycker att journalism ska analysera och diskutera meningsfulla händelser i världen. Inte samla och välja material som är anpassat till ett specifikt mål. Många människor (inkluderat mig själv) kan lätt styras av några titlar på en stor tidning för att förändra dina värderingar och acceptans som ett resultat av dessa nyheter. Är kvinnor (och män) fixerade av utseendet p.g.a. de olika könen? Eller är det dom konstanta nyheterna angående hur kändisar klär sig, hur de har blivit tjockare och hur att de ser annorlunda ut efter tio år (vem kunde tro att man blir äldre!?).
Vad jag försöker säga är att tidningarna har en väldigt stor makt att välja speciellt material att publicera för att förvränga läsarna. Ifall alla sjunger samma låt är det svårt att höra något annat!

Ja det är svårt att tränga igenom mediabruset, men media har inte ett ansvar att presentera allt eller att vara differentierad. Medias förpliktelser är andra. Är det så att det finns en relevant lucka med tillräckligt många konsumenter så kommer den givetvis fyllas t ex av Avpixlat och en ding ding värld.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)