Permalänk

verifiera på steam

Hej nu rä det så att jag satte in pengar på steam med ett nytt kort i går. eller rättare sagt via paypal. Jag fick 7dagar som jag inte kan trade eller handla på market. Nu till mig fråga. Hur får jag bort dom här 7 dagarna så snabbt som möjligt.? Jag har läst som satan och gjort så steam säger att man ska göra. har även får summorna till banken som jag sen ska skriva i dom 2 rutorna. Men när jag klickar inte och ska verifiera mitt bankkort får jag bara upp att det finns inget kor att verifiera. det är som att den inte hittas. Även om jag har lagt in den på steam. Finn det någon som vill hjälpa mig steg för steg och väldigt utförligt?

Jag vet flera vänner till mig som har gjort det och blivit av med det innan. har själv gjort det innan det behövdes skriva i massa siffror. Tänkte bara att jag skulle unna mig något kul. Men i stället får jag vänta.

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig :).

Har även skrivit till supporten. Men dom kan ju ta veckor att svara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flurrelurre:

Hej nu rä det så att jag satte in pengar på steam med ett nytt kort i går. eller rättare sagt via paypal. Jag fick 7dagar som jag inte kan trade eller handla på market. Nu till mig fråga. Hur får jag bort dom här 7 dagarna så snabbt som möjligt.? Jag har läst som satan och gjort så steam säger att man ska göra. har även får summorna till banken som jag sen ska skriva i dom 2 rutorna. Men när jag klickar inte och ska verifiera mitt bankkort får jag bara upp att det finns inget kor att verifiera. det är som att den inte hittas. Även om jag har lagt in den på steam. Finn det någon som vill hjälpa mig steg för steg och väldigt utförligt?

Jag vet flera vänner till mig som har gjort det och blivit av med det innan. har själv gjort det innan det behövdes skriva i massa siffror. Tänkte bara att jag skulle unna mig något kul. Men i stället får jag vänta.

Hoppas verkligen ni kan hjälpa mig :).

Har även skrivit till supporten. Men dom kan ju ta veckor att svara.

Vanligen brukar jag faktiskt inte bry mig mkt om stavningen eller meningsuppbyggnaden men i det här fallet förstår jag faktiskt inte mkt av vad du pratar om. Kan du städa upp inlägget lite? Det enda jag får ut av det du skrivit är att du har försökt lägga in pengar på Steam men att det finns någon tidsgräns innan du kan använda dem? Vilket förbryllar mig eftersom jag själv aldrig någonsin har behövt göra detsamma... Kan det inte vara så att det är tidsgräns på själva bankkortet? I så fall har det ju ingenting med Steam att göra utan det är ett bankärende som du får försöka lösa med din bank.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av Flurrelurre:

eller rättare sagt via paypal.

Du kan inte verifiera ditt kort om du har lagt till PayPal som betalningsmetod, du får fint vänta 7 dagar som alla andra.

Skrivet av hersses:

tidsgräns innan du kan använda dem? Vilket förbryllar mig eftersom jag själv aldrig någonsin har behövt göra detsamma.

Lägger man in en ny betalningsmetod så får man inte använda Market på 7 dagar, detta gäller alla (även dig).
Om inget problem uppstår efter 7 dagar så är det fritt fram.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknownunreg_old:

Lägger man in en ny betalningsmetod så får man inte använda Market på 7 dagar, detta gäller alla (även dig).
Om inget problem uppstår efter 7 dagar så är det fritt fram.

Men detta har inte varit fallet när jag lagt till Visa eller Mastercard, så det kanske gäller övriga metoder?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Men detta har inte varit fallet när jag lagt till Visa eller Mastercard, så det kanske gäller övriga metoder?

Skrivet av Steam Support:

What is credit card verification?

Credit card verification allows you to remove market restrictions associated with using a new credit card on Steam. After a successful verification, you will regain Market capabilities.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=4530-WROA...

Så enkelt var det.

Visa signatur
Permalänk

länken som den sista länka är just det jag har problem med. Jag går in på sidan där jag ska verifiera kortet. Men där står det att det inte finns något kort att verifiera. Så alltså får jag inte upp där jag ska skriva i dom 2 summorna som är dragna från min bank. Dom har dragit 2 summor precis som det står att dom ska göra. Så får väl helt enkelt vänta tills tiden är ute.