Sugen på Wii u men är de värt?

Permalänk
Medlem

Sugen på Wii u men är de värt?

Hej nu är de så att jag har funderat på att köpa ett Nintendo Wii u. Spelen jag har tänkt spela är princip alla zelda spel i alla fall. Super Mario 3d World, lugi dark moon mansion. Mario kart 8, yoshi woolly world osv. Dessa spel verkar i alla fall de roligaste som jag har sett. Älskade donkey kong 64, super Mario 64, zelda, Mario kart, yoshi osv då de aldrig riktigt har blivit tråkigt men man vill testa något nytt.

Har ni blivit nöjd med era wii u? Några speciella spel ni gillar extra?

Ni som har testat spelen som jag skrev, blev ni missnöjd?? Vill ha Nintendo 64 spel känslan med nya spel om ni förstår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel...

För de priset så finns det inget att diskutera om! Köp!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 7 5700X3D Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G915 TKL Tactile Headset: SteelSeries Arctis Nova 7 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel...

För de priset så finns det inget att diskutera om! Köp!

de där var dagens fynd.. inte lite vad billigt det var.. tråkigt att de inte var super mario 3d world. Funderar nästan på att köpa ett begagnat wii u också.

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med min, perfekt som extra konsol för PC. Så var tanken först iaf men med bristen på bra PC titlar så har jag använt Wii U't bra mycket mer.

Av de du nämnde så är WWHD, SM3DW och MK8 väldigt bra. WWHD har fps drops vid explosioner vilket kan vara störande men spelar ingen större roll överlag.

Mina favoriter är Wonderful 101, Bayonetta 1&2 och DKC Tropical Freeze. Rekommenderar allihop starkt. W101 kan va svårt att komma in i så en guide kan vara nödvändig. Om du som så många andra inte vet vad W101 är (fruktansvärd marknadsföring) så kolla in Directors Edition trailer på youtube.

Och om du ska köpa en vit Wii U så måste du ha nån extern lagring. OS etc tar drygt 5 GB så man har absolut inget kvar efter ett par save files.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Väldigt nöjd med min, perfekt som extra konsol för PC. Så var tanken först iaf men med bristen på bra PC titlar så har jag använt Wii U't bra mycket mer.

Av de du nämnde så är WWHD, SM3DW och MK8 väldigt bra. WWHD har fps drops vid explosioner vilket kan vara störande men spelar ingen större roll överlag.

Mina favoriter är Wonderful 101, Bayonetta 1&2 och DKC Tropical Freeze. Rekommenderar allihop starkt. W101 kan va svårt att komma in i så en guide kan vara nödvändig. Om du som så många andra inte vet vad W101 är (fruktansvärd marknadsföring) så kolla in Directors Edition trailer på youtube.

Och om du ska köpa en vit Wii U så måste du ha nån extern lagring. OS etc tar drygt 5 GB så man har absolut inget kvar efter ett par save files.

Kan jag inte köpa in ett 32gb usb och formatera om det? Wonderful 101 såg bra ut, bayonetta 2 verkar också rätt kul, DKC tropical har jag kollat lite på och de verkar rätt suveränt också. men har du inte spelat lugi dark moon eller yoshi wolly? i så fall hur tyckte du om det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Kan jag inte köpa in ett 32gb usb och formatera om det? Wonderful 101 såg bra ut, bayonetta 2 verkar också rätt kul, DKC tropical har jag kollat lite på och de verkar rätt suveränt också. men har du inte spelat lugi dark moon eller yoshi wolly? i så fall hur tyckte du om det??

Jo det kan du. Dark Moon är ett 3DS spel och jag har ingen 3DS och Yoshi har inte släppts än. Inget release date heller tyvärr men det kommer i år iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Jo det kan du. Dark Moon är ett 3DS spel och jag har ingen 3DS och Yoshi har inte släppts än. Inget release date heller tyvärr men det kommer i år iaf

aha.. men vad tråkigt! Jag som var riktigt sugen på dark moon. Såg ju riktigt roligt ut. Men är de flera spel som är så där? bara till "3ds"? eller kommer dom efter ett tag till WII U? känns knepigt att de gör på detta vis.

Permalänk
Medlem

Ja det är ju separata system. Enda spelet som finns på båda förutom indies är Smash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Ja det är ju separata system. Enda spelet som finns på båda förutom indies är Smash.

Jo men dark moon började på gamecube osv så tycker de bör ha kommit till wii u också. annars får jag väl leta ett begagnat "Luigi's Mansion" till mitt gamecube.

Permalänk
Medlem

Får göra så. Kommer säkert finnas begagnade billiga 3DS inom nått år när folk börjar byta till N3DS

Permalänk
Medlem

Även som PC Master race säger jag köp pågrund av supersmash/Mario

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Även som PC Master race säger jag köp pågrund av supersmash/Mario

Har ett gamecube och har spenderat rejält mycket tid framför super smash bros meele. men är just nu sugen på super mario 3d world, dark moon, zelda osv. Riktigt tråkigt att dark moon inte finns på wii u. Så nu funderar jag nästan på att köpa ett 3ds?..

Permalänk
Medlem

Bara för Dark Moon? Känns bra onödigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Bara för Dark Moon? Känns bra onödigt

annars får jag leta efter ett begagnat luigi mansion på mitt gamecube. Fast de kanske man kan köpa till wii u? Hört något om wii u virtual console?

Permalänk
Medlem

Dom har inte sagt nått om GC spel. Kan ju emulera det annars om du har en ok dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Dom har inte sagt nått om GC spel. Kan ju emulera det annars om du har en ok dator

Hm där sa du någonting Fast om jag hittar ett begagnat som fungerar felfritt så kommer jag köpa det. Känslan med gamecube kontroller är obeskrivligt.

Permalänk
Medlem

Förresten kan man köra online och prata i något socialt program medan typ som på ps4, xbox? Skulle varit kul också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ne Nintendo är lagom efter på den biten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Har ett gamecube och har spenderat rejält mycket tid framför super smash bros meele. men är just nu sugen på super mario 3d world, dark moon, zelda osv. Riktigt tråkigt att dark moon inte finns på wii u. Så nu funderar jag nästan på att köpa ett 3ds?..

Förstår inte riktigt ditt resonemang. Det är ju en oerhört stor skillnad på en handhållen konsoll (såsom PS Vita, 3DS) och en stationär konsoll (såsom PS4, Wii U, Xbox One). Så valet Wii U/3DS beror ju på i vilket format du vill spela snarare än vilka titlar som erbjuds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Förstår inte riktigt ditt resonemang. Det är ju en oerhört stor skillnad på en handhållen konsoll (såsom PS Vita, 3DS) och en stationär konsoll (såsom PS4, Wii U, Xbox One). Så valet Wii U/3DS beror ju på i vilket format du vill spela snarare än vilka titlar som erbjuds.

Njae. Jag väljer wii u för nintendos titlar osv för de inte finns på ps4, Xbox one eller pc. Jag vill kunna spela de titlar jag vill. Men de lutar mest till ett wii u

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Njae. Jag väljer wii u för nintendos titlar osv för de inte finns på ps4, Xbox one eller pc. Jag vill kunna spela de titlar jag vill. Men de lutar mest till ett wii u

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du missuppfattade mig lite. Jag menar att formatet som spelandet sker (mobilt/handhållet vs stationärt) rimligen är den tyngst vägande faktorn, snarare än titlarna som respektive erbjuder. Sade inget om huruvida val av konsol i samma format.

Min poäng är: Vill du ha en handhållen nintendo-konsol så köper du 3DS. Vill du ha en stationär konsol till TV, köp Wii U

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Tror du missuppfattade mig lite. Jag menar att formatet som spelandet sker (mobilt/handhållet vs stationärt) rimligen är den tyngst vägande faktorn, snarare än titlarna som respektive erbjuder. Sade inget om huruvida val av konsol i samma format.

Min poäng är: Vill du ha en handhållen nintendo-konsol så köper du 3DS. Vill du ha en stationär konsol till TV, köp Wii U

Ah jo jag missförstod, men Wii u verkar leverera ut konsol och handhåll konsol känsla? Ska kanske testa Wii u igen innan jag köper.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Ah jo jag missförstod, men Wii u verkar leverera ut konsol och handhåll konsol känsla? Ska kanske testa Wii u igen innan jag köper.

Förutom att du inte kan springa runt me gamepaden då. För övrigt är Pro kontrollern väldigt skön för de flesta spelen. Enda jag använder gamepaden till är WWHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blewris:

Förutom att du inte kan springa runt me gamepaden då. För övrigt är Pro kontrollern väldigt skön för de flesta spelen. Enda jag använder gamepaden till är WWHD

Funderar på att köpa gamecube adapter istället för pro kontrollen men den verkar vara svår att få tag i. Men jag undrar går de att köpa ett usb minne, formatera om det så de passar till Wii u?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Funderar på att köpa gamecube adapter istället för pro kontrollen men den verkar vara svår att få tag i. Men jag undrar går de att köpa ett usb minne, formatera om det så de passar till Wii u?

Skickades från m.sweclockers.com

Den adaptern fungerar bara till ett enda spel i dagsläget och det är Smash Bros.

Wii U tar hand om USB-minnet och formaterar om det när du ansluter.
Tänk bara på att Nintendo avråder från att använda USB-minne.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Den adaptern fungerar bara till ett enda spel i dagsläget och det är Smash Bros.

Wii U tar hand om USB-minnet och formaterar om det när du ansluter.
Tänk bara på att Nintendo avråder från att använda USB-minne.

Jaså? Hur kommer det sig om den formaterar och tar hand om usb:et?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Jaså? Hur kommer det sig om den formaterar och tar hand om usb:et?

Skickades från m.sweclockers.com

Citat:

Can I use a Flash/Thumb drive as an external storage device?

Because these devices have a limited number of rewrites and are not suited to long-term storage of important game data, we do not recommend the use of Flash/thumb drives as an external storage device solution. For best results, we recommend using a hard drive with its own power supply that connects to the Wii U via the USB port on the console.
Commercial Flash memory has a limit on the number of times you can write over it and we don't recommend flash memory devices for long-term storage of important save data.

http://www.nintendo.com/consumer/latam/en/systems/wiiu/system...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

"Commercial Flash memory has a limit on the number of times you can write over it"

Hm sjävla flash minnet i Wii u eller usbet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

"Commercial Flash memory has a limit on the number of times you can write over it"

Hm sjävla flash minnet i Wii u eller usbet?

Skickades från m.sweclockers.com

USB.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Ah okej. Får väl ta och skaffa nå bättre än ett usb i så fall.

Skickades från m.sweclockers.com