Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Någon som har access till Heroes of the Storm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Om du vet att du inte gillar den typen av spel, varför signar du upp och tar en nyckel som Blizzard skulle skickat till någon annan som ansökt om betan.

Spelade en del MOBA när jag ansökte, kanske inte mycket men några timmar i veckan. Sedan så skickar blizzard med nästan säker trolighet ut fler nycklar om de kommer till ej spelande spelare då de vill både belasta deras system och testa det. Det är inte direkt så att dem inte har datan om vilka som spelar. Dem skickar ut nycklar beroende på hur många som faktiskt spelar, inte hur många nycklar som är ute. Iaf är det ingen hög odds teori men kan inte lova då jag ej är anställd utav blizzard eller har behörighet till deras planer.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Nån som vill groupa? Behöver lite till för ranked

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Ranked

Den som vill, Adda MattE#2638 är lvl 29,80 så ska snart börja lira ranked

Visa signatur

CPU: AMD Atlhon x4 860k 4,2 Ghz Chassi: Jonsbo Cooltek C2
GPU: Sapphire Nitro RX460 4GB Kylare: Noctua NH-D14
MoBo: Gigabyte F2A88XM-D3HP
Internet: 7/1 mbit ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Har också fått access nu, verkar ganska kul, kört några game. Låste upp DH eftersom jag hade Ros till D3, någon som vet om man kan låsa upp en hero om man skaffar Hots till SC2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kreppe:

Jag har det. Fick det för några veckor sen. Har spelat ett fåtal timmar och personligen tycker jag att det är alldeles för rakt fram i föhållande till andra moba(dota framförallt). Men det kanske ger sig när man börjar förstå alla mechanics. Men har inte fastnat..

Samma här. Att spelet skulle vara extremt casual jämfört med Dota och till och med LoL var ju känt långt innan man fick lägga vantarna på det vilket gjorde mig ointresserad redan från början, men blev ju knappast bättre när man satte sig med det. Har inget emot casual spel, vet många som gillar det, men personligen kör jag hellre Smite än HotS om jag vill casual MOBA, annars håller jag mig till Dota och LoL som jag tycker känns bra mycket mer givande.

Blizzard vet vad de gör och har varit kungar av casual marknaden länge nu (om inte senare Wow expansioner räknas så gör ju i alla fall garanterat hearthstone det), HotS kommer säkert ha många spelare. Personligen ser jag inte charmen i det och kan inte tänka mig att det är roligt efter några timmar.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Samma här. Att spelet skulle vara extremt casual jämfört med Dota och till och med LoL var ju känt långt innan man fick lägga vantarna på det vilket gjorde mig ointresserad redan från början, men blev ju knappast bättre när man satte sig med det. Har inget emot casual spel, vet många som gillar det, men personligen kör jag hellre Smite än HotS om jag vill casual MOBA, annars håller jag mig till Dota och LoL som jag tycker känns bra mycket mer givande.

Blizzard vet vad de gör och har varit kungar av casual marknaden länge nu (om inte senare Wow expansioner räknas så gör ju i alla fall garanterat hearthstone det), HotS kommer säkert ha många spelare. Personligen ser jag inte charmen i det och kan inte tänka mig att det är roligt efter några timmar.

Jag som helt MOBA-noob, tycker HOTS är betydligt roligare att kolla på som e-sport än både LoL och DOTA2. Kanske finns det fler folk som tycker som jag.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Jag som helt MOBA-noob, tycker HOTS är betydligt roligare att kolla på som e-sport än både LoL och DOTA2. Kanske finns det fler folk som tycker som jag.

Problemet är att du kommer tröttna på det eftersom det saknar djup. Ju mer insatt man är, desto roligare är det med komplexitet. Det är skoj att titta på HotS om man inte förstår vad som händer i LoL och Dota, men gör man det får man ju också enormt mycket mer att uppskatta. Jag tror detta gäller sport i allmänhet. Exempel, är man bronze casual i SC2 kan det vara kul att glo på två blobbar som A-movear in i varandra, spelar man det på hög nivå och är insatt är det mer intressant att kolla på specifika builds, scout scenarion, imponerande micro etc. Ju högre skillcap, desto intressantare e-sport. Sen behöver inte det betyda att folk inte kan uppskatta titta på e-sport med låg skillcap.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk

Har då skitkul med detta.. Och har både lirat LoL och Dota, Dota 2 alldeles för mycket. Men tycker HotS håller klass med dem, nu är de ju bara en beta och mer grejer ska/och måste patchas in i spelet.

Sen att se på, tycker jag de är svinkul! Mycket mer action så att säga, fighter hela tiden, där skillsen man väljer med resten av sin grupp är avgörande. Samt positionering för att kunna hålla igång sin ulti en längre tid (Nazeebo tex.).

Men alla tycker ju olika

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |