Permalänk
Medlem

Wooden Cube

Efter en del planering och byggande är det äntligen dags att publicera ett galleri på min andra datorlåda jag byggt. Tänkte först lägga upp en bygglogg så att ni mer kunde ta del av utvecklingen. Hade dock aldrig tiden då jag jobbade mycket, vilket också möjliggjort bygget rent finansiellt. Bygget har också gått i perioder då jag till viss del inte har vetat hur jag ska göra vissa saker. Även om det mesta löste sig till slut.

Komponenter:
Gigabyte GA-Z97M-D3H
Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB
Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
ZOTAC GeForce GTX 970
EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär
Noctua NH-C12P SE14
3TB WD Green IntelliPower 64MB
Kingston SSD V300 120GB
Crucial MX100 256GB
BitFenix Spectre Pro 200mm Vit LED
Lian Li PW-IO4H515 Frontkit USB3/Audio
Lian Li moderkortsplatta mATX
BitFenix Intern USB 3.0 Adapter

Wooden Cube

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt hantverk! 5P

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Otroligt fin, bra jobbat och hoppas att du är nöjd för det ska du vara! 5p!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Otroligt snyggt hantverk! 5P

Skrivet av Marticus:

Otroligt fin, bra jobbat och hoppas att du är nöjd för det ska du vara! 5p!

Tackar! Känslan när man för första gången monterade ihop allt var underbar. Att man inte bara hade lyckats med sitt projekt utan också överträffat sina egna förväntningar.

EDIT: Bilderna verkar vara ganska dåliga. Jag har inte haft möjlighet att använda något annat än min mobilkamera, som duger i många fall. Hade dock velat att ni skulle fått en bättre bild av hur den ser ut.

Permalänk
Medlem

Underbart med ögongodis när man är lite seg en vardag, fem poäng!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Denna va riktigt snygg!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Får en femma av mig med! Tycker det ser cleant ut och det är precis min smak!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Underbart med ögongodis när man är lite seg en vardag, fem poäng!

Skrivet av bärplockaren:

Denna va riktigt snygg!

Skrivet av sander00se:

Får en femma av mig med! Tycker det ser cleant ut och det är precis min smak!

Får tacka så mycket! Byggde den för att den skulle vara clean och snygg. Tror jag lyckades

Permalänk
Medlem

Väldigt fint! bara en fråga; varför inte färga plåten? ser prima ut ändå dock c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Oerhört vackert! Men hur bar du dig åt för att fästa nätagget? Kan säkert ha missat något men det tycks ju inte vara fastskruvat i bakkant som det brukar vara.

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk

Passar ju in bra där med högtalarna då designen ser ganska mycket ut som en baslåda med den stora fläkten fram ^^ Snyggt!

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Väldigt fint! bara en fråga; varför inte färga plåten? ser prima ut ändå dock c:

Tack! Tänkte ett tag att jag skulle anodisera aluminiumplåten, beroende på hur det gick med slipningen. Nu blev det dock en så pass snygg yta dvs borstad aluminium yta. Så det får jag göra i ett annat projekt

Skrivet av Qnott:

Oerhört vackert! Men hur bar du dig åt för att fästa nätagget? Kan säkert ha missat något men det tycks ju inte vara fastskruvat i bakkant som det brukar vara.

Nätagget sitter inte fastskruvat på något sätt. Det sitter så pass tajt emot träet att det inte behövs

Skrivet av Tinardirith:

Passar ju in bra där med högtalarna då designen ser ganska mycket ut som en baslåda med den stora fläkten fram ^^ Snyggt!

Jo, tänkte lite på det innan jag började designa chassit.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge!

Är det Beyerdynamics custom one pro kontakt jag skådar? ;D

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! Grattis i förväg till nästa månads galleri!

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Solklar femma!

Permalänk

Knapp

Snyggt bygge! riktigt cleant! Skulle du kunna länka startknappen? hittar den inte

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bygge.

Hur sitter 3.5" disken fast?

Permalänk
Medlem

Solklar femma trots att jag inte är så förtjust i aluminum

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Proffsmoddare

Snyggt! Välgjort och genomtänkt.

Hade jag fått påverka något så skulle jag ha undvikit skruvarna på sidan till aluminiumet. Samt placerat fläktkontrollen på andra sidan ihop med startknapp och USB/3,5mm

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Sjukt fint bygge!
10/10 alla gånger. (y)

Visa signatur

Intel I7-6700K 4.6GHz@1.320v | Ghost S1 MkII Limestone | Asus Z170I PRO | EVGA 3070 | Corsair 16Gb @2666MHz | Samsung 970 evo 500Gb + 860 evo 1TB | BenQ XR3501
Samsung S10+ | Bose QC35 | Lenovo X1 Yoga och dyslektiker

Permalänk
Medlem

Är väldigt tacksam för alla positiva kommentarer! Tack!

Skrivet av Xcym:

Riktigt snyggt bygge!

Är det Beyerdynamics custom one pro kontakt jag skådar? ;D

Har ej ett par sådana så tror inte det Men i vilken bild menar ni?

Skrivet av AlmizzGFX:

Snyggt bygge! riktigt cleant! Skulle du kunna länka startknappen? hittar den inte

Här har du den, fast min är i vit
http://www.kjell.com/sortiment/el/elektronik/elektromekanik/s...

Skrivet av T.Rex:

Fantastiskt bygge.

Hur sitter 3.5" disken fast?

3.5" disken är den enda jag har kunnat fästa direkt på plattan, som är en del från en hårdiskbur så hålen fanns redan där SSD:erna var jag tvungen att använda adaptrar till för att de skulle passa in i skruvhålen.

Skrivet av timez:

Snyggt! Välgjort och genomtänkt.

Hade jag fått påverka något så skulle jag ha undvikit skruvarna på sidan till aluminiumet. Samt placerat fläktkontrollen på andra sidan ihop med startknapp och USB/3,5mm

Aluminiumplåten är tyvärr inte så pass rak och styv att den skulle kunna sitta "perfect" utan skruvar. Hade helst varit utan men tyckte det blev ganska bra med också
När det gäller fläktkontrollen så är det en gigantisk reostat som inte hade fått plats på andra sidan. Hade velat haft den under eller på sidan av startknappen men den fick inte plats
Bestälde 10w fick 60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvo:

Har ej ett par sådana så tror inte det Men i vilken bild menar ni?

Den bilden, min kontakt till lurarna ser (nästan) exakt likadan ut

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Aha
Är ett par Allen & Heath Xone XD-40 som jag mest använder till DJ men som även funkar bra till annat.

Permalänk
Medlem

Snyggt!!

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Jag ger detta riktigt fina bygge 5 st

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem

Oj vad fint! 5/5 givetvis.

Om jag skulle ändra något så hade jag satt in en Noctuafläkt fram för cool look, men det kanske bara är jag som tycker de bajsbruna fläktarna är fina :$

Riktigt bra jobbat.

Permalänk

mycket fint bygge, har funderat på trä innan men inte riktigt kommit till skott. gillas starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:
Skrivet av Rjtheman:

Jag ger detta riktigt fina bygge 5 st

Skrivet av Groggopoulos:

mycket fint bygge, har funderat på trä innan men inte riktigt kommit till skott. gillas starkt!

Stort tack!

Skrivet av fogger:

Oj vad fint! 5/5 givetvis.

Om jag skulle ändra något så hade jag satt in en Noctuafläkt fram för cool look, men det kanske bara är jag som tycker de bajsbruna fläktarna är fina :$

Riktigt bra jobbat.

Tack! Noctuafläktarna har ju sina fördelar, men färgen... Kan säkert hitta en snygg lösning för de färgerna också. Men finns 200 mm Noctuafläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barvo:

Stort tack!

Tack! Noctuafläktarna har ju sina fördelar, men färgen... Kan säkert hitta en snygg lösning för de färgerna också. Men finns 200 mm Noctuafläktar?

Miss av mig, det gör det inte. Kollade igenom lite för snabbt och trodde det var en 140 mm

Permalänk
Medlem

snyggaste jag sett sen igår!

Visa signatur

when in doubt trottle out.