Nvidia premiärvisar Geforce GTX Titan X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Men 980Ti kan väl ändå inte vara en "ersättare" till 980. Det är bara en högre presterande 980. Isf är väl framtida GTX1080 ersättare.

Om du tittar på priskurvorna på 780 och 780Ti så verkar dom startat på ungefär samma pris.. strax över 6000kr.
Då känns det ganska givet att säga att Ti modellen tar över tronen från föregående modell och ersätter det kortet.

Permalänk
Hjälpsam

Borde det inte vara 10.5 GiB?
Eftersom kortet kommer att få tre gånger så mycket minne som GTX970, borde väl också "reserven" vara tre gånger så stor?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Borde det inte vara 10.5 GiB?
Eftersom kortet kommer att få tre gånger så mycket minne som GTX970, borde väl också "reserven" vara tre gånger så stor?

Tror inte du ska jämföra 970 som är ett nedskalat kort av 980 mot Titan som är en dyrare och större krets.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Vad är det som är speciellt med den där videon ?
Vad menas med real time här ? Vad skulle det annars vara ?

Det enda jag noterade som stod ut var att löven i träden kändes hyfsat realistiska i sina rörelser och att det var mycket rörelse på en gång. Kanske var det som var poängen ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är tråkigt för AMD att nvidia känner sig trygga i att släppa detta kort som titan istället för 980ti....
Känns inte som de känner att 380 ska komma å dominera inom en relevant framtid... tyvärr...

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av retro123:

Enda som har släppts till allmänheten och det idag, om jag förstår rätt är att det har 12GB VRAM och har åtta miljarder transistorer vs. t.e.x. 980's 5.2 miljarder. Ingenting om de övriga specifikationerna finns släppta utan de kommer släppas 17 mars. Kan du inte avslöja mer detaljer om du verkligen sitter på dem?

Nej, pga av det är inte jag som sitter på original informationen och allt är under NDA så får inte säga något utanför det företages väggar :S sorry, inte ens någon av mina polare får veta något så.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon99339:

Haha jag undrar vilka reaktioner det skulle få om du sade att "nej, jag ska köpa dubbla 390X"

Troligtvis helt idiotiskt då jag har 3x G-SYNC skärmar haha

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Fattar fan inte varför Top Gear får fortsätta. Allt dom visar upp är bilar jag inte har råd till eller inte tänker köpa själv.

Skickades från m.sweclockers.com

De gör dock något kul av det och en show av vad de gör. De tar inte bara fram bilen, ställer den framför kameran och sen är tyst och låter dig stirra i 30 min.

Jag fattar dock inte hf folk kan tycka det värt dessa hutlösa priser som Nvidia vill ta för dessa kort. Men folk har för mycket pengar, Nvidia vet detta och tjänar bra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Vad är det som är speciellt med den där videon ?
Vad menas med real time här ? Vad skulle det annars vara ?

Det enda jag noterade som stod ut var att löven i träden kändes hyfsat realistiska i sina rörelser och att det var mycket rörelse på en gång. Kanske var det som var poängen ?

Det betyder att allting renderas i realtid, på samma sätt som spel renderas frame för frame medan du spelar. CG filmer som exempel är för-renderade, alltså att en dator har renderat frame för frame tills hela filmen är klar, innan den sen visas för någon användare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Enda som har släppts till allmänheten och det idag, om jag förstår rätt är att det har 12GB VRAM och har åtta miljarder transistorer vs. t.e.x. 980's 5.2 miljarder. Ingenting om de övriga specifikationerna finns släppta utan de kommer släppas 17 mars.

Mmm, en riktigt riktigt tunn premiärvisning med andra ord där man knappt vet något om kortet, och de egentligen inte har "committat" till nånting när det gäller specifikation.
De kan ju i princip bra målat om en gammal Titan och satt ny led lampa i den och ställt den på scenen om de så hade velat, utan att ha någon färdig produkt alls. Imorgon kan de måla om den igen och premiärvisa nästa generation

Så här tunna premiärvisningar fyller inget syfte IMO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, en riktigt riktigt tunn premiärvisning med andra ord där man knappt vet något om kortet, och de egentligen inte har "committat" till nånting när det gäller specifikation.
De kan ju i princip bra målat om en gammal Titan och satt ny led lampa i den och ställt den på scenen om de så hade velat, utan att ha någon färdig produkt alls. Imorgon kan de måla om den igen och premiärvisa nästa generation

Så här tunna premiärvisningar fyller inget syfte IMO.

Jodå du anar inte hur mycket det gör massor för "fanboys'n". På forum runt om i världen trashas kortet redan av AMD f-boys'n och prisas Nvidias likaså Bara det faktum att de berättade om 12GB Vram gör ju att många som varit sugna på 380, 390 (eller vad det nu kommer heta) från AMD börjar bli knäsvaga. Nu kommer väl iofs prislappen inte vara i närheten på de båda korten men ändå. Det spelar förmodligen mer roll än de flesta tror vem som har prestandakronan så att säga.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Borde det inte vara 10.5 GiB?
Eftersom kortet kommer att få tre gånger så mycket minne som GTX970, borde väl också "reserven" vara tre gånger så stor?

Vet inte om du är seriös, men är bara 970 som har den minnesdesignen, det har inget med Maxwell att göra. 980 kretsar som har en dålig minnesmodul kan räddas för att bli 970 kretsar, det är därför 970 är så prisvärt. Hade 970 haft 4 riktiga GB hade kortet varit mycket dyrare.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | MSI Z97-GD65 Gaming | MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G | Intel i5 4690k | Cooler Master Hyper 212 EVO | EVGA Supernova G2 750W | 2x8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz | Samsung 850 EVO | Seagate 1TB SATA3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

6GB är då för lite i alla fall om man lirar på flera skärmar 2015.

För lite med vilken upplösning tänker du då? Om man lirar på 3st 4K-skärmar så är det säkert i underkant, men annars kan jag inte tänka mig det.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

kommer nog komma ett 980Ti med 6GB RAM också, känns rimligt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobberoth:

Vet inte om du är seriös, men är bara 970 som har den minnesdesignen, det har inget med Maxwell att göra. 980 kretsar som har en dålig minnesmodul kan räddas för att bli 970 kretsar, det är därför 970 är så prisvärt. Hade 970 haft 4 riktiga GB hade kortet varit mycket dyrare.

Nej det hade det inte. Däremot så hade Nvidias marginaler på det kortet minskats.

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

kommer nog komma ett 980Ti med 6GB RAM också, känns rimligt

Ja det kan ju hända att de använder mindre fungerade GM200 kretsar till ett sådant. Det hade varit riktigt nice faktiskt, men samtidigt så tar det ju udden ur Titan X lite grann. Vem behöver 12GB för spel under detta året? I slutet på detta eller början på nästa finns det ju förmodligen kort på 16nm-teknik som är lika bra eller bättre och till en betydligt bättre prislapp.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av elajt_1:

Ja det kan ju hända att de använder mindre fungerade GM200 kretsar till ett sådant. Det hade varit riktigt nice faktiskt, men samtidigt så tar det ju udden ur Titan X lite grann. Vem behöver 12GB för spel under detta året? I slutet på detta eller början på nästa finns det ju förmodligen kort på 16nm-teknik som är lika bra eller bättre och till en betydligt bättre prislapp.

3x 2560x1440 / 1600 120Hz / 144Hz <3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Tråkig visning:p i want the goodiesxD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slayman:

Det betyder att allting renderas i realtid, på samma sätt som spel renderas frame för frame medan du spelar. CG filmer som exempel är för-renderade, alltså att en dator har renderat frame för frame tills hela filmen är klar, innan den sen visas för någon användare.

Ah, ok då förstår jag. Tack för infon !

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Det bara rullar av tungan...

Namnvalen på de häftiga grafikkorten börjar bli smått patetiska enligt mitt sätta att se.
Tänk om XFX fortfarande tillverkat nVidia-kretsar vid det här laget... "XFX GTX Titan X"

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Pris

Bara jag som anar en prislapp närmare 15k än 10k?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Tobberoth:

Vet inte om du är seriös, men är bara 970 som har den minnesdesignen, det har inget med Maxwell att göra. 980 kretsar som har en dålig minnesmodul kan räddas för att bli 970 kretsar, det är därför 970 är så prisvärt. Hade 970 haft 4 riktiga GB hade kortet varit mycket dyrare.

Skulle lagt till en smiley, fixat nu, sorry.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja det kan ju hända att de använder mindre fungerade GM200 kretsar till ett sådant. Det hade varit riktigt nice faktiskt, men samtidigt så tar det ju udden ur Titan X lite grann. Vem behöver 12GB för spel under detta året? I slutet på detta eller början på nästa finns det ju förmodligen kort på 16nm-teknik som är lika bra eller bättre och till en betydligt bättre prislapp.

Kan nog behöva med flera skärmar i höga upplösningar och SLI. Det är ju en väldigt nischad produkt och kommer alltid att vara det Det är till för de med absolut högsta krav. Just nu finns de ju i princip inget singelkort som är bra nog för en ensam 4k skärm. Där skulle ett 980ti kanske sitta fint

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Klart man skall ha Titan X 2st minst
Blir bra till 4k g-sync skärmen.

Mina titans är ju gamla som gatan idag riva ner och göra sig av med, eller så blir det att bygga liten burk med ny hårdvara.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

Vi har ingen aning om hur mycket 390X kommer att kosta än så det är svårt att säga huruvida Titan X är dyrt eller inte. Om AMDs kort presterar betydligt bättre än ett 980 så kan man kallt räkna med kring 6k för kortet. Presterar Titan X i sin tur bättre än 390X kan man räkna med ett prispåslag där med. Det sägs att 390X "bara" kommer att ha 4GB och att då betala mer för ett bättre presterande kort som dessutom har 3x minne ser inte jag som speciellt dyrt om priset inte överstiger ca 10k.

Man måste sätta saker i perspektiv. Fast det är ju rätt kört just nu eftersom det är "Nvidia" som släpper kortet och 90% av SWEC användarna sitter på "The Nvidia hate train".

Visa signatur

5800X3D, ASUS TUF 4080 , 32 GB G.SKILL Tridentz 3600cl16, Gigabyte x570 wifi pro, Samsung 960 EVO 512GB, Corsair SF750, Xtia Xproto-L

Permalänk
Skäggig legend

Man kan ju inte klaga på Nvidias designteam, satan vad snyggt!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

det är bara en svart låda

Man kanske kan kalla det för en X-box >.>

Permalänk
Medlem

Nästa namn på Titan, Titan Y?

Geforce GTX Titan Z
Geforce GTX Titan X
Geforce GTX Titan Y <-- I framtiden?

X, Y, Z vanligaste angivelsen av 3 koordinater inom 3D.

Visa signatur

Överdrivet snabb handvevad "1+1"-kalkylator..

Permalänk
Medlem
Skrivet av awe m:

Geforce GTX Titan Y <-- I framtiden?

Titan Why?

Näe, tveksamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Titan Why?

Näe, tveksamt.

haha, tänkte på det med

Visa signatur

Överdrivet snabb handvevad "1+1"-kalkylator..