Permalänk
Avstängd

USB Device Not Recognized

Hej allihopa vet inte om jag postar i rätt forum! Men det är så att jag behöver hjälp med ett litet problem som har uppstått på min stationära PC!
Det kommer upp USB not recognized var 10onde sekund![Problemet finns kvar även utan att jag satt i någonting i USB portarna] Jag har installerat om Windows 8.1 tre gånger! Men problemet kvarstår.
Har planerat på att testa med ett annat moderkort. Eller så tänkte jag att testa en annan hårddisk ifall jag har fått nåt slags virus.[har både kört utan Virusprogram och Firewall. Då jag oftast inte brukar ladda ner okända program, eller torrenter]
Så om ni har några tips vore det riktigt sjysst om ni gav mig några råd om hur jag ska gå tillväga.
Tack i förhand! //Elias

Permalänk

Låter snarare som att du har en trasig usb-port eller usb-hub. Får du meddelandet även om du kopplar ur alla usb-kablar?

Permalänk
Avstängd

Jag antar att det är en trasig usb hubb. Yes, jag har testat utan någon usb i portarna det ger samma fel meddelande. Jag ska iväg och hämta nytt moderkort inom en vecka. (som tur är )
Grejen är att det där hände ungefär tre dagar efter jag installerarat "Hamachi" för att öppna en Minecraft server.
(Jag har usb modem så jag kan inte göra en "Port-forward") så det skulle ju kunnat hända att Hamachi strulat till det i Windows. Men det är ju så att felet kvarstår även då jag installerat om OS'et cirka tre-fyra gånger och dessutom testat med windows 7 och 8.1.