Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggopoulos:

Det enda tips jag kan ge är tålamod, som sagt är ny på detta själv, gjorde flera misslyckanden innan jag fick ihop det, ska tex. byta ut den blå led belsyningen nu i helgen till vitt. Men det låter som du har en saftig rigg att leka med :), finns juh hur mycket som helst här i byggloggarna att hämta tips från, koll ain proffsmoddarna, alltid någon kul att sno från dem, kul att du gillar min lilla HTPC.

Tack för tipsen! I mitt fall är det inte tålamod som saknas i första hand utan tid, har tre ungar varav två i småbarnsåren så jag måste prioritera vad jag ska lägga mina få timmar egentid på. Och oftast väljer jag då att spela...

Så här ser bygget ut nu: https://youtu.be/uREE-CoY7MM

Ska som sagt fixa ledsen på grafikkortet på något sätt. Funderar även på att ta loss höljet på ssd:erna och spraya dem gula. Sen har jag hittat en gul 120mm fläkt som jag ska sätta i bakkant. Ber om ursäkt för videokvaliteten. Filmade lite snabbt med mobilen bara.

Edit: Försökte bädda in filmen men det verkade inte funka så jag postar bara länken.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Skrivet av wounds:

Tack för tipsen! I mitt fall är det inte tålamod som saknas i första hand utan tid, har tre ungar varav två i småbarnsåren så jag måste prioritera vad jag ska lägga mina få timmar egentid på. Och oftast väljer jag då att spela...

Så här ser bygget ut nu: https://youtu.be/uREE-CoY7MM

Ska som sagt fixa ledsen på grafikkortet på något sätt. Funderar även på att ta loss höljet på ssd:erna och spraya dem gula. Sen har jag hittat en gul 120mm fläkt som jag ska sätta i bakkant. Ber om ursäkt för videokvaliteten. Filmade lite snabbt med mobilen bara.

Edit: Försökte bädda in filmen men det verkade inte funka så jag postar bara länken.

jädra fet och fin maskin du har, klart du ska spela, mjo egentiden går mest åt att se en film och ta en wirre :), därav HTPC bygget hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Groggopoulos:

jädra fet och fin maskin du har, klart du ska spela, mjo egentiden går mest åt att se en film och ta en wirre :), därav HTPC bygget hehe

Tack! Jag har aldrig gillat leds förut men jag ville ha Nzxt S340 och det finns bara med fönster så då tyckte jag att jag kunde gå all in.

Ok, ha ha. Wirre är alltid rätt att prioritera.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt, bra jobbat.
Aldrig vart ett fan av gult men gillar det skarpt i detta bygge.
Säg mig är det Volvo bm gul (RAL 1018)?

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Skrivet av Damadre:

Mycket snyggt, bra jobbat.
Aldrig vart ett fan av gult men gillar det skarpt i detta bygge.
Säg mig är det Volvo bm gul (RAL 1018)?

Hehe ditt öga ser rätt! Fast det heter Volvo CE numer

Permalänk
Inaktiv

Snyggt, men de där LED's förstörde precis allt.