Nvidia Geforce GTX Titan X kostar 10 990 kronor

Permalänk
Medlem

Haha! 11k. Var det oväntat eller? Att jag har ett Titan är nästan pinsamt. Men en gång får man vara dum iallafall.

Kom igen nu 390X visa vart skåpet ska stå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Som vanligt är det folk som vill jämföra med AMD fram och tillbaka, men något som stör mig och har gjort väldigt länge är rendingstiderna på amd's kort är så frukansvärt dåliga. Går i mellan min dator och min brors(min bror har ett r9 290x) och det är ganska stor skillnad. 60fps känns inte alls som 60...snarare 35-40 kanske i bästa fall 45. Kanske inte så tydligt först, men sätter man sig ner och spelar så märks det. Jag har dock 120hz skärm vilket inte han har. Men jag har lite klena gpu;er nu så kommer bara upp i 70 kanske max i större spel...

Sålänge ni inte upplever samma problem med din skärm i hans dator kan det ju inte vara grafikkortet? 60/120hz gör skillnad även om man inte ligger stumt i 120fps.

Permalänk
Avstängd

inget kort som inte är 100% bättre än konkurrerande kort är värt 10k.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrkorapi:

Ska bli intressant och se tester sen. Grafikkortet ser lovande ut för 4k med max settings. Gtx titan x i sli, med 4k,ips,60hz och g-sync skärm!

amds nya kort R9 390X verkar lovande, dock så är jag inget fan av deras kort pga av högljudda,drar mycket ström och blir varma!

Det är just felaktiga rykten som det där som gör att AMD inte säljer. Fanboys kastar allt för mycket sådant runt sig tyvärr.
Titta på denna bild så ser du att 290 (Alltså inte x) ligger strax bakom GTX 970 och kostar 1000kr mindre. AMD drar lite mera ström ja men utslaget på ett år så är det ungefär 3kr extra i månaden på din elräkning. En annan kylare så är problemet löst med ljudnivån på referens.

Skrivet av Swedishg33k95:

Som vanligt är det folk som vill jämföra med AMD fram och tillbaka, men något som stör mig och har gjort väldigt länge är rendingstiderna på amd's kort är så frukansvärt dåliga. Går i mellan min dator och min brors(min bror har ett r9 290x) och det är ganska stor skillnad. 60fps känns inte alls som 60...snarare 35-40 kanske i bästa fall 45. Kanske inte så tydligt först, men sätter man sig ner och spelar så märks det. Jag har dock 120hz skärm vilket inte han har. Men jag har lite klena gpu;er nu så kommer bara upp i 70 kanske max i större spel...

Det är din skärm. Det är skillnad på 60 och 60 mellan skärmar. Speciellt på en 120Hz skärm

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adam West:

Vetja vad straffet brukar vara för att bryta NDA datum? Inga kort för framtida tester direkt från tillverkaren eller?

Att bryta med NDA kan leda till att Nvidia inte sänder några exemplar alls till Sweclockers. Och det skulle ju inte vara bra.

Skrivet av Mrkorapi:

Ska bli intressant och se tester sen. Grafikkortet ser lovande ut för 4k med max settings. Gtx titan x i sli, med 4k,ips,60hz och g-sync skärm!

amds nya kort R9 390X verkar lovande, dock så är jag inget fan av deras kort pga av högljudda,drar mycket ström och blir varma!

Lägger man ut någon hundring extra för eftermarknadskylare så är det inte direkt något som stämmer. 290X drog inte direkt mer än 780Ti t.ex. Och skippar man deras referenskylare så lät de inte alls.

Skrivet av Dual-Tjur:

nån som ser på presentationen??
pascal verkar smått otroligt!

http://i58.tinypic.com/ndpv9z.jpg

Tar med en hel del kar salt..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Alltså ja, det är ett värstingkort. Men varför lägger dem priset så otroligt jäkla högt jämfört med andra kort? Det är väl inte DUBBELT så bra som GTX 980? Och AMD med 390X på ingång kommer nog inte ha i närheten av detta priset.

Varför är du förvånad? Det är ju trots allt Nvidia det handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Att bryta med NDA kan leda till att Nvidia inte sänder några exemplar alls till Sweclockers. Och det skulle ju inte vara bra.

Verkligen inte. Bäst att man håller händerna i styr på kontoret då.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Sålänge ni inte upplever samma problem med din skärm i hans dator kan det ju inte vara grafikkortet? 60/120hz gör skillnad även om man inte ligger stumt i 120fps.

Jo det är klart, men det gör ju ingen skillnad om jag inte går över 60 fps...vilket den sällan gör...ligger kanske nere vid 50 fps och går upp till 60 när jag spelar....klarar precis att gå upp till 70 i lätta miljöer...

Pratar ändå bf4 och bf3 nu. Fps;en flyger ju upp och ner vart man nu befinner sig...Men det försöker säga är att det borde inte upplevas som en låg fps när du har ett R9 290x och spelar ett spel som var ska vara "utvecklat" till just amds kort...asså det är något som gör att det inte känns lika bra bara. Svårt att förklara...det "hackar" ju inte fram...men samtidigt är det inte butter smooth heller.

Värt att nämna är att jag bara snackar om i fart fyllda stunder, liksom när det exploderar och man springer skjuter och hoppar...många märker säkert inte det...

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hur i hela helvete kan 11 000 kronor för ett grafikkort räknas som ett bra pris???

Jag vet inte var ni får tag på era pengar men berätta gärna. Vill med ha så mycket i plånboken att jag kan rycka på axlarna åt 11 000 kronor och säga bra pris.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

VI vill se benchmarks, vi vill se benchmarks

Permalänk
Medlem

Med strypt DP64 så är det ju inget "riktigt" Titan. GTX 980 Ti vore nog ett mer passande namn. Men för att kunna ta så hutlöst betalt som de gör så måste de förstås kalla det Titan.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur i hela helvete kan 11 000 kronor för ett grafikkort räknas som ett bra pris???

Jag vet inte var ni får tag på era pengar men berätta gärna. Vill med ha så mycket i plånboken att jag kan rycka på axlarna åt 11 000 kronor och säga bra pris.

999 $ var ju ingen höjning jämfört med tidigare Titan. 11 000 kr kan väl också ses som rätt ok trots allt med tanke på nuvarande dollarkurs.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Hur i hela helvete kan 11 000 kronor för ett grafikkort räknas som ett bra pris???

Jag vet inte var ni får tag på era pengar men berätta gärna. Vill med ha så mycket i plånboken att jag kan rycka på axlarna åt 11 000 kronor och säga bra pris.

Jag jobbar för att tjäna pengar... Måste vara ovanligt. Snusar inte, röker inte, dricker inte. Det finns pengar kvar i kassan om man säger så. Blir prestandan nära 980 SLI är det ett bra pris ja. I Sverige kostar premium hårdvara pengar! Köp inte skiten om det är så jävla dyrt.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

999 $ var ju ingen höjning jämfört med tidigare Titan. 11 000 kr kan väl också ses som rätt ok trots allt med tanke på nuvarande dollarkurs.

Däremot kan man ju ifrågasätta vad som gör detta Titan till just ett Titan. Speciellt när man skärt ned på DP.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Hade vi haft samma dollarkurs som vid den här tiden förra året hade priset varit runt 8500kr, jävla dollar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wolfkin:

Hade vi haft samma dollarkurs som vid den här tiden förra året hade priset varit runt 8500kr, jävla dollar.

Exklusive moms ja.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Exklusive moms ja.

Nej inklusive moms dollarn låg ju runt 6.50-6,70 då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Exklusive moms ja.

Nej, inklusive moms och lite förtjänst för säljaren. Dollar låg i 6:40kr 17 Mars 2014.

Permalänk

Seriöst finns det folk som köpa dessa dyra kort? Nästa år är de ju redan utdaterade.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Hur i hela helvete kan 11 000 kronor för ett grafikkort räknas som ett bra pris???

Jag vet inte var ni får tag på era pengar men berätta gärna. Vill med ha så mycket i plånboken att jag kan rycka på axlarna åt 11 000 kronor och säga bra pris.

Jag brukar gå till ett kontor fem dagar i veckan och då får jag pengar på mitt konto i slutet av varje månad. Efter att alla räkningar är betalda så kan jag köpa åtminstone två Titan X-kort varje månad om jag nu skulle behöva det.

Det är fantastiskt.

Permalänk
Skrivet av Barren Wuffet:

Jag brukar gå till ett kontor fem dagar i veckan och då får jag pengar på mitt konto i slutet av varje månad. Efter att alla räkningar är betalda så kan jag köpa åtminstone två Titan X-kort varje månad om jag nu skulle behöva det.

Det är fantastiskt.

Om du hade så mycket pengar hade du nog inte suttit här och skrytigt skulle jag tro. Och även om du hade råd med det så varför slösa 22k på ett par grafikkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Seriöst finns det folk som köpa dessa dyra kort? Nästa år är de ju redan utdaterade.

inte riktigt, gtx titan är fortfarande relevant två år efter att det släpptes, speciellt innan catalyst omega släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Seriöst finns det folk som köpa dessa dyra kort? Nästa år är de ju redan utdaterade.

Om man har pengar så köper man väl?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nils45:

VI vill se benchmarks, vi vill se benchmarks

Det vill inte jag, de säger inte ett skit på vad den enskildes behov är

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

"Nvidia Geforce GTX Titan X må kosta långt mer pengar än de flesta mentalt stabila människor är beredda att spendera på ett enskilt grafikkort, men har samtidigt med god marginal planetens snabbaste grafikkrets för spel."

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SmörBacon:

Om du hade så mycket pengar hade du nog inte suttit här och skrytigt skulle jag tro. Och även om du hade råd med det så varför slösa 22k på ett par grafikkort?

Hm vad menar du? Varför borde jag inte sitta på sweclockers bara för att jag räknas som höginkomsttagare? Vartenda IT-troll tjänar väl över medel idag och jag tvivlar på att jag är den enda på sweclockers som jobbar inom IT.

Men nej, jag skulle inte slösa 22 000 kr på två grafikkort. Jag har varken behov eller lust att lägga pengar på sånt.

Min poäng var att det är många som inte skulle ha några problem att bränna 11 000 på ett Titan X-kort ifall de har en normal inkomst och verkligen vill ha ett sånt grafikkort. SCORPIUS fick det ju att låta som att det handlade om en halv förmögenhet, vilket det så klart inte är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Det vill inte jag, de säger inte ett skit på vad den enskildes behov är

Nej, däremot är det bra för att se förhållandet mellan korten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Seriöst finns det folk som köpa dessa dyra kort? Nästa år är de ju redan utdaterade.

Ja det finns en marknad för det här kortet, och finns det en marknad och marginal då kommer Nvidia att fortsätta lansera nya kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nu kanske inte det är riktigt samma sak, men det är alltid kul och dra på nostalgibrillorna och snegla lite på 8800 Ultra

(Vanliga Titan låg på 9099:- vid släpp för intresseklubben)

Fulla kretsar har aldrig kostat mer än 4000-6000:- från varken AMD eller nVidia tidigare. Inte ens med högre dollarkurs. Visst var 8800 Ultra dyr, men det var ju bara en 8800 GTX i högre frekvens. Man kunde på något vis acceptera dwt med Titan i och med FP64 och att man visste att 780 skulle komma. Men här handlar det bara om att mjölka det faktum att entusiaster blivit vana med höga priser från Titan.

Tacka vet jag förr, när entusiaster mest var köpsvaga tonåringar. Nu för tiden så har alla vuxit upp och kan lägga hela löner på prylar.

Skrivet av Azodan:

Om jag inte hörde fel på presentationen så sa han att om man ville ha dubbelprecision så fick man köpa ett Titan Z.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, de var ju så. Inte helt okej pris enligt mig med andra ord.

Skrivet av Alibaba123:

Dom har tagit bort de ju, de inkräktade på quadro-korten, finns nyhet på swec

Det fanns ett rykte på Sweclockers. Det var på grund av det jag tog upp det. Det var inte något officiellt innan de tog upp det i presentationen ikväll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Nej, däremot är det bra för att se förhållandet mellan korten.

Benchmarks är i grunden helt värdelöst och gynnar bara de som vill förstora sina e-genitalier.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.