Nvidia Geforce GTX Titan X kostar 10 990 kronor

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce GTX Titan X kostar 10 990 kronor

På GPU Technology Conference läggs de sista pusselbitarna till lanseringen av Geforce GTX Titan X. Nvidias senaste värstingmodell går loss på närmare 11 000 kronor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Diggar jacken Jensen

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kan 390x och 980ti komma nu? tack.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Diggar jacken Jensen

Seems familiar?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Inte för att jag är en potentiell köpare men jag hade väntat mig ett högre pris

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Entusiast

Med tanke på dollarn jämfört med kronan just nu så var det ju "inte så mycket" eftersom det ändå är Titan det handlar om

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd

Då blir det ett köp !! Trodde på 15000kr+

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se vem som köper detta när R9 390X kommer ut snart.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

"Den som väntar på riktiga testresultat och inte minst SweClockers recension får dock hålla ut i ytterligare några timmar. "

Spamma F5 kl 20 )

Permalänk
Medlem

ruskigt lik

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Som väntat...

En sak som Nvidia gör "bra", är att de gärna introducerar toppmodeller med relativt lite VRAM, för att sedan
kräva skjortan och armarna för sin egentliga toppmodell där minnet inte är något problem.

Men 980Ti med 6GB VRAM kan iofs vara något vettigt om sisådär 6 månader.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Vetja vad straffet brukar vara för att bryta NDA datum? Inga kort för framtida tester direkt från tillverkaren eller?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Perfekt, nu väntar jag bara på recensionen!

Permalänk
Medlem

Ja detta var ju inte så farligt ändå om man jämför med förra Titan. Men man får hoppas att även detta sjunker snabbt i pris, presterar kanon, och att det går att använda allt minne som utlovas. Nvidia har ju varit lite dåliga på det här med att få upp farten på minnesbussen till de sista 512MB på tidigare kort verkar det som.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Är det bättre än två 980s i SLI är det väl värt det. Men det skulle nog kännas bättre att få två grafikkort för samma peng haha

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Lite billigare än vad jag trodde, men inget för mig..

Ska bli intressant att se vad 390x kommer hamna på, antagligen några 1000 lappar billigare, men dröjer ett tag innan vi ser det kortet.
Sen till höstern eller vintern kommer nog typ GTX980ti med mindre minne än denna, och halva priset kanske.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Ska bli intressant att se vem som köper detta när R9 390X kommer ut snart.

Har AMD kommit ut med några uppgifter överhuvudtaget angående kortet eller ett släppdatum?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Med den prislappen så är det till att de inte cripplat dubbelprecisionsprestandan. Annars är det bara ett vanligt toppkort fast med extrem prislapp. Motsvarande har tidigare gått loss på 5000-6000 vid lansering.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se tester sen. Grafikkortet ser lovande ut för 4k med max settings. Gtx titan x i sli, med 4k,ips,60hz och g-sync skärm!

amds nya kort R9 390X verkar lovande, dock så är jag inget fan av deras kort pga av högljudda,drar mycket ström och blir varma!

Permalänk
Medlem

AMD kommer att vinna pris i prestanda med 390x.

Okej, prismässigt ligger det okej i pallen. Titan Z var något högt, på tok för högt senast.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Man kan få en hel speldator till samma pris som detta men det är väl därför det är ett värstingkort också så de tar betalt därefter. Skulle vilja se Radeon R9 390X mot denna.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Har AMD kommit ut med några uppgifter överhuvudtaget angående kortet eller ett släppdatum?

Nej, dom har inte. Det ska väl lanseras, eller presenteras officiellt vid Computex, så troligtvis runt sommarmånaderna juli-augusti.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Billigare än jag trodde att det skulle vara. Fortfarande ett ruskigt dyrt grafikkort.

Ska bli intressant att läsa recensionen om två timmar.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daumier:

Är det bättre än två 980s i SLI är det väl värt det. Men det skulle nog kännas bättre att få två grafikkort för samma peng haha

jasså, finns många som föredrar singlekort framför alla nackdelar med sli. Men visst. Två titanx lär ju få en 4k skärm att rulla på riktigt bra å andra sidan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Ska bli intressant att se vem som köper detta när R9 390X kommer ut snart.

Snart? sitter du på något datum för när de går att köpa i butik? Lär ju bli tidigast mitten av juni om det inte ska visas upp förens computex. Är imo lång tid i datorvärlden, många av de som köper dessa vansinnigt dyra kort har säkert redan boostat sin epenis med titan x vid det laget och presterar 390X som väntat är det nog varken värt att vänta eller uppgradera till 390X om man skiter i priset.

Skrivet av Aleshi:

Med den prislappen så är det till att de inte cripplat dubbelprecisionsprestandan. Annars är det bara ett vanligt toppkort fast med extrem prislapp. Motsvarande har tidigare gått loss på 5000-6000 vid lansering.

Enligt live-streamen så är det inget fokus på DP-prestanda, vilket jag tolkar som att den är cripplad. Jen hänvisa till titan-z för de som är ute efter dp. Priset är ju rätt relativt, imo så bör nya kort sänka eller åtminstone matcha nuvarande pris/prestanda för att vara ett "bra" släpp eller för att vara bra prissatt, sen är det imo skitsamma om det är rebrands eller om det kostar 10k, så länge det driver ner pris/prestanda. Detta lär dock inte vara fallet här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Har AMD kommit ut med några uppgifter överhuvudtaget angående kortet eller ett släppdatum?

Det enda släpp jag har hört ska komma officiellt från AMD är drivrutiner för Freesync den 19/3.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aleshi:

Med den prislappen så är det till att de inte cripplat dubbelprecisionsprestandan. Annars är det bara ett vanligt toppkort fast med extrem prislapp. Motsvarande har tidigare gått loss på 5000-6000 vid lansering.

Nu kanske inte det är riktigt samma sak, men det är alltid kul och dra på nostalgibrillorna och snegla lite på 8800 Ultra

(Vanliga Titan låg på 9099:- vid släpp för intresseklubben)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrkorapi:

Ska bli intressant och se tester sen. Grafikkortet ser lovande ut för 4k med max settings. Gtx titan x i sli, med 4k,ips,60hz och g-sync skärm!

amds nya kort R9 390X verkar lovande, dock så är jag inget fan av deras kort pga av högljudda,drar mycket ström och blir varma!

Högljudda: Ja, referenskylaren till 290x var högljudd, men inte eftermarknadskylarna.

Drar mycket ström: 290x drar ungefär lika mycket som 780 Ti (lite mer) och presterar lite sämre. D.v.s. ungefär samma prestanda/W. 900-serien är dock betydligt strömsnålare, men den ligger ju en genration före.

Blir varma: Beror helt på kylaren, referens 290x blev varma som attan men eftermarknads var svala.

Sen så har AMD historiskt sett haft bättre prestanda/W och lägre strömförbrukning, så att förkasta ett helt märke tycker jag är tråkigt. Kolla på enskilda kort, inte märket. Just nu har Nvidia bäst prestanda/W, innan hade AMD det. Det lär skifta många gånger till. 390x har enligt ryktena ett TDP på 300W, Titan X har ett på 250W. Ingen jätteskillnad direkt, och då ska det nämnas att de inte anger TDP på samma sätt, AMD anger maxvärde och Nvidia ett slags medelvärde; så AMD:s kommer vara högre.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Påminner lite om släppningen av Titan Z, bara några veckor senare kom 295x2 och körde över kortet totalt.
390x your turn.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Medlem

15k för digits devbox med 4 titans som är bara värda 4k?

uh, what?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600