Hur köper ni era mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

Han är bara sur för att man påpekat att hans löjligt dyra abonnemang kanske inte är det bästa alternativet. Så nu ska alla genast skita i allt som upplösning, och prestanda, bara det är billigare, för att han tycker han bevisar någon slags poäng.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Tja allt är ju relativt förstås men de surfplattor du länkade är inte roliga på något sätt och passar in väldigt dåligt på just det som han behövde. De är extremt sega i allt man gör med dom, musikuppspelning och navigering till exempel. Kamerorna är inget att ha alls. En bra och framför allt ljusstark och reflexfri skärm är väldigt viktigt för navigering. Att man inte behöver en superskärm för att titta på bilder vet jag inte varifrån du fått, om något så är det väl just därför man köper en bättre skärm.

Inte ens den dyraste systemkamera du hittar har en skärm som är speciellt bra, kameran tar bilder sen för man över dem till datorn och bearbetar dem, så där är det viktigare med en bra skärm.

Skrivet av -=Mr_B=-:

Han är bara sur för att man påpekat att hans löjligt dyra abonnemang kanske inte är det bästa alternativet. Så nu ska alla genast skita i allt som upplösning, och prestanda, bara det är billigare, för att han tycker han bevisar någon slags poäng.
B!

Jag har inte sagt att jag är nöjd med mitt abonnemang eller att det är det bästa alternativet, jag är absolut onöjd med mitt abonnemang på många sätt, men vad det har med upplösning och prestanda att göra har jag ingen aning om, det sitter då inte i mitt abonnemang.
Vad jag tog upp var att det fanns billigare alternativ än att köpa en dyrare telefon för de saker som han använde den till.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Munken_89:

Köper mina telefoner kontakt (Har fri surf, Fira samtal, Fira sms för 129 kr månaden)

Hur många GB ingår samt vilken operatör? Misstänker 3G hastighet bara?

Skrivet av sylwass:

Har en HTC One M7 sedan den släpptes + Vimla 100kr/mån de klarar jag mig på utan problem. Konverterade min M7 till en Google Edition ganska tidigt dvs förlängt livet på den en del kommer ha den tills den går sönder, kommer förhoppningsvis ha den i 5-6 år minst. Ingen mening att byta.

nice.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Nexus 4 - kontant
Nexus 5 - vid förlängning av abonnemang
Nästa lur? antagligen kontant eftersom mobilabonnemangen har blivit otroligt mycket dyrare och sämre på sistone

Har idag 3Total med obegränsad mms/sms/samtal inom sverige samt 5gb surf i högsta hastighet varje månad för 299kr inkl Nexus 5, kanske tar ett abonnemang från deras dottebolag Hallon efter bindingstiden är slut och köper mig en Oneplus One II eller liknande för Nexus telefonerna har ju blivit svindyra!

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Nexus 4 - kontant
Nexus 5 - vid förlängning av abonnemang
Nästa lur? antagligen kontant eftersom mobilabonnemangen har blivit otroligt mycket dyrare och sämre på sistone

Har idag 3Total med obegränsad mms/sms/samtal inom sverige samt 5gb surf i högsta hastighet varje månad för 299kr inkl Nexus 5, kanske tar ett abonnemang från deras dottebolag Hallon efter bindingstiden är slut och köper mig en Oneplus One II eller liknande för Nexus telefonerna har ju blivit svindyra!

DU har rätt som du säger. Google har tagit sig vatten över huvudet med sin prissättning av Nexus-mobilerna. Har en 5:a själv. För varje år som de släpper en ny modell har de en sämre tillverkare men tar mer betalt för modellen. De har gått från Samsung(bra)->LG(sådär)->Motorola(sämre) och nästa förutspås släppas av Huawei... För ett rekordpris. haha

Hela poängen med att folk köpte De telefonerna var för att de var billiga och man slapp bloatware. NU är dom dyra samt att de snålar på hårdvaran.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SupakmeGusta:

DU har rätt som du säger. Google har tagit sig vatten över huvudet med sin prissättning av Nexus-mobilerna. Har en 5:a själv. För varje år som de släpper en ny modell har de en sämre tillverkare men tar mer betalt för modellen. De har gått från Samsung(bra)->LG(sådär)->Motorola(sämre) och nästa förutspås släppas av Huawei... För ett rekordpris. haha

Hela poängen med att folk köpte De telefonerna var för att de var billiga och man slapp bloatware. NU är dom dyra samt att de snålar på hårdvaran.

nexus 4 var ren skit och den kostade 1000kr mer än nexus 5 -.-

Min 5a håller ihop riktigt bra dock! 4an har låsknappen pajat på och baksidan spruckit samt att laddporten glappar och den är otroligt repig även om det är gorilla glass och min polare som äger den nu använder den knappt och sen ska vi inte snacka om hur lätt den överhettade, var tvungen och öppna upp telefonen och lägga en liten aluminiumbit mellan skalet och cpu'n för att värmeledningen skulle funka korrekt..

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

nexus 4 var ren skit och den kostade 1000kr mer än nexus 5 -.-

Min 5a håller ihop riktigt bra dock! 4an har låsknappen pajat på och baksidan spruckit samt att laddporten glappar och den är otroligt repig även om det är gorilla glass och min polare som äger den nu använder den knappt och sen ska vi inte snacka om hur lätt den överhettade, var tvungen och öppna upp telefonen och lägga en liten aluminiumbit mellan skalet och cpu'n för att värmeledningen skulle funka korrekt..

Min Nexus 4 fungerar väldigt bra. Inget problem med låsknappen, baksidan vet jag inte om den är sprucken då jag kör med ett dBrand skal. Dock så har den överlevt att ha åkt i backen när den var i sängen och landade med skärmen nedåt på golvet bredvid sängen, skärmen hel

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Senast jag köpte en ny mobil var för snart 4 år sen. Band upp mig 24 mån på ett abonnemang snarlikt det jag redan hade, för att jag då fick lite "subvention" av telefonen. Vettefan hur jag gör nästa gång. Verkar knappt som man får nån subvention alls nu för tiden så att binda upp sig verkar meningslöst. Men jag är inte sugen på att lägga 6000 kr på en mobiltelefon, marginalnyttan är för begränsad.

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk

Min senaste mobilen jag köpte för 3-4 år sen köpte jag med med abonnemang med bindningstid och avbetalningar, men det kommer jag aldrig göra igen, sjukt dyrt och dumt. i fortsättningen kommer alla telefoner jag köper att betalas på direkten

Permalänk
Skrivet av Mechanix:

Senast jag köpte en ny mobil var för snart 4 år sen. Band upp mig 24 mån på ett abonnemang snarlikt det jag redan hade, för att jag då fick lite "subvention" av telefonen. Vettefan hur jag gör nästa gång. Verkar knappt som man får nån subvention alls nu för tiden så att binda upp sig verkar meningslöst. Men jag är inte sugen på att lägga 6000 kr på en mobiltelefon, marginalnyttan är för begränsad.

Skrivet av rödalacket:

Min senaste mobilen jag köpte för 3-4 år sen köpte jag med med abonnemang med bindningstid och avbetalningar, men det kommer jag aldrig göra igen, sjukt dyrt och dumt. i fortsättningen kommer alla telefoner jag köper att betalas på direkten

Idag har det tyvärr blivit så att man inte får någon rabatt på mobiler längre vid paketköp av mobil/ab. Det verkar fasas ut helt. Verkar som att varken operatörerna eller mobiltillverkarna vill minska sina vinstmarginaler.

Jag sitter innerligt och hoppas på ett nytt priskrig som det för 2år sedan mellan tele2 och tre när fastpris först introducerades. 10GB surf och obegränsade samtal/sms + valfri mobil för 345/349 var ovärderligt på den tiden.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Vet inte vart du får din info men samtliga stora operatörer erbjuder subvention om man binder på 24 månader (Tele2 undantaget då de ej erbjuder bindningstid längre).

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SupakmeGusta:

Idag har det tyvärr blivit så att man inte får någon rabatt på mobiler längre vid paketköp av mobil/ab. Det verkar fasas ut helt. Verkar som att varken operatörerna eller mobiltillverkarna vill minska sina vinstmarginaler.

Jag sitter innerligt och hoppas på ett nytt priskrig som det för 2år sedan mellan tele2 och tre när fastpris först introducerades. 10GB surf och obegränsade samtal/sms + valfri mobil för 345/349 var ovärderligt på den tiden.

Det var ju snarare innan de "priskrigen" som det gick att få bra erbjudanden på abb, obegränsad data för under 200kr/månad finns ju inte på kartan hos någon idag. Jag ser det snarare som att operatörerna körde sina kampanjer för att toklura folk att överge sina gamla bra villkor.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Köper alltid kontant. Har mestadels köpt en ny när priserna har dalat, dvs inte
senaste modell. Bröt mönstret och köpte en ny iPhone 6 plus på Elgiganten för
5990. Det mesta jag betalat för en telefon, men veckan efter jag hade köpt den
steg priset till ofattbara 8690??. Helt obegripligt, men jag är förstås nöjd.
Frågan är vem som kommer att köpa Appleprodukter i fortsättningen? Dollarn
förstör liksom all köplust. Fick mig att uppgradera min gamla Mackbook pro från
2008 med mer ram. Nu "slipper" jag köpa den nya Macbooken

/P

Permalänk
Entusiast

Operatörerna säljer enheterna till rejäla överpriser, och det blir extra saltat när an dessutom köper enheten på avbetalning inbakat i abonnemanget.

Jag själv ser alltid till att köpa/skaffa en Android-enhet som stöds av Cyanogenmod officiellt. Då vet jag att enheten ifråga har en lång livslängd och jag slipper "tvingas" till att byta ut en perfekt och väl funktionell enhet bara för att operatören/tillverkaren anser att den inte är aktuell längre och slutar ge ut mjukvaru-uppdateringar.

Jag har inga problem att skaffa en begagnad enhet, så länge den är i gott skick. Folk gör ju sig av med perfekta Android-enheter med höga prestanda bara för att den inte har den senaste mjukvaran. Det är helt sanslöst. De flesta vet inte att man kan uppdatera enheterna med mjukvara/operativsystem från oberoende tredjepart, och de få som vet det tror antigen att det är livsfarligt, och/eller så har de inte kunskapen.
Sedan har vi den där ytterst lilla skaran som vet vad det handlar om, och vet hur det går till. Sådana som mig. En oerhört liten och sällsynt skara folk

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SysGhost:

Operatörerna säljer enheterna till rejäla överpriser, och det blir extra saltat när an dessutom köper enheten på avbetalning inbakat i abonnemanget.

Jag själv ser alltid till att köpa/skaffa en Android-enhet som stöds av Cyanogenmod officiellt. Då vet jag att enheten ifråga har en lång livslängd och jag slipper "tvingas" till att byta ut en perfekt och väl funktionell enhet bara för att operatören/tillverkaren anser att den inte är aktuell längre och slutar ge ut mjukvaru-uppdateringar.

Jag har inga problem att skaffa en begagnad enhet, så länge den är i gott skick. Folk gör ju sig av med perfekta Android-enheter med höga prestanda bara för att den inte har den senaste mjukvaran. Det är helt sanslöst. De flesta vet inte att man kan uppdatera enheterna med mjukvara/operativsystem från oberoende tredjepart, och de få som vet det tror antigen att det är livsfarligt, och/eller så har de inte kunskapen.
Sedan har vi den där ytterst lilla skaran som vet vad det handlar om, och vet hur det går till. Sådana som mig. En oerhört liten och sällsynt skara folk

Nä, det blir det inte, du betalar MINDRE för enheten, resten är abonnemangskostnad som är den samma vilket som, räkna på det så får du se om du tar totala kostnaden för 24 mån, räknar på vad du ger i förhöjd avgift för mobilen (brukar vara ca 150kr/mån, räknat på det så är det 3600kr för mobilen), resten av summan dividerar du med 24 och får du en månadssumma på 299kr (7179kr för 24 mån i abonnemangskostnad) och dessa abonnemang kostar 299kr oavsett du tar ut en mobil eller inte, så du ger ungefär hälften för en high-end mobil på så vis. Enda gången du tjänar på att köpa den kontant är om du använder kontantkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Kan säg att för min användning är min S3 för klen (kör med CM12), men ram bristen gör sig påmind varje gång jag använder den (cpu och grafiken är rätt kraftfulla faktisk, men ram gör att mobilen inte kan sträcka på sig). Det sämsta är att jag inte kan byta den heller för dom inte släppt något vettigt dom senaste två åren (dom funktionerna jag vill ha).

När jag köpte min på avbetalning, var det billigaste jag kunde göra (ser idag att det ingen ide). Så nu får man spara ihop till en ny i stället:)

Skrivet av Rajat:

Nä, det blir det inte, du betalar MINDRE för enheten, resten är abonnemangskostnad som är den samma vilket som, räkna på det så får du se om du tar totala kostnaden för 24 mån, räknar på vad du ger i förhöjd avgift för mobilen (brukar vara ca 150kr/mån, räknat på det så är det 3600kr för mobilen), resten av summan dividerar du med 24 och får du en månadssumma på 299kr (7179kr för 24 mån i abonnemangskostnad) och dessa abonnemang kostar 299kr oavsett du tar ut en mobil eller inte, så du ger ungefär hälften för en high-end mobil på så vis. Enda gången du tjänar på att köpa den kontant är om du använder kontantkort.

Tja beror på när jag tog min på avbetalning, så var det billigare att ta den på 1år än 2år. Borträknat Abb kostnaden då. Handlade då om 2000kr extra för bara mobilen om jag tagit 2år, jämfört om jag låste ett år.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Kan säg att för min användning är min S3 för klen (kör med CM12), men ram bristen gör sig påmind varje gång jag använder den (cpu och grafiken är rätt kraftfulla faktisk, men ram gör att mobilen inte kan sträcka på sig). Det sämsta är att jag inte kan byta den heller för dom inte släppt något vettigt dom senaste två åren (dom funktionerna jag vill ha).

När jag köpte min på avbetalning, var det billigaste jag kunde göra (ser idag att det ingen ide). Så nu får man spara ihop till en ny i stället:)

Tja beror på när jag tog min på avbetalning, så var det billigare att ta den på 1år än 2år. Borträknat Abb kostnaden då. Handlade då om 2000kr extra för bara mobilen.

Fortfarande dyrare, så det visar bara att det jag säger är rätt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Sparar heter det.

För övrigt så är de flesta abonnemangen man erbjuds teckna för att få en rabatterad telefon väl tilltagna. Så köper man en telefon kontant och väljer ett billigare abonnemang som passar ens egen förbrukning får man mobilen billigare totalt sett.

Permalänk
Medlem

Det här med att spara och tjäna verkar folk har lite svårt för.
Tjäna = du går plus
Sparar = du går lite MINDRE minus

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReZZiE:

Sparar heter det.

För övrigt så är de flesta abonnemangen man erbjuds teckna för att få en rabatterad telefon väl tilltagna. Så köper man en telefon kontant och väljer ett billigare abonnemang som passar ens egen förbrukning får man mobilen billigare totalt sett.

Det kvittar om du tar ut en mobil eller inte, abonnemanget kostar lika, hurvida det är värt det eller inte är olika, ringer man mycket så blir det billigt eftersom det är fria samtal och SMS7MMS på dem.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Mina tidigare köpte jag via abonnemang. Min S4 som jag har nu dock köpte jag av brorsan.

Skrivet av Rajat:

Det kvittar om du tar ut en mobil eller inte, abonnemanget kostar lika, hurvida det är värt det eller inte är olika, ringer man mycket så blir det billigt eftersom det är fria samtal och SMS7MMS på dem.

Exakt. Det enda som skiljer är om du har en förhöjd avgift eller inte (Den förhöjda avgiften är till för att betala av mobilen).

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Helt rätt där Rajat, abonnemanget är en enskild vara och telefonen en annan enskild vara. Visst kan telefonen vara rabatterad för att locka dig att teckna med vederbörande operatör, men abonnemanget är och kostar detsamma såvida inga ändringar från operatören är angivna.

Personligen köper jag alltid telefonen kontant.
Vill iallafall inte i dagsläget köpa med abonnemang, jag brukar köpa mina telefoner via nätet, då jag redan i förväg vet vad jag vill ha.
Sony Xperia Z serien.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Exakt. Det enda som skiljer är om du har en förhöjd avgift eller inte (Den förhöjda avgiften är till för att betala av mobilen).

Jag vet och den förhöjda avgiften är (i alla fall på det abonnemang jag har) 150kr, 150x24=3600, så 3600kr betalar jag totalt för min iPhone 5S 64GB

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Fortfarande dyrare, så det visar bara att det jag säger är rätt.

Menade att ta två år hade telen blivit 2000kr dyrare (fel skrivet av mig).

Men jag fick den i alla fall så billigt som jag kunde. Dom enda butiker som gav samma låga pris, var mindre seriösa aktörer.

Idag är det annorlunda. Telefonerna är dyrare idag och avbetalning inte lika bra idag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur ni räknar men jag har beställt en S6 Edge med 3Total (fria sms/mms, fria samtal, 12gb surf) i 24 månader. Köper man endast abonnemanget så kostar det 449:-/månad och med telefonen 549:-/månad. Vilket gör att telefonen då kostat 2400:-.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

För mig så hade det inte blivit något billigare ALLS om jag hade tagit min Nexus 5 med abonnemang, hade blivit lika dyrt ändå. Så köpte den kontant

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Eftersom jag är väldigt duktig på att fibbla bort luren så kör jag en billigare telefon + comviq fast pris,
Fungerar kanon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jerban:

Jag vet inte hur ni räknar men jag har beställt en S6 Edge med 3Total (fria sms/mms, fria samtal, 12gb surf) i 24 månader. Köper man endast abonnemanget så kostar det 449:-/månad och med telefonen 549:-/månad. Vilket gör att telefonen då kostat 2400:-.

Precis vad jag säger

Visa signatur

Permalänk

Köpte alltid mobilen med abonnemang förut. Fick iPhone 3G med samma abonnemang jag redan hade och som passade mig, för runt 3000kr kommer jag ihåg, på releasedagen. Den kostade typ 6000 kontant. Sedan dess har det bara blivit sämre och sämre (dvs dyrare och dyrare) att köpa mobilen med abonnemang. Därför köper jag den alltid kontant numera, gärna begagnad om det går. Kör på Tele2 abonnemang just nu med 20GB surf för 299:-/mån, innan dess körde jag Tele2 Kompis för 69:-/mån med 3GB surf, men räkningen landade på runt 200 totalt med sms och samtal, så kändes värt att byta (och bra att kunna göra det iom att man inte var bunden längre). Nu kan man istället hitta bra deals på mobiler kontant, som t.ex Sonys Xperia Z3/Compact om man gillar Android.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jerban:

Totalkostnaden då?

Det är ju det enda som är intressant.

Låter ju liksom lite fel o säga... jag fick min mobil gratis, när man får sitta och betala ett dyrt abonnemang i två år. xD

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro