Permalänk
Medlem

Counter Strike Dator

Hej!

Jag har blivit väldigt biten i CS, tyvärr...:)
Nu har jag blivit sugen på köpa en stationär dator.

Kan ni hjälpa mig och svara på om denna specen är tillräckligt bra för att lira CS flawless. Jag vill inte ha lagg, inte ens i smokes.

Dator:
Moderkort: MSI- H55M-ED55 (socket 1156)
Processor: Intel i5 760 (överklockad till 3.8 Ghz)
Processorfläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO
Grafikkort: ASUS- Radeon HD 6850
SSD: Kingston HyperX 3K SSD 120GB
Hårddisk: Seagate 500GB 7200rpm
RAM: 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: FSP- 600W gold+
Datorlåda: NZXT Source 210
OS: Windows 7

Ni förstår nog vad jag menar. Datorn är begagnad.

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av -thor1n-:

Hej!

Jag har blivit väldigt biten i CS, tyvärr...:)
Nu har jag blivit sugen på köpa en stationär dator.

Kan ni hjälpa mig och svara på om denna specen är tillräckligt bra för att lira CS flawless. Jag vill inte ha lagg, inte ens i smokes.

Dator:
Moderkort: MSI- H55M-ED55 (socket 1156)
Processor: Intel i5 760 (överklockad till 3.8 Ghz)
Processorfläkt: Cooler Master Hyper 212 EVO
Grafikkort: ASUS- Radeon HD 6850
SSD: Kingston HyperX 3K SSD 120GB
Hårddisk: Seagate 500GB 7200rpm
RAM: 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: FSP- 600W gold+
Datorlåda: NZXT Source 210
OS: Windows 7

Ni förstår nog vad jag menar. Datorn är begagnad.

Tack på förhand.

Det bör vara möjligt att ligga på 60 FPS stadigt med den datorn. Vet inte riktigt hur nätagget är, men är det något jag själv skulle fokuserat på att byta är det väl det. FSP har ett rykte som är så där för att vara mild, även om de på senare dar har publicerat en serie agg som är förvånansvärt bra men också kostar därefter. Som sagt, så länge nätagget är av någorlunda kvalitet ska det inte vara ett problem men jag är alltid nervös när jag läser FSP själv för jag har hört lite för mycket om bränder och explosioner. Men datorn är helt okej som sådan och bör som sagt klara av 60 fps men det är svårt att garantera det också.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem

Hej!
Tack för ditt svar.

Jag ska kolla upp det med nätaggregatet. Sen ska jag prova datorn för att se hur det flyter. Tack för din tid och tack för ditt svar!:)