Bli av med Geforce Experience

Permalänk

Bli av med Geforce Experience

Hej

Har under en tid haft problem med små fryslagg när jag spelar, något jag under en tid nu letat efter orsaken till. Processen som troligtvis ligger bakom är "Nvidia Backend", som jag efter undersökning har hittat tillhör Geforce Experience, och jag är inte den enda med detta problem.

MEN, när jag försöker avinstallera Experience händer ingenting. Precis som vanligt väljer jag att avinstallera programmet in Windows men inget kommer upp, får ingen respons alls från programmet. Har även försökt leta efter en .exe att köra direkt från mappen utan framgång.

Någon som vet hur jag kan bli av med detta program?

MVH

Adam Eriksson

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk

Antar att du har ett Nvidia kort och i så fall måste du först avinstallera drivrutinerna(rekommenderas inte om du inte tänker byta kort eller liknande). Det är det som jag läste mig till iallafall.

Permalänk
Medlem

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

ladda ner detta och blås ut alla nvidia drivrutiner i felsäkert läge sen laddar du ner senaste drivrutinerna här: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

under installationen väljer du "custom" installation eller avancerad eller vad det heter och kryssar av allt och väljer bara DISPLAY DRIVER och PHYSX du behöver inget annat!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag testade precis att avinstallera det och gick utan problem. Du kan testa att ta bort rubbet ifrån Nvidia och sedan bocka ur Geforce Experience när du installerar det igen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Tall_pinetree:

Antar att du har ett Nvidia kort och i så fall måste du först avinstallera drivrutinerna(rekommenderas inte om du inte tänker byta kort eller liknande). Det är det som jag läste mig till iallafall.

Yes det har jag, samma som i sign. Mh så det är den enda utvägen? Frågan är om det är värt chansningen, fryslagget är sjukt enerverande och att installera om drivrutinerna borde inte vara några större problem tycker man.

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson_91:

Yes det har jag, samma som i sign. Mh så det är den enda utvägen? Frågan är om det är värt chansningen, fryslagget är sjukt enerverande och att installera om drivrutinerna borde inte vara några större problem tycker man.

Det är inga problem alls.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag bara avaktiverar den i uppstart ..Inte för att den ger mig problem med datorn utan jagade mest uppstarts tider

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

ladda ner detta och blås ut alla nvidia drivrutiner i felsäkert läge sen laddar du ner senaste drivrutinerna här: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

under installationen väljer du "custom" installation eller avancerad eller vad det heter och kryssar av allt och väljer bara DISPLAY DRIVER och PHYSX du behöver inget annat!

Du min gode herre är en klippa, stort tack! Gick ju riktigt smidigt, och processen samt Experience är ett minne blott

Skrivet av fermia:

Jag bara avaktiverar den i uppstart ..Inte för att den ger mig problem med datorn utan jagade mest uppstarts tider

Kan nämna att jag försökte kväva den vid uppstart OCH döda processen flera gånger dock dök den upp gång på gång! Riktigt seglivad

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson_91:

Du min gode herre är en klippa, stort tack! Gick ju riktigt smidigt, och processen samt Experience är ett minne blott

Kan nämna att jag försökte kväva den vid uppstart OCH döda processen flera gånger dock dök den upp gång på gång! Riktigt seglivad

Jo det är bara bloatware som inte behövs

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.