Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Hade tidigare en dator med Windows 7 Pro och på denna hade jag en mapp utdelad, som jag då kunde komma åt med en annan dator med Windows 8.1. Nu har jag installerat Windows 10 på denna dator, med samma arbetsgrupp och användarnamn. Men jag lyckas inte komma åt den utdelade mappen. Windows 7-datorn syns under Nätverk i Utforskaren, men när jag dubbelklickar på den så får jag felmeddelande:

Vad gör jag för fel?

Hade ju problem med utdelade mappar (från Windows 7 till Windows 10). Efter uppdatering till nya builden, så bara funkar utdelningen igen, utan att behöva göra nåt. Vet inte varför, men glad att det funkar i alla fall!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inaktiv

Inget Windows Media Center i denna versionen heller

Permalänk

Jag är ganska nöjd med W10, dock saknar jag att kunna ha live tiles som i 8.1 då jag kör det på min htpc. Jag kör det hela på en brix med celeron 2955u och det flyter som smör!

Visa signatur

Ryzen 5600x (NZXT Kraken X62) || Vengeance LPX 16GB 3400MHz
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING || Asus RTX 3060 ti OC
NZXT H500i || EVGA G3 750W

Permalänk
Avstängd

Förlåt min nyfikenhet men vad sysslar du med här: https://onedrive.live.com/?cid=80862C5770345949&id=80862C5770...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Förlåt min nyfikenhet men vad sysslar du med här: https://onedrive.live.com/?cid=80862C5770345949&id=80862C5770...

Gissar på trasig turbo (lager slutkört).

Med hans körstil från bild två låter det inte otroligt

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Gissar på trasig turbo (lager slutkört).

Med hans körstil från bild två låter det inte otroligt

Hahaha

Visa signatur

Ryzen 5600x (NZXT Kraken X62) || Vengeance LPX 16GB 3400MHz
ASUS ROG STRIX X470-F GAMING || Asus RTX 3060 ti OC
NZXT H500i || EVGA G3 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Gissar på trasig turbo (lager slutkört).

Med hans körstil från bild två låter det inte otroligt


Ja inte bara lager, turbinbladen ser rätt skadade ut också.
En och annan "mumsbit" har nog åkt med in i motorn också, hoppas att ordentlig rengöring av allt gjordes innan turbobytet.

Ser förövrigt ut som en GT17 och trimmet som används är högst steg1(eller helt original) för den drar riktigt dåligt från 120.
(inte konstigt med de bladen iofs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:


Ja inte bara lager, turbinbladen ser rätt skadade ut också.
En och annan "mumsbit" har nog åkt med in i motorn också, hoppas att ordentlig rengöring av allt gjordes innan turbobytet.

Ser förövrigt ut som en GT17 och trimmet som används är högst steg1(eller helt original) för den drar riktigt dåligt från 120.
(inte konstigt med de bladen iofs)

Jo, såg att dom inte hade så fin form (men tänkte inte på att dom var skadade), men det glappet bör bladen fått en törn med

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Nog med offtopic...

Permalänk

Build 10049 med Project Spartan är ute nu för de som valt att vara med i den s.k. "snabba ringen"

Visa signatur

• Intel® Core™ i7-4770K • ASUS Z97-A • Noctua NH-D14 • Kingston HyperX 8GB DDR3 1600MHz • Corsair AX850
• PowerColor R9 290X 4GB PCS+ • Intel® SSD 520 240GB • Cooler Master HAF X • Dell U2410 • SteelSeries H Wireless

Permalänk
Medlem

För er som kör Hyper-V uppdatera inte till 10049...http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/03/30/windows-1...

  • If you have Virtual Machines hosted in Hyper-V on your PC running Windows 10, you will want to move to the Slow ring and wait for the next build as this build breaks the ability to run VMs.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

För er som kör Hyper-V uppdatera inte till 10049...http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/03/30/windows-1...

  • If you have Virtual Machines hosted in Hyper-V on your PC running Windows 10, you will want to move to the Slow ring and wait for the next build as this build breaks the ability to run VMs.

Men det gäller enbart om man kör Hyper-V på en Windows 10-maskin, inte om man kör Windows 10 virtuellt i Hyper-V?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Men det gäller enbart om man kör Hyper-V på en Windows 10-maskin, inte om man kör Windows 10 virtuellt i Hyper-V?

exakt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

När ska de fixa så man får en epost som funkar. Och det funkar inte att ladda ner från store heller:(.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

När ska de fixa så man får en epost som funkar. Och det funkar inte att ladda ner från store heller:(.

Har du provat detta:
http://www.windowscentral.com/how-fix-mail-calendar-people-wi...

Permalänk

Det tog min dator ca 6 timmar att uppdatera till den senaste versionen 10049. Tog det lika lång tid för er?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Det tog min dator ca 6 timmar att uppdatera till den senaste versionen 10049. Tog det lika lång tid för er?

Mhh, strulat en del för mig, är på 21% efter ca 2h. Sen buggade uppdateringen varje gång strömsparläget gick igång och det gick inte heller stänga av så satte på en 10h video på Jim Carrey headbangandes till what is love på Youtube, funkade bra.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Det tog min dator ca 6 timmar att uppdatera till den senaste versionen 10049. Tog det lika lång tid för er?

Nej, den gick fort. Den som tagit längst tid för mig var väl 10041 (eller vad förra builden var) men den tog bara en halvtimme eller så.

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande inte att söka i previewn? Har hört att det skulle gå...
Likaså ser jag inte skymten av den nya webbläsaren.

Edit. söken fixade sig efter en snabb uppdatering, still no trace of Project Spartan. Nån som har testat?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Går det fortfarande inte att söka i previewn? Har hört att det skulle gå...
Likaså ser jag inte skymten av den nya webbläsaren.

Edit. söken fixade sig efter en snabb uppdatering, still no trace of Project Spartan. Nån som har testat?

Spartan dök upp direkt för mig, pinnat på aktivitetsfältet. Stängde av rätt snabbt dock då det mer eller mindre frös helt när jag besökte en sida som jag ofta besöker. Detta var på en virtuell maskin, vilken kanske var en faktor. Vet inte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Spartan dök upp direkt för mig, pinnat på aktivitetsfältet. Stängde av rätt snabbt dock då det mer eller mindre frös helt när jag besökte en sida som jag ofta besöker. Detta var på en virtuell maskin, vilken kanske var en faktor. Vet inte.

Jag sittar inte virtuellt men Spartan fryser för mig också, du är inte ensam.

Permalänk
Medlem

Har testat spartan lite och jag tycker den fungerar bra, dock tycker jag den på något sätt drar mer prestanda än IE bara och sen är den lite tråkig nu när man inte kan ställa in så mycket inställningar på den och att det inte finns tillägg. Men det blir nog bra sen när det blir klart.:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Spartan dök upp direkt för mig, pinnat på aktivitetsfältet. Stängde av rätt snabbt dock då det mer eller mindre frös helt när jag besökte en sida som jag ofta besöker. Detta var på en virtuell maskin, vilken kanske var en faktor. Vet inte.

Konstigt, det verkar inte finnas nånstans även fast jag söker efter det
Vore ju lite kul att testa då jag i allmänhet använder ex Bing mer än Google, har lite hopp om att detta kan bli den webbläsare som IE borde vart från början.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Konstigt, det verkar inte finnas nånstans även fast jag söker efter det
Vore ju lite kul att testa då jag i allmänhet använder ex Bing mer än Google, har lite hopp om att detta kan bli den webbläsare som IE borde vart från början.

Fungerar Bing bättre?

Google tycker jag fungerar bättre än Bing (bättre träffar), men inte är google så bra heller (var bättre förr), blivit mer "skräp" som tar upp sökresultaten.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Konstigt, det verkar inte finnas nånstans även fast jag söker efter det
Vore ju lite kul att testa då jag i allmänhet använder ex Bing mer än Google, har lite hopp om att detta kan bli den webbläsare som IE borde vart från början.

Spartan kommer med 10049, är det den du har installerat?
Prova söka efter den i den nya Store-appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Fungerar Bing bättre?

Google tycker jag fungerar bättre än Bing (bättre träffar), men inte är google så bra heller (var bättre förr), blivit mer "skräp" som tar upp sökresultaten.

Rent generellt så upplever jag att Bing ger (åtminstone mig) mer korrekta träffar, särskilt när det gäller lokala grejor såsom kartor, butiker restauranger osv.
Har kärt på Bing konstant nu i ett år som min standard sökmotor.

Upplever lite det som du säger att resultaten man får upp inte alltid är korrekta, utan skräp/spam sidor i värsta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Spartan kommer med 10049, är det den du har installerat?
Prova söka efter den i den nya Store-appen.

Det funkar nu, vet inte riktigt vad som var felet.
Men jag gjorde som så att jag först tankade hem build 10049 via Windows Update där den stog och tuggade i 2 timmar innan installationen var klar, då jag inte hittade den kollade jag efter updates via inställningar och hittade där ytterligare en Build 10049 som jag installerade och sen fanns den med i aktivitetsfältet.
Även denna installation tog upp emot 2 timmar så jag vart inte riktigt klart förräns 02:15
Ska bli intressant att testa den när jag kommer hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Kör build 10049 i Hyper-V men får inget ljud längre (efter uppdateringen).

Även lite synd att Cortana inte funkar med Sverige

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Kör build 10049 i Hyper-V men får inget ljud längre (efter uppdateringen).

gen 1 eller 2 ? installerat alla intergration komponenter?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200