EA:s teknikchef för Frostbite vill se krav på DirectX 12 för 2016 års speltitlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antor:

Samma anledning som resulterade i att folk hoppade över Vista och Me?

Finns ingen anledning att hoppa W10 då 10an är en mix av det bästa från 7an och 8an.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

hoppas han skojar pajas.. dumfan så mitt windows 8.1 är redan föråldrat om nåt år bara ? hoppas fan inte..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hoppas han skojar pajas.. dumfan så mitt windows 8.1 är redan föråldrat om nåt år bara ? hoppas fan inte..

Du kan uppgradera gratis till Windows 10.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

hoppas han skojar pajas.. dumfan så mitt windows 8.1 är redan föråldrat om nåt år bara ? hoppas fan inte..

Hur fan är det föråldrat om du får Windows 10 gratis? Pajas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RHWarrior:

Varför inte implementera DX12 även på Windows 7 och 8?

Ge mig en BRA teknisk anledning.

Finns ingen anledning, bara ursäkter. Den enda logiska förklaringen är att Microsoft vill att man köper de nya operativsystemen istället för att låta användaren få sitta kvar med det som känns bäst. Det finns så klart ingen möjlighet att städa upp ett OS i all oändlighet, men Windows 7 borde tuffa på i många år till.

Men, implementationen stryps av Microsoft av okända anledningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Varför inte implementera DX12 även på Windows 7 och 8?

Ge mig en BRA teknisk anledning.

För man måste någon gång börja med något nytt, inte bara bygga på gammalt. Sen är det förmodligen inte av teknisk anledning dom gör något sånt här utan affärsstrategiskt framför allt. Givetvis går det implementera dx12 i windows 7 och 8 men varför om windows 10 är ute snart? Dom satsar nog hellre på ett operativsystem är 3st.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Finns ingen anledning, bara ursäkter. Den enda logiska förklaringen är att Microsoft vill att man köper de nya operativsystemen istället för att låta användaren få sitta kvar med det som känns bäst. Det finns så klart ingen möjlighet att städa upp ett OS i all oändlighet, men Windows 7 borde tuffa på i många år till.

Men, implementationen stryps av Microsoft av okända anledningar.

Jag förstår MS helt och hållet. Du vill inte att användarna ska sitta utspridda på ett flertal olika versioner av Windows. Samtidigt är det givetvis ett av få säljargument som finns kvar för Windows.

Men jag skulle vilja se att en ny version av DirectX tillämpas det aktuella och föregående OS. Alltså att DX 12 kommer till Windows 8 och Windows 10. Eftersom MS är så duktiga på att släppa Windows-versioner som inte uppskattas av en majoritet och ändringar först sker till nästkommande OS så kan man ju tycka att detta koncept hade varit bättre. Dessutom känns det inte som MS jagar användarna med blåslampa på samma sätt.

Jag tycker Windows 10 verkar vara en naturlig uppgradering för alla som sitter på 7:an. Dessutom får man ju gratis uppgradering under första året. Så det lutar mot att bli en historiskt smidigt och prisvärd övergång.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Datavetare
Skrivet av RHWarrior:

Varför inte implementera DX12 även på Windows 7 och 8?

Ge mig en BRA teknisk anledning.

Finns faktiskt en väldigt bra tekniskt anledning till varför det inte går. Den "lågnivå-access" som DX12 möjliggör kräver en ny drivrutinsmodell, en ny drivrutinsmodell kräver icke-triviala förändringar av OS-kärnan, något man absolut inte vill göra i ett redan lanserat OS.

Men varför fungerar då Mantle och Vulcan? Det är alltid möjligt att fixa icke-standardsätt att komma åt HW, är rent tekniskt full möjligt att dela ut specifik HW direkt till en applikation (är en standardfunktion i Linux, går dock att göra i t.ex Windows & OSX via kod som man kör i OS-kärnan). Men det är ett icke-standardsätt vilket betyder att Microsoft överhuvudtaget inte kan lämna några garantier kring att integrationen med övriga komponenter fungerar.

Ett av problemen med OpenGL jämfört med DX är just att det är svårare att få saker att fungera på samma sätt över olika HW-implementationer då mer av funktionerna är upp till varje grafikkortstillverkare i stället för att vara en standardfunktion i OSet omgärdat av relativt hårda funktionskrav via en drivrutinsspecifikation (kallas Windows Display Driver Model, WDDM och har funnits i flera varianter sedan Windows Vista).

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

Finns faktiskt en väldigt bra tekniskt anledning till varför det inte går. Den "lågnivå-access" som DX12 möjliggör kräver en ny drivrutinsmodell, en ny drivrutinsmodell kräver icke-triviala förändringar av OS-kärnan, något man absolut inte vill göra i ett redan lanserat OS.

Men varför fungerar då Mantle och Vulcan? Det är alltid möjligt att fixa icke-standardsätt att komma åt HW, är rent tekniskt full möjligt att dela ut specifik HW direkt till en applikation (är en standardfunktion i Linux, går dock att göra i t.ex Windows & OSX via kod som man kör i OS-kärnan). Men det är ett icke-standardsätt vilket betyder att Microsoft överhuvudtaget inte kan lämna några garantier kring att integrationen med övriga komponenter fungerar.

Ett av problemen med OpenGL jämfört med DX är just att det är svårare att få saker att fungera på samma sätt över olika HW-implementationer då mer av funktionerna är upp till varje grafikkortstillverkare i stället för att vara en standardfunktion i OSet omgärdat av relativt hårda funktionskrav via en drivrutinsspecifikation (kallas Windows Display Driver Model, WDDM och har funnits i flera varianter sedan Windows Vista).

Den myten är spräckt sedan länge, gällande implamentation av DirectX till tidigare OS. Windows 7 kunde uppgradera till DirectX utan problem och där gjordes en ordentlig övergång i tekniken. Jag tvivlar starkt på att DirectX 12 är mer avancerat än 10 när det gäller just implementationen; det är nog snarare en snikenhet och brist på intresse från Microsofts sida.

Själv skulle jag gärna stanna kvar i Windows 7, men jag tvingas att uppgradera till versioner som ser ut som f*n och är ett helvete att jobba i.

Platta, tråkiga utseende men väldigt få möjligheter att göra det personligt. Men, Microsoft driver monopol på DirectX och kan göra precis som de vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Fast hur var det där nu, det skulle väl inte krävas explicit hårdvarustöd för DX12?

DX12 kommer att ha vissa funktioner som kräver ny hårdvara.

Det är likt hur ett spel kunde använda DX11 men köras på DX10/10.1-kort.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Segas:

Den myten är spräckt sedan länge, gällande implamentation av DirectX till tidigare OS. Windows 7 kunde uppgradera till DirectX utan problem och där gjordes en ordentlig övergång i tekniken. Jag tvivlar starkt på att DirectX 12 är mer avancerat än 10 när det gäller just implementationen; det är nog snarare en snikenhet och brist på intresse från Microsofts sida.

Själv skulle jag gärna stanna kvar i Windows 7, men jag tvingas att uppgradera till versioner som ser ut som f*n och är ett helvete att jobba i.

Platta, tråkiga utseende men väldigt få möjligheter att göra det personligt. Men, Microsoft driver monopol på DirectX och kan göra precis som de vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Det krävs en ny typ av drivare för att DX12 ska fungera även om man kör Windows 10, WDDM v2.0

Läs denna (download.microsoft.com) presentation kring WDDM 2.0 och försök sedan hävda att de man lagt till i denna drivarmodell inte har rejäl påverkan på centrala delar av OS-kärnan.

Anledningen till att gränsen för DX12 stöd går just vid Fermi för Nvidia och GCN1.0 för AMD är att de är från modeller respektive tillverkare kommer skiva en WDDM 2.0 drivare, äldre kort kommer kunna köra Windows10 men kommer inte få DX12 stöd. Rent tekniskt skulle de gå att stödja ännu äldre kort då den stora poängen med DX12 är sättet man kan beskriva vad GPUn ska göra, detta sätt är så pass fundamentalt annorlunda jämfört med tidigare DX-versionen att det resulterat i rätt stora förändringar i WDDM.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Det tror jag knappast kommer hända... Antalet försäljningar de skulle förlora på det skulle vara alllllldeles för stort tror jag.
Kanske skulle vara rimligare 2017/2018.

Visst, det är en "gratis" uppdatering till Windows 10 för många men hur många kommer få tummen ur och faktiskt göra det? Tror bara det är entusiaster som oss på Sweclockers som faktiskt gör det under det första året

Är säkert endel som väntar på buggfixad SP1 innan uppdatering.

Om man nu inte ser Win 10 = Win 8 SP1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Den myten är spräckt sedan länge, gällande implamentation av DirectX till tidigare OS. Windows 7 kunde uppgradera till DirectX utan problem och där gjordes en ordentlig övergång i tekniken. Jag tvivlar starkt på att DirectX 12 är mer avancerat än 10 när det gäller just implementationen; det är nog snarare en snikenhet och brist på intresse från Microsofts sida.

Själv skulle jag gärna stanna kvar i Windows 7, men jag tvingas att uppgradera till versioner som ser ut som f*n och är ett helvete att jobba i.

Platta, tråkiga utseende men väldigt få möjligheter att göra det personligt. Men, Microsoft driver monopol på DirectX och kan göra precis som de vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns antagligen inte ett enda DirectX v12 spel just nu, frågan om det i verkligheten släpps speciellt många 2016 ?
Du bör ju kunna vara kvar på Win7 i 1-2 år om du nu vill det.

Annars så är väl bara att vänta tills det finns WindowBlinds eller liknande tema-program för Win10, men det kanske finns redan nu.

Permalänk
Medlem

Klart han vill det, det innebär ännu mindre arbete med optimeringar. Tid är pengar. EA är stressade.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av stormense Visa inlägg
Jag som trodde det krävdes Nvidia 900 serien för att kunna använda dx12.

Skrivet av backfeed:

Fast hur var det där nu, det skulle väl inte krävas explicit hårdvarustöd för DX12?

Vet inte hur diskussionen på forummet startade om att det var bättre att köpa ett GTX 970/980 istället för GTX 780ti bara för att Maxwell stödjer DX12. Kanske härifrån: #14503515

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Den myten är spräckt sedan länge, gällande implamentation av DirectX till tidigare OS. Windows 7 kunde uppgradera till DirectX utan problem och där gjordes en ordentlig övergång i tekniken. Jag tvivlar starkt på att DirectX 12 är mer avancerat än 10 när det gäller just implementationen; det är nog snarare en snikenhet och brist på intresse från Microsofts sida.

Själv skulle jag gärna stanna kvar i Windows 7, men jag tvingas att uppgradera till versioner som ser ut som f*n och är ett helvete att jobba i.

Platta, tråkiga utseende men väldigt få möjligheter att göra det personligt. Men, Microsoft driver monopol på DirectX och kan göra precis som de vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Samtidigt får man nog se realistiskt på saken och acceptera att saker och ting endast stöds under en viss tidsperiod, Windows 7 lanserades 2009 och teknikvärlden ser annorlunda ut jämfört med då.

Tycker inte alls det är orimligt att ett företag som Microsoft som lever på att sälja mjukvara faktiskt har möjlighet att göra just det och om det betyder att man låser vissa funktioner till den senaste versionen av operativsystemet så kan jag acceptera det.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Den myten är spräckt sedan länge, gällande implamentation av DirectX till tidigare OS. Windows 7 kunde uppgradera till DirectX utan problem och där gjordes en ordentlig övergång i tekniken. Jag tvivlar starkt på att DirectX 12 är mer avancerat än 10 när det gäller just implementationen; det är nog snarare en snikenhet och brist på intresse från Microsofts sida.

Själv skulle jag gärna stanna kvar i Windows 7, men jag tvingas att uppgradera till versioner som ser ut som f*n och är ett helvete att jobba i.

Platta, tråkiga utseende men väldigt få möjligheter att göra det personligt. Men, Microsoft driver monopol på DirectX och kan göra precis som de vill.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur skulle de kunna motivera någon att köpa ett nytt OS om alla nyheter släpptes även till de äldre versionerna?

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AeoNES:

Hur skulle de kunna motivera någon att köpa ett nytt OS om alla nyheter släpptes även till de äldre versionerna?

...enkelt, så klart. Det nya skulle för användaren faktiskt vara bättre och därav ett köp/en uppgradering. DirectX är inte "alla nyheter", det är ett monopol som Microsoft sitter på och driver det precis hur dem vill. Hade DirectX varit fritt, så hade Windows inte varit så stort som det är. Det är faktiskt "alla nyheter" som folk blir förbannade på och tvingas ha på datorn fastän de inte vill - vilket är förklaringen till att alla inte vill köra Windows 8, 8.1 och Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RHWarrior:

Varför inte implementera DX12 även på Windows 7 och 8?

Ge mig en BRA teknisk anledning.

MS kommer att sälja färre Win10-kopior?
Attans, det var inte vidare tekniskt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Jag förstår MS helt och hållet. Du vill inte att användarna ska sitta utspridda på ett flertal olika versioner av Windows. Samtidigt är det givetvis ett av få säljargument som finns kvar för Windows.

Men jag skulle vilja se att en ny version av DirectX tillämpas det aktuella och föregående OS. Alltså att DX 12 kommer till Windows 8 och Windows 10. Eftersom MS är så duktiga på att släppa Windows-versioner som inte uppskattas av en majoritet och ändringar först sker till nästkommande OS så kan man ju tycka att detta koncept hade varit bättre. Dessutom känns det inte som MS jagar användarna med blåslampa på samma sätt.

Jag tycker Windows 10 verkar vara en naturlig uppgradering för alla som sitter på 7:an. Dessutom får man ju gratis uppgradering under första året. Så det lutar mot att bli en historiskt smidigt och prisvärd övergång.

Kärnproblemet kring de olika Windowsversionernas vara eller icke vara är att den bästa lösningen för oss kunder är den sämsta för säljaren.
Vi behöver ett operativsystem, inte samma operativsystem i olika varianter.
Alla förändringar som kommit med nya operativsystem, stöd för multi-core CPUer, nyare hårdvara, USB etc går att inför i ett "gammalt" operativsystem genom uppdateringar. Se bara hur Valve har hanterat sin Source-grafikmotor. Den släpptes 2004 och är fortfarande i användning. Den har hela tiden moderniserats genom uppdateringar.

Men, om Microsoft skulle börja sälja ett versionslöst Windows, då skulle vi köpa ett ex var och vara nöjda. Vilket i sin tur skulle betyda att Microsoft inte tjänar pengar.

Microsofts trumfkort här är DirectX, genom DirectX kan de tvinga oss att uppdatera. Därför välkomnar jag alternativ, som Mantle och Vulcan. De tvingar Microsoft att agera mer "kundorienterat".

Permalänk
Skrivet av Segas:

Finns ingen anledning, bara ursäkter. Den enda logiska förklaringen är att Microsoft vill att man köper de nya operativsystemen istället för att låta användaren få sitta kvar med det som känns bäst. Det finns så klart ingen möjlighet att städa upp ett OS i all oändlighet, men Windows 7 borde tuffa på i många år till.

Men, implementationen stryps av Microsoft av okända anledningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Man får inte heller glömma att det kräver en jävla massa jobb för att göra en sådan implementering.
Så, att det "stryps" är knappast rätt term
Dom trycker inte på någon stor stop-knapp, dom låter snarare bli att trycka på startknappen.

Och varför tycker du att det skulle vara en god idé och sätta igång med ett sådant omfattande projekt till ett strax sex år gammalt operativsystem.

Jämfört med andra operativsystem är bruket av gamla versioner ganska pinsamt på windowsfronten. OSX uppdaterar större delen av mainstreamavändarna årligen.

Men på Microsoft skall det gnällas när man inte får det allra senaste till förrförra versionen som är ett halv decennium gammal.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Får hoppas vulkan blir stort med

Hade varit kul att prova spela på linux. Sägs ju ge bättre prestanda där.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

...enkelt, så klart. Det nya skulle för användaren faktiskt vara bättre och därav ett köp/en uppgradering. DirectX är inte "alla nyheter", det är ett monopol som Microsoft sitter på och driver det precis hur dem vill. Hade DirectX varit fritt, så hade Windows inte varit så stort som det är. Det är faktiskt "alla nyheter" som folk blir förbannade på och tvingas ha på datorn fastän de inte vill - vilket är förklaringen till att alla inte vill köra Windows 8, 8.1 och Windows 10.

Jag tycker att kärnfunktionerna blir bättre för varje nytt OS de släpper. Sedan att gränssnittet inte faller alla i smaken är en helt annan sak. Nej, DirectX är inte den enda nyheten men det är (ofta) en stor teknisk uppgradering från tidigare versioner. Jag säger inte att deras sätt att 'tvinga' kunder att köpa det senaste nödvändigtvis är schysst, men samtidigt är det ett företag som vill tjäna pengar. Så ur den synvinkeln förstår jag varför de gör så. Det motiverar fler att köpa det. Tro mig, jag hade gärna sett att Linux blev mycket större och att spelen använde fler API:n än bara DirectX.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Skrivet av AeoNES:

Jag tycker att kärnfunktionerna blir bättre för varje nytt OS de släpper. Sedan att gränssnittet inte faller alla i smaken är en helt annan sak. Nej, DirectX är inte den enda nyheten men det är (ofta) en stor teknisk uppgradering från tidigare versioner. Jag säger inte att deras sätt att 'tvinga' kunder att köpa det senaste nödvändigtvis är schysst, men samtidigt är det ett företag som vill tjäna pengar. Så ur den synvinkeln förstår jag varför de gör så. Det motiverar fler att köpa det. Tro mig, jag hade gärna sett att Linux blev mycket större och att spelen använde fler API:n än bara DirectX.

Linux i olika former "tvingar" ju dock folk till sådant betydligt mer än vad Microsoft gör. Jag menar, hur poppis blir man om man sitter idag och efterfrågar nyheter till tex Ubuntu 9?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Jag törs nu lova att DirectX 12 kommer få ett enormt genomslag. Orsaken är att alla hundratals miljoner datorer som idag kör Windows 7 SP1 och 8.1 kommer få pop-up meddelanden om att göra en gratis uppgradering till Windows 10!

Känns som den roligaste nyheten jag läst på länge.

http://www.myce.com/news/windows-update-silently-installs-win...

Edit: Inte fick man bli glad särskilt länge, uppdateringen som ger ett pop-up-meddelande är tydligen bara "rekommenderad" vilket gör att man manuellt måste kryssa i den för att få den. Hoppas att de ändrar till "viktig" längre fram.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på hur stor EA är och vart deras spel hamnar i försäljnings topplistorna så kommer eventuell satsning från EAs sida troligen ge den Knuffen branschen behöver. Jag ser själv egentligen bara fördelar här, speciellt när Win10 uppgraderingen ska vara gratis.

Bring it on!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av strejf:

Jag törs nu lova att DirectX 12 kommer få ett enormt genomslag. Orsaken är att alla hundratals miljoner datorer som idag kör Windows 7 SP1 och 8.1 kommer få pop-up meddelanden om att göra en gratis uppgradering till Windows 10!

Känns som den roligaste nyheten jag läst på länge.

http://www.myce.com/news/windows-update-silently-installs-win...

Edit: Inte fick man bli glad särskilt länge, uppdateringen som ger ett pop-up-meddelande är tydligen bara "rekommenderad" vilket gör att man manuellt måste kryssa i den för att få den. Hoppas att de ändrar till "viktig" längre fram.

Är inte bara fördelar med 10, dom har inte get upp tänket med modern än. Skulle vilja välja utseende, inte tvingas in i något man inte gillar.
Sen gör om skärmen när man konfigurerar os:et, speciellt där man väljer lokalt konto eller inte. Så folk själv kan välja inte typ tvingas till online konto.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

det jag hatar med windows 10 och windows 8 är, man måste klicka dubbelt så mkt för att göra samma sak som windows 7, gränssnittet är extremt fult och förenklat, windows 7 utseende är snyggt och ser modernare ut, inte som windows 10 är det ser ut som målarfärg, varför inte bara implementera dx12 till windows 7, jag vägrar nedgradera till windows 10. lika mycket som jag fortfarande vägrar nedgradera till windows 8. windows 7 var det sista och bästa windows som microsoft gjort, efter det har det bara gått rakt åt skogen.

Permalänk
Skrivet av pokerproffset:

det jag hatar med windows 10 och windows 8 är, man måste klicka dubbelt så mkt för att göra samma sak som windows 7, gränssnittet är extremt fult och förenklat, windows 7 utseende är snyggt och ser modernare ut, inte som windows 10 är det ser ut som målarfärg, varför inte bara implementera dx12 till windows 7, jag vägrar nedgradera till windows 10. lika mycket som jag fortfarande vägrar nedgradera till windows 8. windows 7 var det sista och bästa windows som microsoft gjort, efter det har det bara gått rakt åt skogen.

Det jag gillar med Windows 8 är att man måste klicka färre gånger för att göra samma sak som i windows 7.
Fast i vissa fall måste man såklart klicka lika många gånger.
Finns säkert några enstaka fall som jag glömt som är tvärtom.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokerproffset:

det jag hatar med windows 10 och windows 8 är, man måste klicka dubbelt så mkt för att göra samma sak som windows 7, gränssnittet är extremt fult och förenklat, windows 7 utseende är snyggt och ser modernare ut, inte som windows 10 är det ser ut som målarfärg, varför inte bara implementera dx12 till windows 7, jag vägrar nedgradera till windows 10. lika mycket som jag fortfarande vägrar nedgradera till windows 8. windows 7 var det sista och bästa windows som microsoft gjort, efter det har det bara gått rakt åt skogen.

Det mesta är ju närmare, allt på startmenyn är lika långt bort eller närmare. De flesta verktyg finns ett klick bort efter att man högerklickat nere i vänstra hörnet. Det enda som är något klick längre bort är väl att stänga av datorn, annars är allt närmare. Eller vad tänker du på?