Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Avstängd

Jag sitter på en i5 2500k klockad till 4,4ghz sedan ett antal år tillbaka, duger den till spel fortfarande? Jag har inte hängt med på processorfronten på länge så hur mycket bättre presterar t.ex senaste generationen i7? Alltså den som har tagit över i7 2600k:s plats i flera år, de har ju så röriga namn nu tycker jag så man fattar ju inte vilken som är vilken.

Förövrigt sitter jag på ett gtx 780 lightning klockad till 1200mhz och funderar på att skaffa ett till, bottleneckar min i5 något redan idag tro? Skulle den göra det med två stycken 780?

Permalänk
Skrivet av Sibirius:

Jag sitter på en i5 2500k klockad till 4,4ghz sedan ett antal år tillbaka, duger den till spel fortfarande? Jag har inte hängt med på processorfronten på länge så hur mycket bättre presterar t.ex senaste generationen i7? Alltså den som har tagit över i7 2600k:s plats i flera år, de har ju så röriga namn nu tycker jag så man fattar ju inte vilken som är vilken.

Förövrigt sitter jag på ett gtx 780 lightning klockad till 1200mhz och funderar på att skaffa ett till, bottleneckar min i5 något redan idag tro? Skulle den göra det med två stycken 780?

Din prolle är fortfarande bra, allt med start från i5/i7 (första generationen) håller. Man brukar väl räkna på runt 10% förbättring för varje generation.

Jag har själv tänkt på att skaffa ett till 780Ti för SLI, men det känns tveksamt att bygga en kraftfull grafiksetup kring bara 3 GB VRAM. Det är ju sjukt sunkigt att kunna driva ett nytt spel i 100 FPS, men tvingas sänka texturinställningar... tror nog att det kan vara värt att vänta ca. 2 mån tills 390X kommer.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Gråa marknaden tror jag det så fint kallas. Det kan vara lagliga nycklar och det kan även vara nycklar som blivit stulna och även köpta med stulna kreditkort. Nu vet jag inte hur just den sidan är men det finns vissa som blivit av med sina spel på grund av detta. Jag har köpt flera från sidor som Kingping sidorna t.ex och aldrig blivit av med något. Men det kan hända att man blir det.

Tack för info. Får hoppas på det bästa nu då!

Visa signatur

ASUS ROG Zephyrus G16 - Core Ultra 9 285H | 32GB | 1TB + WD SN7100 4TB | RTX 5070 Ti | OLED
Kringutrustning: Logitech MX Keys | Logitech G Pro X Superlight 2

TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset

Permalänk
Medlem

434kr blev mitt slutpris inkl PayPal avgift från GK4A. De hade också Steam versionen men den kostade en hundring mer och jag tyckte inte det var värt det.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Nu börjar det bli galet svårt att inte förhandsboka.

Men jag har lovat mig själv att låta bli, tackvare GTA4, och hela j*kla spelåret 2014.

Ska vänta tills omdömena av faktiska spelare börjar trilla in på tisdag.
Angå om det är vettigast att ha på Steam eller ej, om man ska casha upp för en extra SSD eller köra mekanisk, kanske rentav vänta ett halvår till på att katastrofala buggar patchas bort.

§7
Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Kan inte se någon annan anledning att inte köpa det via Steam såvida man inte är student och har en extremt stram budget.
Sen har ju Rockstar bara gjort succé efter succé förutom GTA IV till PC vilken var en totalt flopp. Bortsett från GTA IV till PC så skulle jag lätt kunna betala det dubbla eller tredubbla priset för GTA V till PC. Nu vet ju ingen hur det kommer vara, men som det verkar verkar det vara väldigt bra optimerat så jag har svårt att tro att dom inte lärt sig en läxa efter GTA IV. Sen gillar jag även storyn, staden, online, osv, osv, mycket bättre till GTA V än GTA IV.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Om man nu har en förkärlek till fysisk media och har beställt en sånhär vacker box, kommer man då kunna lägga vantarna på den redan på tisdag, eller hur funkar det? En butik lär ju omöjligt kunna möta efterfrågan på detta. :/

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett R9 290X, hinner nog inte få det till på tisdag men man kan ju hoppas.

Permalänk
Avstängd

Så otroligt mycket skit Rockstar kommer o få ifall GTA V-releasen blir som 4:an nu då. xD

Folk kommer ju spy galla.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

http://techengine.vhostdooel.netdna-cdn.com/wp-content/upload...

Om man nu har en förkärlek till fysisk media och har beställt en sånhär vacker box, kommer man då kunna lägga vantarna på den redan på tisdag, eller hur funkar det? En butik lär ju omöjligt kunna möta efterfrågan på detta. :/

Det ska väl inte vara några problem att få en fysisk kopia till på tisdag. De flesta seriösa butikerna skickar spelen på måndagen så att man får dem på releasedagen. För att vara helt på den säkra sidan så pratade jag nyss med Inet och enligt dem så ska jag få min kopia i brevlådan på tisdag.

Jag skulle visserligen gärna ansluta GTA V till Steam bara för att samla alla spel men för mig är det viktigare att få ställa ett exemplar i bokhyllan bredvid alla de andra GTA-spelen. samlingen skulle inte kännas komplett om jag nöjde mig med att bara äga spelet digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janus82:

Det ska väl inte vara några problem att få en fysisk kopia till på tisdag. De flesta seriösa butikerna skickar spelen på måndagen så att man får dem på releasedagen. För att vara helt på den säkra sidan så pratade jag nyss med Inet och enligt dem så ska jag få min kopia i brevlådan på tisdag.

Jag skulle visserligen gärna ansluta GTA V till Steam bara för att samla alla spel men för mig är det viktigare att få ställa ett exemplar i bokhyllan bredvid alla de andra GTA-spelen. samlingen skulle inte kännas komplett om jag nöjde mig med att bara äga spelet digitalt.

Det är precis det jag menar, det känns som en serie värd att exponera på en av de stiligare hyllplanen. Själv har jag valt att hämta den på plats i butik just för att slippa ytterligare en mellanhand

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om frågan redan finns i tråden. Men men, jag planerar att förköpa och förinstallera spelet på Steam men vill inte ha del av fuskerbjudandet att få 1.200.000$ i spelet. Kan jag ändå starta ett New Game utan fuskpengarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

Jag har beställt på webhallen, och enligt min beställning står det att den skickades 9/4. Så jag hoppas den kommer idag. Men man vet aldrig.

Permalänk
Skrivet av Dave1080:

Ber om ursäkt om frågan redan finns i tråden. Men men, jag planerar att förköpa och förinstallera spelet på Steam men vill inte ha del av fuskerbjudandet att få 1.200.000$ i spelet. Kan jag ändå starta ett New Game utan fuskpengarna?

Köper du det på Steam så har förbokningsbonusen redan gått ut 31.3. Alltså den gäller inte mera. Inte säker på att andra säljer Steam-versionen. De flesta/alla andra säljer en version som är direkt kopplad till RGSC.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Köp stocks för alla pengar. Och låt dom ligga där. Så får du 0$. Sen har väl pre order bonusen gått ut för flera månader sen? Fast blev väl förlängt till typ 31/3? VIlket också expirat.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Köper du det på Steam så har förbokningsbonusen redan gått ut 31.3. Alltså den gäller inte mera. Inte säker på att andra säljer Steam-versionen. De flesta/alla andra säljer en version som är direkt kopplad till RGSC.

Skrivet av xcluzive:

Köp stocks för alla pengar. Och låt dom ligga där. Så får du 0$. Sen har väl pre order bonusen gått ut för flera månader sen? Fast blev väl förlängt till typ 31/3? VIlket också expirat.

Det här står klart och tydligt på butikssidan i Steam:

FÖRKÖP INNAN 14 APRIL OCH FÅ 1 200 000 $ I SPELET PLUS EN BONUS PÅ 150 000 $

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Idag 10Apr står det fortfarande att erbjudandet gäller på webhallens hemsida. Så jag förväntar mig att det levereras också.

Permalänk
Skrivet av Dave1080:

Det här står klart och tydligt på butikssidan i Steam:

FÖRKÖP INNAN 14 APRIL OCH FÅ 1 200 000 $ I SPELET PLUS EN BONUS PÅ 150 000 $

Ok. Då har dom ändrat det. Innan 31.3 så var det 31.3 som gällde.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Kan inte se någon annan anledning att inte köpa det via Steam såvida man inte är student och har en extremt stram budget.
Sen har ju Rockstar bara gjort succé efter succé förutom GTA IV till PC vilken var en totalt flopp. Bortsett från GTA IV till PC så skulle jag lätt kunna betala det dubbla eller tredubbla priset för GTA V till PC. Nu vet ju ingen hur det kommer vara, men som det verkar verkar det vara väldigt bra optimerat så jag har svårt att tro att dom inte lärt sig en läxa efter GTA IV. Sen gillar jag även storyn, staden, online, osv, osv, mycket bättre till GTA V än GTA IV.

Nu förutsätter du att man får några fördelar med att köpa via steam. Det är inte kostnaden jag tänker på, utan vilken plattform som helt enkelt är smidigast.
Man kommer ju till viss grad behöva använda Rockstar Social Club även till steamversionen. Får man inga övriga fördelar med steam, så blir det bara dubbla lager DRM istället, och tja, då är det ju dumt att köpa steam
Sedan så kostar det väl precis lika mycket direkt via rockstar.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

434kr blev mitt slutpris inkl PayPal avgift från GK4A. De hade också Steam versionen men den kostade en hundring mer och jag tyckte inte det var värt det.

Du köper alltså spelet DYRARE från en "gråzon" reseller istället för t.ex. Green Man Gaming. Nu kanske du inte visste om GMG men där kostar spelet 406 kr.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Du köper alltså spelet DYRARE från en "gråzon" reseller istället för t.ex. Green Man Gaming. Nu kanske du inte visste om GMG men där kostar spelet 406 kr.

Är du helt säker på att spelet kostar 406 kr? Ta dig en titt på ditt bankkonto nu ^^

Själv kommer jag att köpa spelet via Steam oavsett priset. Av anledningarna att jag vill ha spelet bland min GTA-samling på mitt acc och att mina flitiga CSGO-kompisar ska kunna se när jag är upptagen.

Permalänk

SIBA, Elgiganten säljer spelet för 449 kronor i fysisk format vilket blir alternativet för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Är du helt säker på att spelet kostar 406 kr? Ta dig en titt på ditt bankkonto nu ^^

Själv kommer jag att köpa spelet via Steam oavsett priset. Av anledningarna att jag vill ha spelet bland min GTA-samling på mitt acc och att mina flitiga CSGO-kompisar ska kunna se när jag är upptagen.

413 blev det för mig.

15-04-10 15-04-10 PAYPAL *GREEN MA -412,82

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

413 blev det för mig.

15-04-10 15-04-10 PAYPAL *GREEN MA -412,82

Okej så har de höjt priset. Kostar nu 39 pund vilket motsvarar 515 spänn. Tänkte bara att du kanske råkade blanda ihop pundsymbolen med euro eller nåt sånt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Jag köpte det för flera veckor sedan, var inte samma pris då. Drog bara Xe.com på £31.6, såklart inte den summan som man betalar. Kollade på PayPal och där blev kostnaden 425 kr. Fortfarande billigare än GK4A.

Och £31.6 är priset på GMG VIP sektionen. Vad jag vet så behöver man dock bara skapa ett konto för att få tillgång till den. Eller ja, £31.19 var det till och med.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluefish:

Kollade nyss på webhallen och mitt spel skickades igår. Så hoppas att den trillar in idag eller på måndag.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Äntligen är mitt färdignedladdat nu suktar en bara efter att få spela! Har väntat i flera, flera år... ÅHHHH

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Torrent, Asus Prime X870, 9800X3D, Corsair Venegeance 6000mhz, 1TB PCIE 4.0 Kingston, 1TB Corsair MP400, Asus Rog Astral OC RTX 5090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Okej så har de höjt priset. Kostar nu 39 pund vilket motsvarar 515 spänn. Tänkte bara att du kanske råkade blanda ihop pundsymbolen med euro eller nåt sånt

Som tidigare sagt så är det bara att bli medlem och kika i VIP eller lägga till deras voucher SAVE22-ONGTAP-RELOAD vilket ger 22% off.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Spelet går att köpa från GMG för £30. Bara att söka efter 25% rabatt kod.

Är det någon som vet om man kan flytta runt preload filerna hur som utan att bryta någon länk eller dylikt? Råkade få hem allt i /Games mappen inte /Games/GTA

Permalänk
Medlem

Bokat och klart hos Webhallen. Noob fråga: Skickas spelet på release dagen?.

Visa signatur

-En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande
-Switch