EA:s teknikchef för Frostbite vill se krav på DirectX 12 för 2016 års speltitlar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Är inte bara fördelar med 10, dom har inte get upp tänket med modern än. Skulle vilja välja utseende, inte tvingas in i något man inte gillar.
...

Håller med, Windows 10 känns som en salig röra. Microsoft, ge oss ett riktigt OS för desktop, ett för pekskärmar och ett för telefoner... tack.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Eftersom det krävs mer jobb med DX12 (för att få snabbheten så tas ju massa automatik och overhead bort så att programmerarna får göra de hårdvarunära bitarna själva) så lär det ta ett tag innan man behöver känna sig tvingad att uppgradera. Själv lär jag nog hoppa på det på en gång, eftersom jag var nöjd med de flesta sakerna som 8 gav över 7an.

Utseendet och startmenyn krävde ju bara ClassicShell, UXStyle + Dark Aero-tema fråpn DeviantArt så var det likt nog mitt Windows 7 (som jag också körde de två programmen på för övrigt, så det blev inte fler program "bara för att få likt 7an")

Detta är 8.1 som jag kör det just nu (Med DirectoryOpus som ersättare till den bedrövliga utforskaren som fortfarande inte klarar en så enkel sak som att visa mappstorlekar i listern...)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Är inte bara fördelar med 10, dom har inte get upp tänket med modern än. Skulle vilja välja utseende, inte tvingas in i något man inte gillar.
Sen gör om skärmen när man konfigurerar os:et, speciellt där man väljer lokalt konto eller inte. Så folk själv kan välja inte typ tvingas till online konto.

Lägg till det som feedback i feedback-appen då! Du har ju världens chans att påverka den här gången, speciellt om fler tycker som du.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Lägg till det som feedback i feedback-appen då! Du har ju världens chans att påverka den här gången, speciellt om fler tycker som du.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du länka vart och är det på engelska dom vill ha feedback?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Varför inte implementera DX12 även på Windows 7 och 8? Ge mig en BRA teknisk anledning.

Skrivet av ThomasLidstrom:

MS kommer att sälja färre Win10-kopior?

De kommer inte sälja några uppgraderingar alls - så din teori faller tyvärr platt.

"kopior"?

(hm... var inte riktigt med på den).

Oavsett din teori så är den helt fel gällande uppgraderingarna (som det handlade om här).

Det kan knappast vara för att sälja mer uppgraderingar. De kommer nämnligen inte att sälja dem alls.

De kommer att ge bort den produkten/tjänsten kostnadsfritt för användaren (snarare en kostnad istället för en direkt intäkt för Microsoft).

Skrivet av ThomasLidstrom:

Attans, det var inte vidare tekniskt....

Det stämde inte finansiellt heller (se ovan), men det finns en högst verklig både teknisk och praktisk anledning till detta. Dock ingen ide att repetera den här igen (se Yoshmans post tidigare i tråden).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/