GTA V PC - Konstiga FPS drop

Permalänk
Medlem

GTA V PC - Konstiga FPS drop

Tjena gott folk!

Köpte ju så klart GTA V här i veckan och spelet flyter generellt på väldigt bra. Men med typ 2-5 minuters mellanrum så kan jag få fps drop som varar i ganska exakt 30 sekunder. Det spelar ingen roll vars jag är i spelet, typ staden, öknen ute på havet eller i en cutscene. Ett FPS drop på 30 sekunder kommer. Jag har prova alla olika sorters grafikinställningar normal till veryhigh, Vsync ON/OFF osv..
Jag har googlat som en tok men har tyvärr inte hittat någon vettig lösning
Har uppdaterat dem senaste drivrutinerna och gjort det diverse saker som rekommenderas till andra med liknande problem i andra forum.

CPU temperaturen ligger på stabila 50-55 grader. GPU ligger på ca 65-70 grader.
Specsen är:
CPU: FX-8370 4.00GHz
GPU: AMD R9 290 4GB
RAM: 8gb 1866MHz

Har även märkt snarlika FPS drops när jag spelar CSGO. Ligger på typ stabila 220-250 fps i ett game men kan sedan ha typ 130-170 fps stund. Har inte brytt mig så mycket eftersom jag inte påverkas av det så himla mycket. Men nu på GTA V så märks det betydligt mer när man spelar.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kan vara cpu'n, AMD processorer har det svårare och får mycket stuttering tydligen i GTA V, snackar dom om i fredagspanelen också. Antagligen någonting som dom kommer försöka fixa snart

Permalänk

Har inga såna problem på min rigg och jag har en FX8350 med en liten oc till 4.4GHz, GTX660 ti I sli och 16GB 1600MHz ram.