Kopiera Steamapps till en annan dator (GTA V, relaterat)

Permalänk
Medlem

Kopiera Steamapps till en annan dator (GTA V, relaterat)

Hej!

Jag har försökt nu i snart en timme att få till det här utan att lyckas!

Börjar från start.
Jag har två datorer och ena är i min student lägenhet där vi har 100mbit. Vilket gör att GTA V går ganska fort att ladda ner. Men hemma i (byn) så har jag bara 7mbit (Adsl) så det tar nästan 2 dygn att ladda hem det och medans jag laddar hem något så är internetet nästan omöjlig att använda.

Så då gjorde jag såhär. Jag tog med mig HDD från (Bya) datorn och förde över GTA V till den när jag va i student lägenheten.

När jag kom tillbaka till byn och kopplade in HDD och startade steam så ville den fortfarande ladda hem hela spelet. (Även efter att den skannade efter spel filerna före den börja ladda hem)

Självklart så måste den ladda hem och (laga) spelfilerna då det säkert saknas filer runt om i andra mappar. Men hela spelet!?
Gjorde även en "Verify integrity of game cache" och den hitta inga fel.

Finns det någon slags (reparera spelet) knapp som på Origin?

Har gjort såhär på Battlefield och det har fungerat bra. Bara lägga in spelet i rätt map och trycka repair och sen har det fungerat.

Tacksam för svar, hur man kan göra!

//Melker S... med dåligt internet

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecke96:

Hej!

Jag har försökt nu i snart en timme att få till det här utan att lyckas!

Börjar från start.
Jag har två datorer och ena är i min student lägenhet där vi har 100mbit. Vilket gör att GTA V går ganska fort att ladda ner. Men hemma i (byn) så har jag bara 7mbit (Adsl) så det tar nästan 2 dygn att ladda hem det och medans jag laddar hem något så är internetet nästan omöjlig att använda.

Så då gjorde jag såhär. Jag tog med mig HDD från (Bya) datorn och förde över GTA V till den när jag va i student lägenheten.

När jag kom tillbaka till byn och kopplade in HDD och startade steam så ville den fortfarande ladda hem hela spelet. (Även efter att den skannade efter spel filerna före den börja ladda hem)

Självklart så måste den ladda hem och (laga) spelfilerna då det säkert saknas filer runt om i andra mappar. Men hela spelet!?
Gjorde även en "Verify integrity of game cache" och den hitta inga fel.

Finns det någon slags (reparera spelet) knapp som på Origin?

Har gjort såhär på Battlefield och det har fungerat bra. Bara lägga in spelet i rätt map och trycka repair och sen har det fungerat.

Tacksam för svar, hur man kan göra!

//Melker S... med dåligt internet

Hur förde du över GTA till HDD?

Finns en funktion i steam (högerklicka på spelet) där man kan göra en backup på ett spel, spara den på ett usb och sen återställ backupen på datorn hemma.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8794-yphv...

Finns även en guide på steam som ger ett annat alternativ.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Hur förde du över GTA till HDD?

Finns en funktion i steam (högerklicka på spelet) där man kan göra en backup på ett spel, spara den på ett usb och sen återställ backupen på datorn hemma.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8794-yphv...

Finns även en guide på steam som ger ett annat alternativ.
https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7418-YUBN...

Hmm. Jag förde bara över GTA V mappen till steamapps/common/. Testade även det andra alternativet. Men jag får nog göra om, och göra en backup på spelat och testa som du sa.

Tack ändå

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mecke96:

Gjorde även en "Verify integrity of game cache" och den hitta inga fel.

Finns det någon slags (reparera spelet) knapp som på Origin?

Ja, "Verify integrity of game cache".

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Ja, "Verify integrity of game cache".

okej.

Visa signatur

Datorn: CPU: I7 3770K 4,6GHz , Moderkort:, MSI MPower z77 ATX, RAM: Corsair XMS3 Vengeance (4x4GB) 1866MHz, GPU: GIGABYTE-GTX1070 OC, Chassie: Zalman z9, OS:, Nätagg: XFX 850W, HDD: 640GB WD SSD: Samsung 840 pro