Permalänk
Medlem

Påbygge / Nybygge [20k]

Tjenare Clockers!
För 5 år sen fick jag er expertis hjälp med att inhandla en ny dator. Den har varit jävligt pigg tills nu tycker jag och vi har varit med om en hel del ihop.
Men nu börjar vissa nya fräsiga spel springa ifrån mig och jag känner det kan vara på tiden att antingen friska upp gamla Bettan eller dra till med Bettan 2.0

Bettan kommer inte tas bakom skjulet och avlivas.
Tanken är att allt som blir över skall gå till tjejen så hon får en lite bättre dator (Hon är inte direkt kräsen, hon har en 3-4 år gammal "normal" laptop) Så allt är en förbättring för henne.

Helt nyköp kan väl vara att föredra då de blir smidigare än att sitta leta delar till att få ihop tjejens dator till ett lågt pris

Budgeten för detta är runt 20k

  • Skall användas till Spel så som GTA 5, Dying Light, Thief samt lite annat smått och gott

  • OS Behövs ej, har en extra win7 licens liggandes

  • DVD Läsare behövs ej

  • 16:10 skärm med max upplösning 1680 x 1050 om de är någon som undrar

  • Chassit får väldigt gärna EJ ha knapp/ar på ovansidan. Har en katt som älskar att sitta på burken och vill inte ha oväntade missöden då hon gillar att pilla på ALLT som man inte får pilla på.

Beställes tidigast i slutet på denna månad. Så finns gott om tid att pilla med delar hit och dit

I dagsläget sitter jag på

  • Antec Three Hundred

  • MSI 870A-G54 AM3

  • AMD Phenom2 x4 955 3,2GHz Black Edition

  • Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

  • Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB

  • Samsung 830 Series MZ-7PC128 128GB

  • 1TB Western Grön

  • Cougar CM 550W 80+ Bronze

  • Noctua NH-U12P SE2

Lämnar scenen och gör plats för er att hitta något jag kommer bli nöjd med!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NetWt:

Tjenare Clockers!
För 5 år sen fick jag er expertis hjälp med att inhandla en ny dator. Den har varit jävligt pigg tills nu tycker jag och vi har varit med om en hel del ihop.
Men nu börjar vissa nya fräsiga spel springa ifrån mig och jag känner det kan vara på tiden att antingen friska upp gamla Bettan eller dra till med Bettan 2.0

Bettan kommer inte tas bakom skjulet och avlivas.
Tanken är att allt som blir över skall gå till tjejen så hon får en lite bättre dator (Hon är inte direkt kräsen, hon har en 3-4 år gammal "normal" laptop) Så allt är en förbättring för henne.

Helt nyköp kan väl vara att föredra då de blir smidigare än att sitta leta delar till att få ihop tjejens dator till ett lågt pris

Budgeten för detta är runt 20k

  • Skall användas till Spel så som GTA 5, Dying Light, Thief samt lite annat smått och gott

  • [/*][/*]

  • OS Behövs ej, har en extra win7 licens liggandes

  • [/*][/*]

  • DVD Läsare behövs ej

  • [/*][/*]

  • 16:10 skärm med max upplösning 1680 x 1050 om de är någon som undrar

  • [/*][/*]

  • Chassit får väldigt gärna EJ ha knapp/ar på ovansidan. Har en katt som älskar att sitta på burken och vill inte ha oväntade missöden då hon gillar att pilla på ALLT som man inte får pilla på.

  • [/*][/*]

Beställes tidigast i slutet på denna månad. Så finns gott om tid att pilla med delar hit och dit

I dagsläget sitter jag på

  • Antec Three Hundred

  • [/*][/*]

  • MSI 870A-G54 AM3

  • [/*][/*]

  • AMD Phenom2 x4 955 3,2GHz Black Edition

  • [/*][/*]

  • Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC

  • [/*][/*]

  • Corsair Vengeance Low Profile DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB

  • [/*][/*]

  • Samsung 830 Series MZ-7PC128 128GB

  • [/*][/*]

  • 1TB Western Grön

  • [/*][/*]

  • Cougar CM 550W 80+ Bronze

  • [/*][/*]

  • Noctua NH-U12P SE2

  • [/*][/*]

Lämnar scenen och gör plats för er att hitta något jag kommer bli nöjd med!

Definitivt helt nyköp som gäller tycker jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Behåll dina hårddiskar och dina minnen (observera att jag la 8gb extra i listan så du totalt får 16gb )
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2819103&view=o

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Behåll dina hårddiskar och dina minnen (observera att jag la 8gb extra i listan så du totalt får 16gb )
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2819103&view=o

Ursäktar man inte varit aktiv, mycket att göra här hemma just nu

Tackar för denna listan, ser fint ut
Håller de öppet för fler förslag då jag inte beställer än på ett par dagar

Permalänk
Medlem

Hade tänkt beställa nu i dagarna, Men tydligen så har R9 290X utgått från sortiment hos Inet.

Valde även bort de gamla chassit då jag tyvärr behöver prispressa lite i den mån de går, så ett lite billigare chassi än 1600kr är att föredra. Men fortfarande inga knappar ovanpå chassit, annars får jag tejpa över dem för katta-fan!

Så kundkorgen saknar just nu grafikkort och chassi, Tar gärna emot tips på vad jag bör lägga till istället.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/7941333/2015-05-02

Annars ser allt bra ut? Kom med förslag annars.

Tar även gärna emot tips på billiga men bra minne + hårddisk (behöver ej vara SSD) till min gamla dator då jag snor dem till nya.
Bara så tjejen har en fungerande dator. Hon är inte direkt kräsen, hon vill spela typ Sims & Minecraft och sitta på Facebook