Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Eftersom ni inte behagat svarat på min fråga som jag skickade vid ungefär denna tid (+-15min) genom både erat system på hemsdian och epost så får jag fråga här istället.

Jag frågade hur lång tid det skulle ta för er att beställa hem en popcorn hour Vten Artikelnr 5010822268.
Beställer jag själv ifrån cloudmedia så vet jag vilken tid det tar vilket jag hade gjort om inte priset hade varit nästan det samma OM jag skulle åka på moms/delkareringsavgift så skulle det bli dyrare att beställa direkt ifrån cloudmedia.
Så tack vare det och att det är krångligare kostar med frakt till cloudmedia osv vid eventuellt problem så vill jag ju helst köpa ifrån svensk butik tyvärr är det bara dustin som har vten i sin butik.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Eftersom ni inte behagat svarat på min fråga som jag skickade vid ungefär denna tid (+-15min) genom både erat system på hemsdian och epost så får jag fråga här istället.

Jag frågade hur lång tid det skulle ta för er att beställa hem en popcorn hour Vten Artikelnr 5010822268.
Beställer jag själv ifrån cloudmedia så vet jag vilken tid det tar vilket jag hade gjort om inte priset hade varit nästan det samma OM jag skulle åka på moms/delkareringsavgift så skulle det bli dyrare att beställa direkt ifrån cloudmedia.
Så tack vare det och att det är krångligare kostar med frakt till cloudmedia osv vid eventuellt problem så vill jag ju helst köpa ifrån svensk butik tyvärr är det bara dustin som har vten i sin butik.

Hej!

Det ser ut som att vi svarat på ditt mail, såvitt jag kan se i alla fall. Hursomhelst får vi inte tag i några leveransbesked just nu från leverantören. Vi gissar på ca. 1-2 veckors leveranstid, men det är inget vi kan garantera.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret.
Har ej fått något svar till min epost adress jag använt och nej det har inte hamnat i spamfoldern då jag kollar och tömmer den dagligen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av Electrix:

De frågor som ställts till er är allmäna frågor kring ert arbetssätt och inte nån gång nämner vi att ni ska svara på frågor kring individuella kundärenden.

Många, inklusive jag, har ställt frågor som kan ev. beröra oss i framtiden och således kan påverka ev. köp från er.

Om du Pontus inte kan svara på detta utan att drygt dra fram ett genererat FAQ-svar rekommenderar jag att du istället vidarebefordrar frågorna till någon mer juridiskt insatt på företaget då händelsen som skett absolut och garanterat har påverkat folk från att kanske köpa från er och börjat ifrågasätta ert arbetssätt. Hur vet vi när vi beställer från er att vi inte kommer få efterkrav?

Eller du / ni kanske anser att negativ PR p.g.a att kunder nästan fått krav på ytterligare betalning efter leverans är en jättebra idé? Jag personligen kommer inte sluta fråga förrens jag har fått ett svar på varför ni börjat arbeta på detta sättet.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Det rör sig inte om ett generellt hanterande då ett fåtal personer råkade ut för ett tillfälligt tekniskt fel, som vi nu har åtgärdat för att det här inte ska hända igen. Vi har aldrig krävt pengar tillbaka av de kunder som råkade ut för felet, vi har varit i kontakt med dem och försökt lösa detta på bästa sätt. Generellt försöker vi självklart lösa alla kundärenden på bästa sätt utefter de ramverk och förutsättningar som finns i det enskilda fallet.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Tackar för svaret.
Har ej fått något svar till min epost adress jag använt och nej det har inte hamnat i spamfoldern då jag kollar och tömmer den dagligen.

Hej!

Det är märkligt, vi kan undersöka det vidare om du vill. PM'a gärna din email-adress så får vi kolla så det stämmer med email-adressen vi skickade svaret till.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Det rör sig inte om ett generellt hanterande då ett fåtal personer råkade ut för ett tillfälligt tekniskt fel, som vi nu har åtgärdat för att det här inte ska hända igen. Vi har aldrig krävt pengar tillbaka av de kunder som råkade ut för felet, vi har varit i kontakt med dem och försökt lösa detta på bästa sätt. Generellt försöker vi självklart lösa alla kundärenden på bästa sätt utefter de ramverk och förutsättningar som finns i det enskilda fallet.

Mvh Pontus

Du menar alltså att Dustin inte skickat ut mail där ni ville ha mer pengar än vad kunden ursprungligen köpte varan för (och ni levererade) alternativt returnera varan?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Det rör sig inte om ett generellt hanterande då ett fåtal personer råkade ut för ett tillfälligt tekniskt fel, som vi nu har åtgärdat för att det här inte ska hända igen. Vi har aldrig krävt pengar tillbaka av de kunder som råkade ut för felet, vi har varit i kontakt med dem och försökt lösa detta på bästa sätt. Generellt försöker vi självklart lösa alla kundärenden på bästa sätt utefter de ramverk och förutsättningar som finns i det enskilda fallet.

Mvh Pontus

Så ni påstår att denna kunden ljuger?

Skrivet av benja93:

.. beställning gjordes 2015-03-04 och de hade inte minnena i lager så skickades inte försen ca en vecka efter. Jag får sms om att jag kan hämta ordern på posten i fredags (13 mars, har inte hämtat ut den ännu). Men samma dag får jag ett mail från återförsäljaren om att de råkat satt fel pris och jag kan få de för ett "förmånligt pris" eller att jag måste skicka tillbaka det i retur.

"kan få de för ett 'förmånligt pris' eller att jag måste skicka tillbaka det", hur kan man tolka det annorlunda än "betala mer för produkten än vad du beställde för eller skicka tillbaka det" ? Säger ni att kunden fått fel pris men att han ändå kan få det till ett förmånligt ANNAT pris alternativt att returnera så är det exakt som att kräva mer pengar eller ge tillbaka produkten.

Vad skulle hänt om en kund (INTE denna specifika kund) i det fallet inte skulle betala mer eller returnera produkten? Skulle ni fakturera ytterligare summa?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Du menar alltså att Dustin inte skickat ut mail där ni ville ha mer pengar än vad kunden ursprungligen köpte varan för (och ni levererade) alternativt returnera varan?

Skrivet av Electrix:

Så ni påstår att denna kunden ljuger?

"kan få de för ett 'förmånligt pris' eller att jag måste skicka tillbaka det", hur kan man tolka det annorlunda än "betala mer för produkten än vad du beställde för eller skicka tillbaka det" ? Säger ni att kunden fått fel pris men att han ändå kan få det till ett förmånligt ANNAT pris alternativt att returnera så är det exakt som att kräva mer pengar eller ge tillbaka produkten.

Vad skulle hänt om en kund (INTE denna specifika kund) i det fallet inte skulle betala mer eller returnera produkten? Skulle ni fakturera ytterligare summa?

Hej!

Vi har inte krävt någon kund på ytterligare pengar i efterhand och de kunder som berörts är lösta. Om det är någon som inte känner sig nöjd så kan de alltid höra av sig igen till oss.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
På grund av en smärre uppdatering i vårt system så visade det sig att det gick iväg en del ordar med stora prisfel innan vi hann att stoppa dem. När några kunder hörde av sig till oss och påpekade att priset på deras order verkade vara för lågt, valde vi att kontakta samtliga kunder som fått fel priser. Vi beklagar de problem som uppstod i samband med prisfelet.

Mvh Pontus

Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Det rör sig inte om ett generellt hanterande då ett fåtal personer råkade ut för ett tillfälligt tekniskt fel, som vi nu har åtgärdat för att det här inte ska hända igen. Vi har aldrig krävt pengar tillbaka av de kunder som råkade ut för felet, vi har varit i kontakt med dem och försökt lösa detta på bästa sätt. Generellt försöker vi självklart lösa alla kundärenden på bästa sätt utefter de ramverk och förutsättningar som finns i det enskilda fallet.

Mvh Pontus

Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Vi har inte krävt någon kund på ytterligare pengar i efterhand och de kunder som berörts är lösta. Om det är någon som inte känner sig nöjd så kan de alltid höra av sig igen till oss.

Mvh Pontus

Hade varit intressant att veta varför ni kontaktat kunder i efterhand om det inte varit i avsikt att rätta priset och således få kunden att antingen betala mer eller lämna tillbaka sakerna?

Lät det så här?
"Hej! Vi har av misstag gett dig fel pris på dina varor så du har fått dom skitbilligt.
Ha en trevlig helg!"

Det finns absolut ingen anledning för er att kontakt en kund i detta fallet om det inte är i avsikt att få mer betalt eller varorna tillbaka.

Det hade varit betydligt bättre och mer rakryggat om ni erkänt att ni gjorde ett misstag än att försöka slingra er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Hade varit intressant att veta varför ni kontaktat kunder i efterhand om det inte varit i avsikt att rätta priset och således få kunden att antingen betala mer eller lämna tillbaka sakerna?

Lät det så här?
"Hej! Vi har av misstag gett dig fel pris på dina varor så du har fått dom skitbilligt.
Ha en trevlig helg!"

Det finns absolut ingen anledning för er att kontakt en kund i detta fallet om det inte är i avsikt att få mer betalt eller varorna tillbaka.

Det hade varit betydligt bättre och mer rakryggat om ni erkänt att ni gjorde ett misstag än att försöka slingra er.

Håller med. Det jobbigaste med det hela är att det är så pinsamt genomskinligt också..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Edit: Fixat

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Hej DustinHome.
Varför håller ni på och fjantar runt er på era reor?

Ett exempel: https://www.dustinhome.se/product/5010795986/55lb730v prissänkt från 14990 till otroilga 7999, 47%!
Sedan kollar vi upp prisändringar på denna produkt: Dustin Home 2015-04-13 +5991:- 14 990:-

Oj, tydligen har ni 13 dagar innan ni "rear" ut den höjt priset från 9000 till 15000!
Vilken fin rea på 47% när den egentligen är på 1000 kronor.

Är det bara jag som tycker detta är otroligt illa? Det finns väldigt många personer som går runt och väntar på ett riktigt kap när det gäller TV - de får en TV de tror är värd 15 000 fast egentligen kostar den bara 9000.

Ännu ett exempel:
https://www.dustinhome.se/product/5010818708/55pfs7199

Erat originalpris är dyrast på prisjakt, överlägset. Finns butiker som säljer den lika billigt som eran rea UTAN rea.

Era reor är ett skämt, varenda gång jag ser något som verkar va ett fynd så kollar jag prishistoriken - VARJE fall så har ni 15-30 dagar innan höjt priset med nästan dubbelt upp, så egentligen får man bara rea på högst 1000 kronor. Så missvisande. Stackars människor som blir lurade av eran falska prissättning.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Hej DustinHome.
Varför håller ni på och fjantar runt er på era reor?

Ett exempel: https://www.dustinhome.se/product/5010795986/55lb730v prissänkt från 14990 till otroilga 7999, 47%!
Sedan kollar vi upp prisändringar på denna produkt: Dustin Home 2015-04-13 +5991:- 14 990:-

Oj, tydligen har ni 13 dagar innan ni "rear" ut den höjt priset från 9000 till 15000!
Vilken fin rea på 47% när den egentligen är på 1000 kronor.

Är det bara jag som tycker detta är otroligt illa? Det finns väldigt många personer som går runt och väntar på ett riktigt kap när det gäller TV - de får en TV de tror är värd 15 000 fast egentligen kostar den bara 9000.

Ännu ett exempel:
https://www.dustinhome.se/product/5010818708/55pfs7199

Erat originalpris är dyrast på prisjakt, överlägset. Finns butiker som säljer den lika billigt som eran rea UTAN rea.

Era reor är ett skämt, varenda gång jag ser något som verkar va ett fynd så kollar jag prishistoriken - VARJE fall så har ni 15-30 dagar innan höjt priset med nästan dubbelt upp, så egentligen får man bara rea på högst 1000 kronor. Så missvisande. Stackars människor som blir lurade av eran falska prissättning.

Det är väl inte så konstigt dom gör på det viset, det är ju för att slippa kontakta alla köpare i efterhand och begära mer pengar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

Hej DustinHome.
Varför håller ni på och fjantar runt er på era reor?
Ett exempel: https://www.dustinhome.se/product/5010795986/55lb730v prissänkt från 14990 till otroilga 7999, 47%!
Sedan kollar vi upp prisändringar på denna produkt: Dustin Home 2015-04-13 +5991:- 14 990:-
Oj, tydligen har ni 13 dagar innan ni "rear" ut den höjt priset från 9000 till 15000!
Vilken fin rea på 47% när den egentligen är på 1000 kronor.
Är det bara jag som tycker detta är otroligt illa? Det finns väldigt många personer som går runt och väntar på ett riktigt kap när det gäller TV - de får en TV de tror är värd 15 000 fast egentligen kostar den bara 9000.
Ännu ett exempel:
https://www.dustinhome.se/product/5010818708/55pfs7199

Erat originalpris är dyrast på prisjakt, överlägset. Finns butiker som säljer den lika billigt som eran rea UTAN rea.

Era reor är ett skämt, varenda gång jag ser något som verkar va ett fynd så kollar jag prishistoriken - VARJE fall så har ni 15-30 dagar innan höjt priset med nästan dubbelt upp, så egentligen får man bara rea på högst 1000 kronor. Så missvisande. Stackars människor som blir lurade av eran falska prissättning.

Det är inte ett "fjanteri" att ha kampanjer på en produkt, att en produkt höjts kan ex bero på en tidigare kampanj avslutats, eller bero på högre inköpskostnader etc.
Så det är inte alls konstigt att ett pris varierar över tid, både upp och ned, det gäller alla produkter på marknaden, priser varierar på grund av ex efterfrågan, tillgång, inköpskostnader, växlingskurser, kampanjer från tillverkare etc.
Så ja, den är nedsatt från 14 990 kr till 7999 kr, vilket är strax under 47% i rabatt, alltså helt korrekt gjort.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Det är väl inte så konstigt dom gör på det viset, det är ju för att slippa kontakta alla köpare i efterhand och begära mer pengar.

Hahah!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är inte ett "fjanteri" att ha kampanjer på en produkt, att en produkt höjts kan ex bero på en tidigare kampanj avslutats, eller bero på högre inköpskostnader etc.
Så det är inte alls konstigt att ett pris varierar över tid, både upp och ned, det gäller alla produkter på marknaden, priser varierar på grund av ex efterfrågan, tillgång, inköpskostnader, växlingskurser, kampanjer från tillverkare etc.
Så ja, den är nedsatt från 14 990 kr till 7999 kr, vilket är strax under 47% i rabatt, alltså helt korrekt gjort.

Jag har att kollat runt på varje kampan Dustin har, i ALLA fall, eller ja, 90% så höjer de priset 15 dagar innan med en ofantlig summa pengar och blir ÖVERLÄGSET dyrast på marknaden -> för att sedan skapa en kampanj där det ser ut som man gör ett väldigt bra fynd... Men om någon skulle kolla nästa återsäljare så skulle de se att priset där ligger 5000 kr lägre. En tillfällighet att "efterfrågan, tillgång, inköpskostnader, växlingskurser, kampanjer från tillverkare" ENBART höjs något ofantligt 15 dagar innan en kampanj hos Dustin? Nja, knappast. Ren bullshit

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Jag har att kollat runt på varje kampan Dustin har, i ALLA fall, eller ja, 90% så höjer de priset 15 dagar innan med en ofantlig summa pengar och blir ÖVERLÄGSET dyrast på marknaden -> för att sedan skapa en kampanj där det ser ut som man gör ett väldigt bra fynd... Men om någon skulle kolla nästa återsäljare så skulle de se att priset där ligger 5000 kr lägre. En tillfällighet att "efterfrågan, tillgång, inköpskostnader, växlingskurser, kampanjer från tillverkare" ENBART höjs något ofantligt 15 dagar innan en kampanj hos Dustin? Nja, knappast. Ren bullshit

Dom måste höja priset innan just för att kunna sänka det och kalla det för "rea". Vet att det finns vissa riktlinjer för det där (Cdon har varit på tapeten för samma sak tidigare). Att det är ca 14 dagar innan kan inte vara en tillfällighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

Jag har att kollat runt på varje kampan Dustin har, i ALLA fall, eller ja, 90% så höjer de priset 15 dagar innan med en ofantlig summa pengar och blir ÖVERLÄGSET dyrast på marknaden -> för att sedan skapa en kampanj där det ser ut som man gör ett väldigt bra fynd... Men om någon skulle kolla nästa återsäljare så skulle de se att priset där ligger 5000 kr lägre. En tillfällighet att "efterfrågan, tillgång, inköpskostnader, växlingskurser, kampanjer från tillverkare" ENBART höjs något ofantligt 15 dagar innan en kampanj hos Dustin? Nja, knappast. Ren bullshit

Nu så är det ju inte bara Dustin själva som sätter priserna, utan de kan uppdateras automatiskt från ex leverantörerna på prisändringar, valutakurser etc.

Och för de få exemplen där priset höjts, lika många gånger har det inte höjts.

Bara att tacka och ta emot att de ger 47% rabatt på en vara!
Oavsett hur priset sett ut tidigare, hur valutorna gått, inköpspris, tidigare kampanjer osv är så är det ändå bra för marknaden att priserna pressas med kampanjer.

Exempel:
https://www.dustinhome.se/product/5010808527/chromebook-cb3
https://www.dustinhome.se/product/5010853891/vivobook-f200ma
https://www.dustinhome.se/product/5010824111/47pft6309
https://www.dustinhome.se/product/5010788348/expansion-portab...

Finns säkert ännu fler exempel där priserna i princip stått still, eller gått upp / ned någon hundring eller 2 beroende på om de varit på kampanj, eller beroende på inköpspriser.

Och att just ta 2 tv apparater som exempel är rätt dumt, då tv marknaden är väldigt hårt prispressad och där det är väldigt mycket "hoppande" i priser upp / ned ofta beroende på kampanjer, erbjudanden och liknande.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Du jämför med några saker som har rabatt på cirka 500 kronor.
Jag menar bara att de gör en falsk prissättning för att få folk att "fynda" på extremt dyra varor. Att sälja en TV för cirka 20 000 kronor ger lite mer pengar i plånboken än 500kr rabatt på en Chromebook för 2000, eller låtsäga 150kr rabatt på en hårddisk för 1000...

Tänk dig, du har massa dyra TV-apparater som är ganska svårsålda. Du får en genialisk idé, du höjer priset 15 dagar innan till 35 000 från 19 000, för att sedan rea ut den för 18 000 och på så vis ha nästan 50% rabatt! Det ser ju asbra ut! Folk impulsköper tack vare att de ser 50% och är såpass naiva att de får en produkt med ett normalpris på 35 000 - de tror att de får en grym produkt.

Men nej, så är inte fallet. Kolla själv nästa kampanj. De kör 1000kr rabatt som de kallar för 50% rabatt för produkter i 20-30 000krs-segmentet.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

Tänk dig, du har massa dyra TV-apparater som är ganska svårsålda. Du får en genialisk idé, du höjer priset 15 dagar innan till 35 000 från 19 000, för att sedan rea ut den för 18 000 och på så vis ha nästan 50% rabatt! Det ser ju asbra ut! Folk impulsköper tack vare att de ser 50% och är såpass naiva att de får en produkt med ett normalpris på 35 000 - de tror att de får en grym produkt.

Men nej, så är inte fallet. Kolla själv nästa kampanj. De kör 1000kr rabatt som de kallar för 50% rabatt för produkter i 20-30 000krs-segmentet.

Det finns flera produkter där priset legat stabilt på samma nivå:
Ex:
https://www.dustinhome.se/product/5010819614/thinkpad-t450s
https://www.dustinhome.se/product/5010821851/latitude-e7440
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2610772
https://www.dustinhome.se/product/5010846338/tx-55ax630e-55-l...

Finns säkert ännu fler exempel där priset legat stabilt på en nivå.

Haka inte upp er på att någon enstaka produkt någon gång ökat i pris, då det kan bero på helt naturliga saker som ex en kampanj tagit slut, varan varit slut i lager och då har priset höjts till normalpriset för att sedan sänkas igen när produkten kommer in i lager etc.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Försökt betala min order nu 3 gånger med MC/DIBS, men får alltid meddelandet när jag återvänder till orderinfo "Din order har skapats men saknar betalning. Vänligen försök igen eller välj ett annat betalsätt. "
Prövat både IE och FF men det är omöjligt.
Fick ta direktbetalning nu istället, men inte nöjd!

Nu kl 5 fick jag även ett mail att min order är klar att betalas, trots att den är betalad i orderhistoriken och jag har fått min betalningsbekräftelse på email.
Vad är det med ert system?

Permalänk
Medlem

Hej, jag har en order som under 3 dagar haft status "Under behandling". Varan finns i lager och det står på den att den ska skickas omgående, så vad e det som pågår? Skickade en fråga till er kundtjänst angående detta igår (tidigt) och har inte fått svar än. Uppskattar lite klarhet i detta ärendet.

EDIT: Jag fick kontakt med kundtjänsten och det verkade som att något hade gått fel med hemsidan så att min order hade fastnat i systemet, men han skulle kolla närmare på det och få iväg den. Kan ha att göra med att deras hemsida gick ner i tisdags (som man kan läsa på Facebook) som ställde till med något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZiNikor:

Hej, jag har en order som under 3 dagar haft status "Under behandling". Varan finns i lager och det står på den att den ska skickas omgående, så vad e det som pågår? Skickade en fråga till er kundtjänst angående detta igår (tidigt) och har inte fått svar än. Uppskattar lite klarhet i detta ärendet.

Tror du inte det går snabbare att ringa...?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tjo Dustin crew!

En liten fundering angående garanti på Dells T20 server, nyfiken på hur lång den är? Märkte nämligen nyss att servern inte svarade, och kör ett memtest (Ubuntu), och är hittills uppe i 54 fel hittade :/

Under ett år sedan köp dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Steffe:

Tjo Dustin crew!

En liten fundering angående garanti på Dells T20 server, nyfiken på hur lång den är? Märkte nämligen nyss att servern inte svarade, och kör ett memtest (Ubuntu), och är hittills uppe i 54 fel hittade :/

Under ett år sedan köp dock.

Varför inte bara läsa på deras sida? https://www.dustin.se/product/5010757331/poweredge-t20-pentiu...

Har du köpt som privatkund av dustinhome har du tre års reklamationsrätt förutom garantin.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Varför inte bara läsa på deras sida? https://www.dustin.se/product/5010757331/poweredge-t20-pentiu...

Har du köpt som privatkund av dustinhome har du tre års reklamationsrätt förutom garantin.

Läste visst för snabbt efter en lång arbetsvecka, missade den ensamma raden >_<

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Ni anger idag i en kampanj att ordinarie pris för Netgear GS108 https://www.dustinhome.se/product/5010047588/prosafe-gs108 är 619 kr. Ni har själva inte sålt den så dyrt på åtminstone 1,5 år och enligt prisjakt har den stadigt legat strax under 300 kronor sedan 2013. Hur tänkte ni nu?

Permalänk
Medlem

En lite fråga angående Netgear ProSafe GS108;

Ordinariepriset på 695:- är det taget från 2010 års prislista?

https://www.dustinhome.se/product/5010047588/prosafe-gs108

Permalänk

Dustin leker med priser?

https://www.dustinhome.se/product/5010824944/nuc-i5-4250u-has... - 3 390 kr
och
https://www.dustinhome.se/product/5010763132/nuc-i5-4250u-has... - 3 639 kr

är samma produkt men säljs för två olika priser (det har t.o.m 2 olika artikelnr). Nu har de skrivit på den billigare att det är kampanjpris men jag förstår inte hur och varför de lägger upp två olika sidor för detta. Det kunde inte ens deras egen försäljningsavdelning svara på. Eller jo, vänta, jag förstår. Om jag hade köpt den dyrare och inte vetat att de lagt upp det som 2 olika artiklar/2 olika sidor...

Det är fult i mina ögon. Detta är inte första gången och tyvärr inte sista gången Dustin "leker" med priser på detta vis. Jag har trott det bästa om dem trots allt strul andra har rapporterat om (just pris "incidenter" för även dessa), men nu är det slut med det.

Efter alla år jag har varit en trogen kund till Dustin och köpt alla mina tekniska prylar därifrån (trots det varit lite dyrare än andra ställen), så har jag nyligen börjat handla från annanstans. Dustin har adopterat ett girigt synsätt gentemot kunder och då känner jag inget behov längre av att vara lojal. Då vänder jag mig till de företag som konkurrerar med billigare priser (eftersom kundfokus inte är något Dustin kan konkurrera med längre) - och konkurrenterna, t.o.m. fysiska butiker, har ofta billigare priser än Dustin! Sjukt.

Permalänk
Skrivet av jh8001:

Hej Dustin!

Ni anger idag i en kampanj att ordinarie pris för Netgear GS108 https://www.dustinhome.se/product/5010047588/prosafe-gs108 är 619 kr. Ni har själva inte sålt den så dyrt på åtminstone 1,5 år och enligt prisjakt har den stadigt legat strax under 300 kronor sedan 2013. Hur tänkte ni nu?

Skrivet av SUMITOMO:

En lite fråga angående Netgear ProSafe GS108;

Ordinariepriset på 695:- är det taget från 2010 års prislista?

https://www.dustinhome.se/product/5010047588/prosafe-gs108

Hej!

Ordinarie priset som skrivs ut är det ordinarie pris vi fått av våra leverantörer. Vi är medvetna om att på exempelvis Prisjakt så står det att denna tidigare legat runt 300kr i pris. För att klargöra så är även det priset ett kampanjpris som vi haft en väldigt lång tid. Så ordinarie priset är fortfarande baserat på det ordinarie pris vi har hos leverantören.

Mvh Pontus

Skrivet av NassePuh1:

https://www.dustinhome.se/product/5010824944/nuc-i5-4250u-has... - 3 390 kr
och
https://www.dustinhome.se/product/5010763132/nuc-i5-4250u-has... - 3 639 kr

är samma produkt men säljs för två olika priser (det har t.o.m 2 olika artikelnr). Nu har de skrivit på den billigare att det är kampanjpris men jag förstår inte hur och varför de lägger upp två olika sidor för detta. Det kunde inte ens deras egen försäljningsavdelning svara på. Eller jo, vänta, jag förstår. Om jag hade köpt den dyrare och inte vetat att de lagt upp det som 2 olika artiklar/2 olika sidor...

Det är fult i mina ögon. Detta är inte första gången och tyvärr inte sista gången Dustin "leker" med priser på detta vis. Jag har trott det bästa om dem trots allt strul andra har rapporterat om (just pris "incidenter" för även dessa), men nu är det slut med det.

Efter alla år jag har varit en trogen kund till Dustin och köpt alla mina tekniska prylar därifrån (trots det varit lite dyrare än andra ställen), så har jag nyligen börjat handla från annanstans. Dustin har adopterat ett girigt synsätt gentemot kunder och då känner jag inget behov längre av att vara lojal. Då vänder jag mig till de företag som konkurrerar med billigare priser (eftersom kundfokus inte är något Dustin kan konkurrera med längre) - och konkurrenterna, t.o.m. fysiska butiker, har ofta billigare priser än Dustin! Sjukt.

Hej!

Det är tråkigt att du känner så. Jag skall vidareföra din feedback till rätt kanaler, och se till att detta uppmärksammas.

För att svara på just denna produkt så är dessa inköpta från olika leverantörer med olika inköpspris. Den med lägre pris är inköpt i ett begränsat antal till ett bättre pris. Den dyrare produkten har vi lagersaldo på från ett dyrare inköp. Därför har vi valt att lägga upp den rabatterade produkten på en separat artikel. Återkom gärna om du har frågor på detta!

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin