Chromecast slutar spelar efter en stund...

Permalänk
Medlem

Chromecast slutar spelar efter en stund...

Tjena...

för par dagar sen skaffa jag mig en chromecast och tycker det funkar jätte bra... men det verkar som den går i "sleepmode" eller nåt efter en stund...

man kan bara starta om casten igen men det är sjukt jobbigt irriterande...

det finns ju inte direkt några inställningar direkt eller ha jag missat det?

jag har de kopplat till förstärkare som sedan går upp till TV...

mvh:

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Vad castar du när den krånglar? Eller är det likadant med allting?

Visa signatur

EndeavourOS: Your Search for Best Arch Distro Ends Here
Ryzen 7 7800X3D » RX6950XT » 32GB DDR5 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem

Jag har haft det problemet med Twitch. Med hyffsat jämna intervall, 15-20 minuter så får man starta om "casten". (Då tänker jag alltså inte på det felet med Twitch att den kopplar ifrån i princip omedelbart).

Permalänk
Medlem

Om du kör USB-kabeln direkt in i TVn så prova att köra med en nätadapter istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Vad castar du när den krånglar? Eller är det likadant med allting?

det verkar allting...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Om du kör USB-kabeln direkt in i TVn så prova att köra med en nätadapter istället.

jag kör nätadapter som följde med i lådan...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jag har haft det problemet med Twitch. Med hyffsat jämna intervall, 15-20 minuter så får man starta om "casten". (Då tänker jag alltså inte på det felet med Twitch att den kopplar ifrån i princip omedelbart).

konstig nog nu när jag har ändrat kvalitet på casten och kör högre bitrate och verkar inte ha avbrutit på en timme nu... (kolla på twitch)

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Avstängd

Jag hade samma problem som du har. Min gick tillbaka till Chromecast fönstret var 10:e min, spela ingen roll från vilken källa jag streama från.

Jag löste det genom att hard resetta Chromecasten (håll in knappen i 25sek) och gå igenom setupen igen. Nu har jag kört den i 3 timmar utan avbrott.

Lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hehe_1:

Jag hade samma problem som du har. Min gick tillbaka till Chromecast fönstret var 10:e min, spela ingen roll från vilken källa jag streama från.

Jag löste det genom att hard resetta Chromecasten (håll in knappen i 25sek) och gå igenom setupen igen. Nu har jag kört den i 3 timmar utan avbrott.

Lycka till.

Oh okej ha inte lagt märke på restet knappen. Men ska prova återställa den om den skulle cpa sig igen...

Tack för info

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hehe_1:

Jag hade samma problem som du har. Min gick tillbaka till Chromecast fönstret var 10:e min, spela ingen roll från vilken källa jag streama från.

Jag löste det genom att hard resetta Chromecasten (håll in knappen i 25sek) och gå igenom setupen igen. Nu har jag kört den i 3 timmar utan avbrott.

Lycka till.

+1 på den

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Avstängd

Jag har märkt att jag få tillbaka detta lite då å då. Det brukar hjälpa att starta om enheten bara via appen, men ja... sjukt irriterande och det händer alltid när man minst vill att det ska hända.

Permalänk
Medlem

Min första som jag fick hem agerade så här, försökte med resets etc men det löste inte problemet. Bytte ut den och det har inte hänt en enda gång med min nya.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW