The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Inaktiv

Fick hem min Witcher 3 idag med posten. Har installerat men väntar nu på den där patchen så man får spela.

Permalänk
Medlem

Min vs Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Fick hem min Witcher 3 idag med posten. Har installerat men väntar nu på den där patchen så man får spela.

http://i.imgur.com/0vIzAIj.jpg

Är det där hela lådan? Känns ju rätt tråkigt att de har dragit ner på innehållet jämfört med dem tidigare spelen isåfall.
Kanske inte direkt den största förlusten men.

Permalänk

Såg nyss jämförelse videon max vs min. och får nog ta tillbaka vad jag sagt.. grafiken ser faktiskt ut som piss... får verkligen hoppas dom blir släpper en patch som gör om grafiken "som det ska va".... spelet ser verkligen ut ha grafik från typ 2010.........

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Stort sett ingen skillnad vafan.. och sen ingen tessellation på byggnader iheller, hoppas verkligen det går att aktivera på nåt sätt

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

@Dennisen: De har sagt att übersampling ska läggas till senare vilket jag själv skiter fullständigt i men förhoppningsvis läggs det till mer saker. Annars kanske det kommer i den oundvikliga Enhanced Edition.

Men, men. Behövde uppgradera grafikkortet oavsett så nu får ja me det här på köpet. Spelet verkar ju bra iaf

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

Stort sett ingen skillnad vafan.. och sen ingen tessellation på byggnader iheller, hoppas verkligen det går att aktivera på nåt sätt

Bra optimerat om det inte är så stor skillnad ju då kan alla njuta av ungefär samma grafik.

Vill du ha snyggast grafik så gå och titta på grafikdemos istället. Spela spelet och njut

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt exemplar till PS4 igår, expressfrakt från Electroworld.
11 timmar in och det enda jag kan klaga på hittills är att det laggar lite vid cinematics och att det känns aningen klumpigt när man rör sig i trånga utrymmen. Värt att nämna är att detta är utan patchen som släpps vid release

edit: Jag tror åtminstone att det är utan denna patch som släpps vid release, fick ladda ner en uppdateringen när jag stoppade i skivan. Har version 1.01.

Bara att citera om ni undrar något.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

http://i.imgur.com/xHtJsfP.jpg

Jag fick mitt exemplar till PS4 igår, expressfrakt från Electroworld.
11 timmar in och det enda jag kan klaga på hittills är att det laggar lite vid cinematics och att det känns aningen klumpigt när man rör sig i trånga utrymmen. Värt att nämna är att detta är utan patchen som släpps vid release

edit: Jag tror åtminstone att det är utan denna patch som släpps vid release, fick ladda ner en uppdateringen när jag stoppade i skivan. Har version 1.01.

Bara att citera om ni undrar något.

Vänta va... Kan du spela? Ska ju inte släppas för än 19:de

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Kevlarheart:

Såg nyss jämförelse videon max vs min. och får nog ta tillbaka vad jag sagt.. grafiken ser faktiskt ut som piss... får verkligen hoppas dom blir släpper en patch som gör om grafiken "som det ska va".... spelet ser verkligen ut ha grafik från typ 2010.........

Assassins Creed 2, släppt 2010.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Vänta va... Kan du spela? Ska ju inte släppas för än 19:de

Många har spelat Ps4 versionen sedan Onsdags 13:e Maj. Jag antar pga helgdag osv så har de levererat spelet tidigare på vissa ställen.

Jag tycker att grafiken är tillräckligt bra för ett RPG. Men en sak som jag stör mig på väldigt mycket är faktiskt rörelsen på träden, buskar, gräs... rörelserna går alldeles för fort och ibland så är rörelserna lite konstiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Vänta va... Kan du spela? Ska ju inte släppas för än 19:de

Japp, spelar för fullt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

"Originally Posted by GeekMarty

PCGH (German) are doing a gradual tech-review. http://www.pcgameshardware.de/The-Wi...-Test-1158845/

Some bullet points:

  • Performance is "very good", regardless if you're using Radeon-GPUs or Nvidia-GPUs.

  • GTX 770 or R9 280X are sufficient for Ultra Settings @ FullHD

  • 2 GiByte VRAM is enough for the (still very good and diverse) Max Textures.

  • Config File lets you tweak the game extensively, like Distance Scaling (I know some of you were worried) and higher res shadows.

  • Every thread is getting some love. So get your 6 cores out ;). Still, the game is playable with just 4 cores @ 2GHz."

det är ju trevligt iaf

saxat ifrån http://www.pcgameshardware.de/The-Witcher-3-PC-237266/News/Ma...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Fan... De hittar mer och mer saker som blivit nergraderade... Hoppas moddare fixar detta...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Damn vad fult det är när man jämför ingen tesselering överhuvudtaget på vissa bilder. Tror jag väntar på Enchanced Edition faktiskt då lär det väl ha kommit lite moddar också.

Permalänk

Nej jag vill inte!!! Krossa inte mina drömmar. Har aldrig varit så taggad för ett spel, inte ens när world of warcraft skulle lanseras första gången

Permalänk
Medlem

Här lirar de i 4K. Vetifan vad man skall tycka när youtube har så dålig bitrate alltså...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Damn vad fult det är när man jämför ingen tesselering överhuvudtaget på vissa bilder. Tror jag väntar på Enchanced Edition faktiskt då lär det väl ha kommit lite moddar också.

jag vet... verkar som de tagit bort mycket av tesseleringen på byggnader helt?! vetifan... hoppas hoppas att man kan tweaka i .ini filerna så att det blir som "det ska vara" på de första speltrailarna.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rakl:

Är det där hela lådan? Känns ju rätt tråkigt att de har dragit ner på innehållet jämfört med dem tidigare spelen isåfall.
Kanske inte direkt den största förlusten men.

Jo, köpte vanliga utgåvan. Samlarutgåvorna och andra specialutgåvor var på tok för dyra. Dock är jag tacksam över att denna utgåva är lite tjockare då jag har lite rejälare utgåvor av de två tidigare spelen i samlingen:

The Witcher är Enhanced Edition-utgåvan och Witcher 2 är Nordic Edition.

Skrivet av KKay:

http://i.imgur.com/xHtJsfP.jpg

Jag fick mitt exemplar till PS4 igår, expressfrakt från Electroworld.
11 timmar in och det enda jag kan klaga på hittills är att det laggar lite vid cinematics och att det känns aningen klumpigt när man rör sig i trånga utrymmen. Värt att nämna är att detta är utan patchen som släpps vid release

edit: Jag tror åtminstone att det är utan denna patch som släpps vid release, fick ladda ner en uppdateringen när jag stoppade i skivan. Har version 1.01.

Bara att citera om ni undrar något.

Jag köpte mitt PC-exemplar hos dom också. Beställd i onsdags, fick den igår. Dock går ju PC-utgåvan inte att starta pga att 1.01-uppdateringen låser upp spelet. Lite störande faktiskt att konsollutgåvorna bara är att spela.

Oh well, vi har ju vårat nöjer kvar några dagar till. Får man väl försöka se det som hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag köpte mitt PC-exemplar hos dom också. Beställd i onsdags, fick den igår. Dock går ju PC-utgåvan inte att starta pga att 1.01-uppdateringen låser upp spelet. Lite störande faktiskt att konsollutgåvorna bara är att spela.

Oh well, vi har ju vårat nöjer kvar några dagar till. Får man väl försöka se det som hehe.

Ja det är lite orättvist hehe. Jag tror inte att det är den uppdateringen som låser upp, för jag kunde spela innan den hade laddat ner. Så det handlar nog om två uppdateringar, iaf på ps4.

Sen måste jag säga att grafiken ser bra ut. Inte lika bra som dom visat förut, men det var väntat. Det är en fröjd för ögat ändå.
Det enda negativa med det visuella är som någon redan nämnt, träden kan se lite fåniga ut när det blåser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Vill man se hur PS4 1.01 ser ut i hyfsat nära 1:1 kvalite video kan man ladda ner högkvalitetsfilmer här på Gamersyde. De finns som torrrents med hög hastighet.
http://www.gamersyde.com/news_the_witcher_3_our_ps4_videos-16...

Permalänk
Skrivet av Oneone:

"Originally Posted by GeekMarty

PCGH (German) are doing a gradual tech-review. http://www.pcgameshardware.de/The-Wi...-Test-1158845/

Some bullet points:

  • Performance is "very good", regardless if you're using Radeon-GPUs or Nvidia-GPUs.

  • GTX 770 or R9 280X are sufficient for Ultra Settings @ FullHD

  • 2 GiByte VRAM is enough for the (still very good and diverse) Max Textures.

  • Config File lets you tweak the game extensively, like Distance Scaling (I know some of you were worried) and higher res shadows.

  • Every thread is getting some love. So get your 6 cores out ;). Still, the game is playable with just 4 cores @ 2GHz."

det är ju trevligt iaf

saxat ifrån http://www.pcgameshardware.de/The-Witcher-3-PC-237266/News/Ma...

Strålande, första positiva som skrivs här på länge tycker jag! Ska bli intressant att se hur långt man kommer kunna dra distance scaling

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ah så nu får vi bättre drawdistance och skuggor, börja ta sig.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@Kevlarheart: För det första så säger de inte vilka inställningar de har, utan bara min vs max details. Vilket bara är en inställning. För det andra så komprimeras video en hel del på youtube, så det går inte se allt eftersom det har komprimerats bort.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

http://www.geforce.com/whats-new/articles/the-witcher-3-wild-...

guide uppe , edit. Va visst ingen guide bara info... vad som är "speciellt" med spelet på PC , som visade sig vara inget...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det var ett tyskt spelmagasin som gjorde en PS4 vs PC grafikjämföring.. (samma som gjort min/max videon) Den var nästan identisk.

MEN! CDPR tog ner videon, varför? Svaret:

"Marcin Momot CDPR Dev"

"Regarding the comparion video, unfortunately we don’t know how this video was created and what PC settings have been used. It compared an early PC version with a PS4 debug build without the day 1 patch. So it's quite an uncommon basic setting. Something went wrong here and therefore we spoke to the editorial team behind it - we both agreed something is not quite right and while we're figuring out what mistake has been made, we have removed the video. We do admit it looked pretty wonky, hence its removal.It simply made the PC version look pretty bad and YT compression didn't help either. This was not the final build for PC on which we are working till the last moment.There will be visible differences between console and PC (we always said so), stuff like: - draw distance - framerate - resolution -exclusive features such as hairworksWe're sorry about the confusion. We are just 4 days away from the release and we can't wait when the PC players will get their hands-on the game."

Dold text

Så vi kan ju hoppas att det faktiskt ser annorlunda ut på PC, och att man kan tweaka! Annars tror jag att det kommer mods som rättar till allt..

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

@Thumbii: Den finns fortfarande här

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

@Sweets589: Ja just ja. Vi får hoppas att det inte ligger någon sanning i den.. För jag tycker nästa att det ser bättre ut på PS4:n?

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk

@Thumbii: Hoppas verkligen. Det är ju onekligen väldigt likt, aning bättre på PC tycker jag, i vissa scener.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Robster1986:

Bra optimerat om det inte är så stor skillnad ju då kan alla njuta av ungefär samma grafik.

Vill du ha snyggast grafik så gå och titta på grafikdemos istället. Spela spelet och njut

Varför ska någon med en 20k+ PC behöva ha samma grafik som en kass "next-gen" konsoll?

Jag har en xbone då jag gillar känslan av att sitta och lira i soffan. Men köpte en ny dator för bland annat detta spel, så har de kastat hela grafiken i soptunnan. Spelet blir inte sämre, men känslan försvinner.

Visa signatur

Mr. Scriptman