Wifog, fråga om portering

Permalänk
Medlem

Wifog, fråga om portering

Nån som fått nummerflyttsformuläret på Wifogs hemsida att fungera? Har provat några olika webläsare så felet kan inte ligga här. Supporten har inte svarat heller.

Permalänk
Medlem

Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Tyckte det först lät som det var på låtsas, men jag hitta appen på Google Play och det fanns gott om irriterade användare där, så det kan mycket väl vara på riktigt.

Eftersom det är en portering så är det sådant som kan ta lite tid då operatören man byter till ska kommunicera med operatören man har och i min erfarenhet ifrån branschen så kan en sådan nummer flytt ta några dagar till en vecka. Och vem vet, kanske din förfrågan om nummerflytt kommit igenom systemet bara att hemsidan inte ger rätt respons...

Du får vara på kundsupporten, även om detta inte bådar gott om man vill vara kund hos dem när kundsupporten inte svarar när man försöker kontakta dem.

Det var en konstig affärsmodell hur som helst.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arazand:

Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Tyckte det först lät som det var på låtsas, men jag hitta appen på Google Play och det fanns gott om irriterade användare där, så det kan mycket väl vara på riktigt.

Eftersom det är en portering så är det sådant som kan ta lite tid då operatören man byter till ska kommunicera med operatören man har och i min erfarenhet ifrån branschen så kan en sådan nummer flytt ta några dagar till en vecka. Och vem vet, kanske din förfrågan om nummerflytt kommit igenom systemet bara att hemsidan inte ger rätt respons...

Du får vara på kundsupporten, även om detta inte bådar gott om man vill vara kund hos dem när kundsupporten inte svarar när man försöker kontakta dem.

Det var en konstig affärsmodell hur som helst.

Jag har inte betalat en krona för att ringa, smsa eller surfa med mobilen sen december -14
Det må vara en konstig affärsmodell och jag tror inte det kommer att hålla i längden men just nu så är min plånbok väldigt glad iaf

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Eftersom det är en portering så är det sådant som kan ta lite tid då operatören man byter till ska kommunicera med operatören man har och i min erfarenhet ifrån branschen så kan en sådan nummer flytt ta några dagar till en vecka. Och vem vet, kanske din förfrågan om nummerflytt kommit igenom systemet bara att hemsidan inte ger rätt respons...

Du får vara på kundsupporten, även om detta inte bådar gott om man vill vara kund hos dem när kundsupporten inte svarar när man försöker kontakta dem.

Nu var det inte nummerporteringen i sig jag undrade över, utan information, om nån har, om själva porteringsformuläret på hemsidan.

Och nej, supporten svarar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag har inte betalat en krona för att ringa, smsa eller surfa med mobilen sen december -14
Det må vara en konstig affärsmodell och jag tror inte det kommer att hålla i längden men just nu så är min plånbok väldigt glad iaf

Nu var det ju inte heller affärsmodellen jag undrade om, utan porteringsformuläret på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

@bog11:
Testa en annan dator, typ prova göra det på jobb/skola osv. Det kan vara deras system har haverat...

Risken är att ingen kan hjälpa dig med detta, kan hoppas jag har fel så klart. Men tills dess hade jag nog jagat operatören själva. Om något är det för fan dom som borde vara intresserade att hjälpa dig bli deras kund... :'D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

@bog11:
Testa en annan dator, typ prova göra det på jobb/skola osv. Det kan vara deras system har haverat...

Risken är att ingen kan hjälpa dig med detta, kan hoppas jag har fel så klart. Men tills dess hade jag nog jagat operatören själva. Om något är det för fan dom som borde vara intresserade att hjälpa dig bli deras kund... :'D

Jo, vi har naturligtvis testat olika datorer o alla tänkbara olika webläsare. Att jag frågar här, beror på att det finns rätt stor samlad kunskap bland användarna här.

Och naturligtvis jagar jag operatören under tiden.

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit igång igen. Funkar helt som det ska nu.