Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skulle nog säga att den där datorn kostar i området 9-10k ny. Det är helt klart en kompetent dator men till ett enorm överpris. Han vill alltså ha över nypris för sin dator vars CPU inte ens går att överklocka ordentligt.. GG på den.

Ta bort de tre siffrorna i slutet så har du ett bättre pris. Däremot är det ju lite roligt hur hela priset är i sifferordning.

Ser ni inte ferrari märket? Är ju förklädd ferrari ju lätt värt pengarna då

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Skulle nog säga att den där datorn kostar i området 9-10k ny. Det är helt klart en kompetent dator men till ett enorm överpris. Han vill alltså ha över nypris för sin dator vars CPU inte ens går att överklocka ordentligt.. GG på den.

Ta bort de tre siffrorna i slutet så har du ett bättre pris. Däremot är det ju lite roligt hur hela priset är i sifferordning.

Du läste inte annonsen då? Han är ute efter att byta bilen mot en annan. Priset är troligtvis bara ifyllt för att Blocket kräver det och då skrev han 12345678.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peppar2014:

Nja inte riktigt modellen heter 7200.12 det är trots allt ett mellanslag mellan 12 och 500GB

Jo det förstod jag också. Men skrivet sådär står det 12 500 GB

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Ett 8800 GTX för 650kr det är ju som hittat
http://www.blocket.se/malmo/XFX_GeForce_8800_GTX_PC_grafikkor...

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmerspy:

WTF!?!?!? Mäter sig med idag med GeForce GTX 650.

Kom igen! Snacka om falskt marknadsföring!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z590-F GAMING | CPU: Intel Core i7-11900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 64GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SSD1: Kingston Fury Renegade 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | SSD2: Kingston Fury Renegade 2 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe[/I] | Audio: Creative Sound BlasterX AE-5+ | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: MSI Optix MEG381CQR Plus | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av warmerspy:

Lycka till att han får det sålt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Peppar2014:

Lycka till att han får det sålt.

Har det någonsin hindrat dessa annonsörer? Det finns alltid okunniga personer som eventuellt faller för dessa och för varje person som faller för det så finns det alltid tre till fyra personer som försöker lura folk.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Hjälpsam

6 sekunder gammal helikopter, någon sugen?

http://www.blocket.se/skaraborg/6_Sekunder_gammal_Rc_Heli_605...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Har det någonsin hindrat dessa annonsörer? Det finns alltid okunniga personer som eventuellt faller för dessa och för varje person som faller för det så finns det alltid tre till fyra personer som försöker lura folk.

Nej när jag var mindre kunnig köpte jag ett 5970 för 700kr inte det bäste köpet jag gjort men kortet duger för mina behov. Kanske inte riktig värsta stölden men det är nog inte riktigt värt 700kr i alla fall. Kan också tillägga att det var jag själv som satte priset då det var bud på annonsen.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Avstängd

Killen var sämre än mig. Jag köpte två stycken och lyckades iallafall bara halvkrascha en efter 20 minuter kanske. Var nog också min kontroll som inte funkade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Stefflo:

Killen var sämre än mig. Jag köpte två stycken och lyckades iallafall bara halvkrascha en efter 20 minuter kanske. Var nog också min kontroll som inte funkade.

Köpte en begagnad heli via ett (annat)forum. Den var i lite bättre skick

Min andra flygning med den här;
https://www.youtube.com/watch?v=-k42ZpLTAGU&feature=youtu.be

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Den killen måste ju driva

Skrivet av Mikael Berggren:

Riktning av stjärtparti,cockpit,mellanparti,rotorparti krävs dock för precisionsflygning.

Snarare utbyte utav för någon form av flygning

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Avstängd

Isärplockad av en eventuell okunnig och eventuellt onykter person? Hahah.

Skrivet av Fluf:

Verkar vara en ganska kraftig pryl.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Såg bra ut trodde det skulle hända något (men han verkar ju duktig på flygning), men skicka denna video till den som filmar tack https://www.youtube.com/watch?v=Bt9zSfinwFA

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Dök upp för en månad sedan med exakt samma länk och pris. Säljaren verkar inte förstå att ingen vill betala så mycket.
Tack för att du postade den igen

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Skrivet av ArcticFire:

Dök upp för en månad sedan med exakt samma länk och pris. Säljaren verkar inte förstå att ingen vill betala så mycket.

Han som säljer är säkert fortfarande på "vetenskapskonferens utomlands" jag och en annan (grönahunden) skrev till honom och det går att läsa svaren på sidan 71-72

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Lol på den annonsen...

"Tack vare den snabba åttakärniga processorn (octo-core CPU)"... "så som åttakärning processor på 4,4 GHz"... "en processor med åtta kärnor på 3,0 GHz (min dator har lika många kärnor fast mycket snabbare 4,4 GHz)"... "1 x Överklockad processor med 8 st. kärnor och 4,4 GHz"...

Det var ett jäkla snack runt den där octa-core processorn och dess otroliga prestanda. Men inte någonstans nämns det vad det är för processor, eller ens om det är Intel eller AMD som är tillverkaren. Till skillnad från:

"Grafikkort: 1 x Gigabyte GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5"

Här får vi ju t.o.m. veta att det är ett Geforce GTX-kort med eftermarknadskylare!

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Skrivet av carlosxbox82:

Han som säljer är säkert fortfarande på "vetenskapskonferens utomlands" jag och en annan (grönahunden) skrev till honom och det går att läsa svaren på sidan 71-72

Intressant, jag har inte följt den här tråden men visste att den fanns och kom genast att tänka på den när jag såg annonsen.
Tror jag måste följa den här tråden den verkar riktigt rolig

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Q4Rspwn:

Lol på den annonsen...

"Tack vare den snabba åttakärniga processorn (octo-core CPU)"... "så som åttakärning processor på 4,4 GHz"... "en processor med åtta kärnor på 3,0 GHz (min dator har lika många kärnor fast mycket snabbare 4,4 GHz)"... "1 x Överklockad processor med 8 st. kärnor och 4,4 GHz"...

Det var ett jäkla snack runt den där octa-core processorn och dess otroliga prestanda. Men inte någonstans nämns det vad det är för processor, eller ens om det är Intel eller AMD som är tillverkaren. Till skillnad från:

"Grafikkort: 1 x Gigabyte GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5"

Här får vi ju t.o.m. veta att det är ett Geforce GTX-kort med eftermarknadskylare!

Specifikationerna går ju inte riktigt ihop mig veterligen har AMD ingen octa-core processor som går 3.0GHz i stock.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av Peppar2014:

Specifikationerna går ju inte riktigt ihop mig veterligen har AMD ingen octa-core processor som går 3.0GHz i stock.

när jag mailade och frågade om vilken processor/grafikkort det var.

Hej xxxxxx,

Kei (personen som har lagt ut annonsen) är på en vetenskapskonferens utomlands och kommer tillbaka om ca en vecka. Under tiden så har jag (hans bror) lovat att hjälpa honom med att svara på eventuella mejl som angår hans pågående försäljningar på Tradera och Blocket. Jag arbetar också inom IT och har kompetensen för att svara på tekniska frågor vid behov.

Jag är inte lika insatt i hans egenbyggda dator men jag är åtminstone ganska säker på att det är en Intel-processor och inte AMD. Om jag känner honom rätt så skulle jag gissa att det är den nya i7-5960X Haswell-E 8-Core-processorn som han har överklockat till 4.4 GHz. Han har använt den CPU:n tidigare till liknande datorer som han byggt. Den stämmer också väl överens med beskrivningen. Om du vill läsa mer om den processorn (inklusive reviews) så hittar du den här: http://goo.gl/TIHnnG

Han är väldigt upptagen med konferensen och har uttryckligen bett mig att inte under några omständigheter störa om det inte är väldigt viktigt, så jag har inte möjligheten att vidarebefordra frågorna till hans privata mejl, men ifall du vill säkerhetsställa med honom exakt vilka komponenterna är eller ifall du har fler frågor så skulle du eventuellt kunna avvakta tills efter han kommit hem. Ifall datorn inte blir såld denna gången (i morgon kl. 15:44) så kommer han troligtvis lägga upp annonsen igen. Vi har dock fått ganska många som visat starkt intresse av datorn, så det kan förstås hända att den blir såld innan dess. Jag skulle tro att anledningen till att ingen av de som är intresserade har lagt ett bud än är för att det är så mycket pengar, och de flesta är nog smarta nog att buda precis innan annonsens/auktionens tid tar slut (för att få den för så lågt pris som möjligt). Jag bör också nämna att han har valt att inte använda något dolt reservationspris (som oftast är betydligt högre), så om du skulle buda och vinna den för utropspriset så är den din.

Vänlig hälsning,
Nicolas

när jag då påpekar att "ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z" är ett AMD moderkort och inte Intel så får jag detta svar.

Hej xxxxxxx,

Ja, du har helt klart rätt. Jag är inte bekant med Crosshair V Formula-Z och har inte använt det tidigare själv för de datorer som jag byggt, men jag såg nu på deras hemsida att det är Socket AM3+.

Det finns då två möjligheter, antingen så är det en åttakärnig Intel-processor på 4.4 GHz med Asus Rampage V Extreme eller motsvarande - och han har då skrivit fel/valt fel bild, alt. så är det Crosshair V Formula-Z med en åttakärnig AMD-processor på 4.4 GHz.

Jag har som sagt inte möjlighet att kontakta honom under tiden som han är utomlands, men som jag skrev tidigare så kommer han självklart att vara tvungen att åtgärda problemet om någonting inte skulle stämma med produkten ifråga - tills köparen blir nöjd (på ett sätt som köparen vill, oavsett om det innebär att han går i förlust). Han säljer flera datorer och har relativt stor omsättning, så ifall någonting skulle vara fel med beskrivningen eller försälningen av en av hans datorer så kommer han garanterat att åtgärda det och betala ur egen ficka. Han är ju dessutom precis som alla andra bunden till Traderas köp- och försäljningsregler.

Vänlig hälsning,
Nicolas

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

när jag mailade och frågade om vilken processor/grafikkort det var.

Hej xxxxxx,

Kei (personen som har lagt ut annonsen) är på en vetenskapskonferens utomlands och kommer tillbaka om ca en vecka. Under tiden så har jag (hans bror) lovat att hjälpa honom med att svara på eventuella mejl som angår hans pågående försäljningar på Tradera och Blocket. Jag arbetar också inom IT och har kompetensen för att svara på tekniska frågor vid behov.

Jag är inte lika insatt i hans egenbyggda dator men jag är åtminstone ganska säker på att det är en Intel-processor och inte AMD. Om jag känner honom rätt så skulle jag gissa att det är den nya i7-5960X Haswell-E 8-Core-processorn som han har överklockat till 4.4 GHz. Han har använt den CPU:n tidigare till liknande datorer som han byggt. Den stämmer också väl överens med beskrivningen. Om du vill läsa mer om den processorn (inklusive reviews) så hittar du den här: http://goo.gl/TIHnnG

Han är väldigt upptagen med konferensen och har uttryckligen bett mig att inte under några omständigheter störa om det inte är väldigt viktigt, så jag har inte möjligheten att vidarebefordra frågorna till hans privata mejl, men ifall du vill säkerhetsställa med honom exakt vilka komponenterna är eller ifall du har fler frågor så skulle du eventuellt kunna avvakta tills efter han kommit hem. Ifall datorn inte blir såld denna gången (i morgon kl. 15:44) så kommer han troligtvis lägga upp annonsen igen. Vi har dock fått ganska många som visat starkt intresse av datorn, så det kan förstås hända att den blir såld innan dess. Jag skulle tro att anledningen till att ingen av de som är intresserade har lagt ett bud än är för att det är så mycket pengar, och de flesta är nog smarta nog att buda precis innan annonsens/auktionens tid tar slut (för att få den för så lågt pris som möjligt). Jag bör också nämna att han har valt att inte använda något dolt reservationspris (som oftast är betydligt högre), så om du skulle buda och vinna den för utropspriset så är den din.

Vänlig hälsning,
Nicolas

när jag då påpekar att "ASUS CROSSHAIR V FORMULA-Z" är ett AMD moderkort och inte Intel så får jag detta svar.

Hej xxxxxxx,

Ja, du har helt klart rätt. Jag är inte bekant med Crosshair V Formula-Z och har inte använt det tidigare själv för de datorer som jag byggt, men jag såg nu på deras hemsida att det är Socket AM3+.

Det finns då två möjligheter, antingen så är det en åttakärnig Intel-processor på 4.4 GHz med Asus Rampage V Extreme eller motsvarande - och han har då skrivit fel/valt fel bild, alt. så är det Crosshair V Formula-Z med en åttakärnig AMD-processor på 4.4 GHz.

Jag har som sagt inte möjlighet att kontakta honom under tiden som han är utomlands, men som jag skrev tidigare så kommer han självklart att vara tvungen att åtgärda problemet om någonting inte skulle stämma med produkten ifråga - tills köparen blir nöjd (på ett sätt som köparen vill, oavsett om det innebär att han går i förlust). Han säljer flera datorer och har relativt stor omsättning, så ifall någonting skulle vara fel med beskrivningen eller försälningen av en av hans datorer så kommer han garanterat att åtgärda det och betala ur egen ficka. Han är ju dessutom precis som alla andra bunden till Traderas köp- och försäljningsregler.

Vänlig hälsning,
Nicolas

Nä, nu får det f*n vara nog! Det är tredje gången annonsen ligger uppe, och det är tredje gången som de ger ut samma svar. Dags för ett samtal med Tradera om detta.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av jonte.snovit:

Nä, nu får det f*n vara nog! Det är tredje gången annonsen ligger uppe, och det är tredje gången som de ger ut samma svar. Dags för ett samtal med Tradera om detta.

Ja han har varit på konferens i snart 1 månad. Ska också kontakta tradera.

Visa signatur

Lite härlig psy trance?
https://youtu.be/5vHuLa-AC9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlosxbox82:

Ja han har varit på konferens i snart 1 månad. Ska också kontakta tradera.

det är kanske en långtidskonferens

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/halland/Grymt_bra_datorsetup_60595512.h...

För endast 8200:- kommer du se sjukt cool ut i mörkret med denhär, winter is comming

Permalänk

http://www.blocket.se/kalmar/Iphone_5S_59313435.htm?ca=18&w=1

Rubrik o det som säljs är ju lite annorlunda

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Nope. 3 GHz åsyftade 2015 års Mac Pro (som alla körs med Intel) där han menade att datorn i annonsen var snabbare tack vare sin högre klockfrekvens

Visa signatur

66 datorer, 57 tv-spel... inget sönderslaget ännu. Vad hände med tonårens förbrukningsådra?! 🙊

Permalänk
Medlem

Vilken MacPro-dräpare...

Har plockat ihop något liknande. Jag antar att det mytomspunna "GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5" är ett sketet 750ti; brandfara till psu säljs ju förstås inte ens så det blev Inets billigaste i stället; cpu-kylaren motsvarar nog en 212 Evo.

Då landar vi runt 17k...

Resterande 13000 kr avser antagligen detta: "Personlig teknisk support efter köpet ingår vid behov".

Icke att förglömma: nypriset var 46k enligt den bereste Kei_92!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8001774/2015-05-21

stavfel
Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

Där är den där hjärndöda jämförelsen med något mytomspunnen Apple dator igen.. Vad spelar det för roll om Apples överprisade dator för 65 lakan inte presterar lika bra som ens egna dator? Det har inget med priset att göra. För om så vore fallet så skulle jag kunna hänvisa till datorerna som NASA hade vid den första månlandningen som antagligen gick för miljardbelopp och hänvisa därför att min dator allt är värd ett par miljoner iallafall..

Skrivet av Mr_Lazy:

det är kanske en långtidskonferens

Den är så lång att han flyttat ut.

Skrivet av iCannot:

Vilken MacPro-dräpare...

Har plockat ihop något liknande. Jag antar att det mytomspunna "GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5" är ett sketet 750ti; brandfara till psu säljs ju förstås inte ens så det blev Inets billigaste i stället; cpu-kylaren motsvarar nog en 212 Evo.

Då landar vi runt 17k...

Resterande 13000 kr avser antagligen detta: "Personlig teknisk support efter köpet ingår vid behov".

Icke att förglömma: nypriset var 46k enligt den bereste Kei_92!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8001774/2015-05-21http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8001774/2015-05-21

Teknisk support var det ja. Så fort pengarna rullar in på säljares konto och du får problem med datorn så kommer du få ett svar om att säljaren är på möte och förväntas återkomma om si så där 10 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag brukar köpa med en sådan till mina sysslingar till jul. tyvärr håller de inte alltid jättelänge när småttingarna ska styra men roliga är de åtminstone.