Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Adapter från tamron till sony E-mount?

Permalänk
Medlem

Adapter från tamron till sony E-mount?

Hej jag har precis köp en sony A6000 " min första kamera " och nu har jag fått två gamla objektiv, ett Tamron 70-150mm och en (förstorare) som heter 2X FX Teleplus. Nu till min fråga Tamron objektivet har suttit på en fujica AX och det verkar som det sitter en adapter på objektivet så ska jag köpa en adapter som passar till fujica AX eller en som passar till Tamron Adaptall2? jag bifogar några bilder.

//Piteraq

Permalänk
Medlem

Jag tror, utan att VETA, rätta mig om jag har fel - att den där gluggen gjordes för att passa flera olika bajonetter, Tamron kallade bajonetten på optiken för AdaptAll2, till denna köpte man adapter som passade till olika kamerahus, tex. Minolta MC/MD, Canon FD, Nikon eller som i ditt fall Fujica Ax.

Om det finns adapter AdaptAll2<->E-mount är jag tveksam till, isf kolla om det finns Fujica AX<->E-mount adapter.

Kollar gör du på ebay...

Permalänk

Tror det är en sån här du är ute efter
http://www.ebay.com/itm/Tamron-Adaptall-Lens-to-Sony-NEX-6-NE...

Finns givetvis många många olika modeller...i alla olika prisklasser, men Adaptall2 - Nex är det du är ute efter!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W