Det här med Blocket...

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Vilken MacPro-dräpare...

Har plockat ihop något liknande. Jag antar att det mytomspunna "GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5" är ett sketet 750ti; brandfara till psu säljs ju förstås inte ens så det blev Inets billigaste i stället; cpu-kylaren motsvarar nog en 212 Evo.

Då landar vi runt 17k...

Resterande 13000 kr avser antagligen detta: "Personlig teknisk support efter köpet ingår vid behov".

Icke att förglömma: nypriset var 46k enligt den bereste Kei_92!

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8001774/2015-05-21http://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.pnghttp://www.inet.se/kundvagn/bild/8001774/2015-05-21

enligt svaret jag fick var det gtx 980 eller 980ti.

den tanke ja fick var att nån skulle betala datorn utan att fråga vad det var för grafikkort/moderkort då kan han sälja den som att det är en i7 5690k & gtx 980 och när köparen får hem datorn så är det en AMD cpu och sketet grafikkort.

att det skulle vara verkliga Kei eller hans bror tror ja inte en sekund på, nån använder hans namn för att det låter bättre.
om du inte mailat honnom så gör det med den enkla frågan vilken processor/grafikkort det är, försök vara lite "intresserad" så kanske han svarar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

enligt svaret jag fick var det gtx 980 eller 980ti.

den tanke ja fick var att nån skulle betala datorn utan att fråga vad det var för grafikkort/moderkort då kan han sälja den som att det är en i7 5690k & gtx 980 och när köparen får hem datorn så är det en AMD cpu och sketet grafikkort.

att det skulle vara verkliga Kei eller hans bror tror ja inte en sekund på, nån använder hans namn för att det låter bättre.
om du inte mailat honnom så gör det med den enkla frågan vilken processor/grafikkort det är, försök vara lite "intresserad" så kanske han svarar.

Hade det varit ett gtx 970/980 så skulle han säkert ha skrutit om det i annonsen. Nej, det är nog på sin höjd ett 960.

Hans "bror" "tror" ju också att det en Haswell-E 5960x. Haha, fat chance... På ett AMD-moderkort med DDR3???

Man får nästan lust att regga ett Tradera-konto och rota lite djupare

Visa signatur

VCS 2600 + E.T. New Mexico Edition

Permalänk
Skrivet av iCannot:

Hade det varit ett gtx 970/980 så skulle han säkert ha skrutit om det i annonsen. Nej, det är nog på sin höjd ett 960.

Hans "bror" "tror" ju också att det en Haswell-E 5960x. Haha, fat chance... På ett AMD-moderkort med DDR3???

Man får nästan lust att regga ett Tradera-konto och rota lite djupare

jag har konfronterat honom ang AMD moderkort och Haswell-E, lika så på grafikkort, nu svarar han inte längre på mina frågor fast jag är "jätte intresserad" av att köpa hans dator.

mailar nån annan och får samma svar som jag fått så är det ju klara bevis på att X ljuger = borde vara enklare anmäla till blocket.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Vad sägs om denna:

http://www.blocket.se/gallivare/Dell_Studio_17_speldator_6062...

"Bra speldator som klarar dagens spel."
"ATI 5650 1 Gb (bra grafikkort som klarar de mesta)"

"Nypriset var ca 18000 kr för ca 2 år sedan så jag vill du respekterar detta pris."

Permalänk
Skrivet av lindahlj:

Vad sägs om denna:

http://www.blocket.se/gallivare/Dell_Studio_17_speldator_6062...

"Bra speldator som klarar dagens spel."
"ATI 5650 1 Gb (bra grafikkort som klarar de mesta)"

"Nypriset var ca 18000 kr för ca 2 år sedan så jag vill du respekterar detta pris."

varför är alla blocket annonsörer inne på att påpeka ett flera år gammalt pris som inte har med värdet att göra ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

varför är alla blocket annonsörer inne på att påpeka ett flera år gammalt pris som inte har med värdet att göra ?

Det vete tusan. Men jag ber att du respekterar detta pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Grönahunden:

varför är alla blocket annonsörer inne på att påpeka ett flera år gammalt pris som inte har med värdet att göra ?

Med tanke på att datorn dessutom lanserades 2010 gör ju inte saken bättre.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Det vete tusan. Men jag ber att du respekterar detta pris.

Jag respekterar priset! Vad får jag för det?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av S2:

Jag respekterar priset! Vad får jag för det?

Du får det enorma privilegiet att bli lurad på pengar.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Då får det enorma privilegiet att bli lurad på pengar.

Åh, det vill jag! Det vill jag!!!!!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte.snovit:

Nä, nu får det f*n vara nog! Det är tredje gången annonsen ligger uppe, och det är tredje gången som de ger ut samma svar. Dags för ett samtal med Tradera om detta.

Problemet är väl vad som finns att ta på rent realistiskt?
Personbeviset från skatteverket ligger på datorn pga att Tradera bett om de för att se att datorn verkligen finns.

Jag håller med om att mailsvaren är konstiga men i övrigt vet jag inte vad han bryter mot för regler, mer än att vara inkompetent (antagligen?)
Försäljningen sker via Klarna vilket innebär att om inte varan överensstämmer med beskrivningen eller att varan inte kommer fram så betalar Klarna tillbaka pengarna till köparen.

Så jag vill gärna höra vad de är ni hittat med datorn som inte stämmer förutom delvis felaktig information och högt pris?

Permalänk
Skrivet av Creepz:

Problemet är väl vad som finns att ta på rent realistiskt?
Personbeviset från skatteverket ligger på datorn pga att Tradera bett om de för att se att datorn verkligen finns.

Jag håller med om att mailsvaren är konstiga men i övrigt vet jag inte vad han bryter mot för regler, mer än att vara inkompetent (antagligen?)
Försäljningen sker via Klarna vilket innebär att om inte varan överensstämmer med beskrivningen eller att varan inte kommer fram så betalar Klarna tillbaka pengarna till köparen.

Så jag vill gärna höra vad de är ni hittat med datorn som inte stämmer förutom delvis felaktig information och högt pris?

säljaren har ett AMD moderkort och en åtta kärnig processor. samtidigt har det enligt mail svar så ska det vara en Haswell-E i7-5960K, efter att ha påpekat detta är en omöjlighet så har det inte kommit fram några svar vilket moderkort/CPU det är i ?. Överklockad processor med 8 st. kärnor och 4,4 GHz

samma sak med grafikkortet Gigabyte GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5 ja vad ?

Annonsen är felaktig och har "fel" som får en att tänka att modellnamnen har utelämnats med avsikt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creepz:

Problemet är väl vad som finns att ta på rent realistiskt?
Personbeviset från skatteverket ligger på datorn pga att Tradera bett om de för att se att datorn verkligen finns.

Jag håller med om att mailsvaren är konstiga men i övrigt vet jag inte vad han bryter mot för regler, mer än att vara inkompetent (antagligen?)
Försäljningen sker via Klarna vilket innebär att om inte varan överensstämmer med beskrivningen eller att varan inte kommer fram så betalar Klarna tillbaka pengarna till köparen.

Så jag vill gärna höra vad de är ni hittat med datorn som inte stämmer förutom delvis felaktig information och högt pris?

Skrivet av Grönahunden:

säljaren har ett AMD moderkort och en åtta kärnig processor. samtidigt har det enligt mail svar så ska det vara en Haswell-E i7-5960K, efter att ha påpekat detta är en omöjlighet så har det inte kommit fram några svar vilket moderkort/CPU det är i ?. Överklockad processor med 8 st. kärnor och 4,4 GHz

samma sak med grafikkortet Gigabyte GeForce GTX OC - 4096MB GDDR5 ja vad ?

Annonsen är felaktig och har "fel" som får en att tänka att modellnamnen har utelämnats med avsikt.

Jupp. Detta klassas som bedrägeri / ocker. Eftersom säljaren avsiktligt inte lämnar ut fullständig information så hoppas denne att få sålt den till någon som är mindre insatt. Luras helt enkelt. Ska själv hjälpa till att dra igång en privat stämningsansökan åt en familjemedlem om just ocker.
Att med avsikt lura någon som möjligen inte riktigt förstår eller inte kan (mentalt ostabilt, fysiska hinder att göra något åt det etc) är just ocker.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte.snovit:

Jupp. Detta klassas som bedrägeri / ocker. Eftersom säljaren avsiktligt inte lämnar ut fullständig information så hoppas denne att få sålt den till någon som är mindre insatt. Luras helt enkelt. Ska själv hjälpa till att dra igång en privat stämningsansökan åt en familjemedlem om just ocker.
Att med avsikt lura någon som möjligen inte riktigt förstår eller inte kan (mentalt ostabilt, fysiska hinder att göra något åt det etc) är just ocker.

Bedrägeriet faller väl i kraft först när någon köpt datorn och sett vad den innehåller dock?
Reglerna på Tradera säger att allt som står i annonsen ska stämma överens med verkligheten men de går inte säga vad som är rätt eller fel i detta fall eftersom ingen köpt datorn och kan påvisa att det är fel.

Skulle först tveka på om personen finns överhuvudtaget men eftersom personbeviset finns där så har skatteverket godkänt antingen godkänt id eller så har han hämtat ut det hos skatteverket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creepz:

Bedrägeriet faller väl i kraft först när någon köpt datorn och sett vad den innehåller dock?
Reglerna på Tradera säger att allt som står i annonsen ska stämma överens med verkligheten men de går inte säga vad som är rätt eller fel i detta fall eftersom ingen köpt datorn och kan påvisa att det är fel.

Skulle först tveka på om personen finns överhuvudtaget men eftersom personbeviset finns där så har skatteverket godkänt antingen godkänt id eller så har han hämtat ut det hos skatteverket.

Absolut kan du ha rätt.
Jag tycker dock det är otroligt flummigt med denna annons eftersom annonsören vid tre olika tillfällen är indisponibel och ej får störas. Hans bror har hand om annonsen, de har lagt upp en bild på ett AMD Moderkort medan det lutar åt en Intel cpu? Har man haft uppe en annons 3-4 gånger så brukar man åtgärda felaktiga bilder. Sen så har jag sett förfalskade personbevis förut. (säger inte att det är så nu).

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte.snovit:

Absolut kan du ha rätt.
Jag tycker dock det är otroligt flummigt med denna annons eftersom annonsören vid tre olika tillfällen är indisponibel och ej får störas. Hans bror har hand om annonsen, de har lagt upp en bild på ett AMD Moderkort medan det lutar åt en Intel cpu? Har man haft uppe en annons 3-4 gånger så brukar man åtgärda felaktiga bilder. Sen så har jag sett förfalskade personbevis förut. (säger inte att det är så nu).

Jag håller med, vi får se vad som händer helt enkelt om denne person kan visa upp andra bilder eller på något annat sätt informera om vad som faktiskt sitter i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Creepz:

Problemet är väl vad som finns att ta på rent realistiskt?
Personbeviset från skatteverket ligger på datorn pga att Tradera bett om de för att se att datorn verkligen finns.

Jag håller med om att mailsvaren är konstiga men i övrigt vet jag inte vad han bryter mot för regler, mer än att vara inkompetent (antagligen?)
Försäljningen sker via Klarna vilket innebär att om inte varan överensstämmer med beskrivningen eller att varan inte kommer fram så betalar Klarna tillbaka pengarna till köparen.

Så jag vill gärna höra vad de är ni hittat med datorn som inte stämmer förutom delvis felaktig information och högt pris?

Men flera andra datorer jag sett på blocket/tradera har inget personbevis på datorn, så låter rätt märkligt. Dessutom går det inte att se vad som står på personbeviset (inte dom tidigare annonser han la ut i alla fall).

Kan ju vara en tom låda lika gärna som han själv äger

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Men flera andra datorer jag sett på blocket/tradera har inget personbevis på datorn, så låter rätt märkligt. Dessutom går det inte att se vad som står på personbeviset (inte dom tidigare annonser han la ut i alla fall).

Kan ju vara en tom låda lika gärna som han själv äger

Annonsen är stängd nu så får vi se vad som händer.

Permalänk

DEN HÄR ANNONSEN TAR JU PRISET!!!! 18.000KR!

http://www.blocket.se/eslov/En_hogpresterande_speldator_60649...

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedbullF1:

Ta det lungt med Capsen lock! Räcker med att läsa hans annonstext för att dra slutsatsen om att han är novis.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Tycker den annonsen förtjänar att bli Caps lockad

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Får inte ihop det alls. Köpte han den för ett år sen borde det suttit 770 (om jag inte har galet fel när 700 serien släpptes).

670 är ett bra kort, men får inte ihop priset. Kan ju inte kostat 25k, i så fall har han blivit blåst (sen verkar han inte ha skrivit vilket chassi heller inte så att det gör så mycket, en som sett chassit förut vet nog vad det är). Sen grafikkortet är oroväckande böjt (även om jag hört att grafikkort kan göra det över tid, så ser det inte roligt ut).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Blev så irriterad över priset så var tvungen att maila honom.
Skrev såhär:

"Hej!

Vill bara tipsa dig om att sänka priset på din dator om du vill ha den
såld alls.
Sålde min dator för några månader sedan som hade 780 grafikkort, värre
moderkort, 24" 144Hz skärm och komplett vattenkylning värd 5k nytt.
Övrigt så hade vi likvärdiga komponenter.
Sålde min dator för 9900:- och hade ute den för 12000:- några månader
innan utan något napp.
Bara ett tips ifall du vill sälja den.
Min var värd c:a 26000:- ny.

MvH Johan"

Fick tillbaka:
"Hej! Okej tack så mycket har aldrig sålt något på blocket så tacksam för alla tips jag kan få.

MvH Claud"

Så tyvärr är det ibland bara folk som inte vet att datorer sjunker så mycket i pris...
Sedan är ju 25k rätt mycket för den datorn för 1år sedan ändå...
Han har redan sänkt priset så en del är bara väldigt okunniga

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk

De sitter ju och ljuger om när det köpt och hur mycket de betalt för grejerna^
Nu är priset 13k.....Ungefär det dubbla vad den borde gå på

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får inte ihop det alls. Köpte han den för ett år sen borde det suttit 770 (om jag inte har galet fel när 700 serien släpptes).

670 är ett bra kort, men får inte ihop priset. Kan ju inte kostat 25k, i så fall har han blivit blåst (sen verkar han inte ha skrivit vilket chassi heller inte så att det gör så mycket, en som sett chassit förut vet nog vad det är). Sen grafikkortet är oroväckande böjt (även om jag hört att grafikkort kan göra det över tid, så ser det inte roligt ut).

hehe, ser lite ut som mitt gamla Gigabyte 6870, sjukt stort kort, väldigt böjt efter några års användning, inga fel på det men hade nog inte köpt ngn annans som såg ut så... #världenslängsta6870

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Skrivet av Obalaan:

Blev så irriterad över priset så var tvungen att maila honom.
Skrev såhär:

"Hej!

Vill bara tipsa dig om att sänka priset på din dator om du vill ha den
såld alls.
Sålde min dator för några månader sedan som hade 780 grafikkort, värre
moderkort, 24" 144Hz skärm och komplett vattenkylning värd 5k nytt.
Övrigt så hade vi likvärdiga komponenter.
Sålde min dator för 9900:- och hade ute den för 12000:- några månader
innan utan något napp.
Bara ett tips ifall du vill sälja den.
Min var värd c:a 26000:- ny.

MvH Johan"

Fick tillbaka:
"Hej! Okej tack så mycket har aldrig sålt något på blocket så tacksam för alla tips jag kan få.

MvH Claud"

Så tyvärr är det ibland bara folk som inte vet att datorer sjunker så mycket i pris...
Sedan är ju 25k rätt mycket för den datorn för 1år sedan ändå...
Han har redan sänkt priset så en del är bara väldigt okunniga

har hänt att ja mailat och hittat exakt samma bärbara i butik som på blocket men 5000kr billigare. när ja då länkade över priset från Webhallen så fick ja svar att han kunde sänka sitt pris med 1000kr. (ska se om ja hittar den i inkorgen) efter att ha påpekat att hans pris fortfarande var 4000kr över försäljnings pris från en stor kedja och bad X att ge nån motivation varför man skulle köpa hans dator så var svaret att den var inkörd och allt funkade.. sen påpekade också X att när han köpt datorn var den 10kkr dyrare än vad den var nu.

vissa har helt enkelt inte alla Indianer i kanoten spelar ingen roll vad man säger.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

har hänt att ja mailat och hittat exakt samma bärbara i butik som på blocket men 5000kr billigare. när ja då länkade över priset från Webhallen så fick ja svar att han kunde sänka sitt pris med 1000kr. (ska se om ja hittar den i inkorgen) efter att ha påpekat att hans pris fortfarande var 4000kr över försäljnings pris från en stor kedja och bad X att ge nån motivation varför man skulle köpa hans dator så var svaret att den var inkörd och allt funkade.. sen påpekade också X att när han köpt datorn var den 10kkr dyrare än vad den var nu.

vissa har helt enkelt inte alla Indianer i kanoten spelar ingen roll vad man säger.

Nä, för en dator från en butik fungerar ju inte allt på?!?!? Och skulle det mot förmodan inte fungera till 100%, så finns garanti. Be han suga på den...

Apropå dina indianer, så gillar jag: Hjulet snurrar, men hamstern är död!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk

Jag köpte min Volvo V70 för 350.000kr för 10 år sedan. Den borde vara värd 470.000 nu, VÄL INKÖRD kan jag intyga.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedbullF1:

Nere på 13k nu. Alltså fortfarande en bit över nypris.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RedbullF1:

Jag köpte min Volvo V70 för 350.000kr för 10 år sedan. Den borde vara värd 470.000 nu, VÄL INKÖRD kan jag intyga.

Lägg upp den på blocket för typ 275 000:- och hänvisa till att den allt kostade 470 000 när du köpte den. Då har du en annons som är värdig för blocket.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds