Permalänk

Liten billig kontorsdator

Datorn ska i princip bara köra två program, ett löneprogram och ett program för att läsa av förarkort. Andra krav är USB ingång samt trådlöst nätverk.
Det är chaufförer som ska fylla i sina tidsuppgifter och kopiera över sina uppgifter ifrån förarkortet.

Har letat runt litegrann men har svårt att hitta nåt litet och smidigt.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av J Mattsson:

Datorn ska i princip bara köra två program, ett löneprogram och ett program för att läsa av förarkort. Andra krav är USB ingång samt trådlöst nätverk.
Det är chaufförer som ska fylla i sina tidsuppgifter och kopiera över sina uppgifter ifrån förarkortet.

Har letat runt litegrann men har svårt att hitta nåt litet och smidigt.

Prova att söka på "sff" under kategorin "Datorer & TV-Spel" på blocket.se

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv

Och hur krävande är löneprogrammet?

Permalänk
Medlem

Kolla inrego.se

Permalänk

Har du kollat på intels nya NUCs?

Permalänk
Medlem

Intel's NUCs tror jag hade varit intressanta. Gigabyte kör även deras Brix som faktiskt också verkar väldigt trevliga.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Och hur krävande är löneprogrammet?

Löneprogrammet heter transPA http://www.transpa.se/ och jag kan inte hitta några direkta krav på vilken hårdvara det ska vara. Självklart skiljer det sig ifrån vad chauffören ska göra och se och vad löneansvarig kan se och göra.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.

Permalänk
Medlem

Skulle säga antingen en NUC eller intellistick(om den orkar med)

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |

Permalänk
Medlem

Typ en Asus VivoPC för runt 2300kr borde räcka. Finns trådlöst nätkort i dem och kör oftast på en Intel Celerion dual core på runt 1.5Ghz.

https://www.youtube.com/watch?v=nj1Lu1ktHH8

Permalänk

Hade jag själv drivit företaget så hade Intels NUC varit intressanta Tack för tipset, kommer att ha dom i bakhuvudet när jag pratar med chefen.

Visa signatur