The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

OBS!! LITEN SPOILER

Har precis gjort "wandering in the dark", och nu finns det ett sidequest med keira metz. Jag går till henne, och såg att man kan köpa massa bra grejer av henne. Min fråga är om man alltid kommer kunna köpa grejer från henne genom hela spelet, eller om hon försvinner när man gör sidequestet? Såg även att hon säljer potionen som gör att man spendera om sina skillpoints, kan man använda denna mer än en gång?

Dold text

Beroende på vad du väljer längre fram så kan hon ev försvinna, vill inte säga för mycket. Spela på bara tycker jag.

Men det finns andra som säljer exakt det som hon säljer, han "the pellar" säljer mycket bra saker. Se till att göra hans quests och försvara honom mot eternal fire så finns han kvar hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Beroende på vad du väljer längre fram så kan hon ev försvinna, vill inte säga för mycket. Spela på bara tycker jag.

Men det finns andra som säljer exakt det som hon säljer, han "the pellar" säljer mycket bra saker. Se till att göra hans quests och försvara honom mot eternal fire så finns han kvar hela spelet.

Okej, jag får väl köpa allt jag kan av henne nu medans jag kan :p. Vet du hur det är med skill potionen? är den engångs, och om den är det går den att köpa flera gånger?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem

Det finns andra som säljer den, en i novigrad om jag inte minns fel. Inte unikt för henne. Och ja - man kan köpa den flera gånger.

Jag tycker bara du ska spela på och inte oroa dig så mycket om konsekvenserna

Spelet blir roligare på det sättet. Man spelar ju en karaktär och allt blir ju inte rätt alltid, även om man kanske hade goda intentioner.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Jag tycker bara du ska spela på och inte oroa dig så mycket om konsekvenserna

Spelet blir roligare på det sättet. Man spelar ju en karaktär och allt blir ju inte rätt alltid, även om man kanske hade goda intentioner.

Jo, jag håller helt med, är ett par gånger som jag velat öppna en gammal save för att få saker ogjorda, men har ändå bitit ihop och spelat vidare med de val jag gjort, blir mycket roligare

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Går det inte att göra större mutagens än Greater? Känns som att mutagens snabbt blir meninglösa att plocka upp i så fall, eftersom jag redan sen lvl 15 haft alla mutagens jag kommer att behöva genom spelet?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Går det inte att göra större mutagens än Greater? Känns som att mutagens snabbt blir meninglösa att plocka upp i så fall, eftersom jag redan sen lvl 15 haft alla mutagens jag kommer att behöva genom spelet?

Greater är det största.

Men det finns en skill som heter "synergy" som kan vara intressant, krävs en rätt fokuserad build för att låsa upp den och få poäng till annat men det är så man bygger dom mest kraftfulla karaktärerna. Iaf var det så i Witcher 1 och 2 och jag kommer satsa på det.

Permalänk
Medlem

Spelat behöver bumpas upp i svårigheten, full mastercrafted gear, death march. var inte så svårt att klara spelet. Men bästa spelet jag har spelat på mycket länge. GOTY någon?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Avstängd

11h och level 5.. Vad gör jag fel? Eller tar det så lång tid? Utforskade hela White Orchard innan jag fortsatte, har gjort lite på main quest sen. Man får inte mycket XP för nånting tycker jag

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

11h och level 5.. Vad gör jag fel? Eller tar det så lång tid? Utforskade hela White Orchard innan jag fortsatte, har gjort lite på main quest sen. Man får inte mycket XP för nånting tycker jag

Dels finns det en bug som skall patchas på måndag som gör att man får för lite XP, men det ska ta tid att levla, jag och många med mig tycker att man levlar ifrån sina quester för mycket.
Jag ligger för närvarande 7 levlar framför mainquesten.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lagerlöf:

Har du slut på saker att göra?

Har svårt att se varför låg level efter en viss tid skulle var ett problem om du inte kör på alldeles för hög svårighetsgrad jämfört med förmågan. Varför undrar du om du gör fel? Witcher 3 sätter nya standarder för vad ett RGP är, så jämförelser med andra spel kan nog bli missvisande.

Spelet är stort och man levlar inte speciellt fort, det är iaf min erfarenhet, dock inget som är något problem (tycker jag alltså). Om utvecklarna inte skrivit ut level på questerna, hade ni undrat lika mycket då?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Går det ändra skillsen efter man har satt ut dem? Eller man får leva med dem?

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Dels finns det en bug som skall patchas på måndag som gör att man får för lite XP, men det ska ta tid att levla, jag och många med mig tycker att man levlar ifrån sina quester för mycket.
Jag ligger för närvarande 7 levlar framför mainquesten.

Buggen är ju att man inte får någon exp ALLS för avklarat quests, inte att man bara får typ 25 exp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

De går att ändra genom att köpa en reset potion för 1000 guld från diverse herbalists.
Inget du behöver bry dig om ifall du fortfarande är i startstadiet av spelet dock, kör på även om du anser dig satt ut nånting fel och märker du senare att du verkligen behöver justera dina poäng så gör det när guld inte längre är ett problem som det kan vara i början

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Lite senare i spelet (inte jättesent) kommer du få möjlighet att spendera om dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goteborgan:

Du kan köpa nollställare för 1000 pengar, minns inte vad det heter. Googla eller vänta på andra svar.

Edit: Heter "Potion of Clearance"

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av morganF:

Lite senare i spelet (inte jättesent) kommer du få möjlighet att spendera om dem.

Edit: någon han före.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Buggen är ju att man inte får någon exp ALLS för avklarat quests, inte att man bara får typ 25 exp.

Jojo, men det har ingen större inverkan på själva spelupplevelsen
Som jag och många andra märkt så levlar man fortfarande för snabbt och detta säger producenten bakom spelet om saken

Citat:

First of all, it doesn't impact the game balance in any significant way. Also, you will be able to finish the game with your character achieving a level within the threshold we had in mind when we designed the game.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Spelat behöver bumpas upp i svårigheten, full mastercrafted gear, death march. var inte så svårt att klara spelet. Men bästa spelet jag har spelat på mycket länge. GOTY någon?

Jag tror dom tänkte göra det svårare först men sedan skruvade dom ned det lite för att konsoll-spel-testarna dog som flugor

Det är min hypotes iaf. Finns en del saker andra saker också. Om man läser om monstren så står det att vampyrer är helt immuna mot eld, men när man väl spelar så brinner dom som torra höbalar av igni... så antingen så har inte CD Projekt stämt av internt eller så fick dom ändra det i sista stund för att xbox-kidsen inte kan läsa.

Permalänk
Hedersmedlem

Till er som klagar på levelingen: Inser ni det omöjliga i att göra ett gigantiskt openworld med oerhört mycket quests som ligger vid sidan av main och ändå få alla olika spelare att levla lagom så att det passar perfekt till alla delar av spelet under resans gång? En omöjlig uppgift. Enda misstaget de gjort är att skriva ut en exakt level för olika quests. Sifferbitarna hugger ju tag i detta direkt och börjar klaga. De borde bara använt sig av olika färger beroende på intervall, eller inga markeringar alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

De går att ändra genom att köpa en reset potion för 1000 guld från diverse herbalists.
Inget du behöver bry dig om ifall du fortfarande är i startstadiet av spelet dock, kör på även om du anser dig satt ut nånting fel och märker du senare att du verkligen behöver justera dina poäng så gör det när guld inte längre är ett problem som det kan vara i början

Skrivet av morganF:

Skrivet av MultiMan:

Du kan köpa nollställare för 1000 pengar, minns inte vad det heter. Googla eller vänta på andra svar.

Edit: Heter "Potion of Clearance"

Ahh, tack till er alla. Är just lvl 18, tänkte mest ifall det gick.
Men tack igen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Riktigt kul än så länge. Har kört en 35 timmar ungefär, men började nyss om. Bestämde mig för att ställa om en hel del tangentbordskommandon, och behövde lära om mig det samtidigt som jag höjde svårigheten. Riktigt nöjd nu. Jag tycker inte det är lätt, utan just nu lagom svårighet för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Till er som klagar på levelingen: Inser ni det omöjliga i att göra ett gigantiskt openworld med oerhört mycket quests som ligger vid sidan av main och ändå få alla olika spelare att levla lagom så att det passar perfekt till alla delar av spelet under resans gång? En omöjlig uppgift. Enda misstaget de gjort är att skriva ut en exakt level för olika quests. Sifferbitarna hugger ju tag i detta direkt och börjar klaga. De borde bara använt sig av olika färger beroende på intervall, eller inga markeringar alls.

Vad du gnäller.

Jag klagar inte alls, det är ett helt makalöst bra spel detta.

Däremot kunde "death march" varit ännu hårdare. Det är tufft nu ja.... men om man verkligen är hardcore-rpg-gamer och vet hur man ska bygga karaktär och maxa allt så blir det rätt lätt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jojo, men det har ingen större inverkan på själva spelupplevelsen
Som jag och många andra märkt så levlar man fortfarande för snabbt och detta säger producenten bakom spelet om saken

Jag tycker det har inverkan på spelupplevelsen, jag vill ha en snygg armor när jag gör main quests, då behöver jag gå upp i level för att kunna ha tex masterworks armor, det var inte kul när jag gjorde typ 10 quests i torsdags och inte fick en enda exp.

Permalänk
Medlem

Nödvändigt gamingtillbehör för Witcher 3:

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Nödvändigt gamingtillbehör för Witcher 3:

http://i.imgur.com/ViDKCSU.jpg

haha så svårt är de väl inte å komma ihåg, eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

haha så svårt är de väl inte å komma ihåg, eller?

Måste erkänna att jag har seriösa problem att memorera detta av någon anledning. Jag är inte normalt glömsk eller korkad (skrev 2.0 på högskoleprovet för många år sedan) men dessa jäkla Signs vägrar att fastna i min hjärna...

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Måste erkänna att jag har seriösa problem att memorera detta av någon anledning. Jag är inte normalt glömsk eller korkad (skrev 2.0 på högskoleprovet för många år sedan) men dessa jäkla Signs vägrar att fastna i min hjärna...

Så länge det funkar så är ju alla sätt bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag skrev bara 1.7 men det är lätt...

igni = ignite

axxi = låter som "oxymoron" = mindfuck

quen = låter som queen = som i schack = starkaste pjäsen = odödlig

ydren = you're damned = you're fucked if you walk here

aard = vikingavrål = *FUS-RO-DAH*!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Jag skrev bara 1.7 men det är lätt...

igni = ignite

axxi = låter som "oxymoron" = mindfuck

quen = låter som queen = som i schack = starkaste pjäsen = odödlig

ydren = you're damned = you're fucked if you walk here

aard = vikingavrål = *FUS-RO-DAH*!!

Inte så dumt alls. Kanske kan memorera detta.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Jag tror dom tänkte göra det svårare först men sedan skruvade dom ned det lite för att konsoll-spel-testarna dog som flugor

Det är min hypotes iaf. Finns en del saker andra saker också. Om man läser om monstren så står det att vampyrer är helt immuna mot eld, men när man väl spelar så brinner dom som torra höbalar av igni... så antingen så har inte CD Projekt stämt av internt eller så fick dom ändra det i sista stund för att xbox-kidsen inte kan läsa.

Well, både Dark Souls och Bloodbourne är ju rätt poppis på konsoller, så tror inte att det var just för konsolspelare, utan för att bli mer tillgänglig till en större publik, fast iof är varken din eller min förklaring egentligen en anledning till att inte ha fler svårighetsgrader, så antar att de inte ville lägga tid på det när det som redan fanns räckte för the general public.

Visa signatur