The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon5930:

Jo. Jag kan själv ändå acceptera detta när jag utforskar men i strider är det jobbigare. Blir aldrig något riktigt flyt och iallafall för mig blir det svårt att hoppa undan attacker eller parera i tid när spelet stuttrar fram. Det kvittar vilka grafikinställningar jag kör dessutom.

Också en diskrepans mellan våra upplevelser. Jag startade på High + medium hair (vaddetnuheter, works?). Stutter överallt. Stängde av nvidia-prylen, allt stutter försvann (minskade nog också skuggor ett steg efter ditt tips). Ökade senare till ultra på textures, fortfarande ingen stutter. Har ingen stutter någonstans på High med 1440 och 290X på 2600K oklockat. Känns som över 40 iaf, troligen 50 för det mesta. Har inga som helst problem att navigera i strider.

Citat:

Trycker du på mellanslag/space också? Om jag gör det efter 5-10 sekunder så brukar spelet oftast gå igång och resten av videon skippas. Om jag väntar tills videoklippet tar slut så dröjer det oftast 5-10 sekunder innan spelet går igång.

Nej, det gör jag aldrig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Vad innebär xp buggen? För lite xp vid monsterdödande eller vid klarade quests? Och vet vi om patchen lägger till missade xp?

Pausar nog spelandet tills patchen kommer. Frågan är om man ska börja om för att ta igen missat xp...

XP buggen är att vissa quester inte ger någon XP alls, och nej du kommer inte få någon XP retroaktivt.
Sen om man tycker detta är ett problem eller inte är ju en helt annan fråga, i mina ögon så får man redan för mycket XP och levlar ifrån questerna i ganska rask takt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Också en diskrepans mellan våra upplevelser. Jag startade på High + medium hair (vaddetnuheter, works?). Stutter överallt. Stängde av nvidia-prylen, allt stutter försvann (minskade nog också skuggor ett steg efter ditt tips). Ökade senare till ultra på textures, fortfarande ingen stutter. Har ingen stutter någonstans på High med 1440 och 290X på 2600K oklockat. Känns som över 40 iaf, troligen 50 för det mesta. Har inga som helst problem att navigera i strider.

Slår jag av alla grafikförbättrande funktioner och drar ner allt annat på low och sänker upplösningen så har jag fortfarande stuttering. Kör ganska högt nu då jag ändå klarar FPS bra och kan plocka ut relativt trevliga screenshots. Lika med Witcher 2, fortfarande en massa stutter och det även med core unpark-verktyg.

Andra spel märker jag inte av problemet i, alternativt väldigt sällan.

Citat:

Nej, det gör jag aldrig.

Det förklarar varför du får ladda så länge då.
Video-klippet skippas först när spelet laddats klart bör tilläggas. Trycker man på space innan den är klar fortsätter spelet bara att laddas.

Dock är de tillfällen där spelet efter videon spelats klart laddar i uppåt 25 sekunder tecken på något problem. Dags för omstart av spelet kanske.

Annars tycker jag spelet har varit riktigt stabilt. Min GOG Galaxy rapporterar 106 timmar spelat och spelet har inte kraschat en enda gång för mig. Sedan har det hänt på helgerna men även kvällarna i veckorna att spelet startas men tabbas ur när jag har annat att göra. Nu startat spelet förvisso rätt snabbt men det har ändå blivit att spelet blir igång, urtabbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Vad innebär xp buggen? För lite xp vid monsterdödande eller vid klarade quests? Och vet vi om patchen lägger till missade xp?

Pausar nog spelandet tills patchen kommer. Frågan är om man ska börja om för att ta igen missat xp...

Lär inte behövas, jag slutade då spelet 5 levels över vad som är rekommenderat. Detta med denna "xp bugg" som tydligen ska ha tagit bort massvis med exp.
Körde dock allt på sidan som var möjligt. Efter jag kom till Velen var jag stadigt 5-10 lvls före storyn.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Efter dagar av monsterjagande kan det vara skönt att ta en ledig dag och åka lite Off-pist i Skellige.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Halloj där
Har lite funderingar

Köpte 3:an i tron om att min dator skulle fixa de, ack vad jag bedrog mig
Får igång spelet men går i slow motion med lägsta inställningarna

Har geforce GT 705 med Intelcore i5-4460 3.2ghz
8G i ram
Sett nu i efterhand att det mesta ovan är i minsta laget

Tror ni det funkar om jag köper t.ex ett geforce 960 GTX?

Permalänk
Medlem

@erikozo:
i 1080P utan tvekan, men förvänta dig att dra ned grafikinställningarna en bit för att få acceptabel prestanda. Något 60 FPS på Ultra med 8xMSAA kommer inte hända med ett GTX960. En mix mellan High/medium och vissa på Low så flyter det nog på underbart även med AA.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jo, man får inte tänka efter så mycket ^^ Detta gäller ju alla RPG-sequels. Tror spelet hade varit hyffsat tråkigt om man var full lvl och bra gear Jag märkte att man fick lvl mycket fortare av quests än att jaga vargar och frågetecken i alla fall.

Hade inte haft något emot om jag hade fått fortsätta där jag slutade i tvåan med "skill pointsen". Fast nu är det ju helt olika träd och system så inte så konstigt att det inte funkar egentligen.

Skrivet av Rasmus117:

Läste att texten har blivit förstorad i nya patchen, jag tyckte texten var bra, nästan för stor innan i 1080p.

Nån som har sett skillnaden? Jag kan inte kolla för jag är inte hemma på två veckor.

Det enda som förstorats än är fönstret som kommer upp när man lootar något. Tror det var i 1.04. I changeloggen som kommit till 1.05 står det att några andra saker också ska förstoras men ingen som fått den än

Skrivet av Robster1986:

Jag har undrat en längre del av min speltid i witcher 3 nu om det är en mening med att utforska världen även där det inte finns poi/? På kartan, kan där finnas quest, gömda grottoe Osv?

Jag tar god tid på mig och har nog spelat 50 timmar och är kvar i velen och novigrad men undrar är det värt att utforska tomma delar på kartan och små hus långt ut eller är det bara utfyllnadsområde?

Red runt långt ut på höger sida av kartan idag och hade en flygande grej som cirkulerade i luften över ett område men jag kunde inte locka den till marken? Bugg eller händer något senare i spelet som gör att man ska döda den? Alla andra flygfä har attackerat mig när man är under dom

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, en hel del quests som dykt för mig när jag springer runt. Kanske finns andra sätt att upptäcka samma quests på men jag upptäcker en hel del nytt på egen hand

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Hade inte haft något emot om jag hade fått fortsätta där jag slutade i tvåan med "skill pointsen". Fast nu är det ju helt olika träd och system så inte så konstigt att det inte funkar egentligen.
Det enda som förstorats än är fönstret som kommer upp när man lootar något. Tror det var i 1.04. I changeloggen som kommit till 1.05 står det att några andra saker också ska förstoras men ingen som fått den än

Jodå, en hel del quests som dykt för mig när jag springer runt. Kanske finns andra sätt att upptäcka samma quests på men jag upptäcker en hel del nytt på egen hand

Är rädd att det blir för stort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Efter dagar av monsterjagande kan det vara skönt att ta en ledig dag och åka lite Off-pist i Skellige.https://www.youtube.com/watch?v=RbF-JcZGG4w&feature=...

Tar du hästen nerför en sån backe börjar den springa på bara frambenen

Skrivet av erikozo:

Halloj där
Har lite funderingar

Köpte 3:an i tron om att min dator skulle fixa de, ack vad jag bedrog mig
Får igång spelet men går i slow motion med lägsta inställningarna

Har geforce GT 705 med Intelcore i5-4460 3.2ghz
8G i ram
Sett nu i efterhand att det mesta ovan är i minsta laget

Tror ni det funkar om jag köper t.ex ett geforce 960 GTX?

På låga/medium inställningar ja.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Tar du hästen nerför en sån backe börjar den springa på bara frambenen

Jo, och även om man rider den uppför branta backar Var ett fint berg dedär, synd att det inte är tänkt att man ska kunna ta sig dit, är en del flygande träd och genomskinliga stenar osv. om man är på andra sidan berget

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, och även om man rider den uppför branta backar Var ett fint berg dedär, synd att det inte är tänkt att man ska kunna ta sig dit, är en del flygande träd och genomskinliga stenar osv. om man är på andra sidan berget

Jo finns lite sådana ställen.
Var och sprang i luften på ett ställe, gick att klättra upp på osynliga lådor =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tack till xpisdax som hittat ett sätt att binda keys för att kasta signs direkt (dvs inte som nu att man först trycker en knapp för att välja sign och sen en annan för att kasta vald sign. Det handar enbart om att modda konfigurationsfilen, inget annat behövs läggas till spelet.
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/81/

På "Description" står det vilka rader man måste lägga till i input.settings. För varje knapp är det tre rader alltså, välja sign, kasta sign, och kasta alternativ variant på sign (hålla nere knappen). Dessa rader måste in på tre ställen i konfigurationsfilen.

Här är min konfiguration. Jag har Aard på 1, Quen på 2, Igni på 3, Axii på 4 och Yrden på 5. Gör backup på filen input.settings förstås. Om ni valt att ha signs på 1-5 ska den befintliga input.settings redan ha en rad för varje t.ex. "IK_1=(Action=SelectAard)". Sen tillkommer det två rader för att dra iväg sign också enligt denna mod.

Jag testa inne i spelet och det fungerade utmärkt med omedelbar sign på 1-5 för mig. Observera att jag inte kunde testa alternativ sign då jag inte kommit så långt i spelet än (jag skyndar långsamt).

[BASE_Signs] IK_1=(Action=SelectAard) IK_1=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_1=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_2=(Action=SelectQuen) IK_2=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_2=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_3=(Action=SelectIgni) IK_3=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_3=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_4=(Action=SelectAxii) IK_4=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_4=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_5=(Action=SelectYrden) IK_5=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_5=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) [Combat] IK_1=(Action=SelectAard) IK_1=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_1=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_2=(Action=SelectQuen) IK_2=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_2=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_3=(Action=SelectIgni) IK_3=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_3=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_4=(Action=SelectAxii) IK_4=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_4=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_5=(Action=SelectYrden) IK_5=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_5=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) [Exploration] IK_1=(Action=SelectAard) IK_1=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_1=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_2=(Action=SelectQuen) IK_2=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_2=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_3=(Action=SelectIgni) IK_3=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_3=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_4=(Action=SelectAxii) IK_4=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_4=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2) IK_5=(Action=SelectYrden) IK_5=(Action=CastSign,State=Duration,IdleTime=0.001) IK_5=(Action=CastSignHold,State=Duration,IdleTime=0.2)

Dold text

Om ni använder detta och är medlemmar på Nexus (Skyrim mods, hej och hå), Endorsa gärna hans mod genom att ladda ner en av filerna (man kan Endorsa efter 15 min).

Permalänk

Jag klarar verkligen inte att spela som Ciri...hennes dodge har ju en förjävlig delay, så att man definitivt blir träffad om man möter en snabb fiende, gissar på att det är därför de gett henne en massa cheap abilities.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Testade spela en snabbis ikväll, det var verkligen skillnad med de nya drivisarna. Kör allt på ultra utom hairworks som är av, shadow på high, grass på high och water på medium, ligger på ca 67-74fps.

Allt kändes mjukt! Sen satte jag mig på hästen och skulle strutta genom första byn man kommer till, då märker jag ett sjukt irriterande stutter som sker rytmiskt varje halvsekund. Någon annan som har samma problem?

Kan tillägga att eftersom jag spelar med 360-kontroll på min TV och den kör i 60Hz så slog jag på vsync istället för att slippa screen tearing.

Edit: det är enbart när jag skrittar (heter det så på hästspråk? ), om jag håller inne A och ökar takten så försvinner det. Allt annat är mjukt som smör med fpsen stadigt på 60.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jag klarar verkligen inte att spela som Ciri...hennes dodge har ju en förjävlig delay, så att man definitivt blir träffad om man möter en snabb fiende, gissar på att det är därför de gett henne en massa cheap abilities.

Hade aldrig såna problem, tog nästan aldrig dmg som Ciri.

Visa signatur

Permalänk

Haha jösses, är lvl 23 nu och har mer eller mindre gjort alla sidequests/witcher kontrakt som jag sprungit på . Speltid 69h enligt gog galaxy.
Tänkte att, shit det kan inte vara mycket kvar av storyn. Kollar upp en guide för mainstoryn bara för att se ungefär vart jag är.
Har knappt påbörjat Akt2 än..
Helt otrolig valuta för pengarna får man säga

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Medlem

Har stött på en underlig situation nu, är i Velen och samtliga Blacksmiths kan jag inte prata med, dem har en blå namnmarkör över sig samt deras "Blacksmith" ikoner finns på kartan, men inte på minimappen.

Det gäller hela kartan, inte Armorers dock, enbart Blacksmiths. wat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Har stött på en underlig situation nu, är i Velen och samtliga Blacksmiths kan jag inte prata med, dem har en blå namnmarkör över sig samt deras "Blacksmith" ikoner finns på kartan, men inte på minimappen.

Det gäller hela kartan, inte Armorers dock, enbart Blacksmiths. wat?

Du har provat de vanliga knepen (meditera en timme åt gången tills du gått klockan runt, starta om spelet)?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@BergEr:
Tyvärr ja, har Witcher 3 genom GOG Galaxy, verkar vara en korrupt save.. Laddade en äldre save från någon timme sedan och det fungerar som det ska i den

*edit* har nu nått samma punkt jag var vid tidigare, allt fungerar som det ska, japp korrupt save.
btw AIn är inte särskilt smart när det kommer till Gwent :> http://i.imgur.com/Iem2Bnu.jpg

Permalänk
Moderator
Forumledare

@trickysaer: har samma problem med stuttering när man skrittar. Har dock vsync av

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Måste man köra de andra Witcher spelen för att uppskatta 3'an?

Frågar då jag kommer inte ihåg något från Witcher 1, witcher 2 orkade jag aldrig spel mer än ett par timmar och funderar nu på att pröva witcher 3. Men vet inte om jag ska försöka tvinga mig igenom de andra spelen igen först.

Orkade aldrig med witcher 2 pga. konstiga kontroller och klumpiga combat system.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av Elghinnarisa:

Frågar då jag kommer inte ihåg något från Witcher 1, witcher 2 orkade jag aldrig spel mer än ett par timmar och funderar nu på att pröva witcher 3. Men vet inte om jag ska försöka tvinga mig igenom de andra spelen igen först.

Orkade aldrig med witcher 2 pga. konstiga kontroller och klumpiga combat system.

Går utmärkt att spela utan att spela föregående spel. Combatsystemet är inte alls lika klumpigt som tvåan.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Elghinnarisa:

Det finns en mod till tvåan som fixar till combat systemet avservärt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Går utmärkt att spela utan att spela föregående spel. Combatsystemet är inte alls lika klumpigt som tvåan.

Låter mycket bra det!

Skrivet av Dinoman:

Det finns en mod till tvåan som fixar till combat systemet avservärt.

Åhåå, du råkar inte veta namnet på denna mod?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Elghinnarisa:

Låter mycket bra det!

Åhåå, du råkar inte veta namnet på denna mod?

http://www.nexusmods.com/witcher2/mods/top/?

Witcher 2 full combat rebalance

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Folk har pratat mycket om cat armor osv här i tråden! Och ser ni det värt att gå tillbaka och skaffa dessa crafringdelar? Är väl runt lvl 18 och i Skellige just nu.

Måste man då skaffa första delarna för runt level 10? Eller kan man fixa plansen och crafta dom för lvl 20 direkt osv?

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Jag testar att skriva nu igen när folk faktisk kanske är vakna, haha

Det är så att jag har stora problem med grafiken... Ta en titt här http://imgur.com/a/scTHi
http://i.imgur.com/LG2tDdf.png
http://i.imgur.com/eNcGmJ9.png

Detta är Ultra med några få settings på High, men det känns nästan som en hybrid mellan Low och High. All växtlighet bland annat är väldigt vass i bilden, samtidigt som den är väldigt otydlig med texturer som får mig att känna att jag kör på Very Low. Landskap ser helt otäcka ut...

Det stör mig som fan då detta faktiskt håller mig tillbaka från att njuta av spelet totalt. Jag har testat att gå in i Nvidias kontrollpanel och återställt allt, sedan jag har rört alla settings för grafik (i hopp om att det ska rätta till sig), men utan någon som helst framgång. Nästa steg jag funderar på är att installera om spelet, men det har jag ingen större lust med då det tar ett tag att ladda ner igen.
http://i.imgur.com/oNqbSGP.png

Jag märkte nyss även att spelet känns lite som om jag hade spelat spelet genom spets eller någon form av väv, då jag ibland känner av rutsystem över hela skärmen. Tänker då om det är något med resolution någonstans som spökar, men det låter ju inte rätt. Har suttit och googlat på detta hela natten nu, så ni får ursäkta stavfel och alla andra pinsamheter

För övrigt så spelar jag med GTX780@1080p

Hej,

Vet inte om du fick svar. Jag upplevde att grafiken blev skum när jag ökade sharpness under postprocessing i inställningarna. Testa ändra den slidern..

/ Dan

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

1.05 idag? I veckan?

Håller tummarna även om det inte är så troligt. Man vet inte hur bra ett spel är förrän man tar en paus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

1.05 idag? I veckan?

Håller tummarna även om det inte är så troligt. Man vet inte hur bra ett spel är förrän man tar en paus.

Först sa de "efter helgen" sen har de sagt "inte idag" och "inte idag" två dagar.