Radeon "Fiji" i nedskalat utförande dröjer

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Blir det en ny Bulldozer så lär det nog stå Samsung på nästa generations kort from AMD.

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Aug 2007

Mitt virge dx får kanske leva lite längre. Grafikkortsmarknaden känns ganska tråkig just nu. Även om cpu utvecklingen är i en annan klass. =(

CPU: i7 3770k@4,50Ghz MB Z77X-D3H RAM: 16GB@2133mhz (10-12-11-27 2T)
GPU: 980Ti@1404,8 Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Via to Z-2300 for VOIP. http://valid.x86.fr/nf1u3d https://www.techpowerup.com/gpuz/gxryb

Trädvy Permalänk
Inofficiell ambassadör
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Jag vill så gärna att Fiji blir bra. Skulle vara roligt att ha AMD i burken igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,6 Ghz @ 1,26v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnigne
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av kabex:

Det kanske bara är jag, men jag känner mig tveksam inför hybridkylare, dels för att de kräver mer plats, och dels på grund av mängden värme som lär utvecklas hos en GPU med hybridkylare som standard.

Värmen lär vara OK, för att om du ska få plats behöver du ändå ett stort välkylt chassi.

Om Fury bara släpps i sitt vattenblock utförande... Så kan jag helt enkelt inte skaffa ett. Kör ett mATX chassi med plats för 2 dubbelslot kort om jag så vill, men ett vattenblock får inte plats på de 3 sido kylarna, bakre kylaren har redan ett H80i vattenblock och top kylaren är 140/200mm så det skulle se ut som chassit hade en liten hatt om jag tryckte in den där. Skulle inte kunna få på cover heller, om slangarna ens når.

Om dom inte släpper ett "normalt" Fury kort så kommer dom nog tappa ruskigt mycket folk till Nvidia.

Enligt rykte så är Fury ~10% långsammare än 980Ti, vilket betyder att den bör ligga på strax över $500 mot 980Ti på $650. Högre pris så kommer folk tänka sämre prestanda, mindre minne, behöver fet kylareblock plats? Kan lika bra skaffa ett 980Ti istället... Ska bli riktigt intressant att se hur dom prissätter det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av mitrix:

Lite småoroande att de har problem med yield på en tillverkningsprocess som är så mogen som 28nm och som de bore kunna vid det här laget?
Eller är det HBM-minnet som har dålig yield?

En krets på runt 600mm² får dålig yield, risken blir väl inte mindre av hög transistordensitet.
Men, med det sagt, hade det varit kärnan det varit dålig yield på så borde det inte varit svårare att göra nedbantade chip. Tror det är för liten produktion av HBM som avgör med andra ord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av SamuelSvensson:

Man äter väll inte marmelad på pannkakor? Inget emot varken marmelad eller pannkakor dock.

Inte väl vet jag vad man äter pannkakor till? Äter varken pannkakor eller marmelad. =( En hamburgare tackar jag dock inte nej till!

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av murklor:

Värmen lär vara OK, för att om du ska få plats behöver du ändå ett stort välkylt chassi.

Om Fury bara släpps i sitt vattenblock utförande... Så kan jag helt enkelt inte skaffa ett. Kör ett mATX chassi med plats för 2 dubbelslot kort om jag så vill, men ett vattenblock får inte plats på de 3 sido kylarna, bakre kylaren har redan ett H80i vattenblock och top kylaren är 140/200mm så det skulle se ut som chassit hade en liten hatt om jag tryckte in den där. Skulle inte kunna få på cover heller, om slangarna ens når.

Om dom inte släpper ett "normalt" Fury kort så kommer dom nog tappa ruskigt mycket folk till Nvidia.

Enligt rykte så är Fury ~10% långsammare än 980Ti, vilket betyder att den bör ligga på strax över $500 mot 980Ti på $650. Högre pris så kommer folk tänka sämre prestanda, mindre minne, behöver fet kylareblock plats? Kan lika bra skaffa ett 980Ti istället... Ska bli riktigt intressant att se hur dom prissätter det.

Mer minne, tunnare, kortare?

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av philipborg:

Älskar idéen med HBM men det kan vara lite tidigt för det, nvidia kanske faktiskt gör rätt som väntar till gen 2.

Problemet är att utan AMD skulle det aldrig komma en gen2 för nvidia att använda.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2014

Är egentligen inte det minsta förvånad att kortet har sluten vattenkylning, med tanke på den lilla storleken blir all värme kortet genererar väldigt koncentrerat och svårare att kyla. Så det är absolut inte säkert att kortet genererar mer värme än 980 ti, men den begränsade ytan ger begränsade möjligheter.

¯\_(Ó.ò)_/¯

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Sanazin:

Inte väl vet jag vad man äter pannkakor till? Äter varken pannkakor eller marmelad. =( En hamburgare tackar jag dock inte nej till!

Intressant att uttala sig om saker man inte har en aning om.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

"Det här kan även förklara varför partnertillverkare får sälja Radeon "Fiji XT" med bakbundna händer. Grafikkortet ska nämligen enbart finnas i referensutförande under en överskådlig framtid, det vill säga att partners varken får utveckla egna kretskort eller skräddarsy egna kyllösningar. "

Hur man RIKTIGT skjuter sig i foten AMD, WELL DONE AMD WELL DONE !

CASE Caselabs TH10 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs 2x GTX 1080 + 1080ti Poseidon + 980ti K|NGP|N RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3400MHz CL14 + 4x8GB Corsair Vengeance RGB PRO PSU EVGA T2 1600W SSD 905p 480GB Headphones Xtrfy H1 Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q, 43" Samsung Super Ultra Wide
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG MAXIMUS XI HERO Z390 Watercooling 480+480+480+480 Alphacool

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Vaun:

Är egentligen inte det minsta förvånad att kortet har sluten vattenkylning, med tanke på den lilla storleken blir all värme kortet genererar väldigt koncentrerat och svårare att kyla. Så det är absolut inte säkert att kortet genererar mer värme än 980 ti, men den begränsade ytan ger begränsade möjligheter.

Ett 290x tar mer kräm än 980ti så antar att det kommer ta mer än ett 980ti. Sedan är det inget som säger att kortet måste vara så kort men det kan vara det för att dom förmodligen måste ha en vattenkylning pga all värmeutveckling. Säger inte att det är så men det är en teori från min sida.

Skärm: Dell U2713H & ASUS 27" MG279Q Kylare: Noctua NH-D15
Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GPU: ASUS ROG Strix 2080 Ti OC Gaming
CPU: Intel i7 8700K@5.0GHz Ram: 32GB DDR4 3000Mhz
Chassi: Fractal Design Define R4 Hörlurar: Sennheiser HD650
Disk: Samsung 840 500GB & 860 500GB PSU: Corsair AX 860

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå/Västerbotten
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Vaun:

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

GPU 2080Ti Moderkort ASUS RAMPAGE IV BLACK EDITION CPU 4930K 4.6Ghz
Minne Dominator 16GB 2133 CL9 Nätagg Corsair AX 1200i Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm XL2720T120Hz Hårddisk 2st Samsung SSD PRO 256GB Kylning 1800x500KC3 husradiator, EK Blocks
Överklockningstråden
. http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1254074-officiel...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av dahippo:

Ni förstår det handlat om en enklare fiji krets inte om de 2 som kommer nu. Vakna och läs texten.

Näe. Så tolkar jag inte nyheten. Det var tidigare tänkt att det skulle komma 2 varianter av Fiji vid lansering. Nu ser det ut som att det initialt bara kommer en version av Fiji. Den nedskalade varianten kommer tydligen dröja.

----------------------------------------------------

Jag tror inte det är så farligt att det klenare Fiji-kortet kommer dröja lite till.

Vad som däremot är lite märkligt är väl att AMD väljer att tvinga på sin egen kyllösning en gång till. Det blev ju inte så poppis när de gjorde såhär vid lanseringen av toppkorten för 200-serien. Där trodde jag att de skulle ha ändrat inställning.

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jun 2012

Först skulle AMD's nya kort mäta sig emot Titan X, men det gick inte så nu blir det emot 980ti, väntar vi en vecka till så blir det väl så att "fiji" ska "tävla" emot vanliga gtx 980. Och tillslut ska väl AMD's nya dunder fiji tävla emot en miniräknare eller en galaxy s5. Stabilt AMD!

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Syhndel:

Först skulle AMD's nya kort mäta sig emot Titan X, men det gick inte så nu blir det emot 980ti, väntar vi en vecka till så blir det väl så att "fiji" ska "tävla" emot vanliga gtx 980. Och tillslut ska väl AMD's nya dunder fiji tävla emot en miniräknare eller en galaxy s5. Stabilt AMD!

Överdriv mer? Och vad gör det om det tävlar med TI till samma peng? AMD har väl aldrig sagt att det ska gå upp mot Titan?

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Gigabyte Vega64 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung C27HG70 |

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Syhndel:

Haha, du är fanimej det roligaste trollet på hela forumet
Thank you come again!

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av trickysaer:

Läste "Mangear" på PSUn å tänkte "Daaaamn right!".

"Nerdgear" eller "Geekgear" eller kanske rent utav "Humangear" skulle passa bättre då ett intresse för hårdvara inte nödvändigtvis är begränsat eller exklusivt till ett enda kön.

Just sayin'.

Fast nu stod det ju "Maingear" så jag tror vi är safe.

Intel Core i7 4790K, Asus Maximus VII Formula, 32 GB DDR3 2400MHz, EVGA GeForce GTX 980 SC ACX 2.0 + Några SSD'er

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Syhndel:

Nu tog du väl ändå i lite väl mycket va?
Aja. Det har väl främst handlat om rykten från tredjepartskällor vilka kort Fiji ska placeras mot. Eller har AMD själva sagt att det ska mäta sig med titan x eller 980Ti specifikt?
Om inte så är det väl knappast AMD man kan klandra. Vettigare att vänta med judgements tills det finns lite mer att gå på.

🖥 → Ryzen 5 2600@4,1ghz • Gainward RTX 2070 • 16GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC (mITX)
💻 → SurfacePro 3 [i5 • 4GB ddr3 • keybaord + pen]
🖱 → Corsair m65 white / ⌨ → pok3r nordic white
📱 → Oneplus6
🎧 → Sennheiser momentum wireless & Logitech g930

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Sluten vattenkylning och sen fläkt på det är helt enkelt inte en vettig eller intressant lösning.
Ge oss Fiji med ett bra heltäckande vattenblock bara, eller bara luftkylning.

Acer Predator Helios 300

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Vaun:

Skrivet av Tobbbe__:

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

All ström blir värme i princip.

Drar fiji mer kräm än 980 ti, så kommer det generera mer värme.

Att kortet är litet har nog inte så värst stor påverkan på hur koncentrerad värmen är, det brukar vara kärnan som står för större delen av hettan vanligtvis, minnen, som är mer utspridda på konventionella grafikkort drar inte särskilt mycket kräm.

Ska man däremot ha en kylare som är lika stor som ett litet kort, så blir det problematiskt, om man är van vid att luftkyla 27 cm bjässar med kylare i liknande längd.

Man kan ju dock göra som nvidia gjorde med 670, och ha en kylare/shroud som sticker ut över kretskortets vanliga längd.
Vattenkylningen som AMD kommer köra med är givetvis också en variant.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av tvelander:

"Det här kan även förklara varför partnertillverkare får sälja Radeon "Fiji XT" med bakbundna händer. Grafikkortet ska nämligen enbart finnas i referensutförande under en överskådlig framtid, det vill säga att partners varken får utveckla egna kretskort eller skräddarsy egna kyllösningar. "

Hur man RIKTIGT skjuter sig i foten AMD, WELL DONE AMD WELL DONE !

Vi får väl hoppas på att referenskylaren är bra så att det inte innebär lika stor förlust.

Naturligtvis kan man även hoppas på motsatsen om man är Nvidia-fanboy och vill ha ett monopol på marknaden.

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Trevligt att det bara är 17 cm.

Hoppas på att få se fler halv-längd och halv-höjds kort framöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Sir_Manfred:

"Nerdgear" eller "Geekgear" eller kanske rent utav "Humangear" skulle passa bättre då ett intresse för hårdvara inte nödvändigtvis är begränsat eller exklusivt till ett enda kön.

Just sayin'.

Fast nu stod det ju "Maingear" så jag tror vi är safe.

Svårt att få det till vare sig Nerdgear eller Geekgear med den bokstavskombinationen, dra inte upp någon trött genusdiskussion kopplat till feminism eller annat, en normalt funtad människa har full koll på att ett kön inte bestämmer sig vare intresse eller hobby, eller att t ex alla med invandrarbakgrund är kriminella men kommentarer som denna gör mig fan spyfärdig.

Om du känner att du blir så bajsnödig och måste fäkta med en feminismflagga medans svetten lackar för att jag läste fel och passade på att göra ett skämt av Mainger till Mangear tror jag att det är fel forum, politik hör hemma någon helt annan stans, tack.

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rönnigne
Registrerad
Nov 2007
Skrivet av Heinel:

Mer minne, tunnare, kortare?

4 < 6 senaste gången jag gjorde komplicerade matematiska uträkningar på det. Tvivlar starkt att Fury blir 8gb vid nuvarande release eftersom AMD själva sagt att det cappas vid 4gb... Den nerskalade varianten är garanterat den med mindre streamprocessorer dom menar.

Tunnare och kortare blir det garanterat, det är ju storleken och positionen på vattenblocket som är problemet. Kan ju inte direkt lägga det löst ovanpå kortet och hoppas det blir bra. Väldigt många entusiast gamers idag har redan vattenblock till CPUn. 120mm bak, 240mm top/fram. Skulle vara komiskt om slangarna på Fury är så korta att dom inte når lediga positioner i folks chassin. Jag tror AMD skjuter sig själva i foten om dom inte släpper ett "normalt" kort samtidigt som dom släpper den vattenkylda varianten. Få personer kommer bygga en helt ny dator från grunden upp runt ett Fury.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av Sanazin:

Pannkana någon? Har marmelad.

Skrivet av SamuelSvensson:

Man äter väll inte marmelad på pannkakor? Inget emot varken marmelad eller pannkakor dock.

Vad är egentligen skillnaden på marmelad och sylt?

CPU I5 2500K@4,6Ghz |EVGA GTX 1060 SC 11209p 3DMark |Ram 16GB CorsAir DDR3 Vengence |Antec P182| ASUS SaberTooth Z77 | SSD Intel 320 120GB |CorsAir 650W | Samsung 24" @1920*1200 | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Karlskoga
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Matwik:

Marmelad har mer gelatin och är därmed fastare.

AMD Ryzen 7 1700 | Vega RX 64 | 64 GB Corsair @2933 MT/s | https://valid.x86.fr/fgqnte | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD FX8350 | Polaris RX 460 4 GB | 32 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/0q5pkm | Cooler Master V 700W.
HTPC | https://valid.x86.fr/ez1zxw |

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Matwik:

Skrivet av Ratatosk:

Marmelad har mer gelatin och är därmed fastare.

Marmelad innehåller dessutom traditionellt också skal och fruktkött och brukar också traditionellt sätt vara gjort av en citrusfrukt såsom Apelsin. Nu finns det ju i modern tid marmelad som inte håller varken bitar av frukt eller skal och där är skillnaden mellan en Apelsinmarmelad och en Apelsinsylt troligen minimalt t.ex.

Sylt innehåller generellt också pektin vilket marmelad, traditionellt sätt inte ska innehålla.

Sen gör ju industriella produkter att skillnaden ibland blir svår att distinktera. Gör man däremot själv antingen marmelad eller sylt så har man olika tillvägagångssätt.

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - ASUS ROG STRIX 1080 Ti @ 2000/12 000MHz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003
Skrivet av Dinoman:

Marmelad innehåller dessutom traditionellt också skal och fruktkött och brukar också traditionellt sätt vara gjort av en citrusfrukt såsom Apelsin. Nu finns det ju i modern tid marmelad som inte håller varken bitar av frukt eller skal och där är skillnaden mellan en Apelsinmarmelad och en Apelsinsylt troligen minimalt t.ex.

Sylt innehåller generellt också pektin vilket marmelad, traditionellt sätt inte ska innehålla.

Sen gör ju industriella produkter att skillnaden ibland blir svår att distinktera. Gör man däremot själv antingen marmelad eller sylt så har man olika tillvägagångssätt.

Här har vi en som har lärt sig att googla. Det om något är intressant

i7 4790K @ 5.0 GHz 24/7 • Noctua NH-D15 • Gigabyte Z97X-SLI • Crucial 2x8GB DDR3 9-9-9-24 • ASUS ROG STRIX Geforce 1080 GTX @ 2075MHz Core • Samsung 24" SM2443 + Philips 220CW 22" • X-Fi XtremeMusic • CM HAF X • Fractal Design Integra R2 750W

Trädvy Permalänk
Moderator, Testpilot
f.d. Dinoman 🦖
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Sanazin:

Här har vi en som har lärt sig att googla. Det om något är intressant

Det och att jag har gjort sylt, många gånger. Marmelad, inte så många gånger men testat.

Man lär sig väldigt mycket av att göra saker. Googlar man så får man ofta inte hela sanningen klar för sig.