Beställde 980 och fick 970 i lådan, ÅF hävdar att jag bytt ut det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soderan:

Hej,

Beställde ett GTX 980 från Gigabyte (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2810934) från en välkänd återförsäljare i tisdags förra veckan (kunde inte motstå 3%-rabatten), fick hem paketet torsdagen samma vecka. Kom hem och installerade kortet. Tänkte överklocka det i MSI Afterburner eftersom jag är lite prestandakåt, och ser då att det står GTX 970 angivet... Antar först att något är fel med Afterburner, så dubbelkollar på klistermärket som sitter på grafikkortet, och visst fan står det GTX 970 där också.

Vid det här laget så var klockan rätt mycket, så jag gick och la mig. Mailade dem om det här nästa dag, alltså fredag förra veckan. Fick inget svar innan helgen så jag plockade ut mitt 970 och satte in mitt gamla HD7950 ifall ifall. På måndag fick jag då svar på mitt mail.

Mitt mail:
Hej, jag köpte ett GTX 980 från er, i torsdags installerade jag grafikkortet och fick då till min stora förvåning se att grafikkortet var ett GTX 970. Jag tänkte att det kunde vara fel, men jag dubbelkollade på klisterlappen som satt på grafikkortet, och det visade sig mycket riktigt vara ett GTX 970. Jag vill av naturliga skäl returnera grafikkortet.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Deras svar:
Hej,

Tack för ditt mail.
Vi skickar inte grafikkort med bruten förpackning, de säljes i vår fyndhörna och mig veterligen beställde du ifrån vår vanliga avdelning. Att du skulle få ett sämre grafikkort i kartongen är högst osannolikt och vi har därför beslutat att neka retur.

Varpå jag svarade:
Hej,

Hur tänkte ni då att jag skulle ha fått ett GTX 970 i min låda istället för ett GTX 980? Har du käkat svamp? Jag kräver att få returnera kortet då jag inte fått varan jag har betalat för.

Med vänlig hälsning,
*namn*

Svaret jag fick var då:
Hej,

Tack för ditt mail.
Jag törs inte spekulera i hur grafikkortet har hamnat där, men det mest trovärdiga är förmodligen att kunden (du) har bytt ut grafikkortet på egen hand. Vi står fast vid vårt beslut om att neka din retur.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Jag vet inte vad jag ska göra eftersom återförsäljaren vägrar att låta mig returnera ett grafikkort som kostar ca. 2000:- mindre än vad jag betalade, tycker det här är helt jävla sjukt. Vad ska jag göra?

Att de inte säljer brutna förpackningar utanför fyndhörnan är rent skitsnack. Även om det inte är medvetet så händer det lite då och då.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Låter skumt. Dom som tillverkar grafikkort, gör dom olika modeller (både 970 och 980 exempelvis) på samma ställe? För då är det möjligt att det blivit fel, om inte så är jag 99% säker att TS försöker luras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Klart kartongerna har en "plombering". Alla fyra MSI 970or jag har öppnat hade en rund klisterlapp på båda sidorna av kartongen som man antingen får skära itu med kniv eller peta loss. Var längesedan jag öppnade en produkt som åtminstone kostar mer än några hundralappar som inte hade någon form av klisterlapp eller liknande (om de nu inte är helt inplastade).

Det hade inte mitt GTX 970 som jag just hämtade ut. Samtidigt var höljet till drivrutinerna (pappersfickan för skivan) öppnat. Börjar tro att Webhallen har sänt mig en begagnad produkt. Fick inte ens med en Batman voucher däremot en Witcher voucher med.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

TS, du får gärna outa butiken. Vill inte handla från ett sånt företag.

Är ju garanterat Komplett. Sveriges sämsta kundservice.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZman:

Komplett har en tendens att sälja returnerade varor som "nya" också. Detta skulle inte bli den första (om det visar sig vara fallet) tråden om komplett där ÅF sålt begagnade varor som nya.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är en reklamation som vilken som helst. Du har fått fel produkt. Görs reklamationen inom 6 månader måste butiken bevisa att du har fel. De kan inte bevisa att det inte låg fel kort i lådan. Att du dessutom sa ifrån så snabbt är till din fördel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Som andra sagt om köparen är ärlig så måste det hela klaras upp så fort det klarats upp med serienummer och allt vad det är?

Skrivet av Tumnus:

Att de inte säljer brutna förpackningar utanför fyndhörnan är rent skitsnack. Även om det inte är medvetet så händer det lite då och då.

Håller med 100% har själv råkat ut för det mer än en gång dessutom bla saknades pappren för spelkoder en gång om jag minns rätt med det ordnades upp av butiken direkt behövde inte bråka alls med dom utan dom tog ansvar omgående. Har även öppnat klart brutna förpackningar så butikerna gör fel ibland det är trots allt bara människor som jobbar där och vi alla gör fel oavsett om det är medvetet el inte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Tolkade fel och tänkte att det sista var returnera 970 till första försäljaren så 980 nr 2 blir gratis inte billigare.

Blir stora felmarginaler där, packmaterial och sådant väger också en del och är svårt att få exakt samma vikt på om man inte returnerar hela lådan med material. Det kräver då också att man endast beställt den varan och inte en enda pryl till i samma sändning.

Eller så här kanske.

TS kollar vad försändelsen väger, står väl i leveransbekräftelse eller ifrån posten?
Sedan tar han ur grafikkortet med kartong och väger det separat, då vet han vad emballaget väger samt hur mycket grafikkortet väger.
Sedan kontaktar han ÅF och ber dom väga ett likadant grafikkortet med kartong.
Då ser man genast om det diffar någonting.

Har man ingen våg hemma, då går man till posten/utlämningsställe och ber att få väga där.

Om det inte diffar någonting så borde TS ha rätten på sin sida.

Till TS. Var det samma märke på grafikkorten?

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Skojar du? Komplett har för mig haft överlägset bäst kundservice och är väldigt hjälpsamma och släpper igenom garantiärenden dom egentligen har rätt att neka.
Fast alla har vi olika erfarenheter av olika företag.

Själv skulle jag nog lägga en slant på Inet eller Cdon.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Storage Jar:

Skojar du? Komplett har för mig haft överlägset bäst kundservice och är väldigt hjälpsamma och släpper igenom garantiärenden dom egentligen har rätt att neka.

CDON har en värdelös kundsupport. Inet har nog den bästa. CDON kompenserar dock sin värdelösa kundsupport med bra priser. Inet får du en riktigt bra kundsupport för pengarna.

Skrivet av fark:

Som andra sagt om köparen är ärlig så måste det hela klaras upp så fort det klarats upp med serienummer och allt vad det är?

Håller med 100% har själv råkat ut för det mer än en gång dessutom bla saknades pappren för spelkoder en gång om jag minns rätt med det ordnades upp av butiken direkt behövde inte bråka alls med dom utan dom tog ansvar omgående. Har även öppnat klart brutna förpackningar så butikerna gör fel ibland det är trots allt bara människor som jobbar där och vi alla gör fel oavsett om det är medvetet el inte?

Exakt. Man ska vara medveten om att lagren sköts av ett visst antal personer och en jobbig dag kan de få hundratals ordnar som måste packas. Ibland så hamnar begagnade saker fel och de som packar har inte chans ens att kolla upp det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

Inet är ju alla entusiasters kärleksbarn. CDON möjligtvis, de brukar inte vara så pigga på att folk returnerar sina varor.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rama:

Inet är ju alla entusiasters kärleksbarn. CDON möjligtvis, de brukar inte vara så pigga på att folk returnerar sina varor.

Har väl och göra med att Inet faktiskt ger valuta för pengarna? Deras kundservice är oklanderlig och de brukar även vara snabba med leveranser. Trevliga är de också. Komplett verkar ha söderjobbade personer på deras kundservice med tanke på hur de ibland möter en. Har slutat handla på komplett efter att de mer eller mindre skrek i öronen på en att man inte fick sända tillbaka en trasig vara. Slutade med att jag tvingade igenom det med att hota om KO. Produkten var en mus vars sladd var nästan helt krossad och av.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hej alla

Vill bara be er återgå till trådens ursprungliga ämne innan det spårar ut till ännu en "Återförsäljare X är bättre än återförsäljare Y" -tråd.

Tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Eller så här kanske.

TS kollar vad försändelsen väger, står väl i leveransbekräftelse eller ifrån posten?
Sedan tar han ur grafikkortet med kartong och väger det separat, då vet han vad emballaget väger samt hur mycket grafikkortet väger.
Sedan kontaktar han ÅF och ber dom väga ett likadant grafikkortet med kartong.
Då ser man genast om det diffar någonting.

Har man ingen våg hemma, då går man till posten/utlämningsställe och ber att få väga där.

Om det inte diffar någonting så borde TS ha rätten på sin sida.

Till TS. Var det samma märke på grafikkorten?

De brukar ange avrundat till närmsta kilo för mig i alla fall (om de anger något över huvud taget), så felmarginal +-500 g lite väl mycket för att kunna bevisa vilket grafikkort som var i lådan.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Kartongen till mitt 970 hade enligt mitt minne inget sådant och när jag kollar på kartongen nu finns inga spår av att det någonsin funnits heller.
Kan självklart minnas fel, men jag är inte direkt sån som sitter och petar bort eventuella tejpbitar utan jag skär upp om det är så.

Edit: och köpte kortet tidigt dag 1 så det handlar inte om en retur heller.

Jag brukar ibland pilla bort och ibland skära den itu beroende på vad det är för produkt Tex om det är något som jag misstänker kan vara kasst.

Skrivet av jonas1972:

Gällande moderkort då mocka mitt msi x99s sli plus som jag fick för några veckor sen hade ingen plombering på lådan alls. Däremot var moderkortets påse tejpad så man såg att ingen myglat med det:-)

Skrivet av Tumnus:

Det hade inte mitt GTX 970 som jag just hämtade ut. Samtidigt var höljet till drivrutinerna (pappersfickan för skivan) öppnat. Börjar tro att Webhallen har sänt mig en begagnad produkt. Fick inte ens med en Batman voucher däremot en Witcher voucher med.

Det skulle faktiskt inte förvåna mig :/ Kan vara så att någon returnerade det pga coil whine eller något sådant och då körde de bara en ny påse med sådan speciell tejp eftersom de antagligen inte anser att coil whine är något att köra RMA på.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Komplett tycker jag har den bästa av alla. Bra priser, snabbt, trevligt support, lätt och enkelt om ngt blivit fel. Svarar snabbt på mejl och villiga att hjälpa. Hjälper även om det inte är deras fel och mycket goodwill från deras sida. Röstat Komplett varje år.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Köpte ett asus r9 290 av webhallen förra hösten. När jag kom hem upptäcke jag att plomberingen var bruten på ena sidan av kartongen. Även tejpen på antistatpåsen var bruten, och mycket riktigt det var ett begagnat kort som dessutom var skadat på PCIe kontakten. Om de gjorde en fuling eller om det var ett misstag vet jag inte. De sa att de aldrig säljer returer som nya. Men jag fick iallafall ett nytt kort och en ursäkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Detta är en reklamation som vilken som helst. Du har fått fel produkt. Görs reklamationen inom 6 månader måste butiken bevisa att du har fel. De kan inte bevisa att det inte låg fel kort i lådan. Att du dessutom sa ifrån så snabbt är till din fördel.

Klart det inte funkar så. Då är det ju bara att sätta i system att beställa dyra saker och skicka tillbaka något annat. Reklamation gäller om det är fel på produkten och det felet är ett ursprungsfel.

ÅF har ju levererat fel produkt och då får man kräva att de leverera den beställda. I slutändan för man väl driva det genom domstol om de vägrar kompensera kunden för sitt misstag

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerWigren:

Snacka om att förstöra för sig själv. Har du inte lärt dig tidigare att oförskämdheter gör att man i nästan alla sammanhang automatiskt förlorar så har du det nu.

Bara jag som tyckte det var klockrent? eller är jag bara trött efter jobbet?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Om detta har hänt ska du självklart polisanmäla händelsen.

Permalänk
Medlem

Frågan är hur man inte märker det när man tar ut korten ur kartongen. ***bort/mod***

§1.1
Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GarfieldPower:

Frågan är hur man inte märker det när man tar ut korten ur kartongen. ***bort/mod***

Det står ju inte på. Det kan vara olika längd, men det finns även väldigt långa GTX 970.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Ja precis, GTX 970 och GTX 980 med den kylaren är ju som natt och dag..

Permalänk

@Soderan: det finns väl rätt stora nummer på framsidan där det står 970 eller 980 om det står fel nummer varför öppnar du den då ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

@Soderan: det finns väl rätt stora nummer på framsidan där det står 970 eller 980 om det står fel nummer varför öppnar du den då ?

Du missade det här med att han fick ett 970 i en 980-kartong, eller?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rama:

Um det var ju det där om att läsa hela tråden innan man svarar, alla förstår inte det:-)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av Rama:

vad mycket dryga Besserwisers det blivit på Sweclockers..

kartong vad är det för något? jag använder alltid Stargate portalen när ja köper delar. hur gör du?
"plomberings klisterlappar" brukar ju sitta på ESD-påsen eller på papplådan ? är det det som är en kartong ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag säger vad flera andra har sagt tidigare, kolla serienumren, typ nu

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Under åren har jag flera gånger varit med del saker:

1. Köpte en laptop till farsan på 486 tiden. Laptoppen började givetvis strula och reparerades 2 gånger inom loppet av några veckor. När den började strula direkt efter den andra reparationen fick jag flyga hem till farsgubben för att fixa den. När jag plockat isär skiten och fått bort allt metallspån från de sönderdragna skruvfästena (jävla pucko som meckar laptop med skruvdragare) och får den att funka tillförlitligt så är den för jävla slö. Efter en del felsökning så inser jag att nån jävel stoppat i ett 386 moderkort i den med en moddad bios som säger att det är en 486 vid uppstart. Det var från en vid den tiden rätt känd leverantör. Jag fick leva om en hel del för att få det fixat...

2. Köpte en ny kamera. Låg fint förpackad och såg helt ny ut med plomberingar och allt var frid och fröjd. Tills en dag när pillade med den medan jag höll på att föra över bilder från minneskortet till datorn. När kameran gick igång låg där bilder från Experts personalfest i internminnet, så ny var den kameran.

3. Köpte en mixer som var ny i kartong. Den blev blev av nån anledning stående i kartongen tills efter garantitiden. Första gången jag skulle använda den märker jag att knappjävlarna sitter fast eller fastnar i intryckt läge. När jag meckar isär skiten märker jag att hela jävla mixern är full med gammal klibbigt klet inuti, typ gammal halvtorr apelsinjuice, så ny var den mixern.

4. Laptoppen jag skriver på nu är nr 4 i en räcka av byten. Två DOA och den tredje kom helt i kartong där plomberingen var bruten, men alla tillbehör såg ut att vara ouppackade, men själva laptoppen hade uppenbara spår av att vara begagnad. Den åkte tillbaka illa kvickt. Den butiken påstod officiellt också att alla varor som varit ute hos kund säljs som fyndvaror (men givetvis hade det skett något fel i just detta fallet).

Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo, att det är fullt möjligt att TS fått ett kort som varit ute hos en annan kund förut. Att sakerna är inplastade betyder inte ett smack. Vissa ÅF kan packa om och plasta in kundreturer och vad är det som säger att någon kund inte har tillgång till utrustning för inplastning?

Sen kan det ju också blivit fel hos tillverkaren där ett 970 kort packats i en 980 kartong. Lite som när bryggerier råkar fylla starköl i folkölsburkar (och det händer ju då och då).

Om sen 970 och 980 korten ser så lika ut som på bilderna ovan (iofs såg jag inte om det är såna kort det handlar om), så kan jag förstå att någon ivrig person hinner montera kortet innan felet upptäcks.

Sen är det iofs inte så smart av TS att börja snacka om svamp och annat och visst kan det vara så att TS försöker sig på en rövare, men om ÅF påstår det så lättvindigt som dom verkar göra så tycker iaf jag att det är fel.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Under åren har jag flera gånger varit med del saker:

1. Köpte en laptop till farsan på 486 tiden. Laptoppen började givetvis strula och reparerades 2 gånger inom loppet av några veckor. När den började strula direkt efter den andra reparationen fick jag flyga hem till farsgubben för att fixa den. När jag plockat isär skiten och fått bort allt metallspån från de sönderdragna skruvfästena (jävla pucko som meckar laptop med skruvdragare) och får den att funka tillförlitligt så är den för jävla slö. Efter en del felsökning så inser jag att nån jävel stoppat i ett 386 moderkort i den med en moddad bios som säger att det är en 486 vid uppstart. Det var från en vid den tiden rätt känd leverantör. Jag fick leva om en hel del för att få det fixat...

2. Köpte en ny kamera. Låg fint förpackad och såg helt ny ut med plomberingar och allt var frid och fröjd. Tills en dag när pillade med den medan jag höll på att föra över bilder från minneskortet till datorn. När kameran gick igång låg där bilder från Experts personalfest i internminnet, så ny var den kameran.

3. Köpte en mixer som var ny i kartong. Den blev blev av nån anledning stående i kartongen tills efter garantitiden. Första gången jag skulle använda den märker jag att knappjävlarna sitter fast eller fastnar i intryckt läge. När jag meckar isär skiten märker jag att hela jävla mixern är full med gammal klibbigt klet inuti, typ gammal halvtorr apelsinjuice, så ny var den mixern.

4. Laptoppen jag skriver på nu är nr 4 i en räcka av byten. Två DOA och den tredje kom helt i kartong där plomberingen var bruten, men alla tillbehör såg ut att vara ouppackade, men själva laptoppen hade uppenbara spår av att vara begagnad. Den åkte tillbaka illa kvickt. Den butiken påstod officiellt också att alla varor som varit ute hos kund säljs som fyndvaror (men givetvis hade det skett något fel i just detta fallet).

Vad vill jag då ha sagt med detta? Jo, att det är fullt möjligt att TS fått ett kort som varit ute hos en annan kund förut. Att sakerna är inplastade betyder inte ett smack. Vissa ÅF kan packa om och plasta in kundreturer och vad är det som säger att någon kund inte har tillgång till utrustning för inplastning?

Sen kan det ju också blivit fel hos tillverkaren där ett 970 kort packats i en 980 kartong. Lite som när bryggerier råkar fylla starköl i folkölsburkar (och det händer ju då och då).

Om sen 970 och 980 korten ser så lika ut som på bilderna ovan (iofs såg jag inte om det är såna kort det handlar om), så kan jag förstå att någon ivrig person hinner montera kortet innan felet upptäcks.

Sen är det iofs inte så smart av TS att börja snacka om svamp och annat och visst kan det vara så att TS försöker sig på en rövare, men om ÅF påstår det så lättvindigt som dom verkar göra så tycker iaf jag att det är fel.

Kan säga att de fortfarande lagar laptops med skruvdragare, varenda jävla skruv på min flickvänns laptop går bara runt eftersom plasten har släppt och blivit som en mutter

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE