Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Backblaze fasar ut 5 000 hårddiskar från Seagate efter katastrofartad felfrekvens

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Whut?

Har garantin gått ut, och det gått mer än 3 år (Reklamationsrätten enligt KKL) så har du inget att hämta alls hos varken CDON eller ARN, då CDON´s förpliktelser gått ut när garantin och reklamationsrätten (3 årig) löpt ut.

Så det är nog du som tjurar i så fall, då du inte har något att hämta efter garanti / reklamationsrätt gått ut.

Läsförståelse?

Nu har det inte gått tre år då disken köptes in 15/1 13 men däremot mer än den tvååriga garanti som seagate så "frikostigt" erbjöd.

Nu ska CDON höra med sin leverantör om detta och blir det nej så får ARN avgöra fallet.

Så nä PowerNet reklamationsrätt har jag fortfarande för annars skulle jag inte lägga ner någon tid på detta!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av olirc:

Läsförståelse?

Nu har det inte gått tre år då disken köptes in 15/1 13 men däremot mer än den tvååriga garanti som seagate så "frikostigt" erbjöd.

Nu ska CDON höra med sin leverantör om detta och blir det nej så får ARN avgöra fallet.

Så nä PowerNet reklamationsrätt har jag fortfarande för annars skulle jag inte lägga ner någon tid på detta!

Du sa inget om när disken var köpt, så inte lätt att veta att den är yngre än 3 år.

Men ja, så länge du har reklamationsrätt kvar så bör CDON byta ut disken utan kostnad mot en motsvarande/ eller bättre variant.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||