Permalänk
Avstängd

Ser riktigt bra ut. Hoppas dom levererar!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Trodde det skulle bli ett Battlefield med Starwars-skins, hade hellre sett det faktiskt.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Trodde det skulle bli ett Battlefield med Starwars-skins, hade hellre sett det faktiskt.

Men nu var ju meningen att de skulle skapa ett spel värd en nystart för Battlefront, inte Battlefield: Star Wars Edition

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lankus:

Trodde det skulle bli ett Battlefield med Starwars-skins, hade hellre sett det faktiskt.

Battlefield finns ju redan. Ser ingen som helst poäng med det

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Spelet ser helt otroligt ut och detta är på konsol :D. Ljudet är också helt makalöst. Jag hoppas verkligen att det blir så bra som man fått intryck av.
November ser ut att bli en otroligt bra månad för oss som gillar spel!

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk

Jag minns när jag var liten när jag spelade Star Wars Battlefront 2 med massa vänner etc, Minns när jag undrade när man fick spela som en Jedi. Tyckte det var ascoolt. Jag har dock inte spela 2:an på flera år men ser riktigt mycket fram emot detta.

Dock så är ju DICE etc kända för att förstöra "gamla" spelserier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Men nu var ju meningen att de skulle skapa ett spel värd en nystart för Battlefront, inte Battlefield: Star Wars Edition

Skrivet av Lagerlöf:

Battlefield finns ju redan. Ser ingen som helst poäng med det

Absolut, men "Battlefield finns ju redan" argumenterar ju i så fall även mot att Dice ska fortsätta med Battlefield-serien.

Jag hade hoppats på ett förstapersons-spel med vapen som man inte skjuter från höften. Mer likt än så behöver de ej vara för mig.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Absolut, men "Battlefield finns ju redan" argumenterar ju i så fall även mot att Dice ska fortsätta med Battlefield-serien.

Jag hade hoppats på ett förstapersons-spel med vapen som man inte skjuter från höften. Mer likt än så behöver de ej vara för mig.

Fast nu var ju iallafall inte mitt argument riktigt så Klart att DICE kommer att fortsätta med Battlefield, men detta är som sagt inte Battlefield. Detta är Battlefront, ett helt annat sorts spel, som nu råkar vara utvecklat av Battlefieldutvecklarna. För DICE och deras fans så handlar det inte om att det ska vara ett Battlefield i rymden, utan att fånga känslan av just Battlefront. Sen att det inte riktigt uppskattas av fans från Battlefield är ju en annan sak, men det är som sagt två helt olika serier. Anledningen till att det är skott från höften som främst gäller är för att i Star Wars så används inte sikten på samma sätt - inte ens basic "iron sight" existerar/används för de flesta vapen.

EDIT: Och nej, jag säger inte att sikten i allmänhet inte existerar.

EDIT2: "There are no ironsights in Star Wars, on the ordinary blasters...", "You have scopes on some rifles, but there are no ironsights.".

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk

Detta ser ju inte fy skam det heller.. https://www.youtube.com/watch?t=134&v=lg_ht2GfQJU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lankus:

Absolut, men "Battlefield finns ju redan" argumenterar ju i så fall även mot att Dice ska fortsätta med Battlefield-serien.

Jag hade hoppats på ett förstapersons-spel med vapen som man inte skjuter från höften. Mer likt än så behöver de ej vara för mig.

Nej för nya spel i samma serie är en utveckling.

Men visst, B-front och B-field är ganska lika. Men jag förstod inte varför det bara skulle vara "skins" på BF4 i princip. Det är så otroligt olika spel i grund så det känns omöjligt. Som att göra ett zelda spel med pokémonskins.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Fast nu var ju iallafall inte mitt argument riktigt så Klart att DICE kommer att fortsätta med Battlefield, men detta är som sagt inte Battlefield. Detta är Battlefront, ett helt annat sorts spel, som nu råkar vara utvecklat av Battlefieldutvecklarna. För DICE och deras fans så handlar det inte om att det ska vara ett Battlefield i rymden, utan att fånga känslan av just Battlefront. Sen att det inte riktigt uppskattas av fans från Battlefield är ju en annan sak, men det är som sagt två helt olika serier. Anledningen till att det är skott från höften som främst gäller är för att i Star Wars så används inte sikten på samma sätt - inte ens basic "iron sight" existerar/används för de flesta vapen.

EDIT: Och nej, jag säger inte att sikten i allmänhet inte existerar.

EDIT2: "There are no ironsights in Star Wars, on the ordinary blasters...", "You have scopes on some rifles, but there are no ironsights.".

Skrivet av Lagerlöf:

Nej för nya spel i samma serie är en utveckling.

Men visst, B-front och B-field är ganska lika. Men jag förstod inte varför det bara skulle vara "skins" på BF4 i princip. Det är så otroligt olika spel i grund så det känns omöjligt. Som att göra ett zelda spel med pokémonskins.

Visst minns jag hur de gamla spelen var. Körde mycket battlefront 2 på ps2 när det begav sig och jag har inget emot att skjuta från höften i spel som CS/Quake. Det är nog bara min personliga preferens när det kommer till multiplayer-spel, antagligen blir inte Battlefront ett spel för mig.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Visst minns jag hur de gamla spelen var. Körde mycket battlefront 2 på ps2 när det begav sig och jag har inget emot att skjuta från höften i spel som CS/Quake. Det är nog bara min personliga preferens när det kommer till multiplayer-spel, antagligen blir inte Battlefront ett spel för mig.

Är inte något för mig heller tror jag. Har sett i chattar på spel och liknande hur alla är hypade för Battlefront men tycker intresset i denna tråden verkar rätt lågt jämfört med vad man hade förväntat sig.

Hoppas för er som gillar Starwars och kommer köpa Battlefront, att dice inte gör en dice så att säga.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Förbeställt för ~320kr. Hoppas det inte floppar :/

Förövrigt tycker jag det ser väldigt likt ut BF4, tyvärr. Men ska nog bli skoj ändå. Och gud vad fint det blir med SweetFX sen!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Förbeställt för ~320kr. Hoppas det inte floppar :/

Förövrigt tycker jag det ser väldigt likt ut BF4, tyvärr. Men ska nog bli skoj ändå. Och gud vad fint det blir med SweetFX sen!

Den meningen alltså... Nej, men att betala för ett spel såhär långt innan och sedan hoppas på att det inte floppar går ju inte riktigt hand i hand. Ofta beror floppar på att folk förbokar, för då behöver inte utvecklarna kämpa för pengarna eftersom de då vet att de redan har köpare. Då går tänket "det patchar vi bort sen" igång.

Men ja, för övrigt ser spelet bra ut, men likt BF4 tycker jag inte att det är!

(Party pooper Crazy är här)

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

Nei, dette likte jeg ikke. Er ikke interessert i å spille et reskinna Battlefront.

Fra E3 ser jeg at man kan skyte i stykker en AT-ST med carbine blaster rifle alene, det syntes jeg så dumt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decoman:

Nei, dette likte jeg ikke. Er ikke interessert i å spille et reskinna Battlefront.

Fra E3 ser jeg at man kan skyte i stykker en AT-ST med carbin blaster rifle alene, det syntes jeg så dumt ut.

Klart att den kan ta lite skada, men sen finns det en solklar anledning till varför du faktiskt kan göra det och det är ju för att du ska kunna sänka dessa monster. Man ska ju inte kunna vara helt säker i en AT-ST, det är ju trots allt ett multiplayerspel Men jag förstår ditt tänk. Funderade också på det!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Pre-alfa nu och release nov ? GL HF till alla som köper denna buggfest på releasen, kommer bli värre än bf4... Ingen som har uppmärksammat detta?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Den meningen alltså... Nej, men att betala för ett spel såhär långt innan och sedan hoppas på att det inte floppar går ju inte riktigt hand i hand. Ofta beror floppar på att folk förbokar, för då behöver inte utvecklarna kämpa för pengarna eftersom de då vet att de redan har köpare. Då går tänket "det patchar vi bort sen" igång.

Men ja, för övrigt ser spelet bra ut, men likt BF4 tycker jag inte att det är!

(Party pooper Crazy är här)

Jo, jag vet jag vet.. :/ Hade lovat mig själv att aldrig förbeställa ett spel igen, men råkade bli så ändå haha.. Priset lockade tyvärr.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jo, jag vet jag vet.. :/ Hade lovat mig själv att aldrig förbeställa ett spel igen, men råkade bli så ändå haha.. Priset lockade tyvärr.

Origin erbjuder väl öppet köp i 24h? Steam har väl 2h total speltid. Bara att reklamera om det skulle vara buggfest deluxe?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Origin erbjuder väl öppet köp i 24h? Steam har väl 2h total speltid. Bara att reklamera om det skulle vara buggfest deluxe?

Fast det gäller väl från när man köpte det och inte när det är spelbart? Inte säker på hur det gäller med förbeställningar. Sedan är det inte köpt via Origin själva så går inte att refunda.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

måste säga att det ser jävligt snyggt ut... coop är ju skitkul hoppas det finns coop på PC?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

måste säga att det ser jävligt snyggt ut... coop är ju skitkul hoppas det finns coop på PC?

Det lär det väl göra? Annars blir jag ledsen.

Tycker spelet ser riktigt roligt ut. Känner inte att det är en förlust att AT-AT går på rail. Räcker gott och väl att det är möjligt att skjuta ifrån den. Känns som en svår grej att balansera annars, då den tål en aning mer stryk än till exempel en tank i BF4. Bara hålla tummarna, jag tror på Dice! (Inte så mycket på EA däremot)

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på att första vapnet i Hoth sekvensen ser ut som en AK från BF? Tycker inte alls det ser ut som något från Star Wars universumet. Kanske skulle kollat först.

Sen tror jag 20vs20 är lagom, varenda 32vs32 server på BF är kaos. Spelar nästan bara 16vs16 eller 24vs24 servrar då det är en mycket mer balanserad upplevelse.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Fast det gäller väl från när man köpte det och inte när det är spelbart? Inte säker på hur det gäller med förbeställningar. Sedan är det inte köpt via Origin själva så går inte att refunda.

Det har jag faktiskt ingen aning om, men det låter konstigt att man bara skulle ha 24h på sig att häva det för ett outgivet spel? Borde vara 24h från att det släppts, men det ska jag låta vara osagt

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ser grymt bra ut , bara ljudet från vapnen ger mig gåshud.
Om filmerna man sett är från en PS4.a , då vill jag se videos från en PC.
Weeee , årets spel? Iallafall för oss star wars nördar

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Tydligen fått en Closed Alpha invite.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spruce89:

Spelet ser helt otroligt ut och detta är på konsol :D. Ljudet är också helt makalöst. Jag hoppas verkligen att det blir så bra som man fått intryck av.
November ser ut att bli en otroligt bra månad för oss som gillar spel!

som alla andra år då. alltid ska man längta tills vintern i början på sommaren efter E3 >.<

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Tydligen fått en Closed Alpha invite.

http://i.imgur.com/I055FJe.jpg

om det är så att du kan spela (varför det nu inte skulle vara det ), så suuuuuuuuuug min >:(

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Fick precis oxå en invite.

Skrivet av tjobbo:

Tydligen fått en Closed Alpha invite.

http://i.imgur.com/I055FJe.jpg

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.