De här håller jag faktiskt med om:p
Folk overhypar spel, jag...Men själva företagen ger folk alla idéer om överhyping..De är inte direkt att någon kommer på vad som kommer i nästa spel, och börjar överhypa utan anledning?
Allt i spel har blivit enklare..Tänk efter...Bf2 var buggat ja..Men de var också ett av Dice mest lyckade spel. Varför? Den var före sin tid..När Bf3 skulle släppas så sa Dice, " De här är Bf2 i modern motor".... Vad fick vi? Banor som inte är designade för plan...Flygplan och Helis som svävar i luften..när man hoppar ut...?=WTF?
Saken är den, i bf2 t.ex. så var allt mer realistisk än vad de är i bf3, fast än bf3 satsade på realism..De enda som är realistisk i bf3 är LJUDEN och i stortsätt rörelser på soldaterna..Inget annat..
Frostbite har t.o.m gjort spelen enklare, och "Noobifierat" spelet.. I de äldre Bf spelen så var man t.ex. tvungen o ha tålamod och aim. En sniper duel mellan 2 snipers kunde pågå i flera skott, eller 1...Föreställ dig tiderna när man var sniper i ett hus i bf2.., sedan såg man en person uppe på någon kulle, och försöker ta han. Han får cover från en maskingevär som bara sprayar väggen så att du inte ska skjuta...De va BF2...Hur är Bf3? "Kolla en sniper i huset, fan palla vänta på att han ska titta fram...Tar och spränger väggen istället..."
Hur kul är de egentligen? Folk överhypar spel, men Spelen blir sämre också..Kolla på Tomb Raider...Jag har växt upp med dem spelen..Den senaste var liksom i stortsätt skit? Grottor i gamla kunde hålla på i flera minuter med ledtrådar o sånt...I nya var du klar med den snabbaste grottan i 2 minuter... De va inte svårt o klura ut något..Körde på Hard..och fienderna var ju som Easy..Kändes de som..De är inte KUL:( Och de här är vad jag är rädd för...Battlefront har jag sett framemot också..Men Dice kommer förstöra de..Jag känner de på mig.
Jag tycker mest vi överdriver hur bra dem gamla spelen var. Titta på bc2 hur mycket klagade vi inte på det? Nu när vi sitter med bf3 så hyllar alla hur bra det var osv. Sen går man tillbaka och faktiskt spelar det och inser hur mycket bättre BF3 är. Det här tycker jag stämmer in på nästan alla spel (förutom cod som inte utvecklas:p)
Det exempel med noobifierat är tyckte jag mest var löjligt. Med sniper duellen vad har förändrats där? Det är ju bara skill nivån som spelar in. Går ju att missa och träffa i båda eller hur? Ehh det andra exempel var ju bara ja... Jämför ju två olika situationer yeah right.
Visst spelen förändras men hade det inte varit tråkigt annars. Jag är rätt trött på alla spel jag har just nu princip och väntar på spel som. BF4, Day-z standalone, GTA 5, Watchdogs, The crew, Arma 3, Starwars battlefront. Visst att jag kanske inte kommer ha lika mycket kul i GTA 5 som jag hade i san andreas. Kan hålla med om att jag kanske kommer minnas tex san andreas som ett bättre spel men det gör ju inte GTA 5 sämre eller hur. Dem som spelar GTA 5 som första gta spel kommer ju uppleva det på ett annat sätt än vi som spelat dem äldre spelen. Vad som oftast gör att man upplever efter följaren som sämre tror jag har mycket att man redan upplevt konceptet.
Man slutade spela det gamla spelet av en anledning. Du hade förmodligen inte tyckt att det var så kul om dem bara släppte en expansion på samma motor med exakt samma gameplay. För det har du redan upplevt det en gång. Jag uppskattar iallafall förändringen mellan spelen. Visst kan dem misslyckas. Sen tröttnar man förmodligen på tex gta serien efter ex antal titlar. Alla serier har ju bättre och sämre titlar självklart samt större och mindre förändringar. Slutsatsen är väl att man bara kommer ihåg det roliga från spelen och inte allt dåligt. Vilket ofta gör att man minns spelen som roligare än dem faktiskt var.
Min åsikt iallafall!
Sen gillar jag inte all utveckling av spel som tex att vi går mot mer dlcn samt allmänt sämre mod support. Moddar har ju trots allt gett oss rätt många fina titlar.
HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)