Saiteks spelkontroller för Farming Simulator lanseras till hösten

Permalänk
Medlem

Ser ut som att ratten kommer gå sönder i första kurvan med gödsellasset.

Säger som Kjell...

Permalänk
Medlem

Det är riktigt roande att se att en sådan här nyhet kan skapa så mycket fåniga kommentarer och riktat till en hel yrkesgrupp som förser er med mat och annat ni behöver i vardagliga livet, de som jag som är uppvuxna med sådant här i blodet skäms när man läser sådant här
Begreppet nedvärderande verkar inte riktigt som en del av er tänker på, tro mig, att som född med det här i bakgrunden så blir man kallad för sitt yrke som ett skällsord, inte som något att vara stolt över

Ifall er farsa var slambilskörare och det kom en sådan simulator, skulle jag då börja kalla er för riktiga "skitungar" etc, tror inte det va?

Inte fånar vi väl som lirar det här spelet oss över ert FPS:ande eller fjantande med gamingmöss och allting extra krisp och tillägg etc som ni lägger på er hobby?

Man skäms ju över hur spelare reagerar när sådana här nyheter läggs upp och läser kommentarerna, alltid likadant, låt folk köpa det de vill och tycka om sin hobby och inte behöva dras med en tråd full av nedvärderande kommentarer, finns barn som slutat spela pga sådant som ni gör

Rant over.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Ja visst fan finns det det

Är inte särskilt intresserad av båt, tåg och bondesimulatorer, men vore jag det så skulle jag nog ha köpt någon dyr kontroll till det. Jag har en joystick för 3000kr och en ratt för 3000kr, många skakar bara på huvudet när de får reda på vad det kostar, men för mig så har det blivit en klar förbättring i hur jag både kör och flyger.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Finns jättemånga som formligen älskar traktorer och gärna skulle köpa detta. Detta är inget konstigare än de som vill köra flygsimulator. Trots allt billigare än att köpa sig en egen traktor eller flygplan.

Finns det även skogsmaskins-simulatorer undrar jag? Min pappa har kört skogsmaskin hela sitt yrkesliv och kanske skulle tycka det vore skoj att testa det senaste som pensionär. Sedan kanske de har ekenomiska aspekter i de där spelen också, typ slå rekord i hur mycket man kan skörda per dag, välja rätt typ av grödor för den typ av mark och klimat som finns på platsen med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Finns jättemånga som formligen älskar traktorer och gärna skulle köpa detta. Detta är inget konstigare än de som vill köra flygsimulator. Trots allt billigare än att köpa sig en egen traktor eller flygplan.

Finns det även skogsmaskins-simulatorer undrar jag? Min pappa har kört skogsmaskin hela sitt yrkesliv och kanske skulle tycka det vore skoj att testa det senaste som pensionär. Sedan kanske de har ekenomiska aspekter i de där spelen också, typ slå rekord i hur mycket man kan skörda per dag, välja rätt typ av grödor för den typ av mark och klimat som finns på platsen med mera.

På tal om farming simulator

https://www.youtube.com/watch?v=nr3OCa6iU6U

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Fick ett mail i dag av Saitek att den fanns att förboka. Har vart jäkligt sugen på den men nu efter 300+ timmar känns det som att jag spelat slut på spelet.
Dock så moddar jag fortfarande en hel del till spelet och det är jäkligt sköj men har knappt någon nytta av 3000kr ratt/panel då.

Visa signatur

i7 4790K @ 4,691Ghz : ASUS STRIX GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Finns jättemånga som formligen älskar traktorer och gärna skulle köpa detta. Detta är inget konstigare än de som vill köra flygsimulator. Trots allt billigare än att köpa sig en egen traktor eller flygplan.

Finns det även skogsmaskins-simulatorer undrar jag? Min pappa har kört skogsmaskin hela sitt yrkesliv och kanske skulle tycka det vore skoj att testa det senaste som pensionär. Sedan kanske de har ekenomiska aspekter i de där spelen också, typ slå rekord i hur mycket man kan skörda per dag, välja rätt typ av grödor för den typ av mark och klimat som finns på platsen med mera.

Klart att det finns

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Det är fascinerande att ett sådan genre kan sälja så pass bra att det lönar sig med specifika tillbehör. Jag menar inte detta som en kritik utan jag ställer mig genuint undrande vad attraktionskraften i dessa spel består av?

Jag menar, om jag vill spela något vill jag uppleva något jag inte kan göra i verkligheten. Till exempel iklä mig Witchers gestalt och ge mig ut i äventyr jag annars aldrig kan uppleva. Eller ett rymdstridsspel. Eller varför inte leka stadsbyggnadskonoret-gone-wild i en citybuilder.

Jag har inga problem med att spendera några tusen på en skidhelg, men jag kan inte tänka mig att lägga ett öre på en skidsimulator. Är lockelsen kopplad till ekonomiska begränsningar så att AFK upplevelser inte är gångbara alternativ? Hjälp mig gärna att förstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasualGamer:

Det är fascinerande att ett sådan genre kan sälja så pass bra att det lönar sig med specifika tillbehör. Jag menar inte detta som en kritik utan jag ställer mig genuint undrande vad attraktionskraften i dessa spel består av?

Jag menar, om jag vill spela något vill jag uppleva något jag inte kan göra i verkligheten. Till exempel iklä mig Witchers gestalt och ge mig ut i äventyr jag annars aldrig kan uppleva. Eller ett rymdstridsspel. Eller varför inte leka stadsbyggnadskonoret-gone-wild i en citybuilder.

Jag har inga problem med att spendera några tusen på en skidhelg, men jag kan inte tänka mig att lägga ett öre på en skidsimulator. Är lockelsen kopplad till ekonomiska begränsningar så att AFK upplevelser inte är gångbara alternativ? Hjälp mig gärna att förstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ge dig ett utmärkt exempel här
Mark kostar
Maskiner kostar
Att få en bonde att låna ut ett sådant här åk för denna pengen...well..tror du kommer haja

Kolla vad en beggad traktor kostar som är hyfsat vanlig i spelet, notera att det är årsmodell 2011 på den, så den är inte ny men räknas nästan som det i lantbrukskretsar ^^

http://www.blocket.se/uppsala/Fendt_930_60131108.htm?ca=11&w=...

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har spelat Farming Simulator och även moddat men spelar inte det längre (kör min riktiga traktor istället!). Så jag lär inte köpa Saiteks produkt men man är ju nyfiken på hur realistisk den här.
Vi ser ju rattkulan och att det var rätt så mycket snurrande på ratten (900 grader). Hoppas de inte gjort den återfjädrande för då är det ju helt fel.
I övrigt så passar nog det här rätt så realistiskt till moderna traktorer med steglös växellåda där det är färre spakar.

Men lite häftigt vore det ju om spelet kunde vara en riktig simulator så långt ut som flygsimulatorer är simulatorer. Att man skulle kunna bygga sig en egen hytt med skärmar och riktiga spakar.
(ja jag vet för utbildning finns det mer eller mindre autentiska sådant, ivf för skogsmaskiner, men tänkte för spel).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Det finns en marknad för allt, men jag tror inte folk köper en ratt bara till farming simulator...
När man siter med G27 kan den ju användas till de flesta bilspel. Men denna kan knappast användas till NFS...

Permalänk
Inaktiv

kan dom inte tilverka liknande för euro truck simulator 2 asså

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon151788:

kan dom inte tilverka liknande för euro truck simulator 2 asså

Något som du får kolla upp men gissningsvis är den ju inte låst till farmings simulator utan presenterar sig som en generell spelkontroll med ett gäng analoga axlar och knappar. Möjligen någon profil så allt blir rätt från början i Farming Simulator.

Så det borde gå att använda till andra spel, t.ex. Euro Truck Simulator. Någon annan på nätet lär rapportera om det när kontrollen finns tillgänglig.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

kan dom inte tilverka liknande för euro truck simulator 2 asså

Vad behöver man förutom ratt, växelspak och pedaler (G27) till ETS2?

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av DerpMcDerp:

ÄNTLIGEN kan jag köra 994:an med joystick! Dä bli naaaajs!

De, De är najs

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Kan ge dig ett utmärkt exempel här
Mark kostar
Maskiner kostar
Att få en bonde att låna ut ett sådant här åk för denna pengen...well..tror du kommer haja

Kolla vad en beggad traktor kostar som är hyfsat vanlig i spelet, notera att det är årsmodell 2011 på den, så den är inte ny men räknas nästan som det i lantbrukskretsar ^^

http://www.blocket.se/uppsala/Fendt_930_60131108.htm?ca=11&w=...

Är det tvunget att vara de senaste modellerna?
http://www.blocket.se/halland/Traktor_Volvo_BM_Bolinder_Munkt...

Läste i en gammal Teknikens Värld från 2011 om cafébesökare på Stureplan som åkte runt i gamla traktorer, för att känna sig speciella. Måste det vara senaste modellerna kan jag rekommendera ett besök i en försäljningshall, där kan ni lukta på fabriksdofter. Sweclockers skulle kunna göra ett IRL-reportage där man jämför live mot spel. Vårt universums fysik, mot spelets fysik.

Visa signatur

Allting är gratis. Bara höja skatten.
http://imgur.com/gallery/hhD3J
I zenit av Roms storhetstid mutades romarna att rösta på senatorer i utbyte mot mutor
https://www.youtube.com/watch?v=gJ2tPMIh6u0

Permalänk
Medlem
Skrivet av wereaz:

Är det tvunget att vara de senaste modellerna?
http://www.blocket.se/halland/Traktor_Volvo_BM_Bolinder_Munkt...

Läste i en gammal Teknikens Värld från 2011 om cafébesökare på Stureplan som åkte runt i gamla traktorer, för att känna sig speciella. Måste det vara senaste modellerna kan jag rekommendera ett besök i en försäljningshall, där kan ni lukta på fabriksdofter. Sweclockers skulle kunna göra ett IRL-reportage där man jämför live mot spel. Vårt universums fysik, mot spelets fysik.

Klart det inte behövs, men att köpa ett gammalt åbäke som det där, är likväl inte gratis och fortfarande kan du inte göra något med den om du inte har mark osv, det här känns bara som en fånig jämförelse dessutom eftersom de flesta maskiner i spelet är av modernare snitt

Jag menar, jämför du FPS också med verkligheten och en vattenpistol etc?
Nåväl, inte exakt samma sak men jag finner det ändå humor att folk måste ondgöra sig så över det här spelet

Vi som spelar det, vi gillar det helt enkelt och jag själv skulle inte kunna genomföra det i verkliga livet idag om jag inte åker till gamla bekantas gårdar och jag är ändå gammal förare och så vidare, men en som inte har det är helt körd

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(