Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nånting gick lite fel här känner jag.. Tryckte knappt på flaskan och "nålen" flög ner i tanken. Kan ju se det lite positivt också nu luktar dator bordet gott i alla fall

http://4.1m.yt/OzhZhCIoq.png

Det där suger. Hade en 100ml nyöppnad flaska på bordet för att lättare kunna drippa, slog till den och spillde ut mer än hälften

Skrivet av TeknikHemmet:

Tack, den är beställd nu

Står även i beskrivningen att den kan kalibreras men då krävs vikter. Kan vara något att tänka på
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Det där suger. Hade en 100ml nyöppnad flaska på bordet för att lättare kunna drippa, slog till den och spillde ut mer än hälften

Står även i beskrivningen att den kan kalibreras men då krävs vikter. Kan vara något att tänka på

Nu klarade jag mig utan så mycket spill men det blev väl en 2-3ml på bordet i alla fall

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Kollar på en Kangertech SubTank Mini, som @TeknikHemmet tipsade om tidigare, men vad för mod ska jag köra? Inte allt för dyr helst.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Kollar på en Kangertech SubTank Mini, som @MuffinmanxD tipsade om tidigare, men vad för mod ska jag köra? Inte allt för dyr helst.

CF Sub är rätt nice till den, men inte mycket inställningar. Vad är din budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

CF Sub är rätt nice till den, men inte mycket inställningar. Vad är din budget?

Ja, jag tänkte köra CF SUB som jag redan har med en Subtank Mini. Borde väl egentligen vara enklast? samt det mest ekonomiska?
Jo, det blir ju inte mycket till inställningar. På och Av

Har inte satt en budget, men hit me!

Fördelen med CF Sub är ju att man slipper pilla med batterier. Bara på med laddarn och se glad ut.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Ja, jag tänkte köra CF SUB som jag redan har med en Subtank Mini. Borde väl egentligen vara enklast? samt det mest ekonomiska?
Jo, det blir ju inte mycket till inställningar. På och Av

Har inte satt en budget, men hit me!

Fördelen med CF Sub är ju att man slipper pilla med batterier. Bara på med laddarn och se glad ut.

Ja, det kommer säkert gå bra, brukar ha min CF Sub till min Orchid, och stealth vejpa på typ vid 0.5 ohm. Tror det kommer funka utmärkt till Subtank mini med, har en vän som har precis samma setup

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Ja, det kommer säkert gå bra, brukar ha min CF Sub till min Orchid, och stealth vejpa på typ vid 0.5 ohm. Tror det kommer funka utmärkt till Subtank mini med, har en vän som har precis samma setup

Vi får hoppas

Blev rätt mycket helt plötsligt.

1 CF Sub-batteri
1 Subtank Nano
1 Subtank Mini
1 Starbuzz-E-Hoze Mini ( ) mest för att testa

Samt lite juicer och coils.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Vi får hoppas

1 CF Sub-batteri
1 Subtank Nano
1 Subtank Mini

Både Nano o Mini? Why?
Starbuzz E-hose är skit vad jag har sett, mest dyr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Vi får hoppas

1 CF Sub-batteri
1 Subtank Nano
1 Subtank Mini

Subtank nano behöver du inte, Alldeles för liten enligt mig, Mini är en bra storlek

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Subtank nano behöver du inte, Alldeles för liten enligt mig, Mini är en bra storlek

Det är farsan som vill puffa. Han tyckte CF Sub såg ut som en batong tidigare, men nu vill han prova

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Det är farsan som vill puffa. Han tyckte CF Sub såg ut som en batong tidigare, men nu vill han prova

Köp en Subtank Mini x2 istället då, så sitter det bättre på CF Sub

Permalänk
Medlem

Fick min magma idag. Problem när jag sätter den på min istick 50w. Ohm hoppar upp och ned. Vågar inte använda den nu. Coilsen är bra. Kollat med ohmmätare.
Har skruvat i coilen ordentligt. Misstänker 510 kopplingen.
Någon som har lösning på detta?

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

Fick min magma idag. Problem när jag sätter den på min istick 50w. Ohm hoppar upp och ned. Vågar inte använda den nu. Coilsen är bra. Kollat med ohmmätare.
Har skruvat i coilen ordentligt. Misstänker 510 kopplingen.
Någon som har lösning på detta?

Kolla så att 510 kontakten på magman är helt iskruvad, är den det, testa lossa på den lite, det kan få det att funka.

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle ha en cthulhu tank att leka med när jag kom hem men icke! Får väl vänta någon dag till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Kolla så att 510 kontakten på magman är helt iskruvad, är den det, testa lossa på den lite, det kan få det att funka.

Går det att skruva på magman?
Hört att det inte ska gå.
Rätt surt nu när jag köpt allt annat :/

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

Går det att skruva på magman?
Hört att det inte ska gå.
Rätt surt nu när jag köpt allt annat :/

Tror det gick för mig, var ett tag sen jag använde magman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Tror det gick för mig, var ett tag sen jag använde magman.

Det funkade faktiskt, tusen tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

OMG vilka smaker med RDA alltså. 0,9 ohm singe coil duger gott. Oh mama.
Stabil ohm nu också (y)

Permalänk
Skrivet av Irdeto:

OMG vilka smaker med RDA alltså. 0,9 ohm singe coil duger gott. Oh mama.
Stabil ohm nu också (y)

Magman levererar i smak

Permalänk
Medlem

Hur lång tid brukar det ta att få paket från ångfabriken?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Hur lång tid brukar det ta att få paket från ångfabriken?

Lär ta 1-2 dagar, har du fått paketet från mig btw?

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Lär ta 1-2 dagar, har du fått paketet från mig btw?

Beställde från ångfabriken den 14e dock +1 dag frakt med heatsteeping.

Tyvärr inte fått ditt paket ännu :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Beställde från ångfabriken den 14e dock +1 dag frakt med heatsteeping.

Tyvärr inte fått ditt paket ännu :/

Haha nån kanske snor din post

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Haha nån kanske snor din post

Kanske det, Återstår att se

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Kanske det, Återstår att se

Bara att sitta på span vid brevlådan under midsommar då

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Snarare så att du har en sommarvikarie någonstans inom posten... Känner till det problemet allt för väl.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Väntar på ett paket till jobbet också, borde ha kommit igår men nej inte det heller

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Snarare så att du har en sommarvikarie någonstans inom posten... Känner till det problemet allt för väl.

Tycker jag inte, har beställt grejer från Kina för 1 vecka sen och allt har kommit under denna veckan. Dock även beställt från UK samma tid som inte kommit...

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Tja, hittills har jag kört med något billigt EGO-kit men vill nu ha lite bättre grejer.

Har läst tråden och kommit fram till att det verkar gå att beställa vettiga (riktiga) grejer billigt från fasttech. Vill gärna ha tips på en MOD för runt 30$ - 40$ och någon atomizer. Kan gå över budget om det betyder betydligt bättre grejer.

Har hittat dessa som dels fått bra betyg och hamnar rätt bra i min budget:

Eleaf iStick 30w https://www.fasttech.com/product/2082305
Cloupor Mini 30w https://www.fasttech.com/product/2032101
KangerTech KBOX 40W https://www.fasttech.com/product/2292900

Är väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i5 3570k @ 3.4 Ghz | Corsair 8 GB 2 x 4GB LP | Gigabyte Geforce GTX 670 2GB OC | be quiet! Pure Power 630w 80+ Bronze Modular | MSI Z77A-GD55 ATX |Samsung Basic SSD 830 128 GB | W7HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Tycker jag inte, har beställt grejer från Kina för 1 vecka sen och allt har kommit under denna veckan. Dock även beställt från UK samma tid som inte kommit...

Nu menade jag inte själva brevbäraren. Det finns mängder av vikarier som paketen ska gå genom. Har jobbat på posten nämligen så jag vet vad som kan hända.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James